iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Nieuwe 3g binnen gekregen geen simlock? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/32593-nieuwe-3g-binnen-gekregen-geen-simlock.html)

ErnieZ 07-04-09 14:31

Nieuwe 3g binnen gekregen geen simlock?
 
Vandaag nieuwe iPhone 3g 16Gb ontvangen via GSMtrack. Ze hadden een aanbieding met een relax-300 i.c.m. gratis web walk plus voor 28,50 met slechts 39 euro bijbetaling voor de telefoon. Ik kreeg er ook nog een hardcase en autolader gratis bij.
Het nieuwe abonnement gaat pas 1 juli in dus ik ging er vanuit dat i.v.m. met de T-mobile simlock ik tot die tijd een luxe mp3 speler zou hebben.
Tegen beter weten in toch even mijn huidige Kpn kaartje erin en wat schetst mijn verbazing, gewoon bereik inclusief 3g. gelijk even gebeld en en een oproep beantwoord alles werkt. Het lijkt er dus op dat de telefoon simlockvrij verstuurd is.
Kwestie van foutje bedankt of zijn alle iPhones die niet rechtstreeks via
T-mobile verkocht worden simlock vrij?
Is het zo dat 1x simlock vrij altijd simlockvrij of kan het zijn dat met een update de telefoon toch wordt gelocked?


Ik ben voorlopig blij....

ButcherJF 07-04-09 15:38

Kan zijn dat ie standaard simlockvrij is, maar het kan ook zijn dat ie softwarematig unlocked is.
Wat is je firmwareversie van het OS en, belangrijker nog, wat is je modemfirmware? Kun je beide vinden via Instellingen/Algemeen/Info. Heb je bijv. firmware 2.2.1 met de baseband (modemfirmware) 02.28.00 dan is ie zo goed als zeker softwarematig unlocked. Heb je 2.2.1 i.c.m. 02.30.03 dan is het een simlockvrije.
Misschien ook even hier checken a.d.h.v. het modelnummer.

ErnieZ 07-04-09 15:49

Das dus het gekke. Ik had gelijk al gekeken welke firmware baseband om eventueel te kunnen unlocken maar die is dus gewoon FW2.2.1 icm BB2.30.03
Kan dus niet softwarematig unlocked zijn want dat lukt tot en met baseband 2.28 als ik het goed heb.
Ik heb je tip opgevolgt en het modelnummer nagekeken MB496T/A deze blijkt dus uit Italie te komen en daar zijn de iPhone simlockvrij.
Hulde aan GSMtrack.

iMario 07-04-09 17:00

Dan heb je mazzel! Als hij uit Italië komt, dan is hij standaard simlockvrij. :)

ErnieZ 07-04-09 18:33

Heb idd mazzel. Net gejailbraked en weer geactiveerd via iTunes.
Still working like a charm.

Vassili 07-04-09 20:17

Mooi:) Gefeliciteerd :D

King1987 07-04-09 21:32

Is het niet zo dat alle iPhone's via GSMtrack simlock vrij zijn? Kijk eens op de Apple site uit welk land hij komt :) Volgens mijn gebruikt GSM track iPhone's uit Italie ;)

Dus als dat zo is, is dat niet zo bijzonder :p

ErnieZ 07-04-09 22:02

Dat is dan mooi, ik ging er van uit dat die via T-Mobile geleverd zou worden.
Niet bijzonder dus, maar maakt mij niet minder blij.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.