//

Geen T-Mobile 3G, wel 3G met ander provider simkaart!?

Geen T-Mobile 3G, wel 3G met ander provider simkaart!? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, ik zit met een vreemd probleem. (ik heb een iPhone 3G UK hardware unlock via turbo sim dacht ik). Ik heb 2 T-Mobile ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-04-09, 17:06
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Question Geen T-Mobile 3G, wel 3G met ander provider simkaart!?

Hallo mensen,

ik zit met een vreemd probleem. (ik heb een iPhone 3G UK hardware unlock via turbo sim dacht ik).

Ik heb 2 T-Mobile simkaarten, 1 prepaid en 1 abbo.

Ik stop mijn abbo sim in me iphone en ik heb geen 3G netwerk, stop ik mijn prepaid sim in me iphone, dan heb ik ook geen 3G netwerk. Wel verbinding, ik kan dus met beide kaarten bellen en gebeld worden.

Stop ik deze prepaid sim in een 1gen iPhone, dan heb ik ineens wel verbinding met internet en kan ik net zo goed gebeld worden en bellen.

Vreemde is, als ik mijn abbo sim in een SE W880i stop, dan heb ik ook 3G, en kan ik met mijn W880i het internet op. Alles werkt naar behoren!

Alleen, ik krijg dus geen internet verbinding / 3G met mijn t-mobile abbo en prepaid simkaart op mijn iPhone!
Ik heb al 3G uit en in geschakeld, ook via Boss Prefs!

Waar kan dit aan liggen? Want een simkaart van een collega, die een orange abbo heeft, die heeft wel 3G verbinding op me iPhone, en kan ik gewoon internetten (en heb meteen wat dingen gedownload van cydia )!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w

Laatst gewijzigd door EN-IS; 08-04-09 om 17:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-09, 14:23
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Goed nieuws!

Ineens heb ik 3G verbinding, ik zat een youtube filmpje van Rebel Sim op me pc te bekijken, ik zag dat de man in het filmpje "DATA ROAMING" op "ON" zette, bij mij stond het op "OFF", dus ik heb het ook maar eens op ON gezet en ineens had ik 3G verbinding en internet! Geweldig

Alleen het vreemde is, dat ik data roaming eerder op ON had gezet maar geen 3G verbinding zag.

Laatst gewijzigd door EN-IS; 09-04-09 om 14:27.
  #3  
Oud 16-04-09, 17:25
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Exclamation

***********!

Nu is ineens mijn 3G verbinding weg!

iTunes gaf gisteren avond een melding, van update carrier settings, en deze update kreeg ik elke keer dat iTunes opstartte, deze update heb ik de laatste week gewoon gedaan, en gisteren avond ook en ineens was mijn 3G verbinding weg!

Ik wordt er erg moe van.

Heeft iemand een idee hoe dit kan ? Bedankt!
  #4  
Oud 17-04-09, 00:46
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Cool

Het is alweer opgelost.

Ik zal het even toelichten voor de mensen die met een soortgelijk probleem zitten:

Ik heb een i-smartphone 3G+, let op dit is een hardware unlock.

Ik heb van alles geprobeerd, verschillende handelingen gevolgd, kreeg met geen mogelijkheid 3G verbinding aan het werk.

Stop ik mijn simkaart (abbo van t-mobile) in een ander toestel, en ik kan internetten, 10 seconden werk dus. Stop ik mijn simkaart weer in me iphone met de i-smartphone dingetje, doet hij het!

Je moet de carrier settings niet updaten in iTunes want hij verneukt de instellingen (netwerk instellingen) en verlies je je 3G verbinding!

Pfff.. gelukkig was de oplossing na een hele dag gedoe te vinden (ben er zelf opgekomen )!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongeacht reservekopie, bij ander simkaart geen smsjes arashrsf iPhone algemeen 0 18-09-10 14:20
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
Geen service, met ander kaartje wel verbinding erde0 iPhone algemeen 0 30-01-10 16:08
Iphone met ander provider? Edwin1970 Koopinformatie Nederland 1 12-07-09 01:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.