iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Na 2 maanden nog geen iPhone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/33032-na-2-maanden-geen-iphone.html)

praatpaal 17-04-09 10:54

Na 2 maanden nog geen iPhone
 
Goedemiddag forumbezoekers,

Ik ben maar even aan het typen geslagen om wat stoom af te blazen. ik heb het namelijk onderhand vrij gehad met T-mobile. Ik heb namelijk 20 februari een iPhone besteld en (om een lang verhaal kort te houden) ben ik nu twee maanden verder en heb ik geen iPhone. Hoe dat kan? Lees even mee:

20 feb Ik verleng mijn abbonnement met een iPhone.
26 feb Ik krijg de iPhone thuisgestuurd en vraag meteen een W&W abbonement aan om te kunnen internetten voor de verlenging ingaat.
27 feb Ik bel T-Mobile om te zeggen dat de Home-knop slechts sporadisch reageert. Ik word hierover terug gebeld.
2 maart Ik bel T-Mobile om te vragen dat mijn toestel niet goed werkt en of ik een nieuw toestel kan krijgen. Ik wordt doorverwezen naar de winkel.
2 maart In de winkel kunnen ze niks met mijn klacht. T-Mobile winkel en T-Mobile aan de telefoon zijn volledig andere zaken. Anders krijgen ze problemen met voorraden. Ik moet hem opsturen ter reparatie.
2 maart Ik heb T-Mobile After Sales gebeld: Ik hoef hem niet op te sturen, ik krijg een omruilactie: dan wordt de telefoon aan de deur omgeruild. Ik word nog gebeld voor een afspraak.
6 maart Ik bel T-mobile hoe het staat voor een afspraak. Dat kan helaas nog niet want er zijn geen iPhones op voorraad. Ik word gebeld als ze er zijn.
13 maart Ik bel T-Mobile: ik wordt nu echt maandag (16 maart) gebeld voor een afspraak.
17 maart Ik bel T-mobile: we kunnen een omruilactie plannen. Er komt een bezorger aan de deur, we ruilen de telefoon om en u krijgt dan een nieuwe iPhone. Na doorvragen blijkt dat het niet om een nieuw toestel gaat, maar om een oud toestel, al dan niet gerepareerd, van iemand anders.
Dat wil ik niet. Ik heb een nieuwe iPhone besteld; eerst krijg ik een kapotte, vervolgens een oude van iemand anders. Nee, ik heb een nieuwe besteld, niet een oude/kapotte.
Maar dat is de enige optie die ik heb. Take it or leave it.
18 maart Ik besluit de verlenging te annuleren en de iPhone terug te sturen. Dan kan ik vervolgens weer een nieuwe verlenging aanvragen en krijg ik op die manier wel een nieuwe iPhone.
20 maart Ik ga naar het postkantoor en laat de iPhone opsturen. Ik moet even een week wachten met aanvragen zodat de teruggestuurde iPhone in het systeem verwerkt is en ik weer een verlenging kan aanvragen.
30 maart Ik vraag een nieuwe verlenging aan met een iPhone.
6 april Ik bel T-mobile om te vragen of mijn bestelling nog goed is gegaan en de iPhone al is opgestuurd. Staat er geen bestelling in de computer! Dus ik vraag (voor de 3e keer!) een verlenging aan met een iPhone.
Ik krijg per brief een bevestiging dat de iPhone binnen 5-10 werkdagen wordt opgestuurd.
17 april Vandaag ben ik het eens aan het overdenken en kom ik er achter dat ik twee maanden bezig ben om een iPhone te krijgen! Niet te vergeten dat het W&W-abbonnement rustig doorloopt zonder dat ik er nut van heb. Uit frustratie ga ik maar op iPhoneclub mijn verhaal typen...

Ik was altijd vrij tevreden over T-Mobile, maar wat een zooitje kan het zijn. Een heel groot probleem vind ik het dat je in de winkel niet terecht kan als je telefonisch een verlenging oid hebt gedaan. Als ik op de dag nadat ik mijn iPhone had gekregen, in de winkel gewoon mijn toestel zou kunnen omruilen zou ik even ver zijn als straks. Met het verschil dat ik niet gedurende twee maanden naar winkels en postkantoren hoef te gaan en tig keren T-Mobile moet bellen zonder één keer teruggebeld te worden!

Zo, dat is eruit.

iMario 17-04-09 12:38

Heel erg vervelend! Ze sturen(stuurde) je gewoon een refurbished iPhone, die dus al in gebruik is geweest, een keer gerapeerd is of zo etc.

Hoop voor je dat je er nog een krijgt. :)

Excellence 17-04-09 12:43

waarom ga je niet bijv. naar de winkel om daar je abbonement te verlengen of eventueel een nieuwe abbonement aan te vragen? Je krijgt dan je iphone gelijk mee...

praatpaal 17-04-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 278671)
Heel erg vervelend! Ze sturen(stuurde) je gewoon een refurbished iPhone, die dus al in gebruik is geweest, een keer gerapeerd is of zo etc.

Hoop voor je dat je er nog een krijgt. :)

Grappig, ik gebruikte ook de term refurbished bij de jongen van de after sales, maar die kende de term niet. In eerste instantie zei hij dat de telefoon nieuw was, pas na enkele gerichte vragen bleek het inderdaad om een refurbished exemplaar te gaan.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Excellence (Bericht 278674)
waarom ga je niet bijv. naar de winkel om daar je abbonement te verlengen of eventueel een nieuwe abbonement aan te vragen? Je krijgt dan je iphone gelijk mee...

Achteraf gezien was dat het handigste. Echter als je niet 1-2-3 de tijd hebt om naar de winkel te gaan, een nummertje te trekken en vervolgens vrij lang te wachten vind ik telefonisch verlengen een betere optie. Tenzij het dus mis gaat...


Ik blijf het opmerkelijk vinden dat je een nieuwe iPhone besteld en vervolgens genoegen moet nemen met een refurbished toestel.

junero 17-04-09 15:17

ik snap eigenlijk niet waarom het zo lang duurt terwijl winkels vol zitten met iphones

praatpaal 20-04-09 19:59

update: 17 april Ik bel T-Mobile om te checken of de bestelling en verlenging goed gaan. Alles staat goed in de computer, maar er is veel vraag naar de iPhone dus ik krijg mijn iPhone begin volgende week.

update: 20 april
De 5-10 werkdagen zijn voorbij, maar geen iPhone. Zo maar weer eens bellen.
Ik bel met T-Mobile. Ik zou inderdaad mijn telefoon moeten hebben. Er wordt nu een procedure gestart om uit te zoeken waar het mis is gegaan. Vervolgens wordt dan een nieuwe telefoon opgestuurd...binnen 5-10 werkdagen.

Niet normaal. Wat een pleuriszooi bij T-Mobile.

Mattor 20-04-09 20:27

Jezus, niet echt een lekker verhaal om te lezen. Considering dat ik gister een Iphone 16GB met verlenging heb besteld. Ze wisten niet hoe snel ze het abo ook echt om moesten zetten, "maar die Iphone, die komt", wel denken ze. Maargoed dit is natuurlijk met al dit soort grote organisaties zo. Ik noem: een stroomleverancier die niet weet hoe snel ze je een aanmaning moeten sturen als je één dag te laat betaalt, maar met de teruggave erg lang op zich laat wachten.

Vooral dit stukje tekst op de bestelstatus pagina:

T-Mobile streeft ernaar je bestelling binnen twee werkdagen na ontvangst van je aanvraag af te leveren. Bij een contractvernieuwing duurt dit doorgaans tien werkdagen.

Iemand die kan verklaren waarom het bij een contractverlenging langer zou duren dan bij een nieuw contract?

Anyway, sterkte met je situatie en ik hoop dat je binnenkort kan genieten van je Iphone.

Codacs 21-04-09 17:17

Het is vrij simpel: De mobiele telefoniemarkt richt zich het meest op nieuwe klanten en niet op mensen die al langer aangesloten zijn. De nieuwe klanten krijgen over het algemeen ook de betere aanbiedingen...

Mattor 21-04-09 18:51

Dat laatste was in mijn geval niet waar, met verlenging kreeg ik 16GB gratis + geen aansluitkosten, ipv. 80 euro voor de 8GB + aansluitkosten. Maargoed, maakt verder niet uit.

Codacs 22-04-09 17:09

:eek:
Wow...da's inderdaad geen slechte deal. Ik heb net verlengd en kon er ternauwernood wat korting op het toestel bij bedingen. Ben in de loop van de tijd dan ook fors minder gaan bellen...:o

praatpaal 22-04-09 20:06

update 22 april: Ik bel T-mobile. Na enig aandringen wordt er een mail gestuurd naar logistiek om te kijken waar de iPhone blijft. Ze belt me terug zodra ze meer weet.

insanity83 03-05-09 19:23

Praatpaal heeft inderdaad wel veel pech zo te lezen.
Ondanks dat dat er in alle papieren van tmobile staat aangeven dat het 10 werkdagen duurt mits het toestel op voorraad is, is een aantal maanden wel erg lang. Ik ben zelf ook naar de shop gegaan. Heb ik tenminste direct een nieuw toestel ;)
Succes praatpaal


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.