iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone kan geen netwerk vinden (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/33056-iphone-geen-netwerk-vinden.html)

Alpha-Sphere 17-04-09 22:05

iPhone kan geen netwerk vinden
 
Sinds een uurtje of twee kan mijn iPhone 3G geen netwerkverbinding krijgen met T-Mobile. Dit merkte ik op doordat een vriend me ging bellen op m'n huis nummer omdat hij me niet kon bereik via mobiel.

Ik heb zelf al het volgende geprobeerd.

- iPhone helemaal uitgezet en weer aan gezet
- iPhone helemaal uit gezet (home + power ingedrukt) en weer aan gezet
- Simkaart eruit gehaald en weer terug erin gedaan
- Simkaart schoongemaakt en weer terug in gedaan
- In de instellingen de telefoon op flight mode gezet en weer terug naar normal mode

Het bovenstaande heeft allemaal niet geholpen.
Ik heb de simkaart ook nog even in m'n oude nokia 6230 gedaan en ik kan gewoon bellen en gebeld worden daarmee.

M'n iPhone is niet ge-jailbreaked of Unlocked en draait op firmware 2.2.1
Verder werkt de iPhone gewoon naar behoren.

Wat kan er aan de hand zijn??

ButcherJF 18-04-09 09:55

Misschien eens je netwerkinstellingen herstellen? Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

grik 18-04-09 12:27

Ik heb sinds een paar dagen elke keer hetzelfde probleem, dan doet ie 't en dan heb ik weer ' geen service'. Soms helpt het om opnieuw op te starten, maar soms ook niet. Ik heb een 1e gen. iPhone fw 2.2 met KPN netwerk??
Netwerkinstelling herstellen helpt niet, krijg daar de melding: netwerk is niet langer beschikbaar. sim in andere toestellen werken wel????

Alpha-Sphere 18-04-09 12:47

Netwerk instellingen herstellen heeft helaas niet geholpen. :(

grik 18-04-09 16:22

ik heb inmiddels een softwareupdate gedaan, en opnieuw geunlocked en gejailbreaked. Maar helaas, nog steeds geen netwerk. Hij blijft zoeken......

Alpha-Sphere 18-04-09 18:19

Net op werk even t-mobile gebeld en die zeiden dat ik langs de t-mobile shop moet gaan om 'm te laten repareren. Ik zou 'm dan ongeveer twee weken kwijt zijn. En als het goed is krijg ik dan een leentoestel van ze mee. Hopelijk geen windows mobile prul. Dan gebruik ik nog liever m'n 6230 :)

Maandag maar even langs de t-mobile shop gaan. Het is niet anders.

Destiny 18-04-09 18:41

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het bekende 2.2.1 probleem. Zijn veel telefoons met belproblemen of Wi-Fi problemen op 2.2.1.

Alpha-Sphere 18-04-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 279041)
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het bekende 2.2.1 probleem. Zijn veel telefoons met belproblemen of Wi-Fi problemen op 2.2.1.

Ik draai deze firmware al sinds hij uit is en heb er verder nooit last van gehad.

Alpha-Sphere 19-04-09 11:11

Heb nu net even een restore gedaan maar ook dat helpt niet. :(
dat word twee weken geen fieldrunners spelen :p

Chane 19-04-09 22:07

Meneer, mevrouw, waar woont u? Toevallig in Drenthe of omstreken? Ik oon zelf in Assen en ik kon tot mijn ontdekking dat mijn 3G ook niet meer werkt. GRPS wel.

Ik denk een storing van t mob

velotic 19-04-09 22:49

Hier in Beilen (Midden-Drenthe) doet 3G het ook niet, GPRS inderdaad wel.
Als ik 3G wil gebruiken krijg ik de volgende melding:
"Geen netwerk meer: Het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar. In 'Instellingen' kunt u een ander netwerk kiezen."

Zal dus inderdaad wel een storing zijn, bedankt!

Chane 19-04-09 23:39

Haha, ik maak nog steeds de nodige fouten met de iPhone.

Excuus daarvoor.

velotic 20-04-09 18:08

Goed nieuws, voor mij dan in ieder geval, het t-mobile netwerk lijkt het weer helemaal goed te doen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.