//

112 bellen gaat niet met iPhone en T-Mobile-NL

112 bellen gaat niet met iPhone en T-Mobile-NL discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week moest ik was ik getuige van een val van een oudere vrouw op straat. Zij kon niet meer opstaan dus ik besloot mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-05-09, 12:40
fedorr fedorr is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 151
Exclamation 112 bellen gaat niet met iPhone en T-Mobile-NL

Vorige week moest ik was ik getuige van een val van een oudere vrouw op straat. Zij kon niet meer opstaan dus ik besloot mijn iPhone te pakken en 112 te bellen. Tot mijn verbazing kreeg ik de mededeling dat dit nummer niet bestond. Ik kreeg de standaard mededeling te horen: "Dit nummer is niet in gebruik. Controleer het nummer en kies opnieuw." Ook bij de tweede poging kreeg ik dezelfde mededeling. In opperste wanhoop besloot ik het Amerikaanse 911 te bellen en prompt werd ik verbonden met de 112-alarmcentrale.

Ik weet redelijk goed hoe mobiele netwerken werken. Het probleem komt dan ook voort uit de iPhone software. Hierin staat het nummer 112 niet als noodoproep ingesteld. Noodoproepen krijgen in mobiele netwerken altijd voorrang en worden daarvoor ook niet op dezelfde manier verbonden als standaard oproepen. Mijn iPhone draait fw 2.2.1.

Daarnaast is het ook een fout van T-Mobile die oproepen naar 112 die als standaardoproep worden aangevraagd moet doorschakelen naar de alarmcentrale. Deze storing is inmiddels bij de alarmcentrale bekend.

Ik wil iedereen hierbij erop attenderen dat als een verbinding met de iPhone via 112 mislukt het daarna met 911 nog eens te proberen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-05-09, 12:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Is zoiets niet in te stellen/toe te voegen, als op de manier hoe je je voicemail nummer instelt?
  #3  
Oud 07-05-09, 12:57
Serena Serena is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 106
Standaard

Ik heb dit probleem niet, heb toevallig laatst ook 112 moeten bellen.
Ik zou even terug gaan naar de T-Mobiel store. Zou niet moeten kunnen lijkt me!!!
  #4  
Oud 07-05-09, 13:16
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik ga het nu maar niet proberen
  #5  
Oud 07-05-09, 15:49
QQleQ QQleQ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 33
Standaard

Ja zeg hoe test je zulks? Ik moet er niet aan denken dat ik daar in de praktijk moet achter komen....
Reageren

Labels
112, 911, alarnummer, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
na iphone reset kan ik alleen maar 112 bellen? robindinho iPhone algemeen 11 27-08-10 02:59
Scherm gaat niet uit tijdens het bellen (IPHONE 3GS 16GB) dima-sam iPhone algemeen 9 27-01-10 15:11
België: Mobile Vikings telefoon langer laten bellen voordat hij naar voicemail gaat dendirk Overige providers België 0 17-08-09 11:33
Bellen gaat niet meer (goed) Duggel Archief 5 16-10-08 20:54
Geupdate na 112 ma kan niet bellen! wie helpt? sjoran Unlock [archief] 3 12-02-08 15:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.