iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile voicemail werkt niet?!?! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/33844-t-mobile-voicemail-werkt-niet.html)

Ollie_NL 07-05-09 17:00

T-Mobile voicemail werkt niet?!?!
 
3 maanden geleden heb ik een iPhone 3g gekregen en t/m 4 mei gebruikte ik die in combinatie met mijn oude Flex abo, op 5 mei is dat omgezet naar een iPhone abo.

Ik heb visual voicemail ingesteld op mijn iPhone, dat ging goed, ook gecheckt door te bellen naar 1233.

Maar als ik nu een binnenkomend gesprek mis of wegdruk krijgt de beller niet mijn voicemail boodschap te horen maar een verhaal dat als je een bericht wil achterlaten dat je het nummer van diegene moet intikken ?!?!?!

T-Mobile klantenservice heb ik gebeld, die vertelde dat alles goed stond, hebben ook voicemail uit en weer aangezet maar ook dat helpt niet.

Is het een kwestie van even wachten omdat de voicemail nog omgezet moet worden van Flex naar iPhone of ie er iets anders wat ik moet doen?

w.d 07-06-09 21:59

Hoi,

Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Een week geleden is mijn abbo omgezet. Is het bij jou nu opgelost? En hoe lang duurde dat?

Ollie_NL 08-06-09 16:16

Ik had via de website mijn voicemail uitgezet, paar uur gewacht tot ik een SMS kreeg en toen weer aangezet, weer paar uur wachten.
De volgende dag kreeg ik melding met opstarten dat de iPhone was geactiveerd ?!?!?!? dus toen probeerde ik het nog een keer en zowaar werkte het.

Ik weet dus niet of het lag aan het uit- en aanzetten of dat T-Mobile iets gedaan heeft maar het werkt nu.

Het lijkt erop alsof T-Mobile iets had gedaan of iets verwerkt waardoor het wel werkt.

monessa 23-09-09 16:34

ik heb prcies hetzelfde probleem. Ben naar winkel geweest en daar hebben ze de telefoon gereset. Hielp niks. Daarna T-Mobile gebeld, na 40 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik aardige jongen die na veel tests het ook niet komen oplossen en er een melding van zou maken. Sindsdien heb ik niks meer gehoord van T-Mobile. Wel van boze klanten die geen message kunnen achterlaten.
Heb intussen wel zelf ontdekt dat hij wel functioneert als je simlock niet ontgrendelt. Hoe dat nou weer kan ????

nielspod 23-09-09 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monessa (Bericht 355707)
ik heb prcies hetzelfde probleem. Ben naar winkel geweest en daar hebben ze de telefoon gereset. Hielp niks. Daarna T-Mobile gebeld, na 40 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik aardige jongen die na veel tests het ook niet komen oplossen en er een melding van zou maken. Sindsdien heb ik niks meer gehoord van T-Mobile. Wel van boze klanten die geen message kunnen achterlaten.
Heb intussen wel zelf ontdekt dat hij wel functioneert als je simlock niet ontgrendelt. Hoe dat nou weer kan ????

Heb je nummerbehoud gekozen? Zo ja, dan kan dit wel enkele weken duren voordat visual voicemail werkt

geutjesj 23-09-09 18:37

Ook ik heb dit probleem. Alleen ben ik een zakelijke klant en het is bekend probleem bij mensen die hun abonnement hebben aangepast of zijn overgestapt van een andere provider naar T-Mobile. Er zijn meerdere klachten en problemen binnengekomen en ze zijn hard bezig met een oplossing. Ze hopen aan het einde van deze maand een oplossing te hebben.

monessa 25-09-09 18:14

@geutjes: ik ben ook zakelijke klant en inderdaad recent overgestapt van HTC Vario T-Mobile 150 Flex op de I-phone 3G (niet3Gs) met 150 Flex bij T-Mobile. Ik geloof inderdaad dat het sindsdien is dat bij mij dit probleem speelt.

Je zegt dat T-Mobile eind vd maand verwacht een oplossing te hebben. Hebben zij jou dat verteld ? En is er bij T-Mobile iemand die daar meer over weet ?

geutjesj 25-09-09 19:35

@monessa
Ik heb het via mijn accountmanager van T-Mobile gespeeld aangezien ik zelf al twee keer een poging (zonder succes) via de klantenservice had ondernomen. Die heeft intern de zaak met een technische medewerker van T-Mobile bekeken en die wist van het probleem. Het was een bekende storing waar ze al druk mee bezig zijn om een oplossing te maken die werkend zal blijven. Ze gaven aan dat de technische problemen omtrent de voicemail tegen het einde van deze maand (dus ergens eind volgende week) opgelost zouden. Zo gauw het allemaal werkt zouden ze het mij direct laten weten aangezien een aantal collega's dit probleem hebben.

Ik zal het dan ook meteen hier op het forum melden. Ik dacht eerst zelf dat het lag aan het feit dat er een blokkade actief werd voor het bellen van 090X nummers. Maar dat bleek volgens T-Mobile absoluut niet het geval te zijn. Het had te maken van mensen die van een andere provider zoals KPN, Vodafone overstappen naar T-Mobile en dan een iPhone abonnement hebben genomen. Het heeft even gewerkt maar nu krijg ik de bekende storing.

To be continued!

monessa 25-09-09 20:20

@geutjens
Bedankt, dat klinkt goed. Bij mij was het dus niet switch vanaf andere provider naar T-Mobile, maar alleen van een HTC naar I-phone, maar beide binnen zakelijk abonnement bij T-Mobile. Ook bij heeft hij het eerst eventjes goed gedaan, en daarna begon de ellende.

Hopelijk wordt dit nu door hen opgelost. Dank voor je info !

Fasty 26-09-09 19:30

heb idd het zelfde probleem hier. Met een nieuw nummer van t-mobile. Dus geen overstap. Dus daar ligt het niet aan. De voicemail werkt wel na behoren als de telefoon uit staat!! Maar na een rinkeltijd of het wegdrukken van iemand dan krijg ik ook dat gewazel. En kan niemand een bericht achterlaten.
Echt irri....



@geutjesj

Ben benieuwd of het deze maand is opgelost.

geutjesj 29-09-09 09:15

Ik kreeg vanmorgen een SMS bericht van T-Mobile met de volgende inhoud:
U heeft problemen ondervonden met uw Visual Voicemail, wij hebben gisteren een aanpassing gemaakt in ons netwerk. Excuses voor het ongemak. Heeft u nog vragen? U kunt ons bereiken op nummer 1200 vanaf uw mobiel. Groeten, T-Mobile.

En sinds het smsbericht werkt alles zo als het zou moeten. Dus wat betreft is het probleem opgelost.

monessa 29-09-09 11:26

@ geutjens:
Ik kreeg gisteren ook hetzelfde bericht. Helaas, probleem is gewoon hetzelfde gebleven. Heb alles geherstart etc.
Ik ga maar weer naar de winkel ...(zucht)

mrwheels 29-09-09 13:42

Hmm... ik heb deze SMS ook gekregen omdat ik ook hetzelfde probleem gemeld had (van flex150 naar i-150 gegaan). Maar te vergeefs, bij mij werkt de visualvoicemail ook nog niet. Wat wel beter is, is dat mensen nu niet meer dat hele verhaal te horen krijgen dat ze hun nummer moeten intoetsen, maar de standaard melding en een pieptoon :-)

Ik blijf het iedere dag proberen om m'n voicemail in te stellen maar het is nog niet gelukt. Krijg iedere keer dat de voicemail niet beschikbaar is.

monessa 29-09-09 13:51

Ben net bij de T-Mobile winkel geweest. Het is nu eindleijk opgelost: er zat nog iets van een verkeerde doorschakeling in o.i.d.......

Anyway mijn eigen voicemail boodschap doet het.

Mayhem 17-10-09 12:44

Mijn voicemail werkt ook ineens niet meer. Alleen heb ik al bijna een jaar een i-300 abo en werkt mijn voicemail sinds vorige week niet meer. Als iemand mij belt en er wordt niet opgepakt, krijgen ze een melding dat als ze een bericht voor een abonnee willen achterlaten ze het telefoonnummer moeten intoetsen.
Ook als ik op mijn voicemail knop druk, begint mijn telefoon te bellen met het voicemail nummer en krijg ik te horen dat ik mijn telefoonnummer moet intoetsen. Als ik dit dan doe, krijg ik een foutmelding te horen dat het nummer niet bekend is.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Lambo 18-10-09 21:29

visual voicemail werkt niet oplossing
 
Ik heb het zelfde probleem als de meeste mensen hierboven beschrijven. De beller wordt gevraagd om mijn telefoonnummer opnieuw in te toetsen gevolgd door een lange stilte waarna een mededeling volgt dat dit nummer niet bestaat.

Mijn oplossing is al volgt:
1) ga naar de website van t-mobile en log in, in je "my t-mobile"
2) schakel je voicemail uit
3a) controleer of je voicemail is uitgeschakeld door naar je "my t-mobile overzicht" pagina terugtegaan (blijf wel in je "my T-mobile") en daarna weer je voicemail uit te zetten. Als het goed is staat deze optie uit en keer je zonder iets te doen terug naar je "my t-mobile overzicht". Is het niet goed doe het opnieuw totdat de website laat zien dat ie uitstaat.
3b) wijzig je toestel onder "my telefoon" in je iphone model. en controleer of dit ook gelukt is (zie 3a)
3c) wijzig je Status gemisteoproep sms in uit en cotroleer of dit ook gelukt is. (zie 3a)
4) Zet je iphone uit en aan. Let op niet alleen in de sluimerstand zetten maar echt uit en aan.
5) Bel je mobiel met een ander toestel. Als je iphone overgaat weiger het gesprek en luister naar het resultaat op de bellende telefoon. Er moet een ingesprek toon volgen.
6) Zet je voicemail weer aan via de website. En controleer dit zoals bij stap 3 is omschreven.
7) Bel jezelf met een andere telefoon en weiger op je iphone dit gesprek.
8) Spreek een boodschap in na je boodschap, de mevrouw en de piep en hang op.
9) Wacht rustig af totdat je voicemail bericht binnen komt. Komt deze niet bel zelf 1233 om vast te stellen of je bericht daar wel te horen is.
Maar als het goed is dan moet je iphone en je visual voicemail het gewoon doen.
10) Zet daarna je Status gemisteoproep sms weer aan en controleer dit op de website (zie 3a)
11) zet je iphone weer uit en aan.
12) en nu moet ie het helemaal doen.

Tip log eens uit en opnieuw in als je bezig bent met de t-mobile website. Zo zie je enkele dingen veranderen zoals de plek waar je je voicemail kan aan en uitzetten nadat je je toestel hebt geselecteerd. Deze gaat dan van rechts onder naar rechts onder. En staat dan onder mijn telefoon.
De smsjes van t-mobile ben ik nog niet tegengekomen en heb daar niet op gewacht. Het is voor mij nu 30 minuten geleden.

Ik denk dat de computersystemen in de juiste volgorde weer even moeten worden ingesteld. Waarom bij sommige mensen de voicemail het eerst wel doet en daarna niet meer komt denk ik door de onderhoudswerkzaamheden bij t-mobile.
Hoe dan ook dit heeft voor mij gewerkt en ik hoop ook voor jullie.
Met dank aan een van de eerdere posts waar kort een oplossing stond gemeld in dezelfde trant als deze.

groet

Mayhem 19-10-09 19:26

Hoi Lambo,

Ik heb de stappen geprobeerd, zoals jij ze uitgelegd hebt, maar het werkt nog steeds niet.

Ook heb ik het volgende inmiddels geprobeerd, aangezien dit het probleem voor veel mensen wel oploste

Citaat:

Het klinkt alsof er een verkeerde doorschakeling staat. Doorschakelingen kunt je verwijderen door ##002# in te toetsen.

Als je een iPhone-tariefplan hebt, dus ook Visual Voicemail, dan kun je de volgende doorschakeling maken:

**004*3162405(laatste 8 cijfers van je telefoonnummer)#

Bellers worden dan doorgeschakeld naar je Visual Voicemail:

- bij geen gehoor;
- indien je niet bereikbaar bent(toestel uit/geen bereik);
- wanneer je in gesprek bent.

Maar bij mij werkte het ook niet. Ik kreeg een paar foutmeldingen na het intoetsen van die 2e code.

Inmiddels heb ik al contact gehad met de klantenservice van T-mobile uiteraard, die zouden het probleem voorleggen aan de afdeling die erover ging. Die zouden contact met mij opnemen, maar daar wacht ik inmiddels nog steeds op.

coolhead 21-10-09 19:25

Hallo Mayhem,
Ben je nog steeds aan het wachten?
Ook ik heb een probleem met visual voicemail en alles al geprobeerd.
Vandaag ook bij tmobile klantenservice neergelegd.
Zou ook terug gebeld worden door de technische dienst.

Mayhem 22-10-09 12:40

Hoi coolhead,

Ja ik ben nog steeds aan het wachten op het telefoontje van de technische dienst. Ik heb verder nog niets gehoord en ook mijn voicemail werkt nog niet.

moosterhof 02-11-09 17:50

Als ik bel met een andere telefoon krijg ik de standaard welkomstboodschap en kan ik wat inspreken. Vervolgens gebeurt er niks. Heb het bericht dat ingesproken, maar ontvang geen melding dat ik een nieuw vm bericht heb en kan dus niks afluisteren. Iemand enig idee hoe dat kan??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.