//

Contract ontbinden en iPhone terug of 20% korting?

Contract ontbinden en iPhone terug of 20% korting? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Beste iphone gebruikers! Ik heb nu een klein jaartje een iphone 3G 16 GB En ik heb vanaf dag 1 al 0,0 bereik in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 10-02-10, 00:21
chupaa chupaa is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Standaard Ik weet geen raad mee

Hallo Beste iphone gebruikers!

Ik heb nu een klein jaartje een iphone 3G 16 GB

En ik heb vanaf dag 1 al 0,0 bereik in huis en mjij is nu al 3x verbetering door t-mobile beloofd.

Ik ben het nu zat en wil dus direct mijn contract ontbinden.

- Zal dit lukken ?
- Zijn er mensen met ervaring ?
- Hoe moet ik het aanpakken ? (opbellen etc.)

Met vriendelijke groet,
Robin van Zeeland
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #62  
Oud 18-02-10, 18:02
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Beste mensen,

Ook ik ben erg ontevreden over T-Mobile. Ik betaal per maand € 65,- voor minuten die je amper mee mag nemen! Ik kwam wat artikelen tegen uit 2009 die aangaven dat je je abonnement ook tussentijds kon opzeggen?

Is er een manier om het contract te beeïndigen of in ieder geval te verlagen? Anders zal ik de resterende maanden 17x65= € 1105 in één keer moeten dokken..

Alvast bedankt voor jullie hulp =)
  #63  
Oud 28-02-10, 21:03
desonnaville desonnaville is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chupaa Bekijk bericht
Hallo Beste iphone gebruikers!

Ik heb nu een klein jaartje een iphone 3G 16 GB

En ik heb vanaf dag 1 al 0,0 bereik in huis en mjij is nu al 3x verbetering door t-mobile beloofd.

Ik ben het nu zat en wil dus direct mijn contract ontbinden.

- Zal dit lukken ?
- Zijn er mensen met ervaring ?
- Hoe moet ik het aanpakken ? (opbellen etc.)

Met vriendelijke groet,
Robin van Zeeland
Mij is het eind januari gelukt om mijn abonnement tussentijds op te zeggen met behoud van de iPhone. Reden hiervoor was dat ik thuis zeer slecht bereik had met t-mobile. Nadat ik hier voor de 3e keer over had gebeld, werd ik teruggebeld met het bekende voorstel: 3 maanden 50% korting of 6 maanden 20% korting of opzeggen van het contract met inleveren van de iPhone. Dit was voor mij geen optie wegens verkoop van de iPhone.

Ik ben toen akkoord gegaan met de 3 maanden 50% korting. Nadat ik dit topic tegenkwam en las dat er mensen waren die het abonnement tussentijds mochten opzeggen met behoud van de iPhone, heb ik T-mobiel teruggebeld. Er werd mij verteld dat ik al voor de korting had gekozen, dus dat het geen keuze was om het contract alsnog te ontbinden. Ik accepteerde dit niet, ik werd vervolgens opnieuw teruggebeld door t-mobile. Ik kon toch het contract opzeggen, maar met behoud van de iPhone. Na 5x uitgelegd te hebben dat ik al zo'n 16 maanden voor het toestel had betaald en mij een aantal keer is beloofd dat de dekking zou worden verbeterd (wegens samenvoegen orange en t-mobile) is T-mobile toch overstag gegaan. Ik mocht het contract tussentijds opzeggen met behoud van de iPhone.

Mijn advies is om rustig en vriendelijk te blijven aan de telefoon, maar niet van je standpunt afwijken. Op deze manier bereik je naar mijn idee het meeste. Zorg ervoor dat je goede argumenten hebt voor het opzeggen met behouden van de iPhone, dan zou het uiteindelijk wel goed moeten komen.
  #64  
Oud 01-03-10, 11:32
Deacon Deacon is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Hurdegaryp
Berichten: 23
Standaard

Ow, ik woon in Hurdegaryp ( Friesland ). En ik heb vaak slecht bereik als ik door het dorp loop of als ik in de trein naar groningen / leeuwarden zit. Vaak geen bereik.

Is het dan mogenlijk om korting op je abonnement te krijgen? Als je het goed aangeeft via de telefoon?

Als dat mogenlijk is ga ik het zeker wel even proberen
  #65  
Oud 04-03-10, 20:08
kisja kisja is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: zeeland
Berichten: 12
Standaard

Ik woon in Ellemeet, vlak bij Renesse Zeeland. Om goed te kunnen bellen, moet ik voor een bepaald raam staan of naar buiten gaan. Na hier al ruim 2 1/2 maand met T-mobile over bezig te zijn geweest, is vandaag de kogel door de kerk, ontbinding van het contract zonder behoud van toestel. Een bijkomend probleem voor mij, is dat de nummer portatie eindelijk morgen 5 maart zou plaats vinden vanaf Vodafone. Ik ben hier al mee bezig sinds juni 2009. Foutje T-mobile.Het relaas van mijn storie is , dat ik morgen 5 maart, niet meer bereikbaar ben, zowel bij T-mobile als bij Vodafone. De helpdesk meld gewoon, contract ontbonden dus we helpen je niet meer. Wie weet hiervoor een oplossing. Het vodafone nummer is voor mij zakelijk en heb deze al zowat 10 jaar.
  #66  
Oud 04-03-10, 20:27
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kisja Bekijk bericht
Ik woon in Ellemeet, vlak bij Renesse Zeeland. Om goed te kunnen bellen, moet ik voor een bepaald raam staan of naar buiten gaan. Na hier al ruim 2 1/2 maand met T-mobile over bezig te zijn geweest, is vandaag de kogel door de kerk, ontbinding van het contract zonder behoud van toestel. Een bijkomend probleem voor mij, is dat de nummer portatie eindelijk morgen 5 maart zou plaats vinden vanaf Vodafone. Ik ben hier al mee bezig sinds juni 2009. Foutje T-mobile.Het relaas van mijn storie is , dat ik morgen 5 maart, niet meer bereikbaar ben, zowel bij T-mobile als bij Vodafone. De helpdesk meld gewoon, contract ontbonden dus we helpen je niet meer. Wie weet hiervoor een oplossing. Het vodafone nummer is voor mij zakelijk en heb deze al zowat 10 jaar.
Als je het contract ontbindt, geeft T-mobile je de optie om je nummer te behouden. Vervolgens snel naar Vodafone gaan en doorgeven dat je je T-mobile nummer hebt en wilt meenemen. Bestaat de optie nog om je nummer tot prepaid over te zetten bij T-Mobile?
  #67  
Oud 04-03-10, 21:24
kisja kisja is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: zeeland
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor je antwoord Suriboy777. Daar moet ik morgen ochtend voor gaan bellen rond 8 uur. Het nare van de gehele situatie vind ik, dat ik veel te lang aan het lijntje ben gehouden door T-mobile, en iniden ik er een prepaid van kan maken, wat dan?
  #68  
Oud 04-03-10, 22:47
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kisja Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord Suriboy777. Daar moet ik morgen ochtend voor gaan bellen rond 8 uur. Het nare van de gehele situatie vind ik, dat ik veel te lang aan het lijntje ben gehouden door T-mobile, en iniden ik er een prepaid van kan maken, wat dan?
Ik had ook de optie gehad te ontbinden bij T-mobile. En ik koos eerst voor ja en ze vroegen me meteen wilt u uw nummer behouden. Ik zeg ja, want ik ga naar vodafone. Ze zeiden van goed: geen probleem en wel Iphone toestel inleveren. Ik heb dus mijn toestel niet meer ingeleverd, dus ging niets door. Ik ga er van uit dat zodra je ontbindt er een procedure wordt opgestart. Na ontvangst van de telefoon gaan ze je pas afsluiten. Ik had dacht ik 10 dagen om alles te regelen bij vodafone.

Laatst gewijzigd door Suriboy777; 14-05-10 om 14:08.
  #69  
Oud 14-05-10, 13:43
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Hoi allemaal,

Ook ik heb vandaag met T-mobile gebeld. Mijn contract gaat nog door tot juli 2011 en ik heb al meerdere malen contact met de medewerkers van T-mobile gehad over slecht bereik met mijn iphone 3gs.
Vandaag kreeg ik aan de telefoon de keuze voor 4 maanden 50% korting (en dan voor de rest niet meer zeuren en abo uitzitten) of het contract ontbinden maar dan moet wél de iphone terug. Ik heb gezegd dat ik er nog even over nadenk en ik moet ze binnen een week terugbellen.

Nu is mijn vraag: Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik ben erg gehecht aan m'n iphone en het belangrijkste vind ik dat ik overal m'n mail kan checken en kan browsen.

Is de blackberry storm 2 i.c.m. vodafone een goed alternatief? Of kan ik beter een andere simlockvrije telefoon kopen die kan mailen en browsen en dan bijvoorbeeld bij HI of Vodafone een sim-only abo nemen? Zo ja, hebben jullie daar dan voorstellen voor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groeten,
Tom
  #70  
Oud 14-05-10, 14:07
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommot Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ook ik heb vandaag met T-mobile gebeld. Mijn contract gaat nog door tot juli 2011 en ik heb al meerdere malen contact met de medewerkers van T-mobile gehad over slecht bereik met mijn iphone 3gs.
Vandaag kreeg ik aan de telefoon de keuze voor 4 maanden 50% korting (en dan voor de rest niet meer zeuren en abo uitzitten) of het contract ontbinden maar dan moet wél de iphone terug. Ik heb gezegd dat ik er nog even over nadenk en ik moet ze binnen een week terugbellen.

Nu is mijn vraag: Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik ben erg gehecht aan m'n iphone en het belangrijkste vind ik dat ik overal m'n mail kan checken en kan browsen.

Is de blackberry storm 2 i.c.m. vodafone een goed alternatief? Of kan ik beter een andere simlockvrije telefoon kopen die kan mailen en browsen en dan bijvoorbeeld bij HI of Vodafone een sim-only abo nemen? Zo ja, hebben jullie daar dan voorstellen voor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groeten,
Tom
Ik heb ook hetzelfde probleem op mijn locatie.

Wat je zou kunnen doen, gewoon nog ff de huidige iphone gebruiken totdat de nieuwe Iphone is geintroduceerd. Vervolgens je T-Mobile opzeggen, iphone inleveren en je huidige sim porteren naar Vodafone/Kpn/.. en vervolgens in Belgie een simlockvrije toestel halen.

Ook in dit geval ben je ook een beetje gepakt door T-Mobile. Je hebt al die tijd veel betaald om met iets te spelen dat toch niet van je is geworden.

Overigens, sommigen is het wel gelukt het toestel te behouden bij opzegging. Zolang je maar professioneel aan de telefoon bent met T-Mobile, had ik begrepen.
  #71  
Oud 16-05-10, 14:54
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Via-via hoorde ik dat volgens de wet na één jaar de telefoon eigendom is van de abonnee. Klopt het dus dat T-mobile mijn telefoon (als ik over een paar maanden een jaar bij T-mobile zit) niet meer kan terugnemen? Heeft iemand hier bewijs voor?
  #72  
Oud 19-05-10, 15:02
Fred85 Fred85 is offline
• iOS 4.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Standaard

Het probleem van het bereik heb ik ook. Ik ben nu zo ver dat m'n Iphone te koop staat om mn abonnement af te kopen.

Maar dit ontbinden geeft me wat meer hoop, heeft de klantenswervice bij een van julile ook gevraagd om drie voorbeelden aan te dragen binnen 3 dagen om het probleem vast te stellen?

Gr.
  #73  
Oud 19-05-10, 15:20
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred85 Bekijk bericht
Het probleem van het bereik heb ik ook. Ik ben nu zo ver dat m'n Iphone te koop staat om mn abonnement af te kopen.

Maar dit ontbinden geeft me wat meer hoop, heeft de klantenswervice bij een van julile ook gevraagd om drie voorbeelden aan te dragen binnen 3 dagen om het probleem vast te stellen?

Gr.
Klopt, ze vragen je 3 snelheidsmetingen te verrichten als je 3G-problemen hebt. Met de speedtest.net applicatie makkelijk te doen.
  #74  
Oud 19-05-10, 15:46
Fred85 Fred85 is offline
• iOS 4.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Standaard

Dankjewel voor je snelle antwoord. Dat is inderdaad een heel ander probleem, niet eens zozeer waar ik op doelde maar wel waar ik ook last van heb. Met de app heb ik soms een latency van 2500 ms, nogal extreem lijkt me.

En is het drie keer aantonen dat je niet verbonden bent met 3G dan genoeg? Er werd wel gezegd bij de KS dat er alleen volledig bereik wordt gegarandeerd in je 'thuis' postcode. Wat bij mij dus niet het geval is.

Maar wat betreft het geen bereik hebben, hebben jullie dat aan de hand van sms'jes van gemiste oproepen gedaan?

Laatst gewijzigd door Fred85; 19-05-10 om 16:03.
  #75  
Oud 19-05-10, 16:51
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Ik ben al sinds ik het abonnement heb bezig met T-mobile over het bereik. Eerst een aantal keer korting gehad, maar nu was ik het wel zat.
Ze kunnen je bij de klantenservice doorverbinden met de technische afdeling, zij kunnen dan een onderzoek instellen om te bekijken of er een capaciteitsprobleem op jouw locatie is.
  #76  
Oud 19-05-10, 16:52
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

ik kreeg paar maanden terug de optie terug sturen of 3 maanden 50% korting.
heb mooi de 3gs toen terug gestuurd en kreeg geld terug voor aankoop iphone en aansluitkosten.
totaal geen bereik in huis, de straat uit lopen voor 1 streepje terwijl de dekkingskaart zegt dat ik gewoon 3g moet hebben in huis. die kaart is een grote aanfluiting.
  #77  
Oud 19-05-10, 16:56
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
ik kreeg paar maanden terug de optie terug sturen of 3 maanden 50% korting.
heb mooi de 3gs toen terug gestuurd en kreeg geld terug voor aankoop iphone en aansluitkosten.
totaal geen bereik in huis, de straat uit lopen voor 1 streepje terwijl de dekkingskaart zegt dat ik gewoon 3g moet hebben in huis. die kaart is een grote aanfluiting.
De kaart geeft wat mij betreft ook een te wat positief beeld van de dekking.
Wat netjes dat je van T-mobile dat je aansluitkosten en het aankoopbedrag terug kreeg!
  #78  
Oud 19-05-10, 17:01
Fred85 Fred85 is offline
• iOS 4.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
ik kreeg paar maanden terug de optie terug sturen of 3 maanden 50% korting.
heb mooi de 3gs toen terug gestuurd en kreeg geld terug voor aankoop iphone en aansluitkosten.
totaal geen bereik in huis, de straat uit lopen voor 1 streepje terwijl de dekkingskaart zegt dat ik gewoon 3g moet hebben in huis. die kaart is een grote aanfluiting.
Kreeg je dat aanbod van de technische dienst of van de klantenservice? Ik zou volgens de kaart ook binnen 3G dekking moeten hebben, wat dus niet het geval is.

Zo'n capaciteitsonderzoek zit ik natuurlijk niet op te wachten, daar gaat een redelijke tijd overheen buiten het feit of je de uitkomst uberhaupt begrijpt.
  #79  
Oud 19-05-10, 17:13
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

ik heb een koop woning en zelfs voorgesteld zo'n 3g extender op mijn dak te laten plaatsen van tmobile maar dat doen ze niet. hele wijk is ruk met bereik hier.

aansluitkosten en aankoop kosten heb ik wel voor moeten vechten dat ik die terug kreeg. zelfs de gemaakte verzendkosten naar solid-vision voor terugsturen van de iphone terug gekregen.
wees er ook op dat de dekkings kaart voor geen meter klopt en misleidend is.
ik heb zelfs voor aankoop nog gebeld en de kaart gechecked en dan ga je er van uit dat het moet werken en dat is dan niet zo.

had voorheen orange en had toen perfect bereik. maar sinds dat tmobile werd is het knudde. ze hebben gewoon verkeerde netwerk uitgezet.

Laatst gewijzigd door Xenn0X; 19-05-10 om 17:17.
  #80  
Oud 20-05-10, 16:39
Fred85 Fred85 is offline
• iOS 4.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Standaard

Wat d eklantenservice nog zei is dat ze bereik en kwaliteit alleen kunnen garanderen in de 'thuis' postcode. Weet iemand waar dit te vinden is in de algemene voorwaarden, ik kan er sowieso niets vinden over bereik en/of dekking.

Als een van jullie het antwoord weet hoor ik het graag, ik hang vanavond in ieder geval weer aan de telefoon met de KS. Ik heb namelijk op mijn werk in Rotterdam centrum wel volledig 3G bereik maar geen internet mogelijkheden. De Iphone laadt de site gewoon niet. Redelijke klaar mee nu..
Reageren

Labels
abonnement, contract ontbinden, dekking, iphone, ontbinden, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract ontbinden of...? rogertje Odido (T-Mobile) 6 01-01-11 15:06
Ontbinden contract cubesten Odido (T-Mobile) 3 01-11-10 11:44
Contract ontbinden Clyn Odido (T-Mobile) 10 14-06-10 20:58
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 Odido (T-Mobile) 30 26-12-09 20:12
Contract ontbinden mike28 Archief 1 21-11-09 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.