Contract ontbinden afronden belmin

Contract ontbinden afronden belmin discussie in T-Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraag? T-Mobile heeft aangegeven dat ze de bel minuten naar boven gaan afronden? Heeft dit veel nadelige gevolgen? En is dit een rede voor contract ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > T-Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 6 June 2009, 11:49
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 14 July 2008
Locatie: twente
Berichten: 10
Standaard Contract ontbinden afronden belmin

Vraag? T-Mobile heeft aangegeven dat ze de bel minuten naar boven gaan afronden? Heeft dit veel nadelige gevolgen? En is dit een rede voor contract ontbinding?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 6 June 2009, 19:40
DaveD30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe bedoel je? Ook bij de huidige abo's? Indien nadelig voor ons dan zeker wel ontbinden!!
  #3  
Oud 6 June 2009, 20:04
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 6 June 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Naar boven betekent toch juist dat je meer belminuten krijgt? ;
  #4  
Oud 7 June 2009, 20:20
» iPhone 4S 64GB (Wit) [FW: 7.0 beta]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Wit) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 July 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 119
Stuur een bericht via Skype™ naar mcman Send a message via twitter to mcman
Standaard

Mnee,

Ik denk dat ze bedoelen dat als je 3 sec. belt er 1 min. wordt gerekend. Als je 3 minuten en 2 sec. belt worden er 4 minuten gerekend. Alles ronden ze dus naar boven af.
__________________
Beschikt over een I-Phone 3G 16gb Wit. Was nummer 22 in Roterdam tijdens de launch!
  #5  
Oud 7 June 2009, 20:43
DaveD30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcman Bekijk bericht
Mnee,

Ik denk dat ze bedoelen dat als je 3 sec. belt er 1 min. wordt gerekend. Als je 3 minuten en 2 sec. belt worden er 4 minuten gerekend. Alles ronden ze dus naar boven af.
Inderdaad! En das niet zo netjes als ze het zo veranderd hebben!
  #6  
Oud 7 June 2009, 22:30
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 32GB [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 February 2009
Berichten: 277
Standaard

Dat is inderdaad niet zo netjes, maar heb je ook een bron hiervan want ik heb hier persoonlijk nog niets van gehoord....Mocht het zo zijn dan ga ik het zeker uitzoeken of het een reden voor contractontbinding kan zijn.
  #7  
Oud 7 June 2009, 22:37
DaveD30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronald24e Bekijk bericht
Dat is inderdaad niet zo netjes, maar heb je ook een bron hiervan want ik heb hier persoonlijk nog niets van gehoord....Mocht het zo zijn dan ga ik het zeker uitzoeken of het een reden voor contractontbinding kan zijn.
Ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de bron!
  #8  
Oud 8 June 2009, 13:00
ppl ppl is offline
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Berichten: 307
Standaard

Vergeet niet dat bij contractontbinding je de kans hebt dat je iPhone ook teruggestuurd moet worden. Ik weet alleen niet hoe dat gaat als het ding een jaar oud is. De Nederlandse wet stelt dat je na 1 jaar ook de mogelijkheid tot unlock moet krijgen omdat ze dan al genoeg aan je verdiend hebben. In die periode kunnen ze dus die subsidie e.d. terugwinnen. Vanuit dat opzicht zouden ze dan eigenlijk ook geen aanspraak meer kunnen maken op de iPhone. Leuke vraag voor een jurist lijkt mij
  #9  
Oud 8 June 2009, 13:36
TheStijg's schermafbeelding
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Locatie: Almere
Berichten: 177
Standaard

ppl: je hebt de iPhone nog niet volledig afbetaald (dat doe je in de 2 jaar contractduur).
Dus ik denk dat je gewoon je iPhone mee moet sturen. En wat ze met die iPhone doen? Geen idee, vernietigen of naar de zwarte markt misschien?
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #10  
Oud 8 June 2009, 14:04
ppl ppl is offline
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Berichten: 307
Standaard

Volgens de wet lijkt dat er echter wel op, dat is namelijk de reden waarom we na 1 jaar de unlock mogelijkheid moeten krijgen. Zie ook consuwijzer.nl. T-Mobile kan dus wel claimen dat dat moet, de vraag is alleen of dat wel in lijn der wet is gezien de reden achter die unlockmogelijkheid (we kennen namelijk ook nog het principe van "in geest der wet").
  #11  
Oud 8 June 2009, 16:12
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 32GB [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 February 2009
Berichten: 277
Standaard

En om even over het "afbetalen" verder te gaan, stel dat je dan de iphone terug zou moeten sturen kun jij weer moeilijk gaan doen over het afbetalen wat je al die tijd gedaan hebt.

Uiteindelijk wordt dat volgens mij gewoon een getouwtrek en zullen ze niet zo moeilijk blijven doen over je iphone hoor, meestal geven ze het wel op als ze merken dat je hem niet als een mak lammetje terug stuurt.

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd naar de bron want ik kan nog steeds nergens iets vinden over het afronden van de belminuten.....
  #12  
Oud 8 June 2009, 16:20
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi + 4G 16GB (Wit) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 November 2008
Berichten: 290
Standaard

Is niet waar.
  #13  
Oud 8 June 2009, 17:56
DaveD30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Is niet waar.
Wat is niet waar?
  #14  
Oud 8 June 2009, 22:23
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi + 4G 16GB (Wit) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 November 2008
Berichten: 290
Standaard

Gaat niet gebeuren

De eerste minuut wordt altijd naar boven afgerond, je betaald verder immers geen starttarief. Hierna betaal je per seconde.
Als TM deze voorwaardes wijzigd moeten klanten hiervan op de hoogte worden gebracht, en het betekend dat iedereen per direct kan opzeggen.
Zal niet gebeuren dus, daarnaast heb ik er ook nog niets over gehoord.
Opzegtermijn gaat trouwens wel naar 1 maand vanaf 1 juli, bij alle aanbieders (opta insisted).

Edit:

Voor onze vrienden bij Vodafone:
Om de een of andere bizarre reden is de wijziging van de roaming tarieven volgende maand, bij vodafone een contractsbreuk en dus een reden om op te zeggen (Nieuwe roamingtarieven bij KPN, T-Mobile en Vodafone: mag je je abonnement opzeggen? > Nieuws > iPhoneclub.nl).
Houd de brievenbus dus goed in de gaten.

Laatst gewijzigd door Scoes; 8 June 2009 om 22:34. Reden: Je maakt altijd wel ergens een foutje...
  #15  
Oud 10 June 2009, 01:05
» iPhone 4S 32GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 February 2008
Berichten: 79
Standaard

Als T-Mobile de algemene voorwaarden aanpast, dan kan je het contract ontbinden.
Je bent tenslotte het contract aangegaan met de voorwaarden die T-Mobile toen stelde. Mochten ze dit wijzigen dan is T-Mobile ook verplicht om hierover te communiceren naar de tegenpartij (de abonnementhouder dus). Je kan daarna schriftelijk het contract ontbinden.

Goed in de gaten houden dus, mocht T-Mobile dit echt door gaan zetten! Maar van zo'n groot bedrijf als T-Mobile kan je er wel vanuit gegaan dat dit netjes gebeurd.
Telfort heeft (meen 2007, maar kan ook 2008 zijn geweest) zijn algemene voorwaarden gewijzigd. En die hadden het toen netjes gecommuniceerd.
  #16  
Oud 10 June 2009, 01:34
ppl ppl is offline
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Berichten: 307
Standaard

Daar zit wel een mits aan vast: men is dat namelijk alleen verplicht indien de wijzigingen nadeliger uitpakken voor de klant. Worden dingen dus goedkoper dan hoeven ze niks te melden en heb je ook niet het recht om bij een eenzijdige wijziging van je contract de boel te ontbinden. In dit geval is dat dus niet zo (ze ronden naar boven af dus betaal je meer en dat is nadelig voor de klant) en zou je dat recht wel hebben.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract ontbinden of...? rogertje T-Mobile 6 1 January 2011 15:06
Ontbinden contract cubesten T-Mobile 3 1 November 2010 11:44
Contract ontbinden Clyn T-Mobile 10 14 June 2010 20:58
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 T-Mobile 30 26 December 2009 20:12
Contract ontbinden mike28 Archief 1 21 November 2009 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.