iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone garantie/reparatie vraag (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35106-iphone-garantie-reparatie-vraag.html)

john1979 07-06-09 16:30

Iphone garantie/reparatie vraag
 
Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone afgelopen dondardag (04-06-09) ingeleverd bij een T-Mobie Shop in Haarlem omdat mijn Wi-Fi niet meer werkte. Nu ik op de T-Mobile site probeer te kijken wat mijn reparatie status is krijg ik te lezen dat er geen reparatie bekend is van mijn iPhone. Kan dit kloppen omdat ik mijn 2 maanden oude iPhone via een T-mobile shop heb ingeleverd voor reparatie (garantie) en niet via de T-mobile kantenservice?

kan iemand mijn een indicatie geven (ik pin je er niet op vast) hoe lang de reparatie of het toekennen van een nieuw toestel ongeveer gaat duren? Bij T-Mobile krijg ik daar geen zéér verschillende antwoorden op van diversen medewerkers. De een verteld dat het wel meer dan een maand kan gaan duren, dit vind ik echt onacceptabel, en een andere medewerker (die in de T-Mobile schop werkt) verteld dat zijn ervaring is dat ik hem binnen ongeveer twee weken wel weer terug zou moeten hebben. Als het goed, zoals ik via de zoek functie via het forum gevonden heb, word het toestel door T-Mobile naar Solid Vision gestuurd voor reparatie/vervanging, maar aangezien ik nog geen ervaring heb met dit soort dingen heb ik geen idee waneer ik mijn iPhone weer terug kan verwachten. Op internet is van alles te lezen, de een heeft het over weeeeeken tot wel langer als 1 of 1 1/2 maand en de ander heeft zijn telefoon binnen een week of ruime week weer terug.

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord kan geven, of zijn ervaring kan vertellen op mijn vragen.

Groet, John.

kuotje 07-06-09 16:34

ligt aan de grootte/drukte/probleem. En meestal duurt het 2weken.

splatz 07-06-09 22:48

Heb mijne al 3 x moeten opsturen:mad:. Duurde eerste keer 2,5 weken, tweede keer 2 weken en 1 dag en laatste keer 1 week. Ik heb jammergenoeg het idee dat de vervangende iphone die ze je sturen maar een halfwerkend toestel is. Heb deze keer weer een stukkende "nieuwe" iPhone gekregen. Moet dus weer terug deze week:mad:.
Had ze gebeld, wisten eerst niet eens dat ik een iphone had, toen ze daar achter waren gekomen, waren ze het imei van mijn iphone kwijt, wisten dus niet welk toestel ik precies had.
Elke keer zo'n gezeik met die providers

john1979 07-06-09 23:31

Hoi Splatz

Dat is flink balen man! Maar ik ben daar heel makkelijk in hoor. Laten we het niet hopen, maar als ik het zelfde ‘’gezeur’’ ga krijgen als dat jij heb gehad dan zal ik T-Mobile in gebreken stellen aangezien ze niet in staat zijn mijn probleem op te lossen of mij een degelijk product te leveren.

Als je een bedrijf al meerdere keren de kans heb gegeven het probleem op te lossen of je een degelijk product te leveren en het lukt ze keer op keer niet dan mag je de overeenkomst laten ontbinden (opzeggen dus). In dit geval is het je abonnement i.c.m. een iPhone, deze overeenkomst ben je met ze aangegaan.

Maar aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb kan ik daar helaas nog niet over oordelen. M’n iPhone licht bij T-Mobile of is al opgestuurd voor reparatie, ik hoop snel wat van ze te horen.

Aangezien ik van T-Mobile geen duidelijk antwoord krijg stel ik mijn vraag hier maar in de hoop een wat duidelijker antwoord te kunnen krijgen.

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Groet, John.

Loekieloek 29-06-09 12:00

Ook mijn iphone is kapot.
Wi-Fi werkt nog maar heel matig (moet hem bovenop de dongle neerleggen wil ik verbinding via Wi-Fi krijgen) en de gps werkt helemaal niet meer. Hij kan wel een lokatie vinden via de telfoonpalen maar een echte fix krijg ie niet meer.
Dit probleem heb ik al een behoorlijke tijd maar aangezien mijn garantie er bijna opzat en er nu eindelijk een tomtom versie komt heb ik hem toch maar ter reparatie aangeboden. Hij is wel ooit een beetje vochtig geweest en toen zijn de problemen ook begonnen alleen is de sticker die onderin de jackplug ingang zit nog wit dus hoop dat ze het niet gaan gooien op een vochtprobleem.
Maargoed telefoon vorige week dinsdag ingeleverd (23 juni) en zie nu op mijn tmobile dat hij op status 2 staat. " Reparatie wordt uitgevoerd Uw toestel is in reparatie."
Hoop hem deze week terug te krijgen. in de winkel vertelde ze me dat het 10 werkdagen zou duren.
Hoelang heeft de jouwe er nu overgedaan john en zijn je problemen verholpen? Je oude toestel gemaakt of heb je een andere gekregen?


Mocht ie nu helemaal kapot zijn heb ik zeker niet de mogelijkheid om tegen extra betaling een 3gs te bemachtigen?

john1979 29-06-09 13:57

Mijn iPhone heeft er ongeveer 10 dagen over gedaan voor ik hem weer terug had.

Ik heb een hele nieuwe 3G van Solid Vision gekregen. Je iPhone zal niet worden gemaakt, dit omdat Solid Vision iPhone's niet open mag maken van Apple. Je zal gewoon een andere iPhone krijgen.

Bij betalen is niet mogelijk, hier doet Solid Vidion helaas niet aan ;)

Als je wil weten hoe het er voor staat met je iPhone moet je gewoon Solid Vision even zelf bellen. Naar mijn ervaring zijn ze daar erg aardig en helpen je meteen met je vragen. Even je IMEI nummer doorgeven en ze kunnen je meteen vertellen hoe de boel er voor staat, of je een hele nieuwe krijgt e.d.

Loekieloek 29-06-09 14:43

Thanks heb ze even gebeld maar ben er (te) snel bij.
Blijkbaar moeten ze hem nog checken en ze kunnen me verder nog geen informatie geven. (hij is daar vrijdag aangekomen)
Wist niet dat ze ze niet repareerden of open mogen maken.
Wacht nog wel gewoon even rustig af, dan ik blijkbaar de info op de t-mobile site ook wel redelijk up to date..

john1979 29-06-09 14:54

Ze mogen wel repareren als het buiten de garantie valt. Maar zo lang het onder de garantie valt staat Apple dit niet toe en zal je iPhone gewoon worden vervangen.

Hoop dat je snel weer een goed werkende iPhone terug krijgt :)

Loekieloek 29-06-09 14:58

Valt nog net in garantie, hoop dus op een nieuwe :)
Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken, de sticker in de jackplug was nog wit.
Verder kunnen ze er dan niet zoveel mee behalve constateren dat ie idd kapot is.
En hij heeft verder geen schade.
Als ze hem niet open mogen maken gaan ze hem dus gewoon vervangen.
Top.

kuotje 29-06-09 15:43

je krijgt mss zelfs gewoon een nieuwe, nu ze aangezien geen 3G meer verkopen. Heb hetzelfde gehad. Was denk te repareren maar heb gewoon een splinternieuwe gekregen. Althans het was niet me eigen ding en dat kon ik zien door een markering in me mute-knop haha.

ESO 29-06-09 20:36

Dat je status niet kan bekijken heeft idd te maken met het feit dat het via een shop gaat, als je 't toestel via klantenservice had aangemeld dan had jezelf status kunnen bijhouden/checken.

Duur, ze streven naar 10 dagen! En bij APPLE is het zo, is er een probleem? Valt het onder de garantie? Kunnen wij er niets aan doen? Oke, krijg je een gereviseerd toestel (SWAP) terug,.

:D

kuotje 29-06-09 21:55

Ja idd ze streven na 10 dagen maar onthou werkdagen dus eig 14. De mijne was terug na 15 dagen. + heb 2 x gebeld en vertelde toen dat een reparatie onder 3-5 wekn valt maar dat weet ik niet zeker etc.

splatz 30-06-09 00:22

T-mobile website reparatiestatus:
Bij mij klopt er al helemaal geen hol meer van. Een groot feest met onbekende reparaties en imei nummers:p:D (zie dit topic)

Loekieloek 01-07-09 11:57

Kijk ze gaan de mijne omruilen hoorde in net van solid vision.
Ideaal, neem aan dat ik dan gewoon een nieuwe 3g 16 gig krijg.
Anyway als het goed is krijgen ze vandaag mijn nieuwe binnen en kan ik hem morgen of overmorgen ophalen bij de t-mobile shop. Goed geregeld :)

splatz 01-07-09 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek (Bericht 315800)
Kijk ze gaan de mijne omruilen hoorde in net van solid vision.
Ideaal, neem aan dat ik dan gewoon een nieuwe 3g 16 gig krijg.
Anyway als het goed is krijgen ze vandaag mijn nieuwe binnen en kan ik hem morgen of overmorgen ophalen bij de t-mobile shop. Goed geregeld :)

Hoop het voor je:D. Ik heb 3x een refurbished gekregen:(

Trouwens op het formulier dat je krijgt staat een hokje refurbished. Dit hokje was bij mij 3x niet aangevinkt maar het toestel was wel refurbished.

Loekieloek 01-07-09 12:30

TJa ze hebben het over vervanging niet verder gevraagd of het echt een nieuwe was, had ik wel even moeten doen.
Maar de eis is toch dat ik een toestel terugkrijg in nieuwstaat. Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik er een krijg die onder de krassen zit. Geloof dat ik aan het nummer van de tray kan zien of het om een refurbished model gaat toch?
Ach zolang het weer een volledig functionele iphone is ben ik blij, een nieuwe is natuurlijk altijd beter.

splatz 01-07-09 12:32

Refurbished iphones hebben een nieuwe achterkant en voorkant. Je ziet het dus niet.
Kijk naar je serienummer. Refurbished iphones beginnen (bijna) altijd met 5K

Mark 3G 06-07-09 23:50

Ik heb zelf momenteel dramatische ervaringen met t-mobile en ga een rechtzaak beginnen. Mijn Wi-Fi werkte niet meer en heb 'm ter reparatie aangeboden. Conclusie: vocht dus geen garantie! Onbegrijpelijk want ik weet niet hoe dat zou kunnen (bellen in de mist?). Ik gebruik altijd een case en ben er zuinig op.
Nu heb ik 'm retour en doet ie helemaal niks meer. T-mobile geeft niet thuis, dan maar een rechtzaak want ik pik dit niet.
Iemand ook zo'n slechte ervaringen? Bij wie kan ik een contra expertise aanvragen?

Wallybert 08-07-09 16:47

Kan iemand vertellen, wie de verzending van de iPhone afhandelt? Mijn iPhone is ook ter reparatie opgestuurd en inmiddels volgens T-Mobile alweer aan de deur aangeboden toen ik niet thuis was.

T-mobile gaf echter aan dat er geen bericht is achtergelaten en ze niet precies weten wanneer deze opnieuw zal worden aangeboden (ergens in de aankomende 2 weken). Is het bij TNT niet gebruikelijk dat er briefjes na de eerste en tweede poging achter worden gelaten, zodat je hem na de 2e poging kan komen afhalen? Of wordt de verzending in dit geval dus niet door TNT gedaan?

Loekieloek 08-07-09 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mark 3G (Bericht 319530)
vocht dus geen garantie!

Wat een ellende is de sticker in je koptelefoon oranje dan?
Ik gebruikte alleen zon folietje. verder er nooit een casing om heen gehad.
Hij is wel een beetje nat geweest in oostenrijk dus was bang dat ik ook geen garantie zou krijgen. Bleek niet het geval.
ZIt al wel meer al 2 weken te wachten op mijn telefoon, krijg een nieuwe en hoorde van solid vision dat ze er gister 300 hebben binnengekregen van apple. Ze gaan hem dan vandaag versturen naar de winkel kan ik hem morgen ophalen.

Ik heb verder niet heel veel te klagen over de service als ik inderdaad een nieuwe krijg. Dat je toestel het nu helemaal niet meer doet is wel heel naar, zelfs in recovery mode ed geeft ie geen sjoege meer?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.