Iphone garantie/reparatie vraag

Iphone garantie/reparatie vraag discussie in T-Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb mijn iPhone afgelopen dondardag (04-06-09) ingeleverd bij een T-Mobie Shop in Haarlem omdat mijn Wifi niet meer werkte. Nu ik op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > T-Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 7 June 2009, 15:30
john1979's schermafbeelding
» iPhone 8 Plus 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 22 August 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Send a message via twitter to john1979
Exclamation Iphone garantie/reparatie vraag

Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone afgelopen dondardag (04-06-09) ingeleverd bij een T-Mobie Shop in Haarlem omdat mijn Wi-Fi niet meer werkte. Nu ik op de T-Mobile site probeer te kijken wat mijn reparatie status is krijg ik te lezen dat er geen reparatie bekend is van mijn iPhone. Kan dit kloppen omdat ik mijn 2 maanden oude iPhone via een T-mobile shop heb ingeleverd voor reparatie (garantie) en niet via de T-mobile kantenservice?

kan iemand mijn een indicatie geven (ik pin je er niet op vast) hoe lang de reparatie of het toekennen van een nieuw toestel ongeveer gaat duren? Bij T-Mobile krijg ik daar geen zr verschillende antwoorden op van diversen medewerkers. De een verteld dat het wel meer dan een maand kan gaan duren, dit vind ik echt onacceptabel, en een andere medewerker (die in de T-Mobile schop werkt) verteld dat zijn ervaring is dat ik hem binnen ongeveer twee weken wel weer terug zou moeten hebben. Als het goed, zoals ik via de zoek functie via het forum gevonden heb, word het toestel door T-Mobile naar Solid Vision gestuurd voor reparatie/vervanging, maar aangezien ik nog geen ervaring heb met dit soort dingen heb ik geen idee waneer ik mijn iPhone weer terug kan verwachten. Op internet is van alles te lezen, de een heeft het over weeeeeken tot wel langer als 1 of 1 1/2 maand en de ander heeft zijn telefoon binnen een week of ruime week weer terug.

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord kan geven, of zijn ervaring kan vertellen op mijn vragen.

Groet, John.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 7 June 2009 om 15:34.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 7 June 2009, 15:34
kuotje's schermafbeelding
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 1 June 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.041
Standaard

ligt aan de grootte/drukte/probleem. En meestal duurt het 2weken.
  #3  
Oud 7 June 2009, 21:48
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 July 2008
Berichten: 256
Standaard

Heb mijne al 3 x moeten opsturen. Duurde eerste keer 2,5 weken, tweede keer 2 weken en 1 dag en laatste keer 1 week. Ik heb jammergenoeg het idee dat de vervangende iphone die ze je sturen maar een halfwerkend toestel is. Heb deze keer weer een stukkende "nieuwe" iPhone gekregen. Moet dus weer terug deze week.
Had ze gebeld, wisten eerst niet eens dat ik een iphone had, toen ze daar achter waren gekomen, waren ze het imei van mijn iphone kwijt, wisten dus niet welk toestel ik precies had.
Elke keer zo'n gezeik met die providers
  #4  
Oud 7 June 2009, 22:31
john1979's schermafbeelding
» iPhone 8 Plus 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 22 August 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Send a message via twitter to john1979
Standaard

Hoi Splatz

Dat is flink balen man! Maar ik ben daar heel makkelijk in hoor. Laten we het niet hopen, maar als ik het zelfde ‘’gezeur’’ ga krijgen als dat jij heb gehad dan zal ik T-Mobile in gebreken stellen aangezien ze niet in staat zijn mijn probleem op te lossen of mij een degelijk product te leveren.

Als je een bedrijf al meerdere keren de kans heb gegeven het probleem op te lossen of je een degelijk product te leveren en het lukt ze keer op keer niet dan mag je de overeenkomst laten ontbinden (opzeggen dus). In dit geval is het je abonnement i.c.m. een iPhone, deze overeenkomst ben je met ze aangegaan.

Maar aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb kan ik daar helaas nog niet over oordelen. M’n iPhone licht bij T-Mobile of is al opgestuurd voor reparatie, ik hoop snel wat van ze te horen.

Aangezien ik van T-Mobile geen duidelijk antwoord krijg stel ik mijn vraag hier maar in de hoop een wat duidelijker antwoord te kunnen krijgen.

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Groet, John.
  #5  
Oud 29 June 2009, 11:00
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

Ook mijn iphone is kapot.
Wi-Fi werkt nog maar heel matig (moet hem bovenop de dongle neerleggen wil ik verbinding via Wi-Fi krijgen) en de gps werkt helemaal niet meer. Hij kan wel een lokatie vinden via de telfoonpalen maar een echte fix krijg ie niet meer.
Dit probleem heb ik al een behoorlijke tijd maar aangezien mijn garantie er bijna opzat en er nu eindelijk een tomtom versie komt heb ik hem toch maar ter reparatie aangeboden. Hij is wel ooit een beetje vochtig geweest en toen zijn de problemen ook begonnen alleen is de sticker die onderin de jackplug ingang zit nog wit dus hoop dat ze het niet gaan gooien op een vochtprobleem.
Maargoed telefoon vorige week dinsdag ingeleverd (23 juni) en zie nu op mijn tmobile dat hij op status 2 staat. " Reparatie wordt uitgevoerd Uw toestel is in reparatie."
Hoop hem deze week terug te krijgen. in de winkel vertelde ze me dat het 10 werkdagen zou duren.
Hoelang heeft de jouwe er nu overgedaan john en zijn je problemen verholpen? Je oude toestel gemaakt of heb je een andere gekregen?


Mocht ie nu helemaal kapot zijn heb ik zeker niet de mogelijkheid om tegen extra betaling een 3gs te bemachtigen?
  #6  
Oud 29 June 2009, 12:57
john1979's schermafbeelding
» iPhone 8 Plus 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 22 August 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Send a message via twitter to john1979
Standaard

Mijn iPhone heeft er ongeveer 10 dagen over gedaan voor ik hem weer terug had.

Ik heb een hele nieuwe 3G van Solid Vision gekregen. Je iPhone zal niet worden gemaakt, dit omdat Solid Vision iPhone's niet open mag maken van Apple. Je zal gewoon een andere iPhone krijgen.

Bij betalen is niet mogelijk, hier doet Solid Vidion helaas niet aan

Als je wil weten hoe het er voor staat met je iPhone moet je gewoon Solid Vision even zelf bellen. Naar mijn ervaring zijn ze daar erg aardig en helpen je meteen met je vragen. Even je IMEI nummer doorgeven en ze kunnen je meteen vertellen hoe de boel er voor staat, of je een hele nieuwe krijgt e.d.
  #7  
Oud 29 June 2009, 13:43
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

Thanks heb ze even gebeld maar ben er (te) snel bij.
Blijkbaar moeten ze hem nog checken en ze kunnen me verder nog geen informatie geven. (hij is daar vrijdag aangekomen)
Wist niet dat ze ze niet repareerden of open mogen maken.
Wacht nog wel gewoon even rustig af, dan ik blijkbaar de info op de t-mobile site ook wel redelijk up to date..
  #8  
Oud 29 June 2009, 13:54
john1979's schermafbeelding
» iPhone 8 Plus 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 22 August 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Send a message via twitter to john1979
Standaard

Ze mogen wel repareren als het buiten de garantie valt. Maar zo lang het onder de garantie valt staat Apple dit niet toe en zal je iPhone gewoon worden vervangen.

Hoop dat je snel weer een goed werkende iPhone terug krijgt
  #9  
Oud 29 June 2009, 13:58
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

Valt nog net in garantie, hoop dus op een nieuwe
Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken, de sticker in de jackplug was nog wit.
Verder kunnen ze er dan niet zoveel mee behalve constateren dat ie idd kapot is.
En hij heeft verder geen schade.
Als ze hem niet open mogen maken gaan ze hem dus gewoon vervangen.
Top.
  #10  
Oud 29 June 2009, 14:43
kuotje's schermafbeelding
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 1 June 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.041
Standaard

je krijgt mss zelfs gewoon een nieuwe, nu ze aangezien geen 3G meer verkopen. Heb hetzelfde gehad. Was denk te repareren maar heb gewoon een splinternieuwe gekregen. Althans het was niet me eigen ding en dat kon ik zien door een markering in me mute-knop haha.
  #11  
Oud 29 June 2009, 19:36
ESO ESO is offline
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 21 June 2009
Berichten: 39
Standaard

Dat je status niet kan bekijken heeft idd te maken met het feit dat het via een shop gaat, als je 't toestel via klantenservice had aangemeld dan had jezelf status kunnen bijhouden/checken.

Duur, ze streven naar 10 dagen! En bij APPLE is het zo, is er een probleem? Valt het onder de garantie? Kunnen wij er niets aan doen? Oke, krijg je een gereviseerd toestel (SWAP) terug,.

  #12  
Oud 29 June 2009, 20:55
kuotje's schermafbeelding
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 1 June 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.041
Standaard

Ja idd ze streven na 10 dagen maar onthou werkdagen dus eig 14. De mijne was terug na 15 dagen. + heb 2 x gebeld en vertelde toen dat een reparatie onder 3-5 wekn valt maar dat weet ik niet zeker etc.
  #13  
Oud 29 June 2009, 23:22
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 July 2008
Berichten: 256
Standaard

T-mobile website reparatiestatus:
Bij mij klopt er al helemaal geen hol meer van. Een groot feest met onbekende reparaties en imei nummers (zie dit topic)
  #14  
Oud 1 July 2009, 10:57
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

Kijk ze gaan de mijne omruilen hoorde in net van solid vision.
Ideaal, neem aan dat ik dan gewoon een nieuwe 3g 16 gig krijg.
Anyway als het goed is krijgen ze vandaag mijn nieuwe binnen en kan ik hem morgen of overmorgen ophalen bij de t-mobile shop. Goed geregeld
  #15  
Oud 1 July 2009, 10:58
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 July 2008
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek Bekijk bericht
Kijk ze gaan de mijne omruilen hoorde in net van solid vision.
Ideaal, neem aan dat ik dan gewoon een nieuwe 3g 16 gig krijg.
Anyway als het goed is krijgen ze vandaag mijn nieuwe binnen en kan ik hem morgen of overmorgen ophalen bij de t-mobile shop. Goed geregeld
Hoop het voor je. Ik heb 3x een refurbished gekregen

Trouwens op het formulier dat je krijgt staat een hokje refurbished. Dit hokje was bij mij 3x niet aangevinkt maar het toestel was wel refurbished.
  #16  
Oud 1 July 2009, 11:30
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

TJa ze hebben het over vervanging niet verder gevraagd of het echt een nieuwe was, had ik wel even moeten doen.
Maar de eis is toch dat ik een toestel terugkrijg in nieuwstaat. Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik er een krijg die onder de krassen zit. Geloof dat ik aan het nummer van de tray kan zien of het om een refurbished model gaat toch?
Ach zolang het weer een volledig functionele iphone is ben ik blij, een nieuwe is natuurlijk altijd beter.
  #17  
Oud 1 July 2009, 11:32
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 July 2008
Berichten: 256
Standaard

Refurbished iphones hebben een nieuwe achterkant en voorkant. Je ziet het dus niet.
Kijk naar je serienummer. Refurbished iphones beginnen (bijna) altijd met 5K
  #18  
Oud 6 July 2009, 22:50
» iPhone NL 16GB [FW: 2.2]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 17 January 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb zelf momenteel dramatische ervaringen met t-mobile en ga een rechtzaak beginnen. Mijn Wi-Fi werkte niet meer en heb 'm ter reparatie aangeboden. Conclusie: vocht dus geen garantie! Onbegrijpelijk want ik weet niet hoe dat zou kunnen (bellen in de mist?). Ik gebruik altijd een case en ben er zuinig op.
Nu heb ik 'm retour en doet ie helemaal niks meer. T-mobile geeft niet thuis, dan maar een rechtzaak want ik pik dit niet.
Iemand ook zo'n slechte ervaringen? Bij wie kan ik een contra expertise aanvragen?
  #19  
Oud 8 July 2009, 15:47
» iPhone 3G 16GB (Wit) [FW: 2.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 8 June 2009
Berichten: 1
Standaard

Kan iemand vertellen, wie de verzending van de iPhone afhandelt? Mijn iPhone is ook ter reparatie opgestuurd en inmiddels volgens T-Mobile alweer aan de deur aangeboden toen ik niet thuis was.

T-mobile gaf echter aan dat er geen bericht is achtergelaten en ze niet precies weten wanneer deze opnieuw zal worden aangeboden (ergens in de aankomende 2 weken). Is het bij TNT niet gebruikelijk dat er briefjes na de eerste en tweede poging achter worden gelaten, zodat je hem na de 2e poging kan komen afhalen? Of wordt de verzending in dit geval dus niet door TNT gedaan?
  #20  
Oud 8 July 2009, 15:53
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 July 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark 3G Bekijk bericht
vocht dus geen garantie!
Wat een ellende is de sticker in je koptelefoon oranje dan?
Ik gebruikte alleen zon folietje. verder er nooit een casing om heen gehad.
Hij is wel een beetje nat geweest in oostenrijk dus was bang dat ik ook geen garantie zou krijgen. Bleek niet het geval.
ZIt al wel meer al 2 weken te wachten op mijn telefoon, krijg een nieuwe en hoorde van solid vision dat ze er gister 300 hebben binnengekregen van apple. Ze gaan hem dan vandaag versturen naar de winkel kan ik hem morgen ophalen.

Ik heb verder niet heel veel te klagen over de service als ik inderdaad een nieuwe krijg. Dat je toestel het nu helemaal niet meer doet is wel heel naar, zelfs in recovery mode ed geeft ie geen sjoege meer?

Laatst gewijzigd door Loekieloek; 8 July 2009 om 16:01.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie iphone met garantie haroldv iPhone algemeen 4 22 February 2012 11:56
iPhone 3GS op reparatie, vraag. Pimpslap iPhone algemeen 3 17 April 2011 17:07
Ten einde raad>gejailbreakt, kapot, garantie, reparatie? royPhone Archief 5 20 January 2010 15:17
Reparatie (zonder garantie) ChiTheDesigner iPhone algemeen 4 24 June 2009 20:21
reparatie tijdens garantie digiboudy71 iPhone algemeen 13 5 April 2008 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.