//

T-Mobile, iPhone weer stuk

T-Mobile, iPhone weer stuk discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Laat even weten hoe het afgelopen is. Hoop voor je dat je niet hetzelfde gedoe krijgt. Mankeerde er ook duidelijk iets aan de refurbished iPhone?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 08-08-09, 10:39
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Laat even weten hoe het afgelopen is. Hoop voor je dat je niet hetzelfde gedoe krijgt. Mankeerde er ook duidelijk iets aan de refurbished iPhone?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 08-08-09, 10:55
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik snap niet waarom mensen akkoord gaan om een refurbished toestel te aanvaarden??? Dit zijn herstelde toestelen die voordien kleine defecten vertoonden en hersteld zijn geweest en nu als "ruiltoestel" dienen. Je brengt je originele vertrouwde toestel binnen en krijgt een eerder hersteld toestel in de plaats terug, jouw toestel wordt nagekeken en hersteld en komt op zijn beurt weer bij iemand anders terrecht.
Zou nogal straf zijn als ik mijn toestel binnen breng met haarscheurtjes en een zogenaamde refurbish terugkrijg die voordien niets anders dan connectiviteit problemen had, kans dat ik die misserie krijg zit er dan ook dik in. Als ik mijn iPhone binnen breng, dan wil ik ofwel een splinternieuw toestel uit het schap en als ze met enkel de keuze komen dat ik een refurbisched toestel kan krijgen, dan wil ik gewoon MIJN toestel terug ipv iemand anders zijn misserie!
  #223  
Oud 08-08-09, 11:21
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Ik ben het volledig met je eens. Dat is ook de reden waarom ik niet meer akkoord ben gegaan met een refurbished toestel na 3 keer een defect toestel te hebben gekregen,

Ik heb niets tegen refurbished toestellen maar ze moeten wel uitvoerig getest worden en dus exact hetzelfde werken. Na 3x niet werkende refurbished te hebben gekregen ben ik erachter gekomen dat deze toestellen blijkbaar gewoon niet (genoeg) getest worden. En dát vind ik kwalijk. Elke fabrikant werkt met refurbished toestellen. Prima. Maar ze moeten wel gewoon normaal functioneren en dezelfde levensduur hebben.
  #224  
Oud 10-08-09, 00:24
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het scherm was aan de rechter bovenkant veel dieper in het toestel. Er was duidelijk te zien dat ie scheef zat. Ook vind ik het belachelijk dat als je een 9 dagen oude iphone weg brengt en hij is niet meer te maken je een refurbished toestel krijg!
Als dat bij de volgende weer zo is ga ik stappen ondernemen! Ik heb immers betaald voor het toestel!
  #225  
Oud 10-08-09, 07:57
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Wat mij opviel is dat ik op het scherm binnen één dag 2 krassen had, bij mijn 2e refurbished had ik weer binnen een paar dagen een paar krassen.. Nu met mijn nieuwe toestel nog steeds geen een.

Mischien wel gewoon toeval hoor..

Laatst gewijzigd door splatz; 10-08-09 om 08:53.
  #226  
Oud 10-08-09, 09:24
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Een refurbished toestel is ook een nieuw toestel. Die toestellen zijn alleen speciaal gemaakt voor garantie kwesties.
Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel
__________________
Grtz Satfreak ( Iphone 3G 16Gb )
  #227  
Oud 10-08-09, 10:39
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Ik hoop voor je een nieuwe.

Als ik er nog is over nadenk is het eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Je betaalt (niet weinig ook) voor een nieuwe mobiele telefoon. Deze blijkt niet goed te werken en dus bied je hem ter reparatie aan. Jij hebt betaald voor een werkende telefoon. Vervolgens krijg jij een minder goed werkend toestel terug terwijl jij er niets aan kon doen dat je toestel defect is gegaan. Dus omdat het toestel niet werkt zoals ervan verwacht mag worden krijg jij een minder werkend toestel terug.
Ze zijn gewoon andermans defecte toestellen aan het rondsturen.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie per post ontvangen. Nu anderhalve week. Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze binnen 2 weken reageren? Ik wacht deze week wel af en dan stuur ik wel weer een mail. Ik verwacht niet dat ze nog wat voor me zullen doen. Krijg waarschijnlijk gewoon een excuusbrief of helemaal niets.

Laatst gewijzigd door splatz; 10-08-09 om 10:45.
  #228  
Oud 10-08-09, 10:43
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door splatz Bekijk bericht
Ik hoop voor je een nieuwe.

Als ik er nog is over nadenk is het eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Je betaalt (niet weinig ook) voor een nieuwe mobiele telefoon. Deze blijkt niet goed te werken en dus bied je hem ter reparatie aan. Jij hebt betaald voor een werkende telefoon. Vervolgens krijg jij een minder goed werkend toestel terug terwijl jij er niets aan kon doen dat je toestel defect is gegaan. Dus omdat het toestel niet werkt zoals ervan verwacht mag worden krijg jij een minder werkend toestel terug.
Ze zijn gewoon andermans defecte toestellen aan het rondsturen.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie per post ontvangen. Nu anderhalve week.
Nog maar te zwijgen over de hygiëne die de vorige eigenaar van de iPhone erop na hield...
  #229  
Oud 10-08-09, 11:22
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 Bekijk bericht
Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel
Refurbished zijn 2e hands! Ze zijn gerepareerd en worden dan als omruil toestel aangeboden.
  #230  
Oud 10-08-09, 11:49
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Refurbished zijn 2e hands! Ze zijn gerepareerd en worden dan als omruil toestel aangeboden.
Eigenlijk zijn refurbisment toestellen vaak ook toestellen die door een klant aangekocht zijn en in de bedenkperiode terug ingeruild zijn geweest voor iets anders of voor een andere kleur van toestel. Het zijn in wezen nieuwe toestellen, maar ze worden opgefrist en komen dan als ruiltoestel bij een andere klant terecht. Ook zijn het vaak toestellen waar kleine mankementen aan zijn/waren en hersteld zijn geweest en dus ook een lot als ruiltoestel krijgen.
Ook valt het voor dat bepaalde toestellen niet door de kwaliteitscontrole geraken door mankementen die in de fabriek vastgesteld worden, die worden dan ook hersteld om als refurbish te gaan dienen.
Sommige mensen weten niet eens dat ze een ander toestel terugkrijgen dat eigenlijk al hersteld is geweest en nemen aan dat ze gewoon een nieuwe hebben gekregen.

Als Apple zo werkt, dan is het ook de vraag hoe nieuw de toestellen zijn in een gesloten verpakking... aangezien die refurbished toestellen gewoon niet van nieuw te onderscheiden zijn.

Ik weet niet of er hier mensen zijn die al eens een objectief voor hun DSLR gekocht hebben waar een label op het opjectief kleefde dat het door de kwaliteitstesten is gekomen? Wel, die objectieven zijn door de fabriek niet door de kwaliteitstest gekomen en hersteld geweest en uiteindelijk toch als nieuw verkocht zijn, dit zijn ook refurbished objectieven die uiteindelijk hetzelfde presteren als een objectief dat wel door de eerste kwaliteitstest is geraakt.
Maar het is een ander verhaal als het toestel 8 maanden in een ander zijn bezit is geweest en in garantie binnen gedaan is.
  #231  
Oud 10-08-09, 15:23
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 Bekijk bericht
Zijn dit ECHT geen gerepareerde toestellen die ze gebruiken voor garantiegevallen ? Toch wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met deze toestellen beginnend met serienummer 5K. Ik ben zeer benieuwd wat voor toestel ik straks krijg bij de T-mobile winkel

Vanmiddag dus naar de T-mobile winkel geweest in Gorinchem geweest om mijn Iphone 3G 16Gb op te halen. Ik vroeg aan de verkoopster of het een nieuwe was of een gerfurbished toestel. De verkoopster zei "een nieuwe" waarop ik haar vroeg of het serienummer met 5K begon. Ze keek op de sticker en zei ja dat klopt hoe weet U dat ? Ik vertelde haar dus het verhaal van het forum,...dit was haar dus niet bekend en vondt het een vreemd verhaal. De Iphone ziet er wel splinternieuw uit moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop dus maar dat hij goed blijft werken,...En misschien ga ik hem wel verkopen via mp. Gegevens van mijn Iphone via Chipmunk...toch van july 2009

Serial number: 5K**********
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Group1: iPhone
Group2: 3G
Generation:
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 5K (China)
Production year: 2009
Production week: 29 (July)
Production number: 2062 (within this week)

Laatst gewijzigd door satfreak1969; 10-08-09 om 15:35.
  #232  
Oud 10-08-09, 19:27
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

wat wilt dat zeggen als die van july 2009 is, dat die dus toch nieuw is?
  #233  
Oud 10-08-09, 19:30
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satfreak1969 Bekijk bericht
Vanmiddag dus naar de T-mobile winkel geweest in Gorinchem geweest om mijn Iphone 3G 16Gb op te halen. Ik vroeg aan de verkoopster of het een nieuwe was of een gerfurbished toestel. De verkoopster zei "een nieuwe" waarop ik haar vroeg of het serienummer met 5K begon. Ze keek op de sticker en zei ja dat klopt hoe weet U dat ? Ik vertelde haar dus het verhaal van het forum,...dit was haar dus niet bekend en vondt het een vreemd verhaal. De Iphone ziet er wel splinternieuw uit moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop dus maar dat hij goed blijft werken,...En misschien ga ik hem wel verkopen via mp. Gegevens van mijn Iphone via Chipmunk...toch van july 2009

Serial number: 5K**********
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Group1: iPhone
Group2: 3G
Generation:
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 5K (China)
Production year: 2009
Production week: 29 (July)
Production number: 2062 (within this week)
Bij mij zagen de refurbished toestellen er ook als nieuw uit. Ik wist bij mijn 1e en 2e refurbished toestel ook niet dat ze refurbished waren. Later kwam ik erachter omdat ik de stickertjes nog had. Uiterlijk is prima maar batterij/connectie verschrikkelijk. Maar misschien heb ik gewoon 3x pech gehad (wel heel toevallig).

Wat ik heb begrepen van t-mobile is dat je via Solid Vision een door apple goedgekeurd refurbished toestel krijgt (3x niet werkend). Een omruilactie aan de deur betreft een toestel dat op een of andere manier weer in t-mobile in handen is gekomen. Dit kan terugsturen binnen 7 dagen zijn, maar ook een toestel dat eerder omgeruild is omdat het niet werkte. Dit is dus gewoon defecte toestellen rondsturen; Belachelijk. Een medewerker raadde mij dan ook aan dit niet te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoef Bekijk bericht
wat wilt dat zeggen als die van july 2009 is, dat die dus toch nieuw is?
Dat is jaar van productie. Bij mij was dat dezelfde maand als dat ik hem kocht. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat hij vorige maand gerepareerd is.In juli gemaakt in china en nu hier op de markt is natuurlijk wel erg snel.

Laatst gewijzigd door King1987; 10-08-09 om 19:33. Reden: mquote gebruiken aub.
  #234  
Oud 11-08-09, 14:35
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door splatz Bekijk bericht
Bij mij zagen de refurbished toestellen er ook als nieuw uit. Ik wist bij mijn 1e en 2e refurbished toestel ook niet dat ze refurbished waren. Later kwam ik erachter omdat ik de stickertjes nog had. Uiterlijk is prima maar batterij/connectie verschrikkelijk. Maar misschien heb ik gewoon 3x pech gehad (wel heel toevallig).

Wat ik heb begrepen van t-mobile is dat je via Solid Vision een door apple goedgekeurd refurbished toestel krijgt (3x niet werkend). Een omruilactie aan de deur betreft een toestel dat op een of andere manier weer in t-mobile in handen is gekomen. Dit kan terugsturen binnen 7 dagen zijn, maar ook een toestel dat eerder omgeruild is omdat het niet werkte. Dit is dus gewoon defecte toestellen rondsturen; Belachelijk. Een medewerker raadde mij dan ook aan dit niet te doen.
Wat rade de medewerker je dan aan? Ik heb nu bij mij door de medewerker op het reparatie formulier laten zetten dat ik gewoon echt een nieuwe wil. Was trouwens de bedrijfsleider die me nu hielp in de shop en daar ben ik al lang klant vanuit de orange tijd dus hoop dat het nu goed gaat.
  #235  
Oud 11-08-09, 18:13
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Die ene medewerker gaf me 2 opties of Solid Vision of omruiling aan de deur door t-mobile. SV is refurbished door Apple. Omruiling is toestel dat op een of andere manier weer bij t-mobile komt
  #236  
Oud 12-08-09, 15:44
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.

Laatst gewijzigd door Scoes; 12-08-09 om 15:47.
  #237  
Oud 12-08-09, 16:24
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.
Hoezo kan je aan het Imei nummer zien dat hij nieuw is ? Waar baseer jij deze bevinding op ? Mijn nieuwe 3G heeft idd een hoger Imei nummer dan mijn defecte 3G. Maar of je daaraan kan zien dat het geen gerfurbished toestel is
  #238  
Oud 12-08-09, 17:01
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Is (wederom) niet waar..
Mijne komt van SV en is gewoon nieuw. Je kunt dit zien aan het IMEI nummer.
Sorry het klopt idd dat je soms een nieuwe krijgt bij SV. Volgensmij vooral nu omdat ze nog nieuwe 16GB overhebben.

Laatst gewijzigd door splatz; 12-08-09 om 20:30.
  #239  
Oud 15-08-09, 16:29
harald114 harald114 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Als je slim bent bel je gewoon rechtstreeks met apple..

0800 0200670

zeggen dat je probleem hebt dan word je doorverbonden met ( als je dat vraagt ) de after-sale...

hun leg je je verhaal uit en ze kunnen zien aan de hand van je adres of het waar is.
Apple doet er absoluut niet moeilijk mee en waarschijnlijk krijg je dan gewoon een nieuwe Iphone...

Probeer maar eens
  #240  
Oud 15-08-09, 19:12
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Wat is dat precies voor nummer? Toen ik Apple ging bellen voor de inkoopprijs belde ik 0900 7777 703.
Het is nu natuurlijk niet meer belangrijk maar toen ik belde moest ik iets anders toetsen dan iPhone anders hangen ze gelijk op met de melding dat je naar t-mobile moet.
Heb je dit nummer zelf al is gebeld?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
WEER storing bij T-Mobile!!! antimaterie Odido (T-Mobile) 28 01-11-09 12:02
T-Mobile Ligt er weer uit Ezekiel Archief 4 12-07-08 15:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.