//

T-Mobile, iPhone weer stuk

T-Mobile, iPhone weer stuk discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja, goed punt . Heb nu mij 3e iphone....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 30-06-09, 16:12
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Ja, goed punt. Heb nu mij 3e iphone.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 30-06-09, 21:06
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

De medewerker die mij terug zou bellen heeft natuurlijk niet teruggebeld. Heb een halfuur geleden gebeld, toen werd mij verteld dat deze medewerker binnen een halfuur nog terug zou bellen. Nu 5 min geleden gebeld en hij is al naar huis. Kan ik er morgen weer achteraan bellen.
  #163  
Oud 01-07-09, 11:54
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Nu net zelf weer gebeld. Wordt binnen een half uur teruggebeld. Pfff.
  #164  
Oud 01-07-09, 12:58
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Ben erg benieuwd splatz. Hoop nu toch echt voor je dat er aan dit hele verhaald een eind gaat komen.

Neem anders ook even kcontact op via het forum of PB met Scoes, misschien kan hij nog wat voor je doen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #165  
Oud 01-07-09, 14:53
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Gister contact gehad met Scoes. Werd net na er zelf nog een keer achteraangegaan teruggebeld door deze medewerker. Hij begon mij "aan te vallen" dat ik de klantenservice plat belde. Plus dat ik veel te veel aandringde dat hij mij terug zou bellen. Hij had niet met mij de afspraak dat hij mij terug zou bellen. Dat kan een andere medewerker wel zeggen maar dat moet ik met hem afspreken. Pff wat een communicatie binnen dat bedrijf toch.

Hij heeft de prijzen nog steeds niet want de manager was er een tijdje niet. Als het goed is spreekt hij hem vrijdag. Zondag ga ik op vakantie dus ik wacht het tot zaterdag af en anders haal ik de 3G. Deze medewerker zou mij vrijdag of zaterdag terugbellen.
  #166  
Oud 01-07-09, 15:09
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

De klantenservice plat bellen zal wel mee valen, ze zullen daar echt niet met 2 a 3 man zitten Ik heb de indruk dat ze je nu echt zat worden....tja, moet je ook je afspraken na komen en terug bellen als je die toezegging doet.

Ik hoop dat Scoes iets voor je kan betekenen.

Mijn ervaring is dat de klantenservice zich vrij schofterig kan gedragen tegen over de klanten, de shop medewerkers zijn naar mijn ervaring veel neter en beter op de hoogte van de regels. Het is erg jammer dat de ''slechte'' medewerkers het verpesten voor de medewerkers die echt hun best doen.

Ook de medewerkers hier in de shop (Cronjéstraat Haarlem) zijn echt top gasten die echt goed willen. Als het maar even kan stap ik altijd naar de shop en laat de klantenservice links liggen.

Wat ga je nu doen, afwachten tot het einde van de week tot ze misschien meer weten?

Laatst gewijzigd door john1979; 01-07-09 om 15:11.
  #167  
Oud 01-07-09, 15:10
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Ja toch maar even wachten. Zondag ga ik op vakantie dus ik haal in ieder geval zaterdag een iPhone op.
  #168  
Oud 01-07-09, 18:23
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Gaat helaas niet lukken John.
Ik heb alle interacties doorgelezen en ik ga me niet langer in dit topic mengen.
Het aanbod van tmobile is wat mij betreft coulant, reeel en duidelijk gecommuniceerd.

Daarnaast even over dat plat bellen: Er zijn sinds 02/06/09 totaal 52 gesprekken met de KS geweest die genoteerd zijn.
  #169  
Oud 01-07-09, 18:52
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Jij heb je best gedaan Scoes, meer kan je ook niet doen. 52 gesprekken is wel veel

Hoop op een goeie afloop splatz. Misschien toch een optie om de nieuwe 3G aan te nemen in de shop?
  #170  
Oud 01-07-09, 20:16
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Failure.....

Laatst gewijzigd door Scoes; 02-07-09 om 02:40.
  #171  
Oud 01-07-09, 20:17
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Splatz, dit aanbod heb je al een hele tijd geleden gekregen, ik vind jouw manier van schrijven over
tmobile echt niet terecht....
  #172  
Oud 01-07-09, 23:53
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Hoho, Scoes ik denk dat je dit topic nog maar eens moet doorlezen. Als je weet hoeveel miscommunicaties, terugbel acties etc er gebeurd zijn die niet genoteerd zijn. Mij is met vandaag meegerekend 8 x beloofd dat er teruggebeld gaat worden. Nou je raad het al. Er is 0 keer teruggebeld. + Dat elke medewerker iets anders zegt en elkaar lopen te veroordelen. Bijv. ik vertel dat die medewerker dit en dat heeft gezegd. Andere medewerker zegt dat de eerste medewerker dit niet had mogen vertellen en of ik de naam nog had zodat de 2e de 1e daarover kon aanspreken. Dit is meer dan 5x gebeurd. Ook zijn veel medewerkers slecht op de hoogte; SV stuurt alleen nieuwe iphones terug....yeah right/SV repareert hem gewoon hoorrr... yeah right.
Ik heb echt elke 52x (verbaast me wel dat het zoveel is) een reden gehad om te bellen. Als t-mobile mij beloofd terug te bellen en ze doen dat niet, moet ik er weer achteraan bellen. Ik heb al 30 telefoontje nodig gehad om een nieuwe 3G te kunnen regelen. Met bijzonder veel onvriendelijke en chagrijnige medewerkers die veel beloven en niets doen. Plus dat medewerkers gewoon liegen en hun afspraken niet nakomen. Bijv. ene **** van after-sales back-office beweert dat hij mij geen nieuwe 3g laat staan 3g s kan geven. Hij kan niets terugvinden van de opties die mij eerder gegeven zijn en wil verder niets voor mij doen, hij mag en kan ook niets voor mij doen. Veel telefoongesprekken later krijg ik iemand van dezelfde afdeling aan de telefoon, die wel een nieuwe 3g kan regelen. Terwijl die vorige medewerker het niet wilde/kon/mocht/het systeem liet het niet toe. Ook wordt er in eerste instantie een nieuwe iPhone 3G belooft (eerste dag). Na navragen is de wachtlijst minimaal 2 maanden en betreft het een tweedehands toestel.
Ook kunnen medewerkers van back-office maar 3 telefoongesprekken vinden van het hele verhaal.
Zal je even vertellen hoe ik aan die 52 ben gekomen (1e week, elke dag): Bel aan het begin van de dag op. Medewerker kan niets voor mij doen en moet navragen bij zijn manager of andere medewerker moet het oplossen wordt die dag teruggebeld. Ik om half 8 s'avonds bellen want ze hebben niet teruggebeld. Meneer wacht nog een half uurtje bel dan weer terug. 5 voor 8, medewerker is al naar huis Hij belt je morgen terug. Zo kom je al op 3 gesprekken per dag. Het ligt echt niet aan mij hoor die 52 gesprekken. T-mobile had dit probleem in 1 gesprek kunnen oplossen. Reparatie werkt niet, 3x mislukt mede door defect refurbished toestellen. Omruiling duur minimaal 2 maanden dus werkt ook niet + dat het ook om tweedehands gaat. Ander toestel wil ik niet, niet voor niets voor de iphone gegaan. Als ze me nou gelijk een nieuwe iphone hadden aangeboden.... Ik heb niets tegen tweedehands/refurbished maar het moet wel werken/een degelijk toestel zijn. Naar 3x blijken die toestellen dus niet goed getest te zijn en heb ik gewoon recht op een nieuwe. Dat daar nu minimaal 30 telefoontjes voor nodig zijn....

Sorry hoor maar ik heb elke interactie met t-mobile hier op dit forum precies en eerlijk genoemd. En ik ben van mening dat t-mobile dit zeer slecht opgelost heeft.

Nog even @Scoes over dit aanbod heb je een hele tijd geleden gekregen; vorige week maandag. Duurt wel 3 weken voordat je dat voor elkaar hebt. Dit was gewoon de enige werkende oplossing voor mij. Als ze dit nu gelijk hadden gedaan...geen 52 telefoontjes en dan was ik ook niet achter die 3g s aan gegaan.
Je kan mij veel vertellen maar er is nooit maar dan ook echt nooit met mij duidelijk gecommuniceerd. Het enige dat ze duidelijk naar mij communiceren is dat ze niets willen doen.

Misschien dat je mij nu veroordeeld tot een "zeikerd" maar dat ben ik echt niet. Het kunnen er deze maand dan 52 telefoontjes zijn maar daarvoor 0. Je moet het bij mij behoorlijk ver schoppen voordat je mij boos krijgt.

Laatst gewijzigd door splatz; 02-07-09 om 00:30.
  #173  
Oud 02-07-09, 02:13
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ik duik morgen even de computer in kom terug met genuanceerde feiten.

Laatst gewijzigd door Scoes; 02-07-09 om 02:37.
  #174  
Oud 02-07-09, 09:53
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Ben benieuwd.... Vraag me toch wel af of ook alle misverstanden/miscommunicaties/terugbelacties ook in het systeem staan.
  #175  
Oud 02-07-09, 15:03
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

15/01: knop om het geluid uit te doen (mute) werkt niet meer

14/04: Mute-knop werkt niet naar behoren. Als je hem op mute zet, geeft hij aan dat hij op luid staat. Graag verhelpen!

25/05: Toestel gaat niet op Wi-Fi gelieve hiernaar te kijken. MVG

Toestel nog steeds defect.

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.

15/06: Zie 12/06

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19, ***** van AS geeft aan te bellen als de prijs beschikbaar is.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.

Laatst gewijzigd door Scoes; 02-07-09 om 15:17.
  #176  
Oud 02-07-09, 15:28
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Even de gang van zaken met t-mobile gepost. Scoes, niet bedoelt om jou aan te vallen ofzo hoor. Ben al blij dat je er naar kijkt.

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

Laatst gewijzigd door splatz; 02-07-09 om 15:42.
  #177  
Oud 02-07-09, 16:23
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Dit is alleen maar een opsomming van de feiten

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

Terecht, is toch goed afgehandeld dan?

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

Het zijn dus geen tweede hands, maar swaps ofwel of een nieuw toestel, of een refurbished = in nieuwstaat herstelt. Buiten de eerste 8 dagen na aankoop is dit een normale gang van zake.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

Again, swap, dus nieuw of refurbished

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

Staat ook geen afspraak over in het systeem. Waarom moest er worden teruggebeld, het aanbod is toch duidelijk? Omruiling aan de deur is de normale procedure en een klantenservice medewerker kan niet zomaar iets anders beslissen.

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

Yep

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

Dat zal iets met de verbinding te maken te hebben. Ze hangen echt niet zomaar zonder reden op. Of was er misschien een reden om op te hangen?
Nee ze kunnen niets voor je doen. Nogmaals die medewerkers volgen gewoon de regels. Een uitzondering op een repair is een omruiling aan de deur. Dit is dus het aanbod. Ik lees hier dat het aanbod van de 3 andere opties in de winkel is gedaan. Er is zelfs gevraagd in welke winkel dit was.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

Yep. Procedures, omruiling aan de deur.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

Soms is er geen voorraad.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

Over prijzen ga ik verder niet in discussie. Vind je iets te duur koop je het niet.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

Yep.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

Is niet zo gecommuniceerd.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

Er is afgesproken dat er wordt gebeld als de prijzen bekend zijn. Zoals eerder afgesproken. Wie heeft gezegd dat een omruiling voor een 3GS zou kunnen heeft het helaas niet begrepen en heeft kennelijk bijscholing nodig.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

Nogmaals ik ga niet in discussie over de prijs. Er is dus nu wel gebeld zoals afgesproken. Zo zie je dat tussendoor 10x bellen dus geen zin heeft.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

Er hoeft ook niet te worden gecommuniceerd over waar die prijs vandaan komt. Die komt van hogeraf en is niets aan te doen. Vind je het te duur, doe je het toch niet?

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

Nee en ik zal vertellen waarom. Dit was gister, we zijn nog geen 24 uur verder sinds die mail verstuurd is. Geef ze even de tijd.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

22/06: Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen. We hebben het over 11 dagen waarin het toestel had kunnen worden afgehaald.

Laatst gewijzigd door Scoes; 02-07-09 om 16:26.
  #178  
Oud 02-07-09, 16:45
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Dit is alleen maar een opsomming van de feiten

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

Terecht, is toch goed afgehandeld dan?
(Wat een lelijke kleur dit). Ander toestel wil ik niet (heb niet voor niets gekozen voor de iphone). Wachtlijst duurt minimaal 2 maanden werd mij verteld dus wil ik ook niet en reparatie heeft 3x niet gewerkt.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

Het zijn dus geen tweede hands, maar swaps ofwel of een nieuw toestel, of een refurbished = in nieuwstaat herstelt. Buiten de eerste 8 dagen na aankoop is dit een normale gang van zake.

Het gaat om omruilingen bij de deur door t-mobile. SV staat hier buiten. Het betreft na veel navragen alleen maar tweedehandse toestellen.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

Again, swap, dus nieuw of refurbished
Again, Het gaat om omruilingen bij de deur door t-mobile. SV staat hier buiten. Het betreft na veel navragen alleen maar tweedehandse toestellen.

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

Staat ook geen afspraak over in het systeem. Waarom moest er worden teruggebeld, het aanbod is toch duidelijk? Omruiling aan de deur is de normale procedure en een klantenservice medewerker kan niet zomaar iets anders beslissen.
Zou worden teruggebeld voor een gloednieuwe iphone (navraag bij manager).

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

Yep
Verlengen kan toch überhaupt niet 1 jaar van te voren???. Snap niet helemaal wat dit hier doet.

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

Dat zal iets met de verbinding te maken te hebben. Ze hangen echt niet zomaar zonder reden op. Of was er misschien een reden om op te hangen?
Geen idee, ik ga dr ook niet vanuit dat ze het met opzet deden maar

Nee ze kunnen niets voor je doen. Nogmaals die medewerkers volgen gewoon de regels. Een uitzondering op een repair is een omruiling aan de deur. Dit is dus het aanbod. Ik lees hier dat het aanbod van de 3 andere opties in de winkel is gedaan. Er is zelfs gevraagd in welke winkel dit was.
Als dit gewoon niet werkt…. Ik hoef daar ook niet mee akkoord te gaan hoor. Als 3x een refurbished/tweedehands niet werkt.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

Yep. Procedures, omruiling aan de deur.
Ga ik (logisch) niet mee akkoord.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

Soms is er geen voorraad.


Sorry bedoelde 3G S

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

Over prijzen ga ik verder niet in discussie. Vind je iets te duur koop je het niet.

Gaat om het verschil van de inkoopprijzen. Inkoopprijs 3G S was nog niet bekend. Mij is de toezegging gedaan dat ik mijn 3G mag omruilen voor een 3G S tegen het verschil van de inkoopprijzen.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

Yep.

Echt niet gedaan. Wat moet ik met contractsvernieuwing. En dit kan (logisch) natuurlijk niet.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

Is niet zo gecommuniceerd.
Toch wel.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

Er is afgesproken dat er wordt gebeld als de prijzen bekend zijn. Zoals eerder afgesproken. Wie heeft gezegd dat een omruiling voor een 3GS zou kunnen heeft het helaas niet begrepen en heeft kennelijk bijscholing nodig.
Kan je zo die naam geven. ( hij heeft dit gedaan in overleg met de manager)

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

Nogmaals ik ga niet in discussie over de prijs. Er is dus nu wel gebeld zoals afgesproken. Zo zie je dat tussendoor 10x bellen dus geen zin heeft.
(Gebeld door een andere medewerker dan degene die het beloofd heeft). Hij komt met een onmogelijke prijs die duidelijk niet het verschil van de inkoopprijzen is. Geen enkele medewerker weet ook hoe hij hieraan komt. Later bevestigt door de medewerker die mij de optie heeft gegeven om om te ruilen voor een 3G S dat deze prijs waarschijnlijk nergens op slaat.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

Er hoeft ook niet te worden gecommuniceerd over waar die prijs vandaan komt. Die komt van hogeraf en is niets aan te doen. Vind je het te duur, doe je het toch niet?

Deze prijs klopt gewoon niet met wat mij belooft is. T-mobile [Naam] belooft mij dat ik mijn 3G mag omruilen voor een 3G S tegen het verschil van de inkoopprijzen. 385 euro is duidelijk niet het verschil. Ook niet als je kijkt naar jullie eigen abboprijzen. Heb AppleCare opgebeld en deze medewerkster heeft mij bevestigd dat de inkoopprijs voor t-mobile van de 3G S lager ligt dan die van de 3G. Ze hebben mij dus gewoon een verkeerde prijs doorgegeven.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

Nee en ik zal vertellen waarom. Dit was gister, we zijn nog geen 24 uur verder sinds die mail verstuurd is. Geef ze even de tijd.
Er wordt beloofd dat er binnen een HALF UUR teruggebeld wordt.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

22/06: Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen. We hebben het over 11 dagen waarin het toestel had kunnen worden afgehaald.
Ik tel er 9. De maandag wanneer de optie is gegeven niet meegeteld (aan het eind van de dag).
  #179  
Oud 02-07-09, 18:19
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ik leg het nog een keer voor je uit.

Iphones in Nederland worden niet gerepareerd. In plaats daarvan worden deze omgeruild met een nieuw of en refurbished toestellen.
Refurbished toestellen zijn niet van nieuwe te onderscheiden (neem aan, ik heb er tientallen gezien.
Deze toestellen zijn worden niet als tweede hands beschouwd, omdat deze volledig worden hersteld naar de richtlijnen die apple heeft gesteld voor een nieuwe iphone.

Als jou toestel defect is, wordt deze opgestuurd naar SV. SV bepaald of een toestel binnen of buiten de garantie valt. Valt deze binnen de garantie wordt deze dus omgeruild voor een refurbished of nieuw.

In het geval dat een toestel 3x ter reparatie is geweest binnen korte tijd of voor hetzelfde euvel, kan er uit coulance iom AS worden besloten om het toestel aan de deur om te ruilen. Opnieuw, je krijgt dan een nieuw of refurbished toestel. Uiteraard hoef jij niet akkoord te gaan, maar doe je dat niet houdt het verhaal meestel op.

Dit zijn de procedures die tmobile heeft, en waar de medewerkers zich aan zullen moeten houden. In uitzonderingen (en deze bereik je, geloof me, door een brief te sturen, niet door 52x te bellen met verschillende medewerkers) kan een senior of shopmanager eventueel besluiten om het anders aan te pakken om zo tot een passende oplossing te komen.

In jouw geval is dit zelfs op drie manieren gebeurd:
-Je kreeg van de winkel het verhaal met de 3 opties
-Je kreeg van CS/AS de optie om een nieuwe iphone op te halen in de shop.
-Je kreeg een aanbod om met 385 euro bijbetaling een 3GS te verkrijgen

Geen van deze opties voldeed kennelijk, er moest een gratis 3GS aan te pas komen.
Het verschil in prijs tussen de 3G en de 3GS is niet alleen maar bepaald door de inkoopprijzen, maar ook door de marges en de populairiteit van het toestel. Hierover wil ik even John1969 citeren uit een PM die hij me stuurde. Als je auto uit 1994 (een mazda was het toch john ) een defect bevat en je komt in 1998 bij de dealer, is het dan niet vreemd dat je om een nieuw model vraagt (eist?)?
Overgens wel grappig dat je een medewerker van careplan direct gelooft. We weten inmiddels toch wel dat er bij grote bedrijven soms verschillende verhalen worden verteld?

Owja, en tel jij even op je vingers van 22 juni tot 2 juli

Laatst gewijzigd door Scoes; 02-07-09 om 18:28.
  #180  
Oud 02-07-09, 19:02
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Hierover wil ik even John1969 citeren uit een PM die hij me stuurde. Als je auto uit 1994 (een mazda was het toch john ) een defect bevat en je komt in 1998 bij de dealer, is het dan niet vreemd dat je om een nieuw model vraagt (eist?)?

Citaat:
''John1969''
Uhuu doe maar john1979 Scoes, anders word ik al weer 10 jaar ouder


Citaat:
''een mazda was het toch john''
Doe maar een Seat, ben niet zo'n Mazda man

Ik heb de postings een beetje zitten volgen maar denk niet dat jullie er op deze manier uit gaan komen. Het is duidelijk dat jullie van mening verschillen. Dit zal denk ik gaan lijden tot een eindeloze discussie waar geen eind aan gaat komen.

Mijn advies aan splatz:

Hol naar de T-Mobile shop en haal daar de nieuwe iPhone 3G op.

Zo lang T-Mobile het probleem niet op kan lossen blijft ze wettelijk in gebreken (lees het wetboek er maar op na). Met het aanbieden van een hele nieuwe iPhone 3G heeft T-Mobile (wettelijk) in principe voldoende gedaan om het probleem op te lossen. Gaat de iPhone dan weer stuk (waar we maar even niet van uit gaan) dan zal er inderdaad eens verder gepraat moeten worden.

Laatst gewijzigd door john1979; 02-07-09 om 19:04. Reden: kleine toevoeging.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
WEER storing bij T-Mobile!!! antimaterie Odido (T-Mobile) 28 01-11-09 13:02
T-Mobile Ligt er weer uit Ezekiel Archief 4 12-07-08 16:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.