//

T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS

T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist heb ik telefonisch de nieuwe 3GS besteld bij T-mobile. Ik had het idee dat ik de simkaarten van mijn 'oude' 3G en deze nieuwe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-06-09, 15:14
bastos bastos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS

Zojuist heb ik telefonisch de nieuwe 3GS besteld bij T-mobile.
Ik had het idee dat ik de simkaarten van mijn 'oude' 3G en deze nieuwe 3GS om zou wisselen, de 3G aan mijn vriendin te geven (dus met het nieuwe abbonement) en de 3GS dus zelf te gaan gebruiken met mijn huidige abbo.

Nu vertelde de verkoper mij dat ik alleen met die nieuwe SIM gebruik zou kunnen maken van de snellere HSDPA modem die in de 3GS zit. Is dit (de HSDPA bandbreedte die je mag gebruiken) echt aan de SIM gekoppeld of praatte hij onzin?

En vallen er verder nog problemen te verwachten bij het wisselen van de SIMkaarten? (Bijv. activatie van de telefoon die niet meer werkt omdat de combinatie IMEI en simkaartnummer niet bij t-mobile bekend is?).

Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd door bastos; 19-06-09 om 15:19. Reden: kleine verduidelijking
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-06-09, 17:31
Anfroy Anfroy is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 99
Standaard

Ben hier zelf stiekem ook wel erg benieuwd naar.

Ga er zelf maar klakkeloos vanuit dat het gewoon werkt maar een bevestiging zou aangenaam zijn

Dus een T-Mobile medewerker of iemand anders die hier antwoord op kan geven?
  #3  
Oud 19-06-09, 19:45
tipex tipex is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik zit met exact dezelfde situatie dus ook ik hoor het graag. De internet snelheid van de 3gs is volgens t-mobile wederom 2048/384 Kb/sec. Hij kan wel harder maar wordt geknepen op 2mbit.

Ik denk dat je je foon na het verwisselen wellicht weer moet activeren maar zeker weten doe ik het niet.
  #4  
Oud 19-06-09, 21:29
XBL XBL is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Dit klinkt als pure non-sense. Ik gebruik al jaren hetzelfde simkaartje die in toestellen heeft gezeten zonder internet mogelijkheden, met 3G, 3.5G (HSDPA) en de iPhone. De simlock werkt afaik gewoon op basis van carrier (zoals alle reguliere simlocks), dus elk T-Mobile kaartje werkt in elke (T-Mobile) iPhone - dit is ook mijn ervaring.

Als je je simkaart overzet neem je gewoon je oude abonnement mee. Als ik het goed begrijp blijven de snelheden 2mbps met de nieuwe telefoon, dus maakt het geen reet uit dat je je oude abbo houd (die ook 2mbps doet).

En als zou je HSDPA snelheden krijgen, nog lang niet alle T-Mobile UMTS cells zijn geupgrade naar HSDPA cells - ongeveer een halfjaar terug had ik maar op een paar plekken 3.5G met m'n N95.
  #5  
Oud 22-06-09, 17:06
vaagventje's schermafbeelding
vaagventje vaagventje is offline
• iOS 15.4.1
• iPadOS 15.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: zoetermeer
Berichten: 40
Standaard

ben hier ook benieuwd naar heb er zelf ook 1 besteld om mijn "oude" aan mijn vrouw te geven maar wil mijn eigen nummer houden.
Van de week maar ff bellen
  #6  
Oud 27-06-09, 08:20
tipex tipex is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik heb het inmiddels getest en het werkt prima
  #7  
Oud 27-06-09, 10:29
Jean72 Jean72 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastos Bekijk bericht
Zojuist heb ik telefonisch de nieuwe 3GS besteld bij T-mobile.
Ik had het idee dat ik de simkaarten van mijn 'oude' 3G en deze nieuwe 3GS om zou wisselen, de 3G aan mijn vriendin te geven (dus met het nieuwe abbonement) en de 3GS dus zelf te gaan gebruiken met mijn huidige abbo.

Nu vertelde de verkoper mij dat ik alleen met die nieuwe SIM gebruik zou kunnen maken van de snellere HSDPA modem die in de 3GS zit. Is dit (de HSDPA bandbreedte die je mag gebruiken) echt aan de SIM gekoppeld of praatte hij onzin?

En vallen er verder nog problemen te verwachten bij het wisselen van de SIMkaarten? (Bijv. activatie van de telefoon die niet meer werkt omdat de combinatie IMEI en simkaartnummer niet bij t-mobile bekend is?).

Bij voorbaat dank.
Zie mijn post van 20 juni:
Stel ik geef mijn huidige Iphone 3g aan mijn vrouw en ik neem zelf de nieuwe 3Gs, is er dan een mogelijkheid om mijn nummer mee te nemen naar het nieuwe toestel ?


Ik heb inmiddels de simkaarten uitgewisseld en alles werkt goed !
  #8  
Oud 27-06-09, 21:42
bastos bastos is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Hierbij even een update: heb de simkaarten vandaag omgewisseld en het werkt allemaal naar behoren
  #9  
Oud 28-06-09, 01:47
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Ik heb hetzelfde gedaan, geen enkel probleem natuurlijk. T-mobile heeft zijn netwerk ook niet sneller gemaakt ofzo dus op de 3G en de 3GS heb je, als je T-Mobile gebruikt, exact dezelfde internet snelheid. Alleen de 3GS tovert de pagina's veel sneller op het scherm, maar dat komt enkel door de snelle opbouw vanwege de CPU en het RAM
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil tussen 3G & 3GS ? jeroenius iPhone algemeen 10 28-12-10 00:17
Geen verbinding tussen PC en 3Gs Thomas H. iPhone algemeen 0 21-06-10 13:43
2 t-mobile simkaarten, steeds opnieuw activeren? Whacko Odido (T-Mobile) 9 20-03-09 13:59
sync tussen Mobile Me, Iphone 3G en MacBoekPro dbmsoutput iTunes 5 29-10-08 08:17
telefoongesprek tussen kpn-# en t-mobile-# jolyon Odido (T-Mobile) 4 18-09-08 00:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.