//

Unllocken (op SIM, niet op HARDWARE/JAILBREAK)

Unllocken (op SIM, niet op HARDWARE/JAILBREAK) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vraag. Voor zover ik weet is de wetgeving in Europa/Nederland zodanig, dat een ieder elektrisch/ electronisch toestel, voor welke toepassing ook, moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-09, 15:38
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard Unllocken (op SIM, niet op HARDWARE/JAILBREAK)

Ik heb een vraag.
Voor zover ik weet is de wetgeving in Europa/Nederland zodanig, dat een ieder elektrisch/ electronisch toestel, voor welke toepassing ook, moet voldoen aan de Europese normen, wetten en eisen. Een van die wetten is, dat het verkochte toestel, al dan niet in combinatie met een abonnement, na betaling van het aankoopbedrag, volledig eigendom is van de koper. Ditzelfde geld voor een mobiele telefoon.
De meeste telefoons worden in combinatie met een abo verkocht, dus de prijs van het toestel zit in het abonnementsgeld (nee het toestel is niet "gratis" bij een of tweejarig X abo! Je betaald er gewoon voor via je abo!)
Gangbaar feit in Nederland, is dat de provider VERPLICHT is je toestel na 1 jaar zowiezo GRATIS! simlock vrij te maken (niet afhankelijk van de duur van je abo). Uiteindelijk moet je toch OF je abo uitzitten, OF je koopt deze af. In alle gevallen is het toestel persoonlijk bezit van de verkoper. Dus mag je er mee doen wat jij wil, bij welke provider ook!

Nu wil het geval dat de iPhone hardwarematig beveiligd is tegen andere providers. Dus het sinlockvrij maken, zal niet kunnen.

Het lijkt mij dat Apple in dit geval in overtreding is voor wat betreft deze Europese wetgeving!

Is er iemand die daar meer over weet of een mening daarover heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-09, 15:55
ESO ESO is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 39
Standaard

Ik denk dat ze niet zo ver kunnen gaan! Althans mag hopen van niet, regeling van nu moet gewoon blijven, dat is gewoon na 1 jaar gratis recht op hebben dat ;t toestel simlock vrij gemaakt mag worden!
  #3  
Oud 21-06-09, 16:11
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ESO Bekijk bericht
Ik denk dat ze niet zo ver kunnen gaan! Althans mag hopen van niet, regeling van nu moet gewoon blijven, dat is gewoon na 1 jaar gratis recht op hebben dat ;t toestel simlock vrij gemaakt mag worden!
Heb jij al ergens gehoord, gelezen of zelf ervaren dat ze de iPhone kunne unlocken op de SIM? Het jailbreaken of hoe ze dat ook op wat voor toestel noemen, is al zo oud als de techniek zelf. Het feit dat blijkbaar de beveiliging tegen gebruik van andere providers in de iPhone HARDWAREMATIG is, en dus niet via SIM-unlock kan worden opgeheven, lijkt mij niet mogen. Dezelfde regels voor elk ander toestel moeten ook gelden voor de iPhone.

Laten wij ons hier na al die oorlogen en crisissen, veroorzaakt door de VS, nu ook al vertellen door een Amerikaans bedrijf genaamd Apple, wat de regelgeving zou zijn voor dat ene toestel? Dacht toch van niet!
  #4  
Oud 21-06-09, 16:17
ESO ESO is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 39
Standaard

Apple kan veel willen , maar zal ze toch niet lukken! Waarom hebben we wetgevingen? Om alles toe te laten? Nee.
  #5  
Oud 21-06-09, 16:23
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Nee tuurlijk niet. Maar voorlopig krijg ik het idee dat Apple het op dit moment toch wel voor het zeggen heeft...
  #6  
Oud 21-06-09, 16:27
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Nee, een iPhone kost honderden euro's en daarover doe je dus dan ook iets minder als 2 jaar. Het 'overige geld' is gewoon wat je betaald voor de kosten van het bellen, internet, sms'en etc.

Laten we zeggen dat de iPhone 650 euro kost (voorbeeld he) en je hebt een abonnement van 30 euro voor 2 jaar. Dat is dus 720 euro. Dan houd je dus 70 euro over, maar dat heb je uitgegeven aan het bellen en sms'en etc.

Met de iPhone 3G S zit het nu zo als je zwart/wit 32GB neemt.

24x29.95 = 718,80 + 200 euro (iPhone zelf) is 918 euro.
De iPhone 32GB los is 719 euro in italie. Dit betekent dus dat je met je abonnement precies je iPhone afbetaalt bij T-Mobile.

Dit hebben ze echter slim aangepakt, want via het abonnement betaal je je iPhone terug maar daarnaast betaal je juist apart (extra) 200 euro. Slim, toch? Je betaalt je iPhone dus met je abonnement...
  #7  
Oud 21-06-09, 16:39
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Nee, een iPhone kost honderden euro's en daarover doe je dus dan ook iets minder als 2 jaar. Het 'overige geld' is gewoon wat je betaald voor de kosten van het bellen, internet, sms'en etc.

Laten we zeggen dat de iPhone 650 euro kost (voorbeeld he) en je hebt een abonnement van 30 euro voor 2 jaar. Dat is dus 720 euro. Dan houd je dus 70 euro over, maar dat heb je uitgegeven aan het bellen en sms'en etc.

Met de iPhone 3G S zit het nu zo als je zwart/wit 32GB neemt.

24x29.95 = 718,80 + 200 euro (iPhone zelf) is 918 euro.
De iPhone 32GB los is 719 euro in italie. Dit betekent dus dat je met je abonnement precies je iPhone afbetaalt bij T-Mobile.

Dit hebben ze echter slim aangepakt, want via het abonnement betaal je je iPhone terug maar daarnaast betaal je juist apart (extra) 200 euro. Slim, toch? Je betaalt je iPhone dus met je abonnement...
Je draait de boel nu om. In dat geval zou het betekenen dat de kosten van het gebruik afhankelijk is van de kosten van het toestel. Voorbeeld:
Iphone kost 650. 2 jaar a 30 euro is 720 euro. Verschil 70 euro. Dan zou die 70 euro de standaard ingekochte gebruikskosten (150 sms, 150 belminuten EN onbeperkt internet per maand) voor 24 maanden dekken? Geloof niet dat T-Mobile daar blij van wordt!
Pas je dit toe op een ander toestel, bijvoorbeeld een willekeurige Samsung, die maar 300 euro kost, met hetzelfde abo, dan hou je 420 euro voor 24 maanden over. Waarom zou T-Mobile dan uberhaupt die iPhone verkopen?

Andersom gerekend: verbruik van het maandbedrag aftrekken = kosten van het toestel. Dat vergelijken over 2 jaar met een los toestel dan ben je altijd goedkoper uit met abo! (Inclusief wat je extra bijlegt bij abo he!)

Los kopen is exclusief gebruikskosten!
Op zich kan je redenering kloppen kwa totale kosten als je vergelijkt met Italie, alleen dan zit je aan 200 op 24 maanden wat je te besteden hebt aan abo. Betaal je 8,33 euro voor het complete verbruik! Geloof dat iedereen dat dan zou doen als er zulke abo's waren! Maar die zijn er niet he!
  #8  
Oud 21-06-09, 16:48
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Je kunt je iPhone 3G bij T-Mobile op elk moment laten unlocken. In het begin tegen betaling, maar na 1 of 2 jaar gratis. Dan is de iPhone net zo unlocked als een telefoon uit het buitenland.
  #9  
Oud 21-06-09, 16:55
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Je kunt je iPhone 3G bij T-Mobile op elk moment laten unlocken. In het begin tegen betaling, maar na 1 of 2 jaar gratis. Dan is de iPhone net zo unlocked als een telefoon uit het buitenland.
Dan moet je m wel hebben! Ik heb de 3G, en indien het kan, dan zal ik het ook laten doen. Maar dan nog is dat geen unlockte 3Gs!
Het gaat me niet om het unlocken, het gaat me om de totale prijs van het toestel plus abo/ verbruikskosten, en de duur van de abo. Is zo scheef getrokken! OF scheel betalen aan een simlockvrij toestel, en daar bovenop nog een abo, of vast zitten aan 2 jaar (als je tenminste een fatsoenlijke prijs wil bijleggen voor die 3Gs). Bij 1 jaar vast betaal je net zo veel als een los toestal = mij veel te duur!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sim wordt niet herkend na jailbreak? Nash Jailbreak apps en thema's 1 19-07-09 18:54
Jailbreak en unlock Iphone 1e generatie gelukt maar nu problemen met hardware windows Les666 Archief 3 09-07-09 12:25
iPhone 3G: Rebel-sim.nl hardware-unlock (Vodafone) OS 3.0 update Guido85 Unlock 6 22-06-09 01:22
Welke hardware unlock sim is het beste/werkt met firmware 2.2 MOL20K Archief 1 10-12-08 17:06
stealth sim werkt niet + jailbreak lukt niet edw Unlock [archief] 5 26-12-07 15:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.