//

2 jarig abo T-Mobile

2 jarig abo T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen vorig jaar de 3G uitkwam, had T-Mobile het alleenrecht op de iPhone. Dit jaar met de 3Gs wederom. Voor elk ander mobiel toestel kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-09, 15:47
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard 2 jarig abo T-Mobile

Toen vorig jaar de 3G uitkwam, had T-Mobile het alleenrecht op de iPhone. Dit jaar met de 3Gs wederom.
Voor elk ander mobiel toestel kan je kiezen tussen een 1 of 2 jarig abo, evt in combinatie met bijbetalen voor het toestel.

Apple heeft vorig jaar geroepen dat binnen 2 jaar geen nieuwe iPhone uit zouden brengen, deels vanwege dit abo.
Nu hebben ze dus toch de 3Gs uitgebracht, en zitten wij als T-Mobile klanten vast aan die 2 jaar!
Rijzen bij mij enkele vragen.
-Deze constructie tussen Apple en T-Mobile als monopoly-verkoper, is aanvaard. Echter dat ik alleen kan kiezen voor een 2 jarig abo, is dat een afspraak tussen T-Mobile EN Apple, of is dat alleen een regel van T-Mobile zelf?
-Als het een afspraak is tussen beide partijen, lijkt mij dat het onredelijk is om de huidige 3G bezitters vast te laten zitten aan het lopende abo, ook na wat er vorig jaar gezegt is.
Zal daar nog een optie voor komen? (Ik zou zeggen openbreken, en gewoon nieuwe abo afsluiten als zijnde verlenging, of inruilmogelijkheid op het toestel, met lopende abo).
-Als het een regel is van T-Mobile zelf, dan lijkt mij dat ze in overtreding zijn, door iPhone abonnees te benadelen met deze constructie, aangezien ze dan het abo moeten afkopen, of nog een jaar moeten wachten.

Iemand enige idee hoe het precies zit, en wat Apple en/of T-Mobile wel of niet mogen (maar misschien toch doen)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-09, 15:50
ESO ESO is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 39
Standaard

Ik zou het niet weten hoe het precies geregeld is tussen die twee.

Wat ik wel ff wil zeggen is dat men echt alles probeerd om van ;t abbo en/of toestel af te komen :S , Hey, hallo Nokia, Samsung, LG, S/E brengen om de zoveel weken/maanden een toestel op de markt, mag je dan ook je contract onrbinden en/of van toestel upgraden? NEE !

WAAAROM, zou er dan met een iPhone een uitzondering gemaakt moeten worden, pff!
En wil je zo graag 3G s, sluit je nog een abbo af? !
  #3  
Oud 21-06-09, 16:05
ringojim ringojim is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar ringojim
Standaard

Ik zal voor de nieuwe 3GS in het buitenland halen en de oude verkopen, ze zijn genoeg in simlockvrij te krijgen, dan heb je geen gedoe meer om weer contract af te sluiten.
  #4  
Oud 21-06-09, 16:07
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard 2 jarig abo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ESO Bekijk bericht
Ik zou het niet weten hoe het precies geregeld is tussen die twee.

Wat ik wel ff wil zeggen is dat men echt alles probeerd om van ;t abbo en/of toestel af te komen :S , Hey, hallo Nokia, Samsung, LG, S/E brengen om de zoveel weken/maanden een toestel op de markt, mag je dan ook je contract onrbinden en/of van toestel upgraden? NEE !

WAAAROM, zou er dan met een iPhone een uitzondering gemaakt moeten worden, pff!
En wil je zo graag 3G s, sluit je nog een abbo af? !
Het gaat mij niet om dat er elke maand tig nieuwe toestellen uitkomen, want voor al die toestellen geld een 1 jarig OF 2 jarig abo. Keus is aan jezelf bij afsluiten hiervan, en dan weet je hoe lang je er aan zit.
Het gaat mij om dat je bij de iPhone GEEN keus hebt! ALLEEN 2-jarig abo is mogelijk. Dat is dan toch oneerlijk tov andere abonnees die een ander toestel op 1 jaar kunnen kiezen. En het is dus ook oneerlijke concurentie in feite tov Apple. Niet dat Apple er mee zit hoor, want die verkoopt toch wel!
  #5  
Oud 21-06-09, 16:12
ESO ESO is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 39
Standaard

Moet je eens langs een shop gaan, je kan een 1 jaar contract afsluiten. Weetje wat je voor 't toestel dan moet betalen?? 999.95 EUR. Tja
  #6  
Oud 21-06-09, 16:19
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ringojim Bekijk bericht
Ik zal voor de nieuwe 3GS in het buitenland halen en de oude verkopen, ze zijn genoeg in simlockvrij te krijgen, dan heb je geen gedoe meer om weer contract af te sluiten.
En dan scheel betalen aan die prijzen zeker?
Het abonnementsgeld is 30 euro per maand (goedkoopste), voor 32 Gieg leg ik 200 euro bij. Onbeperkt internet is 10 euro per maand. 150 minuten en 150 sms is ongeveer 12 euro kosten per maand. Blijft over 8 euro die je betaald aan de iPhone. 24x8= 192 euro feitelijke kosten aan de iPhone. (mocht de belkosten wat verschillen, zal het niet boven de 350 euro uitkomen voor de iPhone). Dus met abo, kan ik op datzelfde toestel, voor hetzelfde totaalbedrag van ongeveer 1000 euro (toestel of abo 2 jaar) gewoon alles doen wat ik wil. Als ik m los koop, komen de gebruikskosten nog eens bovenop die 1000 euro!

Ik wil graag de 3Gs, maar ik ben natuurlijk niet stom!
  #7  
Oud 21-06-09, 16:31
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Je kunt wel zelf verwachten dat als er een nieuw toestel uitkomt je nog steeds aan het oude vast zit, anders had je maar een jaar moeten wachten en had je het probleem alleen maar uitgesteld. Als je nu de iPhone 3G S koopt, kan je verwachten dat er volgend jaar een nieuw model komt en dan zit je nog aan deze vast. Daarbij, komt er het jaar erop misschien weer een nieuw model en dan zitten de mensen die in 2010 het model hebben gekocht vast aan een contract.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 21-06-09 om 16:33.
  #8  
Oud 21-06-09, 16:44
DaSamba DaSamba is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Je kunt wel zelf verwachten dat als er een nieuw toestel uitkomt je nog steeds aan het oude vast zit, anders had je maar een jaar moeten wachten en had je het probleem alleen maar uitgesteld. Als je nu de iPhone 3G S koopt, kan je verwachten dat er volgend jaar een nieuw model komt en dan zit je nog aan deze vast. Daarbij, komt er het jaar erop misschien weer een nieuw model en dan zitten de mensen die in 2010 het model hebben gekocht vast aan een contract.
Zo kan je natuurlijk altijd door blijven gaan!

Ik heb pas 3 keer gezegt: het gaat niet om het toestel, het gaat om de keus van het abo! Bij de 3G had je alleen keus uit 2-jarig abo! 1000 euro bijleggen bij een 1-jarig abo jaagt iedereen wel naar die 2 jarige versie. De toestelprijs is dan niet reeel meer. Als het zo makkelijk was, dan kocht iedereen wel een simlock (zit er wel die simlock op?) vrije en een los abo!
  #9  
Oud 21-06-09, 17:45
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Ik denk dat iedereen het volgende vergeet:
Natuurlijk zit je bij elke provider met een abonnement eventueel vast aan een toestel, en daar wordt ook geen upgrade voor aangeboden. Zij het echter zo dat stel ik had vorig jaar bij Vodafone een 2 jarig abonnement afgesloten met een Nokia N95, en nu is de N96 er, ik die N96 gewoon los kan kopen. Dat kost mij geld, maar ik heb wel de keus.
De iPhone kun je gewoon niet los kopen, je krijgt 'm alleen bij een abonnement. Daar zit de knik van alles, en daarom zou een upgrade zeer welkom zijn.
  #10  
Oud 21-06-09, 18:00
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

iPhone shop, koop nu de iPhone bij iPhoneMonster Daar kun je hem los kopen.. Voor een leuk prijsje.. KUCH..
__________________
Heb ik ook allemaal.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over t-mobile 'nieuwe' i-abo's Benny Odido (T-Mobile) 9 20-06-11 18:30
T-mobile Abo Carlos02 Odido (T-Mobile) 5 22-03-09 01:57
T-mobile abo! fav-o Odido (T-Mobile) 2 16-03-09 20:09
Oplossing: 2 jarig abo voortijdig beëindigen. forum.bericht Overige providers Nederland 20 17-11-08 10:58
T-Mobile Abo wirehub Archief 1 23-08-08 13:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.