//

SMS probleem

SMS probleem discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Weet niet of ik hier in het goede forum ben met deze vraag maar toch: Ik heb een iPhone 3G met t-mobile abo i150, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-09, 14:52
dato89 dato89 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard SMS probleem

Hallo,

Weet niet of ik hier in het goede forum ben met deze vraag maar toch:
Ik heb een iPhone 3G met t-mobile abo i150, 2 jaar.
heb eigenlijk sinds begin al probleem met sms. Vrijwel 9 v/d 10 smsjes die ik stuur naar mijn vriendin met Hi abo (telefoon LG Renoir), komen niet aan.
Ze worden wel afgerekend. Ben neer t-mobile shop geweest, en die verteleden mij dat ze het ook niet precies wisten, bla bla bla.

Nu heeft mijn vriendin twee weken terug haar telefoon gereset. Dit heeft toen ene tijdje geholpen, want toen kreeg ze ze wel allemaal. Totdat ik vol goede moed firmware 3.0 downloade van iTunes. Nu blijken ze weer voor ong. 90 % niet aan te komen.

Heb sinds gisteren mijn sim in een andere oude telefoon gedaan (Sony Ericson k7501) en nu krijgt ze ze weer wel allemaal!

Het gekke is, is dat het alleen bij hara het geval is. Zelfs al zit ik er naast op de bank, dan worden ze niet bezorgd. (hebben dat uiteraard voor test gedaan, niet dat ik haar gewoonlijk sms als ik naast haar zit )

Weet iemand toevallig wat er een de hand is, en wat ik eventueel zou kunnen doen?

MVG,
Danny
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-09, 16:51
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Ik zou als eerste de telefoon herstellen met de nieuwste firmware. Dan kijken of het goed is.
  #3  
Oud 23-06-09, 17:36
dato89 dato89 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Dat heb ik er niet bijgezet zie ik nu, maar dat heb ik al geprobeert. Vrijwel gelijk nadat ik merkte dat het weer het geval was dat ze niet werden ontvangen, heb ik hem via iTunes hersteld. Eerst een reservekopie gemaakt, ivm mijn contacten e.d., en daarna hersteld. dit heeft dus ook niet gewerkt. Moet wel zeggen dat de firmware nog steeds 3.0 is nu.

Is er dan een mogelijheid om hem eventueel naar mijn vorige firmware terug te zetten? Misschien dat dit dan wel helpt...
  #4  
Oud 26-06-09, 10:41
Denpel Denpel is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard Sms probleem na update 3.0

Hallo,
Ik heb een probleem met berichten versturen sinds de update 3.0.
Zie voorbeeld hieronder (is wel in engels maar principe blijft het zelfde).

Als ik een sms ontvangen heb van iemand, kun je normaal meteen reageren door op stuur te drukken. Dat gaat bij mij niet meer sinds de update. Om het ontvangen bericht te kunnen beantwoorden, moet ik op dat moment eerst weer een nieuw bericht naar diegene sturen. Niet echt handig. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
De netwerk instellingen heb ik al hersteld, maar dat heeft ook niet geholpen.

Groeten Denise


  #5  
Oud 03-07-09, 10:52
mimarron mimarron is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 37
Standaard

heb dit zelfde probleem ook weet iemand een oplossing
  #6  
Oud 03-07-09, 11:09
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Als smsjes niet aankomen ligt dit 9 van de 10 keer bij de ontvanger en niet bij de verzender (tenzij de telefoon letterlijk aangeeft dat de sms niet verzonden is). Op het moment dat jouw toestel zegt dat het smsje verzonden is dan is tie dat ook en ligt tie in de SMS-service box van de provider. Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het smsje niet afgeleverd wordt bij de ontvanger. Bel even de klantenservice van Hi of zij het nummer opnieuw op het netwerk kunnnen zetten oid.
  #7  
Oud 03-07-09, 14:56
Denpel Denpel is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard SMS probleem met auto reply

Mijn probleem is ook niet het ontvangen of verzenden van berichten, zoals je kunt lezen. Het probleem is als ik een sms ontvangen heb, kan ik niet meteen antwoorden door op stuur te drukken. Maar moet eerst een nieuwe sms aanmaken. Geloof niet dat dat de bedoeling is.
  #8  
Oud 03-07-09, 16:53
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denpel Bekijk bericht
Mijn probleem is ook niet het ontvangen of verzenden van berichten, zoals je kunt lezen. Het probleem is als ik een sms ontvangen heb, kan ik niet meteen antwoorden door op stuur te drukken. Maar moet eerst een nieuwe sms aanmaken. Geloof niet dat dat de bedoeling is.
Ik weet niet of ik het begrijp.
Als ik in de situatie zoals op de foto de ander wil beantwoorden, tik ik op het tekstveld. Dan komt het toetsenbord tevoorschijn en ik maak mijn bericht. Pas daarna druk ik op 'Stuur'.
Een lege SMS is -logischerwijs en gelukkig- niet te versturen.

Dat werkt niet bij jou? Drukte je altijd gelijk op 'Stuur' en was je gewend dat dan het bericht te typen was?
Of moet je nu ineens als het ware een nieuwe conversatie starten voordat je kunt antwoorden? Dat laatste zou inderdaad vreemd zijn...
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 03-07-09, 23:17
Denpel Denpel is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Hallo,
Ik moet inderdaad eerst een nieuwe conversatie starten voordat ik kan antwoorden? Wat voor de update niet het geval was.
Dus klopt het niet.
  #10  
Oud 04-07-09, 08:16
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ah, ok, dat klopt inderdaad niet.
Een vrij algemeen advies voor dit soort vreemde probleempjes is een harde reset te doen. Hou de home- en powerknop tegelijk ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uit gaat (ong. 15 sec.).
Helpt dat niet, dan (nog) eens herstellen naar 3.0. Zet dan niet de backup terug, daarmee krijg je ook deze fout weer namelijk. Denk wel om je belangrijke gegevens als contacten e.d.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMS probleem inbouwer iPhone algemeen 0 21-08-09 12:18
Probleem: sms wordt als mms ontvangen?? + sms naar buitenlands nummer lukt niet juud85 iPhone algemeen 3 08-07-09 20:02
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 23:11
sms probleem vespresso iPhone algemeen 2 21-11-08 18:28
sms probleem ash969 iPhone algemeen 3 03-05-08 23:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.