iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Email verzenden via T-Mobile PIT (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/3843-email-verzenden-via-t-mobile-pit.html)

ErikCreative 18-12-07 20:41

Email verzenden via T-Mobile PIT
 
Ik heb een vraag over het versturen van email (smtp) via onbeperkt internet (Pocket internet totaal) van T-Mobile voor 9,50 per maand.

Ik gebruik dit al jaren naar volle tevredenheid. Eerste op mijn Vario 1, Vario 3 en nu op de iPhone.

Het verzenden van email via de standaard email applicatie op mijn Vario's ging altijd prima. Als uitgaande mailserver gebruik ik de smtp van mijn domeinnaam welke gehost wordt bij E-Creative. Dit werkt prima.

Nu heb ik deze instellingen dus ook gemaakt op mijn iPhone. Ophalen gaat perfect, het versturen alleen niet. Na "verzenden" krijg ik enkele seconden later een foutmelding dat het verzenden niet gelukt is. Op het moment dat ik thuis kom en mijn Wi-Fi de verbinding overneemt werkt het wel en wordt het bericht alsnog verzonden.

Weet iemand wat dit kan zijn? Is er een bepaalde instelling nodig?

metck 18-12-07 23:22

Misschien kun je (sinds kort??) alleen versturen via een beveiligde SMTP-verbinding?

ErikCreative 18-12-07 23:25

Doel je dan op T-Mobile of de hostingprovider? Van beide weet ik namelijk zeker dat dit niet vereist is

metck 18-12-07 23:44

Op die van je hostingprovider. Probeer het anders eens met een smtp-server van Gmail. Even snel een account maken en je kunt die smtp-server gebruiken.

Henkie 19-12-07 00:09

Bij uitgaande berichten Mailserver niets invullen bij Gebruikersnaam/password.

ErikCreative 19-12-07 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metck (Bericht 29324)
Op die van je hostingprovider. Probeer het anders eens met een smtp-server van Gmail. Even snel een account maken en je kunt die smtp-server gebruiken.

Gmail in de iphone werkt wel. Verzenden en ontvangen zojuist getest.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie (Bericht 29333)
Bij uitgaande berichten Mailserver niets invullen bij Gebruikersnaam/password.

Dit is geen optie. De hostingprovider gebruikt SMTP AUTH. Het meegegeven van een gebruikersnaam/wachtwoord is dus verplicht.

ErikCreative 19-12-07 00:54

Apart blijft dat het via Wi-Fi wel werkt en via PIT niet. Zou T-Mobile dan toch poort 25 blokkeren? Thuis met Wi-Fi gebruik ik Chello welke deze poort open heeft staan.

ErikCreative 19-12-07 01:15

Oplossing: SMTP via PIT van T-Mobile laten verlopen via poort 587 i.p.v. poort 25. Dit is voor zover ik kan zien de oplossing. Email wordt nu verzonden via PIT en via Wi-Fi.

KitchenPilot 19-12-07 01:22

wat zijn hier dan de instellingen voor Erik ?
en komen je mailtjes dan wel aan als het mailadres waarvan je hem hebt verzonden.

Ik heb het namelijk nu zo opgelost, versturen met Gmail met 1 pop adres erin en mensen zelf laten bedenken waar die terug naar toe gestuurd moet worden. Aangezien ik meerdere mail accounts op mijn iPhone heb.

Hier ook pocket internet van Tmobile. Dus als ik dat als SMTP kan gebruiken en mensen zien als afzender gewoon het juiste mailadres. Dan heb ik hier wel oren naar.

Onwijs bedankt,
Groetjes,
Jill

ErikCreative 19-12-07 01:32

Ik gebruik mijn imap/smtp account van mijn eigen domeinnaam. Ophalen doe ik via IMAP via de normale instellingen. Versturen gaat via SMTP via poort 587. Poort 587 is de alternatieve poort als 25 niet werkt.

KitchenPilot 19-12-07 01:48

aaah juist.
jah dan loop ik tegen het probleem aan dat ik dan altijd me SMTP moet veranderen. ivm meerdere email account met verschillende domeinen.
jammer maar helaas dan gaat het op deze manier niet.
onwijs bedankt voor de snelle reactie.

ErikCreative 19-12-07 01:56

Je kan toch per emailaccount een SMTP server opgeven?

KitchenPilot 19-12-07 11:50

ja daar heb je helemaal gelijk in :S..
zit nu ook even te denken waar het dan fout gaat.
heb wel altijd het probleem dat ik niet via me eigen domein kan versturen.
toch nog maar eens induiken.. misschien dus die poort nummers ook..
ik hou je op de hoogte..thanx

//////////// poging 01 ////////////

poort 587 opgegeven.
smtp.domeinnaam.com
inlog naam en password..

maar verzenden doet hij niet..weird..
< sleutel nog even verder >

ErikCreative 19-12-07 12:07

Welke hostingprovider gebruikt je? Wellicht wil deze een gebruikersnaam/wachtwoord zien bij smtp. Of juist niet :)

metck 19-12-07 12:42

Je kunt bij Gmail voor elk email account een 'spiegel'-adres aanmaken met een eigen smtp-server. De mail die dan naar dat Gmailadres wordt gestuurd laat je vervolgens forwarden naar je 'goede' emailadres. Klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet.
Voorbeeld: je hebt het emailadres info@testen.com. Maak dan bij Gmail het emailadres testencom@gmail.com aan. Na aanmaak kun je de smtp-server (smtp.gmail.com en als username testencom) gaan gebruiken en invoeren in de instellingen van je emailclient. De laatste stap is dat je GMail zodanig moet instellen dat alle mail die terugkomt naar testencom@gmail.com geforward wordt naar info@testen.com. Met de smtp-server van Gmail omzeil je in elk geval de problemen zoals die hier genoemd worden.
En dit kun je dan voor elk gewenst emailadres doen.

KitchenPilot 19-12-07 17:55

@Erik : euhm ik ben me eigen host..maar het is raar de ene keer lukt het wel de andere keer niet..ik ga me settings van me servers eens nakijken..

@metck : das niet eens zo'n gek idee ... hmm wel de zekerheid dat het werkt...nooit over nagedacht...goede tip ...thanks

metck 19-12-07 23:10

Graag gedaan KitchenPilot :)

Gilgamesh 24-01-10 18:11

wie weet de naam van de smtp server van T-mobile ?
bedankt voor het lezen van dit bericht.
Edi


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:54.