//

Geen bereik T-Mobile

Geen bereik T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen maandag mijn nieuwe Iphone 3G ontvangen van T-Mobile. Mijn vorige had last van scheurtjes, werd warm en verbrak soms spontaan de verbinding. Ook heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 13-08-09, 11:47
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Afgelopen maandag mijn nieuwe Iphone 3G ontvangen van T-Mobile. Mijn vorige had last van scheurtjes, werd warm en verbrak soms spontaan de verbinding. Ook heb ik geruime tijd last van slecht ontvangst. Dus ik dacht "met een nieuwe Iphone probleem over" Maar helaas wordt de verbinding nog steeds na ± 1 minuut verbroken en is de verbinding slecht. Zodra mijn contract afloopt,...goodbye T-mobile. Kan beter een provider nemen die in de lage Frequentie 900Mhz uitzendt heb ik begrepen
__________________
Grtz Satfreak ( Iphone 3G 16Gb )
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 13-08-09, 23:48
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Mijn ervaring met TMobile is dat ze nooit wat schriftelijk af willen handelen. Als ik een brief of email stuur met het verzoek omschriftelijk te antwoorden wordt ik altijd gebeld dat ze dat niet doen en alleen telefonisch antwoord geven. Tijdens deze telefonische antwoorden geven ze ook nog aandat alles onder voorbehoud is. De telefonische gesprekken worden wel geregistreerd maar ze zetten er niet alle afspraken in.
Vroeger had ik Orange maar sinds het TMobile is vind ik de service stukken minder.
  #43  
Oud 14-08-09, 00:05
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Als je je klacht goed onderbouw krijg je zomaar 6 maanden 50% korting op je maandelijkse abbo.
  #44  
Oud 18-08-09, 16:00
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard ontvangst

Afgelopen zondag bij mij in Enschede een vergelijking gedaan met een gloednieuwe Iphone 3Gs, een Nokia N73 een Nokia E71 een Nokia 6300 en een goedkope Sony Ericsson T303. Dit zijn weliswaar totaal andere toestellen, maar ja, ik ben geen winkel en moet het doen met wat hier ligt.
Al die toestellen waren voorzien van een simkaart van t-Mobile.
De Iphone kon qua ontvangstkwaliteit niet tippen aan de andere toestellen. Overal scoorden de andere toestellen 2 tot 3 strepen beter. Met de Iphone kreeg ik op geen enkele plek binnen en buiten een 3G verbinding (Enschede west). De Nokia's wisten buiten een volle 3G verbinding te krijgen. Binnen maakte het uit welke plek. Beneden scoorden ze wat minder en op de bovenverdieping hadden ze wel 3G.

De matige ontvangstkwaliteit van de Iphone heeft er dus ook wel erg veel invloed op.

En het netwerk van T-Mobile...tsja we weten dat het minder is als KPN en Vodafone. Maar het kost ook wat minder.
  #45  
Oud 18-08-09, 18:04
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
En het netwerk van T-Mobile...tsja we weten dat het minder is als KPN en Vodafone. Maar het kost ook wat minder.
[Melig on]
Ik betaal 0 voor kpn, en 30 euro voor t-mobile... In mijn geval kost t-mobile dus wat meer.....
[melig off]


Ze claimen wel bij de top te horen......
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #46  
Oud 19-08-09, 00:36
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Neem van mij aan, het is voor een groot deel aan de iphone te wijten...
Heb regelmatig toestellen thuis en altijd nieuw uit doos (n97, g1, g2, vario 5, x1 noem allemaal maar op) en die scoren altijd beter zowel op "strepen" als response als snelheid.

Het is niet anders, hopelijk lossen ze dit voor volgend jaar zomer op.

PS: ze hebben al de meeste masten staan, en gaan flink uitbereiden met de 3g masten.
Ik heb begrepen van 2100 --> 2900. Ik heb zelf weining slechte ervaring met het netwerk.
  #47  
Oud 19-08-09, 09:39
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Ik heb die slechte ervaring ook niet kwa gsm/gprs. Kan overal waar ik kom netjes bellen en gebeld worden. Wat dat betreft heb ik totaal geen klachten over t-mobile.

Goed te lezen dat T-mobile dus "flink gaat uitbreiden met de 3g masten". Als je het europees coverage kaartje bekijkt dan kunnen er inderdaad FLINK wat bij
(hopen voor de 3g gebruikers dat dit snel gebeurd).
Keep up the good work T-Mobile.
  #48  
Oud 19-08-09, 23:32
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Gewoon bellen lukt overal, maar vooral buiten de randstad vind ik de 3G dekking maar matig.
Ik moet wel zeggen dat je verbetering ziet, op sommige routes die ik vaak rij had ik vorig jaar geen 3G, en nu wel, dus het lijkt er op alsof ze idd werken aan het netwerk.
  #49  
Oud 19-08-09, 23:47
justin2108 justin2108 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

ik wil niet veel zeggen maar waar T-mobile te kort schiet
Zijn KNP en Vodaphone wel aan te top

zij hebben hun infrastucuur veel beter in mekaar dan T-mobile

waar T-mobile geen bereik heeft Heeft voor 90% Vodaphone of KPN wel bereik
ook 3G.

ligt ook aan de band Frequenties waar T-mobile op zit.
met een lage Frequentie kom je makkelijker door opstakels dan met een hogere.
eve de feiten.

Hoge radio frequentie's hebben de volgende eigenschappen:
minder vermogen voor het zelfde range als lage frequenties.
komt minder makkelijk door opstakels omdat het signaal wordt makkelijker opgenomen.

Lage radio Frequenties
meer vermogen voor dezelfde range.
komt makkelijker door opstakels omdat het signaal sterker is.

ofwel.
opties voor beter bereik overal.

meer masten op strategiche wijze.
of
andere frequenties ondersteunen die lager liggen.

aangezien t-mobile en orange samen zijn kun je beter voor de eerste optie kiezen.
omdat ze dubbele antenne's hebben staan bij zendmasten dus die kun je weer ergens anders plaatsen.
  #50  
Oud 20-08-09, 00:56
dries6951 dries6951 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Unhappy hoge en lage frequenties ??

Alle UMTS / 3G netwerken maken gebruik van 'hoge' frequenties in het GHz bereik ongeacht de telecomprovider. (vastgelegd in de telecomwet)
De GHz stralers (antennes) moeten elkaar kunnen 'zien' omdat zulke hoge frequenties niet of nauwelijks afbuigen met de aardkromme. Het toestel moet om een perfect signaal te kunnen krijgen zo'n straler ook kunnen 'zien'. Alles wat er tussen het toestel en straler bevind verzwakt het signaal. Veel metaal, stalen kozijnen, centrale verwarming etc. maakt het signaal erg zwak. E.e.a. is afhankelijk van het vermogen waarmee het signaal van de stralers naar het toestel wordt doorgegeven en de afstand tot de stralers. Bovenstaand verhaal klopt dus niet zo heel erg.
Buiten dat heb ik in postcode 6951 geen 3G netwerk tot mijn beschikking terwijl de dekkingskaart van TM aangeeft dat dit wel aanwezig moet zijn. Misleidende reclame dus op TM site.

Laatst gewijzigd door dries6951; 20-08-09 om 01:00.
  #51  
Oud 20-08-09, 08:36
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard tsja

gisteren weer in onze achtertuin (Enschede west)
Nokia E71 gewoon 3G verbinding.
Iphone 3Gs 2 streepjes en af en toe een derde streepje.
Beide toestellen TMobile.

Waar zou het dus aan liggen ?

Aan de Iphone !!

Maar laten we vooral onze kop in het zand steken en TMobile de schuld geven.
  #52  
Oud 20-08-09, 13:25
dries6951 dries6951 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

En raad eens wie de iPhone in monopoliepositie verkoopt . . . . . . en met een i150 / i500 abbo halleluja voor iPhone heeft geroepen . . . .
  #53  
Oud 20-08-09, 14:27
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Eigenlijk best wel slim van T-Mobile een hip toesteltje ( The Iphone ) te verkopen bij een waardeloos netwerk.
Je komt er pas achter als je handtekening gezet heb onder een te duur abonnement.
Jammer dat Apple de Iphone niet gewoon op de markt zet. Kan je iedergeval kiezen.
  #54  
Oud 20-08-09, 15:12
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
gisteren weer in onze achtertuin (Enschede west)
Nokia E71 gewoon 3G verbinding.
Iphone 3Gs 2 streepjes en af en toe een derde streepje.
Beide toestellen TMobile.

Waar zou het dus aan liggen ?

Aan de Iphone !!

Maar laten we vooral onze kop in het zand steken en TMobile de schuld geven.
Je kan ook niet om het feit dat ik met Vodafone vol bereik heb hier in Mierlo (vlak bij Eindhoven) en dat T-Mobile om de haverklap wegvalt met de iPhone.
Dan maak je mij niet wijs dat het de iPhone is die in dit geval voor de problemen zorgt.
Misschien dat de iPhone minder ontvangst heeft dan andere toestellen maar dat wil zeker niet zeggen dat het T-Mobile netwerk zo geweldig is als ze zelf doen voorkomen.
  #55  
Oud 20-08-09, 15:19
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
gisteren weer in onze achtertuin (Enschede west)
Nokia E71 gewoon 3G verbinding.
Iphone 3Gs 2 streepjes en af en toe een derde streepje.
Beide toestellen TMobile.

Waar zou het dus aan liggen ?

Aan de Iphone !!

Maar laten we vooral onze kop in het zand steken en TMobile de schuld geven.
Streepjes zeggen niets. Waarschijnlijk gebruikt Nokia gewoon een andere schaal voor de streepjes
  #56  
Oud 20-08-09, 15:27
miltonvv miltonvv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 13
Standaard

Zojuist heb ik bij de T-Mobile shop gevraagd naar de ervaringen van het slechte ontvangst van T-mobile vergeleken met andere providers aangezien ik ook overweeg de iPhone aan te schaffen.
Hij wist te melden dat er inderdaad 'iets' slechtere ontvangst was en dat dit kwam door de frequentie waarop ze opereren (1800) tegenover KPN en Vodafone op 900. Maar ze gaan voor het eind van het jaar ook op 900 over. Na de overname van Orange hebben ze nu deze frequentie gekregen en gaan het nu uitrollen over Nederland.
Ik had overigens met een demo-iPhone het bereik getest in hun winkel en dit was prima in orde. De webpagina's stroomden snel binnen.

Dus het zou voor het eind van dit jaar beter worden. Iemand meer idee?
  #57  
Oud 21-08-09, 08:41
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard streepjes zeggen niets

Klopt...streepjes zeggen niet alles.Maar dat daarbij de Nokia E71 gewoon de internetpagina's binnenhaalde en de Iphone niet instaat bleek omdat ook te doen misschien meer.
De eigenaresse stond er beteuterd naar te kijken.

Overigens had ik dat met een andere Iphonegebruiker met een oude 3Gin het ziekenhuis van Enschede ook aleens gemerkt.Toen was ik met een Nokia N73,een iets simpeler toestel dus gewoon aan het internetten en had de iphone totaal geen verbinding meer.

Ikwilniet zeggen dat de N73 een beter toestel is maar weldatApplemoet bedenken dat de ontvangstkwaliteit wel flink verbeterd mag worden.
  #58  
Oud 11-10-09, 17:24
glkx glkx is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miltonvv Bekijk bericht
Maar ze gaan voor het eind van het jaar ook op 900 over. Na de overname van Orange hebben ze nu deze frequentie gekregen en gaan het nu uitrollen over Nederland.
Heb je ergens een bron van dat ze gaan over stappen op de 900 mHz frequentie. Dat ze Orange hebben overgenomen wist ik wel. Maar ik las overal dat het bereik er niet door toegenomen was.
  #59  
Oud 11-10-09, 17:30
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
T-Mobile neemt GSM 900 in gebruik

Door Tim Wijkman - T-Mobile heeft per 1 september 2007 haar nieuwe GSM 900 Mhz netwerk in gebruik genomen. In de aanloop naar de opening van dit netwerk heeft T-Mobile in de afgelopen maanden op diverse locaties in het land nieuwe antennes geplaatst welke sinds 1 september actief zijn geworden. De benodigde licenties voor het gebruik van de GSM 900 Mhz band heeft T-Mobile vorig jaar november van KPN overgekocht. KPN hield op haar beurt deze frequenties over aan de overname van Telfort, aan wie de GSM 900 licenties oorspronkelijk toebehoorde.

Met een bandbreedte van 5 Mhz op de GSM 900 band wordt T-Mobile in staat gesteld in diverse regio's in Nederland naast het bestaande GSM 1800 Mhz netwerk en het UMTS 2100 Mhz netwerk nu ook een GSM 900 Mhz netwerk op te zetten. Daarmee kan T-Mobile de dekking van haar GSM 1800 netwerk verder uitbreiden.

"Het nieuwe GSM 900 Mhz netwerk wordt voornamelijk ingezet om de bereikbaarheid van zakelijke klanten te verbeteren. T-Mobile heeft gekeken in welke regio's veel zakelijke klanten actief zijn en heeft in die regio's het bestaande GSM 1800 netwerk uitgebreid met de dekking van het nieuwe GSM 900 netwerk. Hierbij valt voornamelijk te denken aan locaties rondom bedrijfsterreinen en snelwegen. Overigens betekent dat niet dat particuliere T-Mobile klanten geen gebruik kunnen maken van dit nieuwe neterk." aldus Hans van der Vlies, woordvoerder van T-Mobile.

Het voordeel van een GSM 900 netwerk is dat een betere dekking met minder antennes gerealiseerd kan worden, wat in de begintijd van de GSM ook één van de redenen was voor KPN (toenmalig PTT) en Vodafone (toenmalig Libertel) om te starten met een GSM 900 Mhz netwerk. Door het inzetten van het GSM 900 netwerk werkt T-Mobile naar een verdere dekkingsverbetering van het bestaande GSM netwerk.

Over de hoogte van het overnamebedrag waarvoor T-Mobile de GSM 900 Mhz licenties van KPN heeft overgenomen, alsmede de hoeveelheid geplaatste GSM 900 antenne's kon van der Vlies in het kader van de bedrijfsvoering van T-Mobile geen uitspraken doen.
Van gsmhelpdesk.nl, wel oud bericht maar wat ik eruit begrijp is dat ze de fequentie mogen gebruiken maar er alleen de masten (nog) niet voor hebben. Hopelijk gaan ze masten bijplanten...
  #60  
Oud 11-10-09, 17:34
glkx glkx is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 5
Standaard

Hmm oke.
Na 2 jaar tijd zou er toch wel wat een en ander verbeterd moeten zijn
Maar als ik dit forum moet geloven is dat dus niet gebeurd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen bereik na update cydia + de/-installeren van apps, T-mobile toestel Cogy Jailbreak apps en thema's 6 03-11-10 20:18
T-mobile 2 maanden geen bereik Kaasschaaf Odido (T-Mobile) 2 11-10-10 19:46
geen bereik t-mobile iphone robin.b Odido (T-Mobile) 7 04-07-10 22:46
iPhone 3GS: Geen bereik met T-mobile simkaart zonder unlock yeyo1991 Unlock 0 04-02-10 22:44
3g aan: geen service; 3g uit wel bereik (kpn&t-mobile) Foddermocker KPN 10 01-02-10 19:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.