iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Geen bereik T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39044-geen-bereik-t-mobile.html)

kexxx 08-07-09 15:42

Geen bereik T-Mobile
 
Ik heb sinds 2 dagen een iPhone met een T-Mobile abonnement. Ik wou perse een iPhone dus moest ik deze provider kiezen. Nu heb ik al 2 dagen geen bereik binnenshuis (met geluk 1 streepje) en buitenshuis maximaal 3 streepjes. Dit is alleen een GSM signaal, er komt geen HSDPA (3G) aan te pas, want daar heb ik ook geen bereik voor.

Verder heb ik de 'T-Mobile Coverage Tool' bekeken, en daar zou ik overal (met GSM en HSDPA) bereik moeten hebben.

Ook heb ik de simkaart getest in een andere telefoon en daar krijg ik hetzelfde effect mee.

Wat moet ik nu doen, kan ik mijn abbo opzeggen door contractbreuk (geen bereik)? Misschien een overhaaste reactie, maar ik heb geen zin om niet bereikbaar te zijn.

danielv 08-07-09 15:48

Even T-Mobile bellen? Misschien is er iets met de simkaart. Of is er een storing op dat moment. Je weet maar nooit.

hansem 08-07-09 19:51

Waar zit je?

kexxx 08-07-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielv (Bericht 320613)
Even T-Mobile bellen? Misschien is er iets met de simkaart. Of is er een storing op dat moment. Je weet maar nooit.

Vandaag al gebeld, maar ze hadden onderhoud. Ik kon morgen terug bellen, dus dat ga ik ook doen :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hansem (Bericht 320776)
Waar zit je?

In zit in mijn slaapkamer en ik woon in het dorpje Liessel, bij Deurne ;)
T-Mobile (iPhone) geeft 1/5 streepjes weer, en Vodafone (LG Secret) 7/7 streepjes.

thijsvgelder 09-07-09 11:24

De dekking in huis word ook niet gegarandeerd, buiten zou je gewoon bereik moeten hebben.... Geef duidelijk aan wat je probleem is bij klantenservice en laat hun met een oplossing komen,

mverbruggen 09-07-09 20:48

twee dagen verder. Nog steeds geen bereik binnenshuis. Bereik in De Bilt is sowieso slecht van T-mobile. Klantenservice gebeld maar verder nog geen resultaten gezien. Vanwaar wordt de dekking binnenshuis niet gegarandeerd? Ik lees in de voorwaarden dat de dekking niet overal en altijd wordt gegarandeerd, maar geen dekking is wel erg bont. Afwachten maar tot er iets gebeurt.

Sypher 09-07-09 21:10

Ligt het niet aan het toestel? Heb daar meer over gelezen dat het in andere toestellen een stuk beter is.

mverbruggen 09-07-09 21:14

Ben afgelopen 2 dagen half nederland doorgereist. Bereik buitenshuis overal prima. Vrees dat het toch weer die 1800 frequentie is die T-mobile gebruikt.

kexxx 10-07-09 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder (Bericht 321073)
De dekking in huis word ook niet gegarandeerd, buiten zou je gewoon bereik moeten hebben.... Geef duidelijk aan wat je probleem is bij klantenservice en laat hun met een oplossing komen,

Vandaag heb ik klantenservice gebeld (9 juli) en ik heb mijn probleem verteld. Ze zeiden dat ze een technisch onderzoek zouden doen en het resultaat een week later, via de telefoon, laten weten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sypher (Bericht 321386)
Ligt het niet aan het toestel? Heb daar meer over gelezen dat het in andere toestellen een stuk beter is.

Ik heb mijn simkaart ook in een andere telefoon geprobeerd (zie eerste post) en daar had ik ook slecht bereik mee (met T-Mobile). Ondertussen heb ik ook een vodafone simkaart in mijn iPhone geprobeerd (gejailbreaked en unlocked) en daar heb ik vol bereik mee (5/5 streepjes binnenshuis).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mverbruggen (Bericht 321387)
Ben afgelopen 2 dagen half nederland doorgereist. Bereik buitenshuis overal prima. Vrees dat het toch weer die 1800 frequentie is die T-mobile gebruikt.

Inderdaad, buitenshuis prima. Vandaag in Eindhoven geweest: vol bereik overal (binnen en buiten 3G), maar zodra ik in de buurt kom van mijn dorp, neemt het bereik af, vooral binnenshuis. Bij de klantenservice zeiden ze dat ik een 3G verbinden zou moeten hebben... dat is dus niet 't geval.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mverbruggen (Bericht 321370)
twee dagen verder. Nog steeds geen bereik binnenshuis. Bereik in De Bilt is sowieso slecht van T-mobile. Klantenservice gebeld maar verder nog geen resultaten gezien. Vanwaar wordt de dekking binnenshuis niet gegarandeerd? Ik lees in de voorwaarden dat de dekking niet overal en altijd wordt gegarandeerd, maar geen dekking is wel erg bont. Afwachten maar tot er iets gebeurt.

Je betaalt minimaal 30 euro in de maand, voor een abonnement met internet. iPhone is grotendeels een internet dienst (email, surfen, apps) en dat is niet te bereiken vanaf hier (amper een normale GSM verbinding). Jammer, want dat mag je wel verwachten als je zo'n bedrag betaald voor een abonnement (en de telefoon zelf).

josh_b 10-07-09 02:34

Ik heb ook hetzelfde soort probleem, geen 3G te bekennen in mijn woonplaats (Groesbeek). Gelukkig wel gsm thuis. Ik heb t-mobile al een paar keer gebeld en er is een welbekende case aangemaakt. Alleen er was zoals jullie weten een storing, dus ik zou 8 juli terug gebeld worden met een aanbieding. Waarschijnlijk die 50% korting, maar tot op heden nog niks gehoord. Dus binnenkort maar weer eens bellen. Zelf zat ik aan een andere oplossing te denken. €5 korting per maand gedurende de hele contract periode zolang ik geen fatsoenlijk bereik heb. Dit lijkt me zeer redelijk, omdat ik betaal voor 3G bereik wat hier in geen velden of wegen te bekennen is. Ook maak ik me erg boos over de hele tijd dat onderhoud. Eerst zou het 8 juli klaar zijn, dit hebben ze toen sneeky op de site in 9 juli veranderd. En nu staat er dat de belstatus het pas op "zijn vroegst" (dus dit zou ook nog langer kunnen duren) 14 juli weer doet. Als het zo moet doe mij maar een iPhone uit belgië en een vodafone supersim abonnement.

mverbruggen 10-07-09 17:50

Dank voor alle reacties. Heb voor de zekerheid zojuist mijn simkaart gewisseld (zie andere discussie) maar helaas. Wacht nu het technisch onderzoek af.

josh_b 10-07-09 18:24

Laat maar even weten wat de uitkomst is en ook of je eventueel een vergoeding krijgt. Ik wacht ook nog steeds op de uitslag

mverbruggen 10-07-09 21:00

OK. Snel nog even de T-mobile-simkaart in mijn Nokia N95 gedaan, die overigens met KPN-sim een perfect bereik heeft, en binnen 1 minuut viel de verbinding alweer weg. Overigens fluctueerde het aantal streepjes eerst heel sterk, voor de verbinding wegviel.

josh_b 10-07-09 21:04

Ik heb hier ook wat kunnen testen, mijn pa heeft namelijk een nieuwe telefoon met UMTS en vodafone. En vodafone heeft in mijn woonplaats ook geen 3G bereik. Toch een kleine troost voor mij.

mverbruggen 10-07-09 21:29

Tsja, ik zou al heel blij zijn met wel bellen en geen 3G. Tot nu toe kan ik de meeste tijd geen van beide

kexxx 14-07-09 16:23

Ik heb gisteren nog een keer gebeld naar T-Mobile of ze al meer wisten over het onderzoek,
maar het was nog niet in behandeling :(. Ook zei de telefoniste dat het ongeveer 28 dagen kon duren.. maar het kon ook al volgende week klaar zijn..

Zelf heb ik ook nog wat onderzocht. Ik heb van 3 providers het bereik getest in de iPhone vanaf mijn locatie, binnens- en buitenshuis. Ook heb ik het getest met een Orange simkaart, maar die gaf hetzelfde weer als de T-Mobile kaart (hetzelfde netwerk). Dit om te testen of het misschien aan de simkaart zelf lag.

http://img263.imageshack.us/img263/1677/overzicht.jpg
Het bereik dat het meeste voorkwam, heb ik in dit overzicht gezet.

http://img217.imageshack.us/img217/4452/dekking.jpg
Vergelijking 3G dekking providers. Bij KPN en T-Mobile zou ik 3G dekking moeten hebben, binnens- en buitenshuis. Alleen bij Vodafone zou ik 3G buiten moeten hebben.

Het is heel afhankelijk waar ik ben, want als ik eenmaal mijn straat uit rijd, dan wordt bereik beter. Op veel plekken heb ik 3G bereik, maar ook zodra ik achteraf kom valt dit weg.

Na deze bevindingen te hebben bekeken snap ik niet waarom T-Mobile dan zo'n slecht/helemaal-geen bereik heeft hier thuis, want KPN en Vodafone hebben vol bereik.

cypher21 14-07-09 16:28

Die problemen had ik ooit ook met t-mobile.

Het heeft ermee te maken dat Vodafone (vroegah Libertel) en KPN de oudste netwerken hebben met de laagste frequenties. T-Mobile heeft een relatief nieuw netwerk, en kan alleen gebruik maken van de hogere frequenties. De hogere frequenties worden makkelijker afgeketst, en daarom heb je (met name) binnenshuis minder bereik dan de providers met de hogere frequenties

kexxx 14-07-09 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 323979)
Die problemen had ik ooit ook met t-mobile.

Het heeft ermee te maken dat Vodafone (vroegah Libertel) en KPN de oudste netwerken hebben met de laagste frequenties. T-Mobile heeft een relatief nieuw netwerk, en kan alleen gebruik maken van de hogere frequenties. De hogere frequenties worden makkelijker afgeketst, en daarom heb je (met name) binnenshuis minder bereik dan de providers met de hogere frequenties

Met KPN heb ik overal bereik (3G) en die zit op een frequentie van 1900. Ook de andere providers zitten rond deze frequentie. Bij GSM heeft T-Mobile alleen een hoge frequentie tot beschikking. Bron: Nederlandse GSM frequenties lijst

Zo te zien klopt het inderdaad wat je zegt, maar een nieuw netwerk zou toch een beter bereik moeten hebben.. en de 3G frequentie van T-Mobile is even hoog als die van KPN, dus dan zou ik die toch ook moeten ontvangen?

iSponge 14-07-09 17:03

1 Bijlage(n)
Ik heb ook al dagen geen/slecht bereik op m'n iPhone (met T-Mobile abo). Krijg al constant klachten van iedereen om me heen dat ik niet te bereiken ben.. Heb ook regelmatig als ik wel bereikbaar ben, ik bijv. een sms krijg, maar zodra ik een sms terug wil sturen is het bereik ineens weer weg :confused:

Beter fixen ze hun netwerk eens.. :mad: Betaal geen 30 euro per maand voor dit soort troep.

*edit*
hij ziet het hele t-mobile netwerk niet eens meer.. (zie bijlagen)

Viesta 14-07-09 20:03

@ Isponge;

Ik heb exact hetzelfde probleem, wordt gek van het 'schommelen' van mijn bereik. je kan indd niet een fatsoenlijk een smsje sturen of je bereik valt weer weg. heb binnenshuis ook vaak de woorden 'geen service' in mijn schermpje staan. Begin er een beetje gek van te worden, en heb hem pas een week! :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.