iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   apn instellingen wijzigen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39079-apn-instellingen-wijzigen.html)

sjaak75 08-07-09 21:01

apn instellingen wijzigen
 
Misschien ten overvloede. Maar sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de iphone 3gs 16gb.
Ik heb geen internet bij mijn abb. en wil dus graag het mobiel data netwerk uitschakelen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.
Mijn telefoon is niet gejailbraked en is van tmobile.
Heb al gebeld met tmobile maar die geven aan dat het niet mogelijk is om het mobiel internet uit te schakelen. (vaag)

Ik wil wel gebruik kunnen blijven maken van de Wi-Fi functie maar geen mobiel internet ivm onverwachte hoge kosten.

Wie kan mij helpen

Scoes 08-07-09 22:26

Onzin. Je kunt gewoon je internet laten blokkeren.

Als je me even je nummer pb't doe ik het morgenvroeg voor je.

Groeten

sjaak75 08-07-09 22:34

Mag me ook gewoon doorgeven waar ik het dit kan doen

S¡mon 08-07-09 23:27

Volgens mij word het internet gewoon via het mobiele netwerk (dus waarmee je belt gedaan).

sjaak75 09-07-09 12:56

Ja en het mobiel netwerk wil ik uitschakelen omdat deze volgens mij constant verbinding heeft met het internet en dat wil ik niet.
Ik wil voor het internet alleen gebruik met Wi-Fi.
Nu heb ik op internet wel gezien dat je programma's kan downloaden op je iphone zodat je het uit kan zetten maar ik weet niet of dat mogelijk is op mijn toestel omdat deze niet gejailbraked is.
En wat als ik zo programma erop zet en in de toekomst wel mobiel wil internetten

ReliGht 09-07-09 13:12

3G en dataroaming uitzetten.

sjaak75 09-07-09 13:19

Dat advies kreeg ik ook van tmobile en geprobeerd. maar vervolgens kan ik nog gewoon op internet via safari en weergegevens ophalen.
Er blijf ook een cirkel/rondje achter tmobile (linkerbovenhoek staan). Ik heb op het internet gelezen dat de telefoon dan een verbinding heeft (en dat wil ik dus niet)

ReliGht 09-07-09 13:25

Jah het is logisch als je handmatig een applicatie start dat er dan data wordt uitgewisseld. Als er een rondje staat of 3G wilt enkel alleen zeggen dat het op dat moment de beschikbare verbinding treft, GRPS of 3G dus.

sjaak75 09-07-09 13:29

ja en die verbindingen wil ik dus uitschakelen en dat lukt me niet. Zijn hier programma's voor die ik op mijn iphone kan gebruiken. (is niet gejailbraked).
Bossprefs werkt hier dus niet

ReliGht 09-07-09 13:42

Ik snap dat je het daarvoor ook wilt uitschakelen. Maar de Iphone biedt geen ingebouwde optie om een verbinding te accepteren zodra de gebruiker handmatig een toepassing start data verbruikt.

Het voordeel van de Iphone is echter wel dat er tegelijkertijd 1 programma kan openstaan waardoor je niet bang hoeft te zijn dat data wordt binnengehaald door een programma wat op de achtergrond draait. Op email na, maar dit is dan uitgeschakeld zodra 3G en dataroaming uitstaan.

Voor zover ik weet is dat je met Jailbreak geen optie hebt om internet volledig uit te schakelen is. Echter wel SBBSettings, een programma waarmee je ook Edge (GPRS) kunt uitzetten, maar dan kun je ook niet meer gebeld worden.

Dus de enigste oplossing in mijn ogen voor jouw probleem: 3G en dataroaming uitzetten en geen applicaties openen wanneer je niet in verbinding bent met Wi-Fi.

Mindblower008 09-07-09 14:25

gewoon de apn wissen.

Jord van Dormalen 10-07-09 00:19

Hallo,
ik heb een iPhone 3gs en heb deze voor zien van een jailbrake. Nu wil ik mijn KPN(ik ga in augustus over naar t mobile) simkaart in m'n iPhone doen maar geen gebruik maken van internet alleen Wi-Fi. Dit omdat ik geen hoge kosten wil hebben Hoe kan ik dit oplossen? Want ik lees wel je apn veranderen maar ik heb geen idee hoe dat moet?

Alvast bedankt

sjaak75 10-07-09 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindblower008 (Bericht 321194)
gewoon de apn wissen.

Maar waar kan ik deze wissen? ik kan deze niet vinden op mijn toestel

ReliGht 10-07-09 13:00

Is niet mogelijk wanneer er een T-Mobile kaartje inzit...

broodplankie 21-09-09 16:21

ik ben deze tegengekomen

Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free

heeft tot nog toe gewerkt voor mij.
Gr. Bart

Mukadder 22-01-10 11:41

Datzelfde probleem heb ik ook. Sinds augustus een tmobile abo. ik maak alleen gebruik van internet alleen op punten waar ik Wi-Fi verbinding heb. gprs/edge heb ik uitgezet via Bosprefs en SBSettings, maar nog steeds krijg ik belachelijk hoge rekeningen.
Wie weet hoe ik gprs compleet kan uitzetten?

wim735 23-01-10 16:31

Zijn er onder jullie ook nog die problemen hebben met het uitschakelen van Edge in SBsettings? Telkens als ik het uitschakel dan zie ik het wel rood worden maar mijn Data Ip adress komt even op N/A te staan maar dan nadien als ik safari open en google laad bijvoorbeeld dan komt deze pagina gewoon te voorschijn!
Als ik dan weer in SBsettings naar mijn DATA IP adres kijk dan is deze gewoon weer ingevuld...
Edge logo in SBsettings staat wel nog steeds Rood (uit dus)
ook als ik deze dan weer probeer op te zetten dan blijft die rood staan...

Ook merk ik dat mijn iphone om de minuut ofzo even gaat pollen (verbinding maakt met GSM mast) zonder dat er een bericht of gesprek binnen komt... dat ligt dus volgens mij aan het opvragen van data voor bijvoorbeeld MAIL of een ander APP
( dit merk je als je zo van die goedkope, al iets oudere boxen naast je pc hebt staan)

Push staat voor alle APP's uit en fetch en dergelijke staat ook gewoon op Handmatig...

Wel ondervindt ik ook dat blijkbaar alleen mensen met een gejailbraikte iphone hier last van hebben...

Soms krijg ik ook plots enkele mails binnen zonder dat ik ook maar een keer op de mail APP heb gedrukt... !
Ik dan zie ik ook soms dat deze plots tussen de processen staat, deze zet ik dan zo veel mogenlijk af maar komt
vaak terug zonder dat ik het oproep...

nog mensen met deze problemen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.