//

iPhone morgen ophalen van reparatie, refurbished?

iPhone morgen ophalen van reparatie, refurbished? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) is btw een enorm late reactie. maar ben benieuwd wat jullie er nu van af weten....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-01-10, 00:40
LBBS's schermafbeelding
LBBS LBBS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Hoorn
Berichten: 59
Standaard

is btw een enorm late reactie. maar ben benieuwd wat jullie er nu van af weten.
__________________
to change your reality, change your thoughts
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-01-10, 21:58
MethosNL MethosNL is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 54
Standaard

Ze mogen gewoon een refurb geven. Alle fabrikanten maken hier gebruik van...Wat moeten ze anders doen met reparaties die duurder worden als het repareren? Refurb kan ook wezen dat iemand hem terug stuurt die hem toch niet wil, iemand die ruilt etc. Refurbs zijn over het algemeen goed nagekeken, bekijk maar eens hoevaak in een nieuwe pc wel niet een refurb hdd zit...Als ze iedereen een nieuwe geven, wat moeten ze dan met die oude doen?
  #23  
Oud 12-01-10, 00:32
LBBS's schermafbeelding
LBBS LBBS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Hoorn
Berichten: 59
Standaard

ja daar heb je gelijk in. hmm, ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die dit inderdaad niet weten en denken dat ze een nieuwe hebben. en volgens mij gaat het dan wel goed. kijk dingen kunnen altijd stuk gaan, nieuwe ook. ik wist dit eerst ook niet btw.
het lijkt wel een beetje op eten. als je iets eet wat je lekker vind, alleen je weet niet wat je precies eet, ga je dat uitzoeken. dus je gaat vragen wat je precies eet en als antwoord krijg je: kangeroe (om maar iets aparts te noemen). en X van de 10 hoeven het dan niet meer te hebben. of alleen maar dooreten omdat het 'moet'. (clou: omdat ze beter iets dan niks willen hebben)
  #24  
Oud 12-01-10, 18:09
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Ik heb ook een 5K teruggerkegen via de verzekering. Maar toestel was geproduceerd in wk 46 en wk 47 had ik hem al thuis. Exact in de zelfde coverseal. Heb hem wel met oude bootrom, dus untethered j/b. Ben wel blij. Nog geen toestelproblemen gehad
  #25  
Oud 27-01-10, 01:12
lxz lxz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb ook een 5K-model gekregen nadat mijn touch screen niet meer werkte zoals het zou moeten.. Het model wat ik heb gekregen heeft volgens chipmunk de volgende gegevens:

Factory: 5K (China (Refurbished?))
Production year: 2009
Production week: 51 (December)
Production number: 3789 (within this week)

Ik heb 'm op 15 januari ontvangen en dat zou dan betekenen dat deze telefoon slechts een paar weken oud is? Of is deze 'production date' het moment waarop de telefoon tot officieel 'refurbished' omgedoopt is?

Overigens heb ik tot nu toe geen problemen gehad met deze telefoon.. Wel vraag ik me af of ik 'm met deze nieuwe serial number en IMEI nogsteeds gratis kan laten unlocken door t-mobile...
  #26  
Oud 28-01-10, 15:08
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Hoi, Ik heb ook een vraag. Vandaag heb ik mijn 2e vervangende toestel van T-mobile gekregen. Hij was voor de 4e keer weg, omdat er iets mis was met mijn touchscreen. Nu las ik verhalen over gefurb. toestellen. Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik hier het forum alle verhalen las.. Dus ik weer eigenlijk ook helemaal niet of mijn eerste toestel dat vervangen was een nieuwe of gefurb. was.. Maar goed ik heb nu dus een 2e nieuwe gekregen met serie nr dat eindigd op 7H.. ben ik op internet gaan zoeken en deze is geproduceerd in week 51. Betekend het dan dat ik dus een nieuwe gekregen heb?! Iemand ervaring, ik ben in ieder geval blij dat k hem weer terug heb, in totaal 4 keer een week kwijt geweest.. Ik hoor het graag. Groetjes Joyciee
  #27  
Oud 30-01-10, 00:47
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard

Helaas stopte de gps functie van mijn iphone ermee. Gelukkig werk ik redelijk in de buurt van Solid Vision dus er naartoe gereden einde maandagmiddag. Net als bij mijn vorige bezoek (eind 2005 voor een samsung) keurig geholpen en vandaag na 4 dagen zonder een nieuwe iphone opgehaald. Volgens mij refurb, stond niet op de bon van SV maar vooruit

Vol verwachting vandaag weer aan de slag, maar nadat ik de iphone telkens een paar minuten heb gebruikt kraakt het geluid ontzettend. Zowel de speaker tijdens gesprekken als speaker aan onderkant voor muziek. Zelfs via koptelefoon veel gekraak. Maandag maar weer inleveren

Dikke pech, maar flink balen want kan nu weer langs bij SV. Overigens wel mijn complimenten voor de snelle service bij SV. Kunnen sommige reparateurs (en ik spreek uit ervaring) nog een voorbeeld aan nemen. Hoop alleen dat ze maandag nog een andere op voorraad hebben, want wil eigenlijk niet nog een keer wachten....
  #28  
Oud 03-02-10, 21:42
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard

Zie mijn vorige post. Afgelopen maandagochtend direct toestel ingeleverd bij SV. Nu op woensdag al een nieuwe op kunnen halen. Ze hadden er gezien het pechgeval een spoedje van gemaakt. Wederom mijn complimenten voor deze service bij SV.

Overigens wederom een 5k.....maargoed als deze het wat langer doet hoor je mij niet klagen. Overigens zoals iemand hier al eerde opmerkte.....dit komt bij alle fabrikanten voor en ook niet alleen bij gsm's maar bij wel meer artikelen.
  #29  
Oud 03-02-10, 21:50
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Ik heb vorige week donderdag ook mijn nieuwe toestel gekregen aangezien mijn touchscreen niet meer te maken viel.. Mijn serie nr begint met 88 en eindig op 7H.. is dit een nieuwe of een refurb? iemand een antwoord?
  #30  
Oud 14-02-10, 02:41
grad60 grad60 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Even over dat cleaned up in het begin van dit draadje.
Dit komt als je het serienummer met kleine en dus niet hoofdletters ingeeft, het zegt dus niets over dat er met de telefoon geklooid is.

Laatst gewijzigd door grad60; 14-02-10 om 23:02.
  #31  
Oud 14-02-10, 12:05
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MethosNL Bekijk bericht
Ze mogen gewoon een refurb geven. Alle fabrikanten maken hier gebruik van...Wat moeten ze anders doen met reparaties die duurder worden als het repareren? Refurb kan ook wezen dat iemand hem terug stuurt die hem toch niet wil, iemand die ruilt etc. Refurbs zijn over het algemeen goed nagekeken, bekijk maar eens hoevaak in een nieuwe pc wel niet een refurb hdd zit...Als ze iedereen een nieuwe geven, wat moeten ze dan met die oude doen?
Er zijn bedrijven die naast een nieuw product ook refurbished producten aanbieden, weliswaar aan een veel lagere prijs en dan informeert men de koper ook wat dat in houd. Maar men mag GEEN refurbished toestel aanbieden onder de noemer NIEUW, dan zou de klant de keuze moeten hebben of hij hiermee akkoord gaat of niet en of hij/zij het oude toestel hersteld wil zien.

Ik heb nu een tweede refurb en dat is dikke miserie, er zitten ondertussen terug haarscheurtjes in, het toestel reageert heel traag, app's die vastlopen en soms oneindig niets doen of ineens afsluiten, die miserie had ik niet met mijn oorspronkelijke toestel.
  #32  
Oud 14-02-10, 15:41
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Er zijn bedrijven die naast een nieuw product ook refurbished producten aanbieden, weliswaar aan een veel lagere prijs en dan informeert men de koper ook wat dat in houd. Maar men mag GEEN refurbished toestel aanbieden onder de noemer NIEUW, dan zou de klant de keuze moeten hebben of hij hiermee akkoord gaat of niet en of hij/zij het oude toestel hersteld wil zien.

Ik heb nu een tweede refurb en dat is dikke miserie, er zitten ondertussen terug haarscheurtjes in, het toestel reageert heel traag, app's die vastlopen en soms oneindig niets doen of ineens afsluiten, die miserie had ik niet met mijn oorspronkelijke toestel.
Dit zijn dingen die absoluut niks met het toestel zelf te maken hebben, maar enkel met software, oftewel de iPhone OS moet je herstellen. Enige reden dat het aan het toestel zelf zou kunnen liggen is als je een 3GS opstuurt en je een 3G terug krijgt (aangezien die een langzamere cpu en minder ram heeft)
  #33  
Oud 18-02-10, 19:49
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Het houd het hele 'cleaned up' verhaal in? (mijn iphone is blijkbaar ook cleaned up zag ik via de chipmunk site)
  #34  
Oud 22-02-10, 13:51
lxz lxz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unnamed Bekijk bericht
Het houd het hele 'cleaned up' verhaal in? (mijn iphone is blijkbaar ook cleaned up zag ik via de chipmunk site)

zie eerder:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grad60 Bekijk bericht
Even over dat cleaned up in het begin van dit draadje.
Dit komt als je het serienummer met kleine en dus niet hoofdletters ingeeft, het zegt dus niets over dat er met de telefoon geklooid is.
  #35  
Oud 22-02-10, 17:09
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Even een korte update van mijn korte reparatie sprookje:

Telefoon zoals gezegd weggebracht, krijg ik net een mailtje met daarin de mededeling dat mij binnenkort een enveloppe wordt toegstuurd waarin ik mijn iPhone kan stoppen en terug sturen.

Heel relax, zij het niet zo dat ik mijn iPhone al aan een T-mobile medewerkster had gegeven.

Dus bellen! (er gingen al doemscenario's in mijn hoofd om dat ze mijn iPhone kwijt waren geraakt). Na een aantal keer doorverbonden te zijn kreeg ik de geruststellende mededeling dat mijn telefoon gewoon bij de reparateur lag en dat ik het mailtje niet had moeten krijgen, moet je die misschien voortaan even lekker niet sturen!

Twee minuten na het telefoon gesprek krijg ik van dezelfde afzender nogmaals een email met daarin de correcte info, dat mijn telefoon onder reparatie was etc etc.

Wordt vervolgd!
  #36  
Oud 22-02-10, 17:17
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Wat zou je toen allemaal gedacht hebben denk dat je wel een zweet drupje hebt opgeveegd pff het zal je maar gebeuren laat je de iphone repareren is hij kwijt.
  #37  
Oud 22-02-10, 17:47
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Daar was ik dus wel even bang voor, daarom belde ik toch maar even snel naar de klantenservice om te verifiëren dat mijn iPhone bij de reparateur lag.

Het zou je inderdaad maar gebeuren, laat je je telefoon reparen, foetsie!
  #38  
Oud 22-02-10, 18:07
ravi72 ravi72 is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Nou mijn phone waren ze in eerste instantie ook administratief kwijt. Had hem opgetsuurd met haarscheurtjes maar kreeg brief retour dat er vochtschade was. veel hen en weer bellen en als het goed is krijg ik morgen mijn tel retour. En dan kan ik opnieuw bellen met Tmobile om hem om te ruilen. Nu is alleen mijn vraag of er ng 16 gb toestellen zijn? Zouden ze ev genoodzaakt zijn om een 3gs te geven?
  #39  
Oud 24-02-10, 13:18
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Vervolg:

Iphone is geinspecteerd en er is gebleken dat er vocht in het toestel zit dus het valt buiten de garantie!

Kosten van dit grapje: € 275,-

Ik moet nu de overweging maken om of € 42,50 te betalen en het zo te houden (alleen de onderste regel doet het niet) of € 275 te betalen en een nieuwe te ontvangen.

Zij het wel dat mijn abbo loopt tot eind aug. Dus of nieuw toestel en hier na sim-only. of niet laten reparen en wachten op de 4g

roept u uw mening maar!
  #40  
Oud 24-02-10, 14:14
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ravi72 Bekijk bericht
Nou mijn phone waren ze in eerste instantie ook administratief kwijt. Had hem opgetsuurd met haarscheurtjes maar kreeg brief retour dat er vochtschade was. veel hen en weer bellen en als het goed is krijg ik morgen mijn tel retour. En dan kan ik opnieuw bellen met Tmobile om hem om te ruilen. Nu is alleen mijn vraag of er ng 16 gb toestellen zijn? Zouden ze ev genoodzaakt zijn om een 3gs te geven?
Er zijn nog gewoon 3G 16GB toestellen. Zelfs als je toestel voor een 5e keer voor reparatie gaat is er geen mogelijkheid om te ruilen voor een 3GS.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Morgen Iphone 4 ophalen bij shop als niet-bestaande klant Joenahh Koopinformatie Nederland 4 30-07-10 01:46
iPhone: Ophalen van items Komprende Jailbreak 1 23-02-10 16:54
Refurbished iPhone - kan foto's niet verwijderen Maaike_22 Muziek, foto & video 3 19-02-10 12:05
Bestelmaar.nl - problemen met reparatie van iPhone Maaike_22 Koopinformatie Nederland 2 15-02-10 11:39
Geen nieuwe apps direct meer van m'n iphone ophalen DylanVanVliet iPhone Apps 12 08-02-09 18:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.