iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Abbonement beeindigen, toestel houden? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39877-abbonement-beeindigen-toestel-houden.html)

zuignapje 17-07-09 16:29

Abbonement beeindigen, toestel houden?
 
Ik ben zojuist door de afdelingen klachten van t-mobile gebeld, met de mededeling dat ik mijn abonnement vroegtijdig (nog meer dan 1,5 jaar te gaan) mag opzeggen. Dit omdat het bereik op mijn thuis adres belabberd is.

Nu is het zo dat ik maanden lang door t-mobile aan het lijnte gehouden ben, was elke avond wel een half uur kwijt door met de helpdesk te bellen. Nu ben ik volgens een collega van mij niet verplicht mijn iphone terug te geven. Ik heb even mijn algemene voorwaarden van het contract doorgelezen, maar kan er niks over vinden. Kan iemand dit misschien bevestigen?

thijsvgelder 17-07-09 17:25

Contract beeindigen is naar mijn weten ook gewoon je telefoon inleveren!!!

Bel de helpdesk, of ga langs t-mobile shop!!!!

XIII 17-07-09 17:45

iPhone terug, maar ook aankoopbedrag terug neem ik aan?

Ik wacht zelf al 2 weken op een telefoontje van T-Mobile, met waarschijnlijk een vergelijkbaar aanbod...

nielsr 17-07-09 20:03

Of zeggen dat je je iphone al verloren bent en je weer je oude 6230i gebruikt :P

SĦmon 17-07-09 22:14

Je betaalt je iPhone juist via je abonnement.

yellowsnow 18-07-09 00:05

Volgens mij KOOP je gewoon je iPhone voor een bepaald bedrag. Dat dat veel lager is dan los kopen komt omdat T-Mobile je toestel sponsort. Daarom zit je er ook 2 jaar aan vast, dan verdienen ze dat sponsoren gewoon terug!
Maar dat is niet jouw probleem. Juridisch gezien heb je je toestel gekocht en is het dus van jou. Kijk maar op je factuur. Je koopt het toestel en sluit in combinatie daarmee een dienst af. De dienst wordt opgezegd, het toestel is van jou.

LET WEL: ik ben geen ervaringsdeskundige of advocaat ofzo, maar dit is hoe ik het zie. Probeer in ieder geval om je iPhone te houden!!

XIII 18-07-09 00:33

Dat zou wel een heel goedkope manier zijn om aan een iPhone te komen.

Zelfs bij een I150 abonnement, waar je het meeste bijbetaalt...

Lijkt me dus sterk dat dat lukt. En als het lukt zullen ze hem vast niet voor je unlocken, dus moet je zelf aan de slag.

yellowsnow 18-07-09 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 325912)
Dat zou wel een heel goedkope manier zijn om aan een iPhone te komen.

Zelfs bij een I150 abonnement, waar je het meeste bijbetaalt...

Lijkt me dus sterk dat dat lukt. En als het lukt zullen ze hem vast niet voor je unlocken, dus moet je zelf aan de slag.

Is ook een hele goedkope manier. Onder andere daarom doet T-Mobile hier ook zo moeilijk over. Urenlang bellen en gesteggel.....

Ik vraag me af hoe ze het toestel willen terugvorderen. Nogmaals; het toestel is gewoon van de TS, hij heeft het immers gekocht.

forum.bericht 18-07-09 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zuignapje (Bericht 325701)
Ik ben zojuist door de afdelingen klachten van t-mobile gebeld, met de mededeling dat ik mijn abonnement vroegtijdig (nog meer dan 1,5 jaar te gaan) mag opzeggen. Dit omdat het bereik op mijn thuis adres belabberd is.

Nu is het zo dat ik maanden lang door t-mobile aan het lijnte gehouden ben, was elke avond wel een half uur kwijt door met de helpdesk te bellen. Nu ben ik volgens een collega van mij niet verplicht mijn iphone terug te geven. Ik heb even mijn algemene voorwaarden van het contract doorgelezen, maar kan er niks over vinden. Kan iemand dit misschien bevestigen?

Als je echt(!) slechte ontvangst hebt dan vraag ik mij af waarom je het toestel zou willen houden?

ButcherJF 18-07-09 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 325938)
Als je echt(!) slechte ontvangst hebt dan vraag ik mij af waarom je het toestel zou willen houden?

Unlocken en met een andere provider (met goed bereik) gebruiken wellicht?

zuignapje 21-07-09 17:51

Net weer even met t-mobile gebeld, om te informeren of het aanbod (om op te zeggen) na mijn vakantie nog steeds geld. Nu even allemaal geen zin in, krijg je straks al dat gezeur terwijl je in het buitenland zit. Aanbod blijft gelden tot ik er tijd voor heb. En dit miepje vertelde er ook nog is dat je bij het opzeggen van je abbonement in principe je toestel gewoon mag houden...

SĦmon 21-07-09 17:59

Welk aanbod?

PeterTe 21-07-09 18:04

Je moet je Iphone gewoon inleveren als je het contract wilt beëindigen. behalve als je het contract afkoopt. Als het goed is krijg je van T-mobile te horen dat je het toestel moet inleveren OF 50% korting op je abbo krijgt. T-mobile controleert ook zelf in jouw gebied of je daadwerkelijk geen bereik hebt.

PeterTe 21-07-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsr (Bericht 325797)
Of zeggen dat je je iphone al verloren bent en je weer je oude 6230i gebruikt :P

Dacht je ;) je moet de iphone gewoon betalen dan! Volgensmij was dat iets van 500 euro?

xpeek 06-04-10 16:11

Ik heb hetzelfde aanbod gehad.
Is hier al iets meer nieuwes over want ik ben er zeer benieuwd naar

glennseegers 28-04-10 23:44

zit met hetzelfde probleem maar alsdat inderaad zo is dat je het toestel koopt en er een dienst bij krijgt dan sta je denk ik wel in je recht ;)

iTalk 30-04-10 19:52

Lees je contract erop na! (verkoopvoorwaarden)
iPhone is van jou met de plicht een 1- of 2-jarig abonnement af te nemen.
Dit kun je niet zonder kosten voortijdig opzeggen, TENZIJ in dit geval T-Mobile erkent dat het bereik op het klantadres erg slecht is. iPhone blijft dan van jou, TENZIJ ze de koop nietig verklaren maar in dat geval zou je alle gemaakte kosten vergoed moeten krijgen (misschien met aftrek van de kosten voor de reeds door jou gebruikte diensten d.w.z. gemaakte telefoontjes en datagebruik). Vraag dus goed na wat hun aanbod inhoudt. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je daar ook vragen wat je rechten zijn (maar die zullen ook je contract moeten raadplegen voordat ze antwoord kunnen geven).

iTalk 30-04-10 19:55

Ik zie nu pas dat de oorspronkelijke vraag (van Zuignapje) al van medio 2009 stamt. Denk dat het probleem inmiddels is opgelost. Ben wel benieuwd naar de uitkomst. Wil je dat met ons delen?

iphonevanolaf 09-05-10 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SĦmon (Bericht 325845)
Je betaalt je iPhone juist via je abonnement.

waarom heb ik dan €200,- moeten bijbetalen voor mn iPhone 3GS 32 GB?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.