iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone slecht bereik andere telefoons niet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/41175-iphone-slecht-bereik-andere-telefoons-niet.html)

Frank2k 07-08-09 14:08

Iphone slecht bereik andere telefoons niet
 
Al een aantal jaar tevreden klant van Tmobile en in deze jaren altijd een HTC telefoon gehad. Sinds een aantal Maanden heb ik een Iphone 3G.

mijn telefoon gebruik ik voor het bellen maar Email/internet is heel belangrijk voor mij omdat ik dit voor zakelijke doeleinden gebruik.

Ik woon aan de grens met duitsland en heb met de HTC nooit ontvangsproblemen gehad. Totdat ik de Iphone 3G ben gaan gebruiken.

Thuis/werk adres heb ik zelden tot nooit 3G/telefoon ontvangst terwijl andere telefoons met een Tmobile abbo dat wel hier hebben tevens op de dekkingskaart mis te zien dat ik wel 3G moet hebben. Netwerkprobleem dus uitgesloten.
Door dit probleem gebruik ik de iphone bijna alleen volledig als ik in het westen zit of richting de stad ga. om altijd bereikbaar te zijn heb ik een andere telefoon met prepaid kaart gekocht.

Omdat ik zelf in de IT zit heb ik wat onderzoek gedaan en alle instellingen gecontroleerd. hier zaten geen fouten in en hier kan het dus ook niet aan liggen.

Omdat ik graag een oplossing wilde hebben ben ik naar de tmobileshop geweest en heb hier het probleem voorgelegd. Er is door een medewerker met de helpdesk gebeld en deze zeiden dat er binnen 3 maand wel verandering in zou komen.

Inmiddels bijna 6 maanden verder is er nog geen verandering dus ben ik weer verder gaan zoeken. Ik heb een paar kennisen/collega's uitgenodigd die ook een iphone hebben om te kijken of zij hetzelfde probleem hebben. en wat blijkt ook hun iphone heeft er last van bij mij thuis/werk. Probleem gevonden?

Op internet heb ik gelezen dat de antenne van de Iphone niet optimaal is en ik denk dat dit het probleem veroorzaakt.

Vandaag weer gebeld met de helpdesk en het probleem uitgelegd en mijn bevindingen verteld. Ik kreeg als optie om de telefoon op te sturen voor reparatie..... het ligt niet aan mijn iphone heb ik verteld andere iphones hebben er ook last van zelfs de 3Gs.

de helpdesk medewerker kon er ook nog een ticket van maken om het netwerk te laten controleren. heb dit maar laten doen (wel een behandelingstijd van 35 dagen).

Vind het jammer dat ze niet met andere oplossingen komen omdat ik voor Tmobile een goede klant ben (alleen de laatste maanden zijn de tel rekeningen laag i.v.m slechte ontvangst dus weinig gebruik).

De oplossing die ik zelf graag zou zien is abbo behouden maar (helaas) een andere toestel. vind het jammer dat ik mijn iphone dan niet meer kan gebruiken want het is verder een TOP toestel. Zou niet snel weggaan bij tmobile want verder vind ik alles goed en heb in al die jaren als abbo geen klachten gehad. ik hoop dan ook dat we dit probleem goed kunnen oplossen.

Hebben andere mensen ook last van deze problemen en wat waren de oplossingen bij hun ? en is een wachttijd van 35 dagen normaal ? ik ben dan weer een maand verder en kan hierdoor nog meer geld uitgevven aan prepaid tegoed.

erwinKrol 07-08-09 14:13

klopt, het bereik van mijn iphone is ook beduidend slechter dan bij mijn oude telefoons. Ligt gewoon aan de iphone zelf, kun je niet laten repareren ofzo. Jammer, maar hij heeft voor de rest zoveel voordelen dat ik het maar voor lief neem.

Trouwens, wie belt er nou met een iphone? :)

Flexa 08-08-09 11:46

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dit is bij mij pas sinds ik me 2e 3G heb. Mijn oude 3G, die ik jammer genoeg heb laten vallen en in stukken lag, deedt het veel beter qua bereik enzo. Met mijn oude had ik wel thuis bereik en 3G.

Nu deze vervangen is voor een nieuw "slechter" exemplaar heb ik geen bereik meer in huis :(
Mijn vader heeft ook de 3G een iets nieuwere dan mij en die heeft wel gewoon bereik thuis.
Nu kan ik me telefoon weer opsturen naar ProAssist ter reparatie, maar dan ben ik em weer 1,5 tot 2 maanden kwijt zeker en daar heb ik geen zin in.

Bij de vorige reparatie/vervanging duurde het 7 weken voordat ik een nieuwe had. Dit had nog langer geduurd als ik niet binnen ProAssist heb lopen pushen. Via me werk doen wij zaken met ProAssist.

Ik heb ook een mail wisseling met ProAssist met daarin 2 account managers van Apple in de CC, maar dit mag ook niet zoveel helpen. Deze collega's van mij hebben ook gereageerd naar ProAssist & T-Mobile, maar daar reageren beide partijen niet op.

Al om al zit ik hier nu met een telefoon die onbereikbaar is. Alleen in de binnenstad van Arnhem heb ik goed bereik, maar nog valt me telefoon gesprek zomaar weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.