//

Buitenland: Bellen en GPS

Buitenland: Bellen en GPS discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Twee vragen over T-Mobile in het buitenland: 1. Bellen vanuit Griekenland naar Duitsland bleek niet mogelijk: meteen een Grieks bandje. Vroeger met KPN ging dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-08-09, 14:26
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard Buitenland: Bellen en GPS

Twee vragen over T-Mobile in het buitenland:

1. Bellen vanuit Griekenland naar Duitsland bleek niet mogelijk: meteen een Grieks bandje. Vroeger met KPN ging dit wel! Geprobeerd met twee iPhones op diverse tijdstippen van de dag. Herkent iemand dit?

2. GPS werkt niet in België, Duitsland, Italië en nu ook Griekenland. Ik heb Locatievoorzieningen en 3G aanstaan en Dataroaming uit. In Nederland werkt het altijd (met diverse apps). Maar zogauw ik in het buitenland ben gaat het mis. Weet iemand of ik ergens een foute instelling heb?

Alvast bedankt voor reacties ...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-09, 16:35
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Twee vragen over T-Mobile in het buitenland:

1. Bellen vanuit Griekenland naar Duitsland bleek niet mogelijk: meteen een Grieks bandje. Vroeger met KPN ging dit wel! Geprobeerd met twee iPhones op diverse tijdstippen van de dag. Herkent iemand dit?

2. GPS werkt niet in België, Duitsland, Italië en nu ook Griekenland. Ik heb Locatievoorzieningen en 3G aanstaan en Dataroaming uit. In Nederland werkt het altijd (met diverse apps). Maar zogauw ik in het buitenland ben gaat het mis. Weet iemand of ik ergens een foute instelling heb?

Alvast bedankt voor reacties ...
Vandaag antwoord van T-Mobile zelf:

U geeft aan dat u vanuit Griekenland niet naar Duitsland kan bellen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is. Uit onze gegevens blijkt dat er een blokkade op uw simkaart heeft voor het bellen in het buitenland naar een ander land dan Nederland. Deze blokkade had na het betalen van de tweede factuur moeten verdwijnen. Helaas is dit niet gebeurd bij u. T-Mobile heeft u daarom een vergoeding toegekend van 7,50 euro. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. De blokkade is per direct verwijderd, als u een half uur na ontvangst van dit e-mailbericht het toestel uit- en inschakelt, kunt u gebruik maken van bellen in het buitenland naar een ander land dan Nederland.

Das mooi, daar ben ik tevreden mee. Mijn 2e vraag is echter nog niet beantwoord:

Daarnaast vraagt u ons waarom GPS niet werkt in het buitenland. Wij zoeken dit graag voor u uit. De GPS functie zelf heeft geen verbinding nodig met internet. De kaarten die uw lokatie weergeven, maken wel gebruik van internet. Hiervoor dient u dus contact te hebben met GPRS, UMTS of Wi-Fi. Misschien is er een applicatie in de App Store een applicatie beschikbaar die geen gebruikt maakt internet.

Iemand hier op dit forum een idee?
  #3  
Oud 16-08-09, 22:13
ASS-Ware ASS-Ware is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Standaard

Het antwoord lijkt mij duidelijk, GPS heeft niets met Internet te maken.
Maar aangezien je Dataroaming uit hebt staan, kan de kaart niet geladen worden van het internet.
  #4  
Oud 17-08-09, 11:35
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Tuurlijk heeft GPS niets met internet te maken, dat was mijn vraag ook niet. Ik merk alleen dat GPS in het buitenland niet werkt. En dan bedoel ik dus met App's die GEEN kaarten nodig hebben. Er volgt geen fix. Meteen in Nederland weer wel, dus kan het iets met mijn instellingen te maken hebben?
En van welke App is het absoluut zeker dat er geen kaarten nodig zijn? Ikzelf dacht bijvoorbeeld aan Free Wi-Fi, die doet toch alleen een fix en heeft geen kaarten nodig toch?
  #5  
Oud 17-08-09, 12:16
ASS-Ware ASS-Ware is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Tuurlijk heeft GPS niets met internet te maken, dat was mijn vraag ook niet. Ik merk alleen dat GPS in het buitenland niet werkt. En dan bedoel ik dus met App's die GEEN kaarten nodig hebben. Er volgt geen fix.
Hoe weet je dat er geen fix volgt ?
Waar zie je dat aan ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Meteen in Nederland weer wel, dus kan het iets met mijn instellingen te maken hebben?
En van welke App is het absoluut zeker dat er geen kaarten nodig zijn? Ikzelf dacht bijvoorbeeld aan Free Wi-Fi, die doet toch alleen een fix en heeft geen kaarten nodig toch?
FreeWi-Fi ?
Wi-Fi staat geheel los van GPS, die hebben niets met elkaar te maken.
  #6  
Oud 17-08-09, 12:24
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Hij kan mijn locatie niet vinden ... dus geen coordinaten. Dat heet geen fix kunnen maken met de satellieten.

En verder: Free Wi-Fi is een App die op grond van je locatie (GPS dus) naar dichtsbijzijnde Wi-Fi hotspots kan zoeken. Reuze handig dus.
  #7  
Oud 17-08-09, 12:39
ASS-Ware ASS-Ware is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Hij kan mijn locatie niet vinden ... dus geen coordinaten. Dat heet geen fix kunnen maken met de satellieten.
In welke app ?
Als die eerst wat moet downloaden, dan is dat logisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
En verder: Free Wi-Fi is een App die op grond van je locatie (GPS dus) naar dichtsbijzijnde Wi-Fi hotspots kan zoeken. Reuze handig dus.
Moet die niet eerst een deel van een database downloaden ?

Ze je roaming es aan en probeer het dan es.
  #8  
Oud 17-08-09, 12:48
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

In Free Wi-Fi. Nee er hoeft niets gedownload te worden. Hij kan gewoon geen fix maken!!!
(dus dataroaming aanzetten heeft er niets mee te maken)
  #9  
Oud 17-08-09, 12:51
ASS-Ware ASS-Ware is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Standaard

Probeer het gewoon even.
  #10  
Oud 17-08-09, 12:58
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Gaat niet, ik ben nu niet in het buitenland.
Maar het gaat mij niet om deze specifieke App. Gaat me om elke App die alleen GPS gebruikt en geen internet nodig heeft.

Hoe krijg ik die werkend, das het probleem. Anders wacht ik wel tot T-Mobile mij antwoord geeft.
  #11  
Oud 17-08-09, 13:18
srf0611 srf0611 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Gaat niet, ik ben nu niet in het buitenland.
Maar het gaat mij niet om deze specifieke App. Gaat me om elke App die alleen GPS gebruikt en geen internet nodig heeft.
Misschien is OffMaps iets voor je?
  #12  
Oud 17-08-09, 13:23
srf0611 srf0611 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door srf0611 Bekijk bericht
Misschien is OffMaps iets voor je?
Offmaps is hier te downloaden
  #13  
Oud 17-08-09, 13:35
Knipoog Knipoog is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Nee, nee nee: dit is mijn vraag:

GPS werkt niet in België, Duitsland, Italië en nu ook Griekenland. Ik heb Locatievoorzieningen en 3G aanstaan en Dataroaming uit. In Nederland werkt het altijd (met diverse apps). Maar zogauw ik in het buitenland ben gaat het mis. Weet iemand of ik ergens een foute instelling heb?

En dit was het voorlopige antwoord van T-Mobile:

U vraagt ons waarom GPS niet werkt in het buitenland. Wij zoeken dit graag voor u uit. De GPS functie zelf heeft geen verbinding nodig met internet. De kaarten die uw lokatie weergeven, maken wel gebruik van internet. Hiervoor dient u dus contact te hebben met GPRS, UMTS of Wi-Fi. Misschien is er een applicatie in de App Store een applicatie beschikbaar die geen gebruikt maakt internet.

Ik wil dus alleen maar weten waarom mijn GPS het in het buitenland niet doet en of dit een instellingenprobleem bij mij kan zijn.
  #14  
Oud 17-08-09, 13:49
ASS-Ware ASS-Ware is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipoog Bekijk bericht
Ik wil dus alleen maar weten waarom mijn GPS het in het buitenland niet doet en of dit een instellingenprobleem bij mij kan zijn.
Sja, ik heb het probleem niet, GPS werkt bij mij prima in Belgie en volgens mij valt er weinig aan in te stellen.
Probeer het gewoon es om Roaming aan te zetten, wellicht dat er iets is wat wel internet toegang nodig heeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS in het buitenland zonder kosten Donstil iPhone Navigatie 19 29-10-10 22:24
Hardware: GPS in buitenland? Denneke iPhone Navigatie 41 14-08-10 10:50
Hardware: in buitenland vrijwel geen GPS ontvangst nath01 iPhone Navigatie 4 21-02-10 22:09
Wandelen met de GPS in het buitenland srf0611 iPhone Apps 5 06-10-09 22:58
Software: GPS in het buitenland Dutch_guy iPhone Navigatie 9 02-07-09 16:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.