iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   dode pixels val of stootschade ?? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/41539-dode-pixels-val-stootschade.html)

ropvogels 12-08-09 16:59

dode pixels val of stootschade ??
 
Ik zal een lang verhaal wat korter maken:

Mijn telefoon had plotseling een streepje dode pixels van 3px bij 1px. Na een week was dat 1cm bij 1 px, en toen het bleef groeien heb ik hem ter reparatie ingeleverd bij Pro Assist.
Die geven hem nu ongerepareed retour (val of stootschade) omdat ik (en mijn werkgever) de offerte van 200 euro reparatiekosten niet wilde betalen.

Nu heb ik de Iphone (3G 8Gb) terug, en is het streepje inmiddels 2 pixels breed, en 5 cm lang geworden!

Kan iemand mij vertellen of dit echt kan komen door stoten of vallen? Gevallen is hij nooit, gestoten wel eens.

En weet iemand wat ik verder kan doen?

Alvast bedankt!
groet Rop

WDS001 12-08-09 19:54

Helpt het niet als je dit filmpje 'ns afspeelt?

YouTube - STUCK Pixels Repair

ropvogels 12-08-09 20:03

Nee, dat heb ik eerder al geprobeerd. Er zijn inmiddels gewoon bijna twee hele beeldlijnen stuk, en ertussenin zit nog een goede.
Ik schreef 5 cm, maar zo groot is zo'n Iphone nou ook weer niet..
Terwijl hij weg was bij de reparateur is het aantal kapotte pixels meer dan verdubbeld! Zouden zij hem dan ook steeds laten vallen? :-)

Niet zo grappig eigenlijk, want ze zeggen doodleuk aan de telefoon dat je er toch niets aan kunt doen. Als Pro Assist zegt dat het komt omdat hij gevallen is, dan heb je pech.
"U kunt wel bezwaar maken, maar dat raad ik U niet aan.."
groet Rop

Chrisl 12-08-09 20:33

En zou het lukken op de manier die hier beschreven is? Je kan het altijd proberen...

ropvogels 13-08-09 02:29

Dank je Chris, dat lijkt inderdaad een aardige suggestie.
Maar wat ik me vooral ook afvraag is of het uberhaupt kan. Kunnen er losse pixels, en na verloop van tijd lijnen uitvallen doordat je hem ergens tegen aan stoot? Of doordat je hem hebt laten vallen?
En dat dan in de weken erna het probleem steeds erger wordt?

De bezorger van Pro Assist keek mij namelijk ook nogal vreemd aan toen ik hem vertelde wat het probleem eigenlijk was geweest, en dat ze vonden dat dat "val en stootschade" zou zijn..

groet Rop

ButcherJF 13-08-09 22:04

Ja dat kan. Een 2G die ik heb gehad en had uitgeleend was gevallen en sindsdien had ie 2 lijntjes dode pixels. Voor de val waren die er niet, direct erna wel.

ropvogels 13-08-09 22:33

Ik heb hem vandaag onder een soort microscoop bekeken, en het is jammer dat ik daar geen foto van heb.
Je ziet de lijntjes eindigen in een ronde vorm, half in (ik denk over) een pixel.
Alsof er een vloeistof in gelopen is, maar dan heeeel weinig. Ik heb ergens gelezen dat dat kan, dat de liquid crystal "uit kan lopen" als hij gevallen is of zo. De mijne is echter echt niet gevallen.
Maar de laatste pixel (en de rest ook) werkt wel, hij is half afgedekt door het grijs..

Groet Rop

seminifeer 14-08-09 00:21

Touchscreentoestellen kunnen niet zoveel hebben. Ik heb diverse Nokia's die vele malen gestuiterd zijn. Die bleven het altijd gewoon doen. Maar ja een Nokia E71 is géén touchscreentoestel.
Als je een touchscreen hebt kun je maar beter zuinig zijn.

S¡mon 14-08-09 21:35

Met welk abonnement heb je je iPhone verzekerd?

WDS001 14-08-09 21:37

Moest je geen garantie meer krijgen kan je misschien terecht op deze website voor een herstelling: iPhone Reparatie Goedkoop en Super Snel
Momenteel moet ik er met een gebarsten scherm ook naar toe :(

ropvogels 15-08-09 00:21

Ik heb geen garantie, blijkbaar, of geen verzekering, want dat heb je blijkbaar nodig bij normaall Iphone gebruik. Het toestel is via het werk, en ik denk de goedkoopste variant (zonder verzekering dan dus?).
Persoonlijk vind ik dit een garantie-, en geen verzekeringszaak...
Waardeloos, en ik baal ervan dat je niets anders kunt doen dan balen, dagen in het rond bellen, en dan toch maar weer verder balen.
De tijden van service, klantvriendelijkheid, meedenken, vertrouwen etc. zijn definitief voorbij als zelf Apple de verantwoordelijkheid hiervoor in handen geeft van partijen die zich niet onderscheiden van een willekeurige andere marktpartij. Telefonistes en wachttijden. Discussies met mensen die geen verantwoordelijkheid kunnen (en willen) nemen.
En Apple verwordt tot een gadgetproducent, leuke hebbedingetjes die een levensduur hebben die iets korter is dan de hype..

Ik doe het er wel mee, twee maanden oude Iphone met grijze strepen... want niet verzekerd..pfft. Prutsers en graaiers.

Bedankt voor de tips, allemaal!
gr Rop

S¡mon 15-08-09 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ropvogels (Bericht 338365)
Ik heb geen garantie, blijkbaar, of geen verzekering, want dat heb je blijkbaar nodig bij normaall Iphone gebruik. Het toestel is via het werk, en ik denk de goedkoopste variant (zonder verzekering dan dus?).
Persoonlijk vind ik dit een garantie-, en geen verzekeringszaak...
Waardeloos, en ik baal ervan dat je niets anders kunt doen dan balen, dagen in het rond bellen, en dan toch maar weer verder balen.
De tijden van service, klantvriendelijkheid, meedenken, vertrouwen etc. zijn definitief voorbij als zelf Apple de verantwoordelijkheid hiervoor in handen geeft van partijen die zich niet onderscheiden van een willekeurige andere marktpartij. Telefonistes en wachttijden. Discussies met mensen die geen verantwoordelijkheid kunnen (en willen) nemen.
En Apple verwordt tot een gadgetproducent, leuke hebbedingetjes die een levensduur hebben die iets korter is dan de hype..

Ik doe het er wel mee, twee maanden oude Iphone met grijze strepen... want niet verzekerd..pfft. Prutsers en graaiers.

Bedankt voor de tips, allemaal!
gr Rop

Die verzekering is het aardig waard want daarbij word val-, stoot en waterschade gedekt. Had er hier al iets over gepost. Het is inderdaad ziek dat de garantie niet onder val-, stoot en waterschade valt.. maar goed :P

Ik zou er zeker mee terug gaan en je gelijk halen. Desnoods via, bijvoorbeeld, Kassa :P Na de zomervakantie doen ze er weer wat mee (heb ik ergens gehoord).

Pete.Z 15-08-09 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ropvogels (Bericht 338365)
De tijden van service, klantvriendelijkheid, meedenken, vertrouwen etc. zijn definitief voorbij als zelf Apple de verantwoordelijkheid hiervoor in handen geeft van partijen die zich niet onderscheiden van een willekeurige andere marktpartij.


Je doet geen zaken met Apple, maar met de leverancier van het product.

Ik snap dat niet, als je auto kapot is ga je naar de dealer, toch ook niet naar de fabrikant?
Garantie moet je halen bij T-Mobile, of het bedrijf waar je de iPhone hebt gekocht,Apple en pro-assist staan daar helemaal buiten,wat ze verder ook beweren.
Als er wordt gezegd dat je wel verder kan zeuren maar dat dat niet verstandig is, weet ik genoeg, verder zeuren dus.

ropvogels 16-08-09 18:08

Ja, natuurlijk ga je naar de dealer, maar als er iets mis is met de auto, als hij niet deugt, bestaat er toch zoiets als fabrieksgarantie? Opel roept toch ook wel eens auto's terug?
Ik vind de iPhone een te kwetsbaar apparaat om als deugdelijk (Apple-waardig) mobiel verkocht te worden, eerlijk gezegd.
Rop


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.