iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Internet tot nieuw i-phoneabbo (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/41988-internet-nieuw-i-phoneabbo.html)

Jane_1983 18-08-09 23:41

Internet tot nieuw i-phoneabbo
 
Ik heb vandaag mijn Iphone binnengekregen van T-mobile die ik vorige week online heb besteld op de t-mobile site.

Nu gaat mijn nieuwe iphonecontract pas 1 december dit jaar in, internetten doe ik dus alleen als ik thuis ben omdat ik geen hoge internetkosten wil.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de iphone als ik bijv. op m'n werk ben geen contact met internet maakt? Of gebeurt dat niet zomaar?

srf0611 19-08-09 00:35

Ik zou zeggen; gebruik alleen Wi-Fi en zorg dat je geen 3G-verbinding maakt.
3G-verbinding dus uitzetten, en eventueel serveradressen aanpassen, zodat hij écht geen verbinding met het 3G-netwerk kan maken.

Scoes 19-08-09 01:29

Zolang je geen safari/weer/maps/datsoortspul opent maak je geen internet verkeer.
Als je "normaal" verlengd heb kun je even langs de winkel lopen en je contract vroegtijdig laten omzetten in een iphone contract.

Als je intresse hebt kun je me even pb'en.

EDIT:
Als ie niet simlockvrij is kun je geen server adressen veranderen.
Wel kun je als je wilt je internet door tm laten blokkeren.

Jane_1983 19-08-09 18:45

Dankjewel voor jullie reacties, @ scoes ik heb je nog een pb gestuurd

Puck210480 19-08-09 20:52

Vraagje: mocht je telefoon gejailbreakt zijn en je gaat in mijn geval met je hi abonnement internet op. Moet je dan betalen of hoe moet ik dit zien?

srf0611 19-08-09 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck210480 (Bericht 340444)
Vraagje: mocht je telefoon gejailbreakt zijn en je gaat in mijn geval met je hi abonnement internet op. Moet je dan betalen of hoe moet ik dit zien?

Als het goed is betaal je dan gewoon internetkosten op je Hi-abonnement.

Puck210480 19-08-09 20:57

Lijkt me niet zo handig dus aangezien dit vrij duur is?

srf0611 19-08-09 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck210480 (Bericht 340449)
Lijkt me niet zo handig dus aangezien dit vrij duur is?

Nee. Maar ik geloof dat je bij Hi zoiets hebt als 'Eindeloos Online'. En ik dacht dat dit totaal niet duur is.

Puck210480 19-08-09 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door srf0611 (Bericht 340451)
Nee. Maar ik geloof dat je bij Hi zoiets hebt als 'Eindeloos Online'. En ik dacht dat dit totaal niet duur is.

Oke bedankt voor je antwoord. Ik moet nog tot 28 oktober met mijn hi abo. doen, dus ik wacht wel even :(

Peernij 19-08-09 23:05

Knap hoor dat wachten :) Ik kon het niet! Ik moest nog 2 maanden wachten en heb snel de phone gejailbreakt en unlocked. Heb er al heel veel uurtjes plezier van gehad.

Dus dat kan ook!

Puck210480 20-08-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 340497)
Knap hoor dat wachten :) Ik kon het niet! Ik moest nog 2 maanden wachten en heb snel de phone gejailbreakt en unlocked. Heb er al heel veel uurtjes plezier van gehad.

Dus dat kan ook!


idd, kon ook niet meer wachten dus heb er ook maar een jailbreak en unlock over gegooid.. en het werkt ook nog. Het wordt alleen maar leuker :D

Jane_1983 20-08-09 12:24

@scoes, bedankt voor het melden voor het eerder omzetten van het abbonement. Ik heb zojuist even telefonisch contact gehad met T-mobile en mijn abbo wordt zsm omgezet naar Iphone abbo.

Helemaal geweldig! Ik ben super blij....ben benieuwd vanaf wanneer het aangepast is maar dat kon al vanaf morgen zijn. Alleen jammer van m'n overige belminuten en smsjes maar ja beter dat dan veel extra kosten voor internet.

teitgrot 27-08-09 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jane_1983 (Bericht 340610)
@scoes, bedankt voor het melden voor het eerder omzetten van het abbonement. Ik heb zojuist even telefonisch contact gehad met T-mobile en mijn abbo wordt zsm omgezet naar Iphone abbo.

Ik heb hetzelfde. Ik heb nu net vandaag mijn iphone binnen.
Mijn iphone-abbo gaat op 26 oktober in. maar toen ik 'm aanvroeg half juli werd mij door de klantenservice verzekerd dat ik ook de tijd vóór 26 oktober al kon omzetten naar een i-150 abbo. Een telefoontje naar de klantenservice zou daarvoor voldoende zijn.

Wat schetst mijn verbazing dat de miep van de klantenservice nu beweert dat het niet kan en dat ik tot 26 oktober aan mijn relax 150 vastzit. Maar dat ze er wel voor 2 maanden een web & walk kan bijzetten.
Uiteraard was ik het er niet mee eens. Na overleg met haar supervisor zei ze dat het misschien toch wel kon.
Ze gaan me zo terugbellen. Ik verwacht dat het natuurlijk gewoon wordt omgezet. Jane_1983 heeft het immers ook net gedaan.

Jane_1983 27-08-09 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teitgrot (Bericht 343822)
Ik heb hetzelfde. Ik heb nu net vandaag mijn iphone binnen.
Mijn iphone-abbo gaat op 26 oktober in. maar toen ik 'm aanvroeg half juli werd mij door de klantenservice verzekerd dat ik ook de tijd vóór 26 oktober al kon omzetten naar een i-150 abbo. Een telefoontje naar de klantenservice zou daarvoor voldoende zijn.

Wat schetst mijn verbazing dat de miep van de klantenservice nu beweert dat het niet kan en dat ik tot 26 oktober aan mijn relax 150 vastzit. Maar dat ze er wel voor 2 maanden een web & walk kan bijzetten.
Uiteraard was ik het er niet mee eens. Na overleg met haar supervisor zei ze dat het misschien toch wel kon.
Ze gaan me zo terugbellen. Ik verwacht dat het natuurlijk gewoon wordt omgezet. Jane_1983 heeft het immers ook net gedaan.

Dat is echt raar want mijn abbo is 20 augustus al omgezet naar een iphone abbo. Ik heb daar zojuist nog over gebeld met de T-mobile klantenservice.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen, en oh ja vraag ook even de naam van die persoon voordat ze extra kosten in rekening brengen. Heb ik net ook gedaan voor de zekerheid.

teitgrot 27-08-09 17:09

Thanx, Jane.
Ik ben nog niet teruggebeld. Ik ben wat dat betreft een tikkeltje ongeduldig. Ik bel hun zo zelf nog maar een keer.

teitgrot 27-08-09 17:30

Ben net teruggebeld. En het kon inderdaad toch (uiteraard). Heb vanaf nu gewoon 1-150 abbo.
Damn, ben ik nog vergeten d'r naam te vragen. nou ja, zal wel reg kom.

Cspr 27-08-09 19:40

Heb het laatst ook omgezet eerder, toch wel handig.
Maargoed, dan zeggen ze dat je een sms krijgt ter bevestiging, en krijg je die niet.. Lekker handig.

Jane_1983 27-08-09 20:03

Inderdaad niet handig dat ze niet laten weten per wanneer het wordt omgezet, daarom vandaag nog even gebeld en bleek dat ik al een week kon internetten.....:confused:

kuotje 27-08-09 20:21

haha , het is meestal zo wanneer je vorige abbo ook van T-mobile is dat ze hem naar jou te laten weten datum de abbo kunnen omzetten naar I-abbo

kreeg zelf ook de mogelijkheid en liet het gelijk omzetten vanwege vrees voor torenhoge internetrekening :P

Puck210480 03-09-09 19:39

Ik heb nog een Hi abo zonder eindeloos online. Ik heb 3G, dataroaming en Wi-Fi uit staan, maar nu blijkt dat ik toch internet op kan?? Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor want ik wil het internet helemaal niet op want dan betaal ik buiten mijn bundel van hi.

Mijn T-Mobile abo gaat eind van deze maand in dus dan is het geen probleem meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.