iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract vernieuwen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/42435-contract-vernieuwen.html)

Summ 26-08-09 09:03

Contract vernieuwen
 
Goedemorgen,

Op dit moment heb ik een Orange 20 contract die +- 15 november afloopt. (kan het nu even niet zien)
En ik wil graag een iPhone 3GS.

Is het mogelijk om naar een T-Mobile shop te gaan en daar nu mijn contract te laten vernieuwen in ruil voor een iPhone 3GS?

En krijg ik daar dan ook korting op?

Ook vroeg ik me af of ik hiervoor percé naar een T-Mobile shop moet of kan ik ook bijvoorbeeld langs de Phone House gaan?

Want m'n contract moet dan natuurlijk overgezet worden van Orange naar T-Mobile.

Wat raden jullie mij aan om te doen?

Bij voorbaat dank.

Nikooos 26-08-09 10:30

Orange = T-mobile.. Dat moet geen enkel probleem zijn. Ook niet bij andere winkels als de T-mobile shop.

En je kan 3 maanden voor het aflopen van je contract, je contract vernieuwen, dus wat dat betreft zit je goed. Alleen zit je dan nog wel 3 maanden met dat abonnement en je iPhone. Daarmee moet je dus wel voorzichtig zijn qua datagebruik.

En wat voor korting wil je?

Oh trouwens.. je zou in principe natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen naar de Orange/T-mobile klantenservice. Daar zijn die mensen voor ;)

Summ 26-08-09 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 343178)
Orange = T-mobile.. Dat moet geen enkel probleem zijn. Ook niet bij andere winkels als de T-mobile shop.

En je kan 3 maanden voor het aflopen van je contract, je contract vernieuwen, dus wat dat betreft zit je goed. Alleen zit je dan nog wel 3 maanden met dat abonnement en je iPhone. Daarmee moet je dus wel voorzichtig zijn qua datagebruik.

En wat voor korting wil je?

Oh trouwens.. je zou in principe natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen naar de Orange/T-mobile klantenservice. Daar zijn die mensen voor ;)

Bedankt voor je reactie.

Korting omdat ik mijn contract vernieuw en volgens T-Mobile krijg je dan tegen gereduceerde prijs een nieuw toestel.

Hoezo zit ik dan met 2 abonnementen opgescheept? Als ik het niet verkeerd begrepen heb staat er op de website van T-Mobile dat het gewoon overgezet wordt en je dus je beltegoed ook meeneemt.

Hylo.Search

Evadnl 26-08-09 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Summ (Bericht 343189)
Hoezo zit ik dan met 2 abonnementen opgescheept? Als ik het niet verkeerd begrepen heb staat er op de website van T-Mobile dat het gewoon overgezet wordt en je dus je beltegoed ook meeneemt.

Hylo.Search

Als je je abo 3 maanden van tevoren aanvraagt kun je ervoor kiezen het T-mobile abo pas in november in te laten gaan op de dag dat je Orange abo afloopt. Hierdoor heb je de iPhone sneller en kun je waarschijnlijk je Orange kaartje gebruiken in je iPhone (Als het goed is?! Zelfde netwerk lijkt me nu...). Mocht je geen speciaal internet abo bij Orange hebben dan moet je oppassen met je verbruik ivm kosten. Dat bedoeld hij ermee! ;)

Summ 26-08-09 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Evadnl (Bericht 343228)
Als je je abo 3 maanden van tevoren aanvraagt kun je ervoor kiezen het T-mobile abo pas in november in te laten gaan op de dag dat je Orange abo afloopt. Hierdoor heb je de iPhone sneller en kun je waarschijnlijk je Orange kaartje gebruiken in je iPhone (Als het goed is?! Zelfde netwerk lijkt me nu...). Mocht je geen speciaal internet abo bij Orange hebben dan moet je oppassen met je verbruik ivm kosten. Dat bedoeld hij ermee! ;)

Ah ok dat is duidelijk! bedankt.

En volgens mij kun je Orange simkaartjes gewoon in de iPhone gebruiken aangezien ik dat bij verschillende users op het T-Mobile forum had gelezen. :)

teitgrot 26-08-09 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 343178)
En je kan 3 maanden voor het aflopen van je contract, je contract vernieuwen, dus wat dat betreft zit je goed. Alleen zit je dan nog wel 3 maanden met dat abonnement en je iPhone. Daarmee moet je dus wel voorzichtig zijn qua datagebruik.

Mij is dat door de klantenservice toch anders verteld. Mijn huidige contract (relax 150) loopt af op 26 oktober. Morgen krijg ik mijn iphone binnen (na een week of 6).
Alhoewel de twee jaar van het nieuwe iphonecontract inderdaad pas ingaat op 26 oktober zetten ze wel al per direct mijn relax 150 om in een i-150 (moet je wel even telefonisch regelen). Geen extra kosten mbt dataverbruik dus.

jansen7w 26-08-09 16:46

Ik weet niet zeker of je dan ook op een korting kan regelen, want de Iphone valt volgens mij buiten die categorie!

Afgelopen zomer heb ik mijn contract vernieuwd van Tmobile en attendeerde ik hun ook op die korting, maar die kreeg ik niet. Ze zeiden dat ik nog niet lang genoeg lid was om daarvoor in aanmerking te komen (terwijl ik al 2 jaar orange/1jaar Tmobile abonnee ben). :confused:

Summ 26-08-09 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jansen7w (Bericht 343366)
Ik weet niet zeker of je dan ook op een korting kan regelen, want de Iphone valt volgens mij buiten die categorie!

Afgelopen zomer heb ik mijn contract vernieuwd van Tmobile en attendeerde ik hun ook op die korting, maar die kreeg ik niet. Ze zeiden dat ik nog niet lang genoeg lid was om daarvoor in aanmerking te komen (terwijl ik al 2 jaar orange/1jaar Tmobile abonnee ben). :confused:

Ja het verschilt blijkbaar heel erg met wie je praat en naar welke vestiging je gaat, ik hoor allerlei verschillende verhalen van mensen die wel korting kregen, mensen die de rest van hun orange abbo kwijtgescholden kregen e.d.

Maar goed, ik ben net even langs de T-Mobile shop geweest en heb toen de 16GB zwarte iPhone 3GS besteld.

Helaas kan de levertijd oplopen tot wel 8 hele weken dus daar ben ik mooi klaar mee.

Het ging allemaal vrij goed, ik heb 50 euro borg betaald voor de bestelling en het overzetten kon allemaal maar het orange abbonement blijft gelden tot 9 november want dan loopt hij bij mij officieel af.

Hij vertelde dat ik mijn orange simkaart dan gewoon in de iPhone kon gebruiken tot die tijd.

Ben alleen vergeten te vragen of het i-150 abbonement dan op 9 november pas kan ingaan anders zit ik met dubbele kosten.

PeterTe 26-08-09 19:08

Als de Iphone in voorraat kon je je iphone direct meekrijgen. Wanneer de abbo van Orange afloopt word die automatisch omgezet naar T-mobile en begint je abbo met t-mobile. Als je je de iPhone krijgt voordat je abbo met T-mobile ingaat kun je een simkaart van orange nog niet gebruiken! Daarvoor moet je eerst naar T-mobile(of naar T-shop) bellen en regelen ze voor je dat dat kan!

Summ 26-08-09 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 343439)
Als de Iphone in voorraat kon je je iphone direct meekrijgen. Wanneer de abbo van Orange afloopt word die automatisch omgezet naar T-mobile en begint je abbo met t-mobile. Als je je de iPhone krijgt voordat je abbo met T-mobile ingaat kun je een simkaart van orange nog niet gebruiken! Daarvoor moet je eerst naar T-mobile(of naar T-shop) bellen en regelen ze voor je dat dat kan!

Ja klopt maar hij was dus helaas niet op voorraad.

Vreemd, volgens de T-Mobile medewerker moet een orange simkaart gewoon standaard werken, maar goed bedankt voor de tip dan weet ik het in ieder geval mocht het niet het geval zijn.

Scoes 26-08-09 21:11

Is wel het geval, een iphone van tmobile slikt gewoon Orange kaartjes.
Let wel even op je internet gebruik tot je je tmobile sim in gebruik neemt, want bij Orange gelden andere tarieven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.