//

Vreemde gang van zaken Pro-Assist mbt beveiligingscode iphone

Vreemde gang van zaken Pro-Assist mbt beveiligingscode iphone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week in het water terecht gekomen, samen met mijn iPhone... Niet zo handig, ik kon hem niet eens meer uit zetten of wat dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-09-09, 10:46
ArnoNijhof ArnoNijhof is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard Vreemde gang van zaken Pro-Assist mbt beveiligingscode iphone

Vorige week in het water terecht gekomen, samen met mijn iPhone... Niet zo handig, ik kon hem niet eens meer uit zetten of wat dan ook.

Pro-assist gebeld en na een pick-up afspraak gemaakt te hebben met een Nokia als leentoestel, kreeg ik de woensdag erna een bezorger langs met een totaal onwerkbare MDA compact 4... (niet handig als je een mac hebt en dus geen telefoonnummers kan syncen!!!!)

Vrijdag-avond werd ik gebeld, dat ze mijn beveiligingscode moesten hebben. Ik ben daar niet zo happig op en ben van mening dat ze een waterschade-toestel prima kunnen vervangen zonder de inhoud te bekijken, dus in eerste instantie weigerde ik. Een reactie: "Nou, dan kunnen we niets voor u doen en sturen we het toestel ongerepareerd retour"... Alsof je een mes op je keel gezet krijgt....... Ik heb mijn beveiligingscode dus maar gegeven..

Maar in het weekend kreeg ik er toch een slechte smaak van in de mond. Waarom hebben ze een code nodig???? Vanmorgen Pro-Assist maar weer gebeld en de geachte dame die me te woord stond vond me maar lastig (sprak ze gelukkig niet zo uit) en ik "was echt de eerste die zich dáár druk over maakte")

Na navraag blijken ze de code nodig te hebben om in het toestel te kijken naar het imei-nummer om te checken of die overeenkomt met die op de simkaarthouder.

VRAAG: Als je een iphone die in het water heeft gelegen ter reparatie aangeboden krijgt, dan kun je hem toch formatteren en daarna het imeinummer uitlezen. Daar heb je toch geen beveiligingswachtwoord voor nodig???
Ik vind het sowieso knap dat ze hem weer aan zouden kunnen slingeren, maar dan nog. Formaterren en je bent klaar..

Rare gang van zaken bij Pro-Assist!!! Hoe durven ze om je wachtwoord te vragen? Dan zullen er bij pro-assist wel geen data-dieven werken, maar hoe zit het bij Solid? Met Solid heb ík niks te maken, pro-assist wel, maar is Solid wel een betrouwbare partner?

Heeft iemand dezelfde wachtwoord-vraag gehad?

Ben benieuwd...

Arno
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-09, 22:05
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Vertrouwelijke data moet je trouwens nooit zo snel inleveren. Het zelfde als met een kluis waarbij het slot een beetje blijft haken. Je geeft dan de code toch ook niet als er 5000 euro in zit?
  #3  
Oud 15-09-09, 03:53
joeblack2k joeblack2k is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

ik had nooit die code gegeven wel had ik graag de naam van de jongeman willen hebben en ik had in de hoogste boom geklommen

ben je nou helemaal gek
  #4  
Oud 15-09-09, 07:17
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Ik snap dat je het vervelend vindt maar kan me goed voorstellen dat ze bij SV hun workflow niet willen laten onderbreken omdat een technicus toch die code nodig heeft, dat kost tijd en dus geld. En ja, dat is dan een procedure die voor massa's toestellen geldt, dus ook voor het toestel waar de klant al een diagnose heeft gesteld...

Als je als consument je notebook inlevert voor reparatie kun je ook kiezen: óf op eigen kosten een blanco schijf er in zetten óf accepteren dat ze in je huidige systeem kunnen (en daarvoor je wachtwoord geven) zodat ze kunnen kijken wat het probleem is / testen of het opgelost is.

Jouw geval is bijzonder omdat je al weet wat er aan de hand is én ze eigenlijk niet hoeven te kijken of het garantie oid is... en het is jammer dat hun systeem daar geen flexibiliteit voor biedt. Maar ik vind het geen vreemd verzoek.
Reageren

Labels
beveiliging, ervaringen, pro assist, reparatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ervarin Pro-Assist? iPhone in water t!mmy Odido (T-Mobile) 6 08-06-10 16:40
Iphone naar Pro-assist wim-burgh iPhone algemeen 2 11-03-10 15:40
GPS problemen en andere vreemde zaken frenske iPhone algemeen 11 02-10-09 12:57
2de iPhone Pro Assist?? david007 iPhone algemeen 2 22-09-09 10:08
Kapotte iPhone met Pro-Assist verz. --> 3GS ? Nupa Archief 2 26-06-09 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.