//

iPhone besteld via ING? Opgelet

iPhone besteld via ING? Opgelet discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag dames en heren, Ikzelf, en denk mij meerdere anderen, hebben de iPhone 3GS 16GB met iPhone I 150 abonnement aangeschaft via de ING. Dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-09, 22:10
Erikkk Erikkk is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 44
Exclamation iPhone besteld via ING? Opgelet

Goedendag dames en heren,

Ikzelf, en denk mij meerdere anderen, hebben de iPhone 3GS 16GB met iPhone I 150 abonnement aangeschaft via de ING. Dit voor meerdere voordelen. Slechts 20 euro voor het toestel ipv een aanzienlijk hoger bedrag, geen aansluitkosten ipv ongeveer 26 euro en 100 smsjes extra in de maand en dat over alle 24 maanden dat het contract loopt.

Nu is het laatste het probleem. Ik keek in de belstatus en daar stond dat ik maar 105 smsjes had. Dit hadden er zeker meer moeten zijn, omdat dit over mijn eerste en tweede abonnementsdag ging (dat was 3 dagen geleden). En ik zeker niet 145 keer sms in twee dagen.

Toen belde ik de klantenservice en die zei dat je met een iPhone I 150 abonnement geen extra smsjes erbij kon nemen. Ik zei dat dit wel degelijk in mijn contract stond. Ze zei ook dat ze het in de computer zag staan maar dat dit niet geactiveerd was. Na contact opgenomen te hebben met haar supervisor waar ik op moest wachten zou ze het doorgeven aan een bepaalde dienst en zou ze mij bellen als het geactiveerd zou zijn. Dit gebeurt dus niet automatisch. Houd dit dus in de gaten of bel mogelijk zelf ook maar even.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-09, 23:23
Takenzo Takenzo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 31
Standaard

Bedankt voor deze waarschuwing. Ik heb ook een Iphone via ING besteld op woensdag, maar er heeft nog steeds geen koerier contact met mij opgenomen. Zou je kunnen vertellen hoe lang dit bij jou duurde? Volgens de ING site max 2 dagen, en volgens een email van tmobile 24 uur.
Ik zal er ook zeker op letten of ik die 100 extra smsen ook zie te krijgen.
  #3  
Oud 29-09-09, 10:28
sebas85 sebas85 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Die 100 extra smsjes zijn voor mij de reden dat ik voor de ing actie heb gekozen.
Dus dat ga ik ook even in de gaten houden.

Nu nog wachten op het telefoontje van de koerier ( vorige week donderdag de zwarte 16gb besteld ).
  #4  
Oud 29-09-09, 11:53
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Hmm, ik zie 't wel staan op m'n factuur (Gratis 100 Sms 24 maanden), maar bij het resterende tegoed wordt inderdaad uitgegaan van het reguliere aantal van 150 SMS'jes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikkk Bekijk bericht
Na contact opgenomen te hebben met haar supervisor waar ik op moest wachten zou ze het doorgeven aan een bepaalde dienst en zou ze mij bellen als het geactiveerd zou zijn. Dit gebeurt dus niet automatisch. Houd dit dus in de gaten of bel mogelijk zelf ook maar even.
Dit klinkt weer lekker duidelijk Laat je nog even weten hoe het afgelopen is? Zelf ook maar eens bellen met de Klantenservice dan...
  #5  
Oud 29-09-09, 20:15
Erikkk Erikkk is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Takenzo Bekijk bericht
Bedankt voor deze waarschuwing. Ik heb ook een Iphone via ING besteld op woensdag, maar er heeft nog steeds geen koerier contact met mij opgenomen. Zou je kunnen vertellen hoe lang dit bij jou duurde? Volgens de ING site max 2 dagen, en volgens een email van tmobile 24 uur.
Ik zal er ook zeker op letten of ik die 100 extra smsen ook zie te krijgen.
Bij mij had ik hem ruim binnen een week binnen. Volgens de T-mobile site was de wachttijd toen 6 weken dus was best blij.

Maar ik ben zelf ook benieuwd naar de afloop. Ze kunnen mij sowieso vrij lastig bereiken mochten ze me echt terug willen bellen omdat mijn telefoon op het werk vrijwel altijd in een kluisje ligt en ik daar geen bereik heb (ligt in dit geval niet aan T-mobile, had met Telfort ook nooit bereik in de kluisjesruimte). Ik weet niet of ze dan je voicemail inspreken.

In de belstatus is het in ieder geval nog niet aangepast. Maar als ik niet alle 250 smsjes gebruik wil ik ze wel één maand mee mogen nemen, zo is het ook in het contract afgesproken. Dus ik moet het wel goed in de gaten houden. het zou best kunnen dat ik de ene maand 200x sms en de andere maand 300x. En met meenemen ben ik niks extra's kwijt en anders ben ik de 2e maand (50x0,25) = 12,50 meer kwijt (mochten jullie mij nog volgen)

Nou ik zal het verder hier wel vermelden wat ik hoor.

Toedels,
  #6  
Oud 01-10-09, 11:09
Takenzo Takenzo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik kan nog niet op belstatus kijken,hij zegt dat mijn nummer nog niet bekent is bij tmobile, ik kan wel gewoon bellen sms'en en internetten via tmobile. Is ht normaal dat dat even duurt of moet ik gaan bellen?
  #7  
Oud 01-10-09, 11:26
Erikkk Erikkk is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Takenzo Bekijk bericht
Ik kan nog niet op belstatus kijken,hij zegt dat mijn nummer nog niet bekent is bij tmobile, ik kan wel gewoon bellen sms'en en internetten via tmobile. Is ht normaal dat dat even duurt of moet ik gaan bellen?
Alles kan natuurlijk een werkdag of 1, 2 duren. Weet niet hoelang jouw abonnement al in werking is?

Ik ben gisteren trouwens inderdaad teruggebeld door T-mobile. Die 100 extra smsjes zijn nog NIET ingevoerd. Dit kon niet gebeuren en het is doorgespeeld. Toen vroeg ik hoelang dat zou duren en zei ze: "Ik ga ervan uit dat dit ongeveer een wee....... nou ik weet niet hoelang dit duurt in ieder geval zo snel mogelijk".

Er is mij echter wel beloofd dat dit met terugwerkende kracht zou worden ingevoerd.

Er is nu ook een discussie op het T-mobile forum omdat het schijnt dat je eerst je 150 smsjes opmaakt van ie abonnement en dan pas die 100 extra smsjes. Die 100 extra smsjes kan je niet in de belstatus bekijken en zijn ook niet één maand mee te nemen. Dit is echter wel beloofd tijdens het afsluiten van mijn abonnement.

Mochten er meer mensen zijn met hetzelfde probleem (dus ook via ING afgesloten en ze verteld is/ of er vanuit gegaan zijn dat je alle smsjes één maand mee kon nemen (dus ook die extra van de ING), aangezien er nergens staat dat dit niet zo is. Laat dat dan graag horen op:
https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl...d.php?t=105863
  #8  
Oud 01-10-09, 13:25
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Hmm, voor mij persoonlijk is de vraag of ik die 100 SMS'jes mee kon nemen naar de volgende maand niet aan de orde geweest, voor mij is er dus niet echt sprake van een probleem. Ik kom toch niet aan de 250 SMS'jes p/m. Het was voor mij dan ook niet de reden om voor deze aanbieding te kiezen.

Maar erg klantvriendelijk is het niet van T-Mobile (ook dat ze niet getoond kunnen worden in belstatus trouwens, echt onzin), zeker niet als jou eerder verteld is dat je die 100 SMS'jes wel mee kan nemen naar de volgende maand en het ook zo in je contract staat (dan zal het bij mij ook zo in het contract staan, geen idee eigenlijk). Ik ben benieuwd of je je gelijk gaat halen bij T-Mobile...

Als het inderdaad contractueel is vastgelegd zouden ze het voor iedereen aan moeten passen. Als dit mondeling zo is overeengekomen tussen jou en verkoper zou ik niet zo goed weten precies de consequenties zouden zijn...iig heb jij er dan wel recht op lijkt me.
  #9  
Oud 01-10-09, 15:46
Takenzo Takenzo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikkk Bekijk bericht
Alles kan natuurlijk een werkdag of 1, 2 duren. Weet niet hoelang jouw abonnement al in werking is?
Sinds gisteren heb ik de telefoon, dus ik neem aan sinds toen dus ook. Zodra ik inloggegevens van mytmobile krijg doe ik mee op het forum.
  #10  
Oud 19-02-10, 11:03
mike666999 mike666999 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

(Ik heb een eigen topc gestart voor dit probleem)

Titel: T-mobile komt de ING-actievoorwaarden niet na!

Beste allemaal,

Mijn vriendin heeft ook een iPhone 3GS besteld via de ING-bank. Helaas wil het niet zo lekker lopen met de 100 extra smsjes (De extra smsjes staan wel vermeld op de factuur). Het is uberhaupt lastig om te controleren of zij die wel heeft gekregen!

MAAR:
Zij heeft nu een brief gekregen van T-mobile (zonder dat er eerst is overlegd met haar) dat zij die 100 extra smsjes niet meer krijgt (technische storing zegt T-mobile)! In de plaats daarvan krijgt zij 240 EUR. Er zit geen berekening bij, maar ik vermoed dat het een compensatie moet voorstellen van: 24 x 10 EUR = 240 EUR. Dit is natuurlijk te idioot voor worden aangezien 1 smsje buiten de bundel 0,25 cent kost.

Reken maar uit: ((100 x 0,25 cent = 25 EUR) x 24 = 600 EUR). Dan komt zij er heel erg bekaaid van af.

Dit is natuurlijk wanprestatie aan de zijde van T-mobile! Zij komt haar afspraak niet na! Helemaal geen van doen om zonder overleg met je klant zo'n oplossing op op te leggen. Dit wringt des te meer aangezien zij een trouwe klant is!

Zijn er meer forumleden die deze brief hebben gekregen van T-mobile? Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Met vriendelijke groet, Mike

Laatst gewijzigd door mike666999; 19-02-10 om 11:40. Reden: Een nieuwe eigen topic gestart.
  #11  
Oud 19-02-10, 11:32
mike666999 mike666999 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard T-mobile komt de ING-actievoorwaarden niet na!

Beste allemaal,

Mijn vriendin heeft een iPhone 3GS besteld via de ING-bank. Helaas wil het niet zo lekker lopen met de 100 extra smsjes (De extra smsjes staan wel vermeld op de factuur). Het is uberhaupt lastig om te controleren of zij die wel heeft gekregen!

MAAR:
Zij heeft nu een brief gekregen van T-mobile (zonder dat er eerst is overlegd met haar) dat zij die 100 extra smsjes niet meer krijgt (technische storing zegt T-mobile)! In de plaats daarvan krijgt zij 240 EUR. Er zit geen berekening bij, maar ik vermoed dat het een compensatie moet voorstellen van: 24 x 10 EUR = 240 EUR. Dit is natuurlijk te idioot voor worden aangezien 1 smsje buiten de bundel 0,25 cent kost.

Reken maar uit: ((100 x 0,25 cent = 25 EUR) x 24 = 600 EUR). Dan komt zij er heel erg bekaaid van af.

Dit is natuurlijk wanprestatie aan de zijde van T-mobile! Zij komt haar afspraak niet na! Helemaal geen van doen om zonder overleg met je klant zo'n oplossing op op te leggen. Dit wringt des te meer aangezien zij een trouwe klant is!

Zijn er meer forumleden die deze brief hebben gekregen van T-mobile? Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Met vriendelijke groet, Mike
  #12  
Oud 19-02-10, 14:31
TweakersOnly TweakersOnly is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik vind de oplossing die T-Mobile biedt, € 10,00 korting per maand, heel erg netjes. Ik snap niet waarom jij niet tevreden bent hiermee. Uiterste uit de kan ... deksel, zoiets was het toch?

Ik bedoel: Je hebt een abonnement voor 30,00 per maand, waarbij je én 150 belminuten én 150 sms'jes en onbeperkt internet krijgt. Denk je nu werkelijk dat 100 sms'jes dan 25 euro kosten?
  #13  
Oud 19-02-10, 14:32
TweakersOnly TweakersOnly is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik vind de oplossing die T-Mobile biedt, € 10,00 korting per maand, heel erg netjes. Ik snap niet waarom jij niet tevreden bent hiermee. Uiterste uit de kan ... deksel, zoiets was het toch?

Ik bedoel: Je hebt een abonnement voor 30,00 per maand, waarbij je én 150 belminuten én 150 sms'jes en onbeperkt internet krijgt. Denk je nu werkelijk dat 100 sms'jes dan 25 euro kosten?
  #14  
Oud 19-02-10, 14:49
mike666999 mike666999 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

Beste TweakersOnly,

Bedankt voor jouw reactie.

Mijn vriendin heeft juist meegedaan aan de ING-actie omdat zij nogal wat sms't.
Naar wat ik weet is dat wanneer je over 150 belminuten/smsjes komt dan geldt er een tarief van 0,25 cent per minuut/sms.

Dus 100 smsjes sturen buiten de bundel kost inderdaad 25 euro. Nu krijgt zij 10 euro per maand vergoed. Dan zit je nog met een gat van 15 euro.

Met die 10 euro kan ze nu 40 smsjes buiten de bundel sturen. Er zit nogal een groot verschil tussen 100 en 40.

En dan niet zeggen dat ze dan voor een andere abbo had moeten kiezen, want 100 extra smsjes is voor haar voldoende. Nu zij die 100 smsjes niet krijgt, is 150 units gewoon te weinig.

Maar ben je het niet met mij eens dat het niet echt van fatsoen betuigd dat T-mobile hierover niet overlegd met haar? Het wordt er door geduwd. En de t-mobile helpdesk weet je ook niks te vertellen.

Grt, Mike
  #15  
Oud 19-02-10, 15:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Discussies samengevoegd.
  #16  
Oud 19-02-10, 15:50
TweakersOnly TweakersOnly is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Waarom pak je dan geen I300-abonnement? Dat kost 15 euro per maand meer, waarbij je nu van T-Mobile 10 euro terugkrijgt. Effectief betaal je dus 5 euro extra voor én 150 minuten extra én 50 sms'jes extra.
  #17  
Oud 19-02-10, 16:22
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Je staat gewoon in je recht als je niet accoord gaat met de aanbieding van T-mobile. Zij komen hun afspraak niet na. Je kunt T-mobile (liefst schriftelijk en aangetekend) in gebreke stellen. Zij moeten dan alsnog de 100 sms-jes extra leveren (volgens de voorwaarden bij het afsluiten van het contract) of de overeenkomst ontbinden. Bij dat laatste moet je wel ook je iPhone weer inleveren.
  #18  
Oud 19-02-10, 16:31
mike666999 mike666999 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojo3436 Bekijk bericht
Je staat gewoon in je recht als je niet accoord gaat met de aanbieding van T-mobile. Zij komen hun afspraak niet na. Je kunt T-mobile (liefst schriftelijk en aangetekend) in gebreke stellen. Zij moeten dan alsnog de 100 sms-jes extra leveren (volgens de voorwaarden bij het afsluiten van het contract) of de overeenkomst ontbinden. Bij dat laatste moet je wel ook je iPhone weer inleveren.
Ik ben het helemaal met jou eens. T-mobile voldoet hier niet aan het contract. En kan in gebreke worden gesteld. Ik hoop dat T-mobile tot een redelijke oplossing wil komen, want de oplossing die nu is opgelegd is erg nadelig voor mijn vriendin. Ik neem aan dat zij hier ook niet mee akkoord gaat. Echt te zot voor woorden.

Vriendelijk groetend,

Mike
Reageren

Labels
100, 240, afkoopsom, ing, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opgelet: iPhone 3G laden met iPad 10W USB Power Adapter mhoutman iPad algemeen 0 28-07-10 15:04
iphone bestellen bij ing koedijk Odido (T-Mobile) 12 23-09-09 20:18
Opgelet : Bestellingen bij Defekt24.de croiman Koopinformatie Nederland 0 26-07-08 17:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.