iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Onterecht extra kosten tmobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/45240-onterecht-extra-kosten-tmobile.html)

Gabriel Antonyo 06-10-09 22:40

hallo,

ik heb de afgelopen 3 maanden last van tmobile, ik heb een 400 sim only abbonement met 1000 smsjes en onbeperkt internet voor iets van 33 euro

nou kreeg ik extra kosten rond 50 euro, ik dacht zal wel aan mij liggen.
de maand daarop kreeg ik 140 euro factuur, met daarop 70 euro internetkosten nou ik bel ze op zeggen ze ja sorry ons fout.

kreeg ik 70 euro natuurlijk terug, en nu dit maand heb ik 85 euro extra kosten voor bellen over mijn belminuten heen. ik bel nooit zoveel mijn minuten sparen zelfs op tot 800min.. en nu beweren zij dat ik 800 min gebeld heb + nog voor 85 euro.. ik had ze gebeld en nu zeggen ze van jha wacht maar af tot factuur komt ik had namelijk met 1202 en my tmobile gekeken.

ik vraag me af of jullie daar ook last van hebben van extra onnodige kosten?

niemand last van?

Atherion 09-10-09 11:48

yep ik ook zie https://forum.iculture.nl/f18/i...tml#post362988

met meer mensen die het hebben

edhorst 12-10-09 15:44

Ik heb ook die extra kosten. Ik weet niet waarvan die zijn.

Gabriel Antonyo 12-10-09 16:26

wat kunnen we hiertegen doen?
hoe wil je tmobile overtuigen dat je geen extra kosten hebt gemaakt

Jane_1983 12-10-09 16:31

Ik zit net te kijken op t-mobile en ik heb ook ineens 16,75 overige kosten :( Waarvoor weet ik echt niet, dus maar de factuur afwachten....

Scoes 12-10-09 20:31

Je hoeft hier niets tegen te doen, dit zijn namelijk extra kosten die je echt gemaakt hebt. Wacht je volgende factuur af, open deze op internet en bel als je het niet snapt
naar: 0614303030
In het geval van gabriel was er een internetbundel niet geactiveerd, dan maak je inderdaad extra (onnodige) kosten. Wil je onnodige kosten vermijden, zorg dan dat je binnen je bundel blijft..

Gabriel Antonyo 12-10-09 23:19

nee je snapt het niet ik had 800min(400min vorig maand, 400min nieuwe maand)
die heb ik volgens tmobile verbruikt + nog 100 euro overheen gebeld
dat is wel heel overdreven, aangezien ik maar per maand 200/300 min op maximum

Gabriel Antonyo 14-10-09 21:01

nou heb ze gebeld, factuur binnen vandaag

35 euro internetkosten terwijl ik een facking internet abbo heb onbeperkt
weerr in rekening gebracht dus opgebeld en wordt weer verrekend in volgende factuur

en dan jha 66 euro bel kosten over abbo heen.. ze vertelde me dat als k iemand bel dus als ik de groene knopje druk van bellen dat er al gelijk 1 minut weggaat od die nou opneemt of niet vandaar

klopt dit?

zo ja is dit bij alle providers zo?

De Generaal 14-10-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gabriel Antonyo (Bericht 367319)
nou heb ze gebeld, factuur binnen vandaag

35 euro internetkosten terwijl ik een facking internet abbo heb onbeperkt
weerr in rekening gebracht dus opgebeld en wordt weer verrekend in volgende factuur

en dan jha 66 euro bel kosten over abbo heen.. ze vertelde me dat als k iemand bel dus als ik de groene knopje druk van bellen dat er al gelijk 1 minut weggaat od die nou opneemt of niet vandaar

klopt dit?

zo ja is dit bij alle providers zo?

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik wel had, was dat bij mijn huidige provider Debitel, je niet een hele minuut hoeft te bellen vooraleer er een minuut afgaat van je bundel. Dus als je 29 seconden belt, gaat er 1 minuut af. Bel je 2 min en 1 seconde, dan gaan er 3 minuten van af en ga zo maar door.

Hetzelfde geldt met de voicemail. Ik heb maar 1 minuut aan Voicemail, en krijg ik langer dan 1 minuut te maken met Voicemail (dat is dus wanneer je iemand belt bijv. die zijn telefoon uit heeft staan) dan wordt mij dat ook in rekening gebracht.

Maar wat jij zegt, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Binnenwerk 14-10-09 21:51

Vergeet niet het bellen naar servicenummers, vijf minuten in de wacht en je bent zo €3,75 verder...

Gabriel Antonyo 14-10-09 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 367344)
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik wel had, was dat bij mijn huidige provider Debitel, je niet een hele minuut hoeft te bellen vooraleer er een minuut afgaat van je bundel. Dus als je 29 seconden belt, gaat er 1 minuut af. Bel je 2 min en 1 seconde, dan gaan er 3 minuten van af en ga zo maar door.

Hetzelfde geldt met de voicemail. Ik heb maar 1 minuut aan Voicemail, en krijg ik langer dan 1 minuut te maken met Voicemail (dat is dus wanneer je iemand belt bijv. die zijn telefoon uit heeft staan) dan wordt mij dat ook in rekening gebracht.

Maar wat jij zegt, daar heb ik nog nooit van gehoord.

ja dat vertelde die medewerker van tmobile
ik heb er zelf ook nooit van gehoord, mjha allemaal heel vaag dus
ik ga een klachtbrief schrijven naar ze, weet iemand waar dat kan heb op hun site gezocht maar kon het niet vinden

Iphone3Gs 15-10-09 09:43

Ik heb wel gehoord dat als je belt al 1 minuutje kwijt bent maar als die gene niet opneemt dan ben je dus niet je 1minuutje geld kwijt.

bij mij klopt het gelukkig nog wel, de meeste klachten volgens mij komen toch vaak van mensen die een flex,relex, of een sim only hebben ik weet eigenlijk niet echt waarom ik had paar jaar geleden ook een relex en flex abbo gehad en ook elke x hoge kosten en ook vaak dingen wat niet klopten, volgens mij zijn deze wel gemaakt maar dat mensen het zelf echt niet weten hoe dat systeem nu echt in zijn werk gaat (al weet ik het zelf ook niet). tot nu toe nog een tevreden klant bij tmobile met me iphone i150 abbo.

Gabriel Antonyo 15-10-09 10:27

ja oke, ik bel ze vandaag is nog x op
want ze vertelde me dus gwn troep

xbeam 15-10-09 19:49

als er niet opgenomen word dan kan je ook geen kosten maken.
maar krijg je een voice mail kost gelijk al 1 min ook al hang je gewoon op ( dus voortaan gewoon inspreken)

deze min noemen ze start minute na 1 min ga je pas perseconde betalen.

Gabriel Antonyo 15-10-09 19:51

mm oke,

dus beter na 3x overgaan gwn ophangen
ik he de 9e 400min gekregen

en nu heb ik al 110 min gebeld volgens tmobile
echt vreeemd, in 6 dagen gewoon, terwijl ik niet eens zo veel heb gebeld

Anne! 15-10-09 21:32

In de zakelijke tak van T-mobile is het overigens nog steeds zo dat de belstatus verre van klopt )dit werd ook bevestigd na een telefoontje met T-mobile). Dus wellicht zijn die problemen toch nog niet helemaal opgelost (ook particulier). (Anders moet je je minutenteller aanzetten (ik heb nog geen iPhone, dus ik weet niet zeker of dat er op zit, maar vast wel) en kijken of dat overeen komt met wat T-mobile zegt.

Gabriel Antonyo 15-10-09 22:39

Ja mr ze zeggen tegen mij als je iemand al belt zonder dat die heeft opgenome al 1 min kwijt ben mr wie kent een minutetelller voor op de iphone dan??

Anne! 16-10-09 08:58

Dat lijkt me grote onzin. Zolang je geen verbinding maakt, kost het je naar mijn idee niks. Het is wel zo (wat al gezegd werd) dat als je 1 sec de voicemail krijgt wel 1 minuut betaald.

Zoals ik al zei heb ik nog geen iPhone, dus ik weet ook niet of wel een minutenteller op zit. Op de meeste telefoons wel...

Edit: Heb even rond gekeken. Blijkbaar zit er geen standaard minutenteller op de iPhone (tenminste niet voor alleen uitgaande minuten). Behalve als je jailbreak hebt, dan kun je (als ik het goed heb gelezen) een bepaalde app installeren. Daar staat ook wel het één en ander over op dit forum

Gabriel Antonyo 16-10-09 12:12

Oke bedankt ik ga dit ff uitzoeke

kuotje 16-10-09 15:06

gabriel, instellingen algemeen gebruik

gesprekstijd voila. Wis hem even dan en kijk dan wat je gedaan hebt ;)
maar wat ze tegen je zeggen is onzin. Slaat nergens op. Dat ze zulke mensen nog aannemen bij T-Mobile. bah.

maargoed wat 1 iemand al zei, je belt wel heel vaak de KS. doe dat met je T-Mobile kaartje dan is het gratis. Doe je het met die een huistelefoon kost het je money.

( zo lijkt mij het ) ( was bij vodafone althans wel )

en ik gebruik dit nummer : 08007123 ( ben meestal snel aan de beurt 2min wachten )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:21.