//

Klachten reparatie service

Klachten reparatie service discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kijk al een tijdje rond hier op iphoneclub, maar vond vandaag toch wel echt een reden om toch maar even te registreren. Aangezien ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-09, 16:04
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard Klachten reparatie service

Ik kijk al een tijdje rond hier op iphoneclub, maar vond vandaag toch wel echt een reden om toch maar even te registreren.

Aangezien ik nu al een aantal toestellen heb gekregen van T-Mobile, die gewoon defect aankomen, dacht ik; ik maak net als "Splatz" een topic om jullie op de hoogte te houden van de praktijken van T-Mobile. Het is even lezen, maar dan heb je ook wat.

Op 30 september 2008 heb ik via de webshop van T-Mobile een I-150 abonnement afgesloten met een Apple iPhone; model: 3G, 16GB, Black. Na het ontvangen van mijn toestel en simkaart, duurde het tweeënhalve week voordat mijn abonnement daadwerkelijk was geactiveerd. Iets waar normaal nog geen weekend overheen kan gaan. Na het proces van het nummerbehoud te zijn doorlopen was ik dan eindelijk een trotse bezitter van een goed werkende Apple iPhone 3G met een goed abonnement.

Op 22 april 2009 heb ik mijn Apple iPhone opgestuurd ter reparatie, omdat deze haarscheuren vertoonde in de backplate van het toestel. Ik was zeer content dat er zonder enige moeite een unitswap plaatsvond en ontving mijn nieuwe toestel een geruime tijd later (rond 30 april 2009) per post.

Maar ook dit toestel vertoonde gebreken en is op 28 september 2009 ter reparatie ingenomen door een medewerker van de T-Mobile shop in Tilburg.

Na de standaard wachttijd van ongeveer twee weken, ontving ik op 13 oktober een andere toestel met de post. Na het aanzetten van dit toestel, crashte deze onmiddellijk op de bootrom en was na enkele restore procedures niet tot leven te wekken. Oftewel, ik had een defect toestel ontvangen.

Op 14 oktober 2009 ben ik terug gegaan naar de T-Mobile shop en heb melding gemaakt van het defecte toestel. Er was afgesproken dat ik op 16 oktober 2009 een ander toestel zou krijgen en dat het defecte zou worden ingenomen. Op 16 oktober 2009 ontving ik ook daadwerkelijk een ander toestel, maar tot mijn grote verbazing was dit toestel ook defect. Het bleef in headset-stand hangen terwijl er geen headset was aangesloten. Na reset, hard-reset, restore en restore in DFU mode van de iPhone, was het probleem nog steeds niet verholpen. Oftewel; weer een defect toestel ontvangen.

Ook voor dit toestel werd er in de T-Mobile shop afgesproken dat er een unitswap zou plaatsvinden en dat ik weer een vervangend toestel zou ontvangen op 20 oktober 2009.

Vandaag, 20 oktober 2009, mijn inmiddels vijfde toestel ontvangen. Ook dit toestel was defect. De simkaarthouder was beschadigd en kon niet worden verwijdert uit het toestel. Ook het mechanisme binnen in het toestel om de simkaart houder eruit te krijgen was defect.

Ook dit toestel is voor reparatie ingenomen door de medewerkers van T-mobile.

Dus voor de duidelijkheid alles op een rij:
30-09-2009: Nieuw abonnement (I-150) + Apple iPhone 3G

22-04-2009: Toestel ter reparatie aangeboden
30-04-2009: Vervangend Toestel ontvangen
28-09-2009: Toestel ter reparatie aangeboden
13-10-2009: Vervangend toestel ontvangen; DEFECT!
16-10-2009: Vervangend toestel ontvangen; DEFECT!
20-10-2009: Vervangend toestel ontvangen; DEFECT!

In 1 maand tijd dus 4 verschillende toestellen door mijn handen laten gaan. Dit is echt te gek en er is een boze brief naar T-Mobile. Hopelijk levert het iets op. Ik hou jullie op de hoogte.


groeten David
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-09, 18:17
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Mag ik je vragen hoe tmobile en medewerkers dit hadden kunnen voorkomen?
Het is onwijs ***** voor je, maar het is solid vision in rijswijk die dit allemaal afhandeld..

Succes!
  #3  
Oud 20-10-09, 18:25
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Maar T-mobile blijft verantwoordelijk ,dus daar moet TS gaan klagen inderdaad
__________________

  #4  
Oud 20-10-09, 18:52
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Achja, klagen is zo'n zwaar woord.
Hoe relaxter je bent, en hoe beter je dingen verwoord hoe meer je voor elkaar krijgt.
Er is niemand bewust verantwoordelijk voor deze misstanden..
  #5  
Oud 20-10-09, 18:58
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Mooi dat er al enige discussie op gang is Maar idd Scoes, niemand is er bewust voor verantwoordelijk. Het word alleen wel een beetje vervelend nu. T-Mobile is eind verantwoordelijke wat betreft het leveren van een deugdelijk toestel. De klacht ligt er in ieder geval, hoe T-Mobile reageert is een tweede..
  #6  
Oud 20-10-09, 19:04
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ben er zelf werkzaam dus zit er midden in, en een discussie is altijd goed!
Ik weet hoe stom het soms kan lopen, blij dat je hiervoor begrip toont.
Helaas is voor "ons" de enige mogelijkheid het toestel naar solid vision in rijswijk te sturen, en zien wat zij ermee doen. Ik ben het met heel veel mensen hier eens als ik zeg dat solid vision helaas ook niet mijn voorkeur heeft, maar we zullen het ermee moeten doen...

Je kunt met een (klachten)brief het meeste bereiken, het verhaal wat ik al eerder vertelde over hoe je jezelf opstelt enzo
  #7  
Oud 21-10-09, 13:45
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Wel appart dat de klantenservice van T-Mobile geen e-mailadres heeft waar je naar kan mailen en ook niet het nummer heeft van de klachten service, terwijl dit alles gewoon op internet staat. Mijn (klacht)mail in ieder geval ontvangen door de klantenservice en is vandaag ook doorgestuurd naar de afdeling Geschreven Klachten. We wachten geduldig af!
  #8  
Oud 21-10-09, 15:31
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Kijk, goed bezig!
  #9  
Oud 21-10-09, 16:25
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daaf_it Bekijk bericht
Wel appart dat de klantenservice van T-Mobile geen e-mailadres heeft waar je naar kan mailen en ook niet het nummer heeft van de klachten service, terwijl dit alles gewoon op internet staat. Mijn (klacht)mail in ieder geval ontvangen door de klantenservice en is vandaag ook doorgestuurd naar de afdeling Geschreven Klachten. We wachten geduldig af!
Ik kan nergens op internet een e-mailadres van T-mobile vinden. Heb jij een e-mailadres specifiek voor klachten gevonden? Of een algemeen e-mailadres. Ik zou het wel prettig vinden als ik via de mail contact met T-mobile kon opnemen, omdat ik al anderhalve week élke dag met de klantenservice heb moeten bellen, zou ik de laatste kleine dingetjes graag via mail afhandelen.
  #10  
Oud 21-10-09, 17:26
spike-1979 spike-1979 is offline
• iOS 9.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Misschien in tegenstelling tot jullie ervaringen, ben ik juist hartstikke tevreden over de reparatieservice.
Ik heb vorige week Maandag mijn Iphone 3G laten opsturen door de T-store omdat ik problemen had met het ontvangst van Wi-Fi.
Na een lange test en verschillende herstel pogingen zag de medewerker wat ik bedoelde en werd het toestel meteen ter reparatie aangeboden.
Nu net een week later heb ik van solid vision een nieuw toestel mogen ontvangen, wat ook nog thuis werd afgeleverd.
Ik vind dit een nette afhandeling, maar kan ook zeker vinden in jullie verhalen, en ik hoop dat het bij mij niet zo ver hoeft te komen, en dat het voor jullie natuurlijk goed word opgelost.

Groetjes Kevin
  #11  
Oud 21-10-09, 18:13
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne! Bekijk bericht
Ik kan nergens op internet een e-mailadres van T-mobile vinden. Heb jij een e-mailadres specifiek voor klachten gevonden? Of een algemeen e-mailadres. Ik zou het wel prettig vinden als ik via de mail contact met T-mobile kon opnemen, omdat ik al anderhalve week élke dag met de klantenservice heb moeten bellen, zou ik de laatste kleine dingetjes graag via mail afhandelen.
Ik heb tegelijkertijd naar 2 algemene e-mailadressen van T-Mobile gemaild. namelijk: 'service@t-mobile.nl' & 'info@t-mobile.nl' Ik heb gelijk een ontvangstbevestiging ontvangen van het systeem. (no-reply@...) Vandaag een mail terug ontvangen van info@t-mobile.nl met de ontvangstbevestiging van de klacht en dat hij doorgestuurd is.. Misschien kan je het dus proberen via info@t-mobile.

Misschien weet Scoes hier meer over?
  #12  
Oud 21-10-09, 18:43
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Tjongejonge, ik hoop voor je klacht niet op eenzelfde manier wordt behandeld als bij mij.

Ga er niet vanuit dat je mail gelijk bij de goede afdeling komt, heeft er bij mij 7,5 week over gedaan om bij de goede afdeling te komen, daarna wel binnen een paar dagen beantwoord.

Tip: bel van de week even naar de klantenservice om te vragen of de klacht goed in het systeem staat en bij de goede afdeling terecht is gekomen.

Over wie er nu verantwoordelijk is hebben Scoes en ik al een keer discussie gevoerd (of niet?). Ik blijf bij mijn standpunt dat T-mobile toch echt eindverantwoordelijke is en niet Solid Vision of Apple. T-mobile verkoopt het product en moet dus ook volledig voor dat product in staan, ze kunnen dat niet afschuiven op de fabrikant of Solid-Vision, ze hadden dan zelf betere afspraken moeten maken met de fabrikant (Apple dus in dit geval).

Laatst gewijzigd door splatz; 21-10-09 om 18:45.
  #13  
Oud 23-10-09, 15:07
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Vandaag zeer verrast dat ik nu al werd gebeld door T-Mobile. De dame aan de lijn schrok van deze verloop van omstandigheden en keurde deze dan ook niet goed. Ze bood aan om mijn toestel in ontvangst te nemen en mij de Iphone 3Gs, 16GB toe te sturen. Omdat er een levertijd van 3 weken op staat, en ik voor een deel afhankelijk ben van het mobiele internet, bood ze me ook nog 100% korting op mijn I-150 bundel voor de komende 2 maanden.

Ik ben zeer content, zoals jullie kunnen begrijpen. Tevens hebben de tips van Scoes om duidelijk alles op papier te zetten en rustig je verhaal te doen, zeker geholpen. T-Mobile heeft voor nu alles goed gemaakt en kijk uit naar mijn nieuwe Iphone 3Gs.

Iedereen ook bedankt voor de reacties en de discussie!
  #14  
Oud 23-10-09, 15:16
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

Zelfde voorstel wat ik uiteindelijk heb gekregen. Ze hebben jou e-mail wel een heel stuk eerder gelezen (7,5 week verschil) maar gefeliciteerd!
  #15  
Oud 23-10-09, 16:15
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daaf_it Bekijk bericht
Vandaag zeer verrast dat ik nu al werd gebeld door T-Mobile. De dame aan de lijn schrok van deze verloop van omstandigheden en keurde deze dan ook niet goed. Ze bood aan om mijn toestel in ontvangst te nemen en mij de Iphone 3Gs, 16GB toe te sturen. Omdat er een levertijd van 3 weken op staat, en ik voor een deel afhankelijk ben van het mobiele internet, bood ze me ook nog 100% korting op mijn I-150 bundel voor de komende 2 maanden.

Ik ben zeer content, zoals jullie kunnen begrijpen. Tevens hebben de tips van Scoes om duidelijk alles op papier te zetten en rustig je verhaal te doen, zeker geholpen. T-Mobile heeft voor nu alles goed gemaakt en kijk uit naar mijn nieuwe Iphone 3Gs.

Iedereen ook bedankt voor de reacties en de discussie!
Levertijd van de 3GS black, 16 GB valt mee hoor. In mijn orderbevestigingsmail stond een levertijd van twee weken, maar ik had hem (als ik zelf thuis was geweest) binnen 5 dagen in huis kunnen hebben! Dus als het een beetje meezit hoef je niet zo lang te wachten.
  #16  
Oud 23-10-09, 20:35
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Zo zie je maar weer, al het goeie komt van melkunie koeie!
  #17  
Oud 29-10-09, 19:44
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

kleine update!

werd eergisteren gebeld door T-Mobile met de vraag of de klacht was opgelost. Ook kon de medewerker zien dat de nieuwe iPhone 3GS was besteld en dat de 2 maanden korting ook in werking waren gezet.

Krijg ik vandaag een pakketje van Solid Vision. Mijn unitswap van de laatst ingeleverde iPhone 3G. Terwijl mijn laatste defecte iPhone door T-Mobile is opgevraagd bij Solid Vision en "vernietigt" zou worden, is de reparatie order wel doorgezet.

Nu heb ik dus een 3G en ontvang ik als het goed is binnen nu en 2 weken mijn nieuwe 3GS. Hulde aan de slapers! Ben benieuwd of deze 3G nu wordt opgeëist, of dat het een cadeautje is voor alle ellende van de afgelopen tijd. Ik kan in ieder geval nu weer een iPhone gebruiken totdat ik mijn 3GS krijg. Alles beter dan de Nokia die ik had
  #18  
Oud 29-10-09, 19:47
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

"Vernietigt", wat een onzin. Het toestel wordt gewoon gerepareerd en omgedoopt tot refurbished.

Wat een sukkels! Hij zal waarschijnlijk wel opgeëist worden maar anders heb je mazzel
  #19  
Oud 11-11-09, 12:52
daaf_it daaf_it is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Vanmorgen mijn nieuwe iPhone 3Gs ontvangen! na 2.5 week, dus dat is netjes! is alleen van week 42, maar ik heb altijd nog mijn 3G waar wel een jailbreak opzit! Hier mag denk ik een slotje op, of het moet zijn dat jullie dit als voorbeeld case willen behouden
  #20  
Oud 11-11-09, 14:03
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Tjonge eigenlijk best wel leuk dat je, je eigen 3G hebt terug hebt en dat je de 3Gs toch ook binnen hebt gekregen, hoop voor je dat er geen betalingen terug eisen van je 3G etc nog achter aan komen maar in iedergeval GEFELICITEERD, toch nog een goed maakertje met 2 Iphones
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slechte service/reparatie bij Tmobile tgstk2 Odido (T-Mobile) 10 04-04-11 22:00
Service en Reparatie (apple site) dedafmonteur iPhone algemeen 9 11-01-11 09:33
Reparatie service T-Mobile Dreissen Odido (T-Mobile) 11 21-12-10 12:53
Reparatie service. Sehash Odido (T-Mobile) 5 23-07-10 13:05
Iphone 3G geen service meer na reparatie bladearrows iPhone algemeen 0 26-05-10 12:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:55.