iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Onverwacht hoge kosten voorkomen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/46631-onverwacht-hoge-kosten-voorkomen.html)

Ramquin 23-10-09 18:08

Onverwacht hoge kosten voorkomen
 
Hey allen,

Ik heb sinds gisteren mn iPhone in huis.
Ik heb bij mijn bestelling (t-mobile) nummerbehoud aangevraagd.
Dit is nog niet voltooid en mijn abonnement gaat pas in als de overzetting voltooid is.
Ik heb nu dus officieel nog geen abonnement lopen.

Ik kan echter met mijn nieuwe t-mobile simkaart wel een uur kosteloos bellen, dan lijkt mooi want dan kan ik dus wel met mn iPhone op stap gaan.
Ik ben echter bang dat bepaalde services ongevraagd verbindingen met het internet gaan opzoeken (bijv mail die op mailtjes gaat controleren).
En dat ik daardoor een overwachte, hoge rekening krijg.

Om dit te voorkomen heb ik SBSettings geïnstalleerd en alles uitgeschakeld behalve Wi-Fi.

Heb ik dan aan alles gedacht of kan er toch nog iets gebeuren waardoor ik een ontzettend hoge rekening krijg?

Alvast heel erg bedankt!

PS. Ik zie in SBSettings bijvoorbeeld geen mogelijkheid om GPRS uit te schakelen, of valt dit onder EDGE?
Het rondje dat voor GPRS staat blijft bijvoorbeeld wel altijd in beeld, maar is dit omdat je officieel gezien (zonder jailbreak) GPRS niet uit kan schakelen?
Als ik een internet pagina op probeer te vragen geeft ie in ieder geval aan dat er geen internet verbinding beschickbaar is, dus dat is positief. :)

Michel15 23-10-09 18:16

Push uitzetten voor elke applicatie

EDGE uit is inderdaad GPRS uit

Hou ook je verbruik in de gaten bij instellingen/gebruik

Ramquin 23-10-09 18:20

Hey man, hartstikke bedankt voor het snelle antwoord!
Ik ga dan nu ook voor alle applicaties dan de push optie uitschaken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 373113)
EDGE uit is inderdaad GPRS uit

Ok dat is duidelijk.
Klopt het wel dat ik (ondanks het feit dat ik EDGE heb uitgeschakeld en idd. geen verbinding kan maken met het internet) wel het "rondje" in de bovenbalk blijf zien dat aangeeft dat GPRS actief is?

Hmm het lijkt er nu op dat SBSettings Edge niet kan uitschakelen, ik ga verder zoeken naar een andere optie!

kuotje 23-10-09 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramquin (Bericht 373155)
Hmm het lijkt er nu op dat SBSettings Edge niet kan uitschakelen, ik ga verder zoeken naar een andere optie!

ik ga je het afraden, ook al heb je alles uit er zijn mensen met hoge rekeningen nog bij t-mobile gekomen.
want edge is geen GPRS
edge is veel sneller dan gprs, ik weet het ook ja, je kan niet op internet.

maar toch kan het fout lopen dus ik geef je alleen een tip.
maar het kan ook goed gaan en geen extra kosten krijgt :)
en je weet belstatus loopt 5dagen achter.

Michel15 23-10-09 20:29

Volgens mij zet je met EDGE in sbsettings de data via het GSM netwerk uit
Met 3G in sbsettings zet je de data via het UMTS netwerk uit

Ramquin 23-10-09 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 373237)
maar toch kan het fout lopen dus ik geef je alleen een tip.
maar het kan ook goed gaan en geen extra kosten krijgt :)
en je weet belstatus loopt 5dagen achter.

Bedankt voor de tip maar ik ga het toch proberen, ik hoef nu iig niet meer bang te zijn voor een rekening van 60,-.
De datameter blijft nu tevens netjes stil staan. (stond op 400kb).

Belstatus kan ik niet eens bekijken want ik kan geen account aanvragen voor de T-Mobile site omdat mn nummer nog niet is overgezet en dus mn abonnement nog niet is geactiveerd. Daardoor wordt dan kennelijk je nummer niet herkend dat je op moet geven als je "my t-mobile" wilt aanvragen.

Wel erg slecht dat ik dit allemaal zelf moet uitvissen, ik heb van t-mobile niets ontvangen (brief/mail) over het feit dat mn abbo nog niet is geactiveerd en ik dus op moet passen met data gebruik.

Danielle*89 29-10-09 23:29

Via de site van Apple ben ik er achter gekomen dat, als je de vliegtuigmodus inschakkeld, je dan helemaal geen verbinding kan maken met een netwerk. Je kan niet bellen, niet smsen en ook niet internetten. Wi-Fi kan je wel inschakelen. Ik kan dus gewoon internetten op mn Iphone zonder dat ik daarvoor betaal. Mijn dataverbruik staat zowel bij bellen als internet bij ontvangen en verzonden op nul.

CIVICtypeS 30-10-09 09:26

Als je je iphone aanzet komt hij doorgaans met de melding dat er een simlock actief is, waarom laat je deze niet gewoon staan?

Want dan heb je mijn inziens ook geen netwerk verbinding met je provider?

Ik neem toch aan dat iedereen wel weet wanneer hun abonnement ingaat?

Dus dan gewoon tot de tijd dat je abo ingaat geen sim pincode intoesten en je bent safe volgens mij.

Lijkt mij iets makkelijker dat die vliegtuigmodus.

Danielle*89 30-10-09 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CIVICtypeS (Bericht 376797)
Als je je iphone aanzet komt hij doorgaans met de melding dat er een simlock actief is, waarom laat je deze niet gewoon staan?

Want dan heb je mijn inziens ook geen netwerk verbinding met je provider?

Ik neem toch aan dat iedereen wel weet wanneer hun abonnement ingaat?

Dus dan gewoon tot de tijd dat je abo ingaat geen sim pincode intoesten en je bent safe volgens mij.

Lijkt mij iets makkelijker dat die vliegtuigmodus.

Ja dat kan je wel doen, maar dan kan je tot die tijd helemaal niks doen met je Iphone.

Ik ben nu sinds gisteren al helemaal verslaafd. Ik heb verschillende apps geinstaleerd, zit de heledag te netten, te twitteren, msnnen, spelletjes te spelen enz..

Ik heb het voor de zekerheid nog nagevraagd, en in de vliegtuigmodus maakt je Iphone idd geen verbinding met het internet tenzij je Wi-Fi in de buurt hebt.

CIVICtypeS 01-11-09 22:51

Nou ik doe het gewoon zonder de pin van de sim in te toetsen en ik ben ook volop bezig met apps aan het downloaden via Wi-Fi.

Ik kan alles met mn iphone doen behalve bellen, smsen ect. in principe kan ik dus alles behalve dus waar je de provider voor nodig hebt.

Het enige wat ik dan aan m'n iphone merk is dat er waar normaal de provider wordt weergegeven nu dus het woordje simlock staat.

Bij deze weet ik dus ook gelijk zeker dat ik geen gebruik maak van het t-mobile netwerk dus ook geen kosten.

Danielle*89 03-11-09 02:04

Ik heb nu de simkaart er helemaal uitgehaald en de Iphone werkt nog perfect. Dat is dus ook een andere optie.

iheza 10-12-09 23:14

Gewoon EDGE en 3G uitzetten via SBSettings. Data verkeer over het mobiele netwerk is dan niet meer mogelijk, dus dan heb je geen onnodige kosten meer als je geen data abonnement hebt. Wi-Fi kun je natuurlijk gewoon aanlaten want dan kun je wel gewoon internetten via je routertje.

kuotje 11-12-09 13:40

gewoon op simlock blijven werken. Beste manier om ECHT geen kosten te krijgen.

Ramquin 11-12-09 16:37

Iedereen dit het woord "simkaart" in de mond neemt moet dit stuk van de op nogmaals lezen: "Ik kan echter met mijn nieuwe t-mobile simkaart wel een uur kosteloos bellen, dan lijkt mooi want dan kan ik dus wel met mn iPhone op stap gaan."

De Generaal 14-12-09 19:15

// Diverse berichten van Ancotje verplaatst naar het SBSettings topic.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.