iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Omruilen defecte (DOA) 3GS en de TMobile klanten"service" (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/46844-omruilen-defecte-doa-3gs-de-tmobile-klanten-service.html)

justauser 26-10-09 13:42

Omruilen defecte (DOA) 3GS en de TMobile klanten"service"
 
Na maanden wachten heb ik eindelijk de Iphone 3GS eind september binnen gekregen. Meteen aangesloten maar helaas geen beweging in te krijgen. Het scherm bleef compleet zwart. Gelijk gebeld maar de klanten"service" wilde de Iphone alleen ter reparatie innemen. Een lange discussie volgde waarin ik duidelijk probeerde te maken dat T-Mobile zelfs wettelijk verplicht is om een niet werkend toestel om te ruilen maar dat ging er niet in. De regels waren anders werd gezegd. Gevraagd om door te verbinden aan een supervisor maar dat lukte ook niet want daar beginnen ze niet aan bij T-Mobile.
Toen maar opgehangen en het daags daarna opnieuw geprobeerd. Pas na diverse telefoontjes en totaal vele uren wachten in de wachtrij wist iemand opeens dat je binnen 8 dagen mocht omruilen als het toestel defect was. Hoera! De dame in kwestie maakte een aantekening in het systeem (...ik zie dat u al vaker heeft gebeld....), vermelde erbij dat ik direct na ontvangst van de Iphone (26 september) al had gebeld en het defect had gemeld en de afdeling zou mij terugbellen voor een afspraak.
Na een week maar weer eens gebeld. Tja ze hadden het erg druk en waren nog niet in staat geweest om terug te bellen. En deze meneer wist me fijntjes te vertellen dat ik toch niet mocht omruilen omdat de acht dagen al ruim waren verstreken (zaten nu op 20 oktober) . Ja dank je de koekoek :mad:. Weer gevraagd naar een supervisor maar nee hoor ook nu niet mogelijk. Hij kon me wel met die afdeling doorverbinden maar dan moest ik in de wacht blijven staan want het was daar erg druk. Na 45 minuten wachten maar opgehangen.
Werd ik zaterdag 24 oktober toch echt teruggebeld (3 weken na dato) om een afspraak in te plannen om het toestel op te halen. Omruilen toch vroeg ik nog opvol. Nee dat was niet mogelijk want in het systeem stond dat ik te laat de melding had gedaan. Nog gevraagd of ze dan niet kon zien dat ik al eind september had gebeld maar nee dat stond er blijkbaar niet in.
Ik heb het maar opgegeven en het toestel ter reparatie aangeboden. Het is vechten tegen de bierkaai.

De Generaal 26-10-09 13:45

// Verplaatst naar Ervaringen

Mysteriousgirl_ 26-10-09 13:57

Wat super vervelend voor je zeg!! Shit already happened dus nu is er niets meer aan te doen, maar probeer altijd de naam van de persoon op te schrijven. En anders gewoon een schiftelijke klacht indienen. Ik kan gesprekken opnemen met mijn andere telefoontje, wellicht kan je dat ook doen de volgende keer.

Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden!! Succes ermee!

kal_el 26-10-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 374696)
Wat super vervelend voor je zeg!! Shit already happened dus nu is er niets meer aan te doen, maar probeer altijd de naam van de persoon op te schrijven. En anders gewoon een schiftelijke klacht indienen. Ik kan gesprekken opnemen met mijn andere telefoontje, wellicht kan je dat ook doen de volgende keer.

Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden!! Succes ermee!

gesprekken mag je niet zomaar opnemen he ;)

Runaque 26-10-09 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 374727)
gesprekken mag je niet zomaar opnemen he ;)

Nee, maar T-mobile of eender welke provider doet dit anders wel, of je het nu leuk vind of niet.

kal_el 26-10-09 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 374731)
Nee, maar T-mobile of eender welke provider doet dit anders wel, of je het nu leuk vind of niet.

Betwijfel ik heel sterk, als ze dit doen moeten ze je in het begin de keuze geven of je al dan niet akkoord gaat.

En om nog eens terug te komen op het punt dat het niet mag:
two wrongs don't make a right...

justauser 26-10-09 15:13

Als je het aankondigt mag je het opnemen. De suggestie om de namen van de gesprekspartners te noteren is ook een goede.

UPDATE: ben net gebeld door TMobile om het toestel om te ruilen! Het schijnt dat ik als zakelijk gebruiker een 14 dagen periode heb waarin het wordt omgeruild. En laat er nu wel een datum van 7 oktober in het systeem staan. Val ik toch nog binnen de voorwaarden. Alleen....... het toestel is vanochtend door Pro Assist opgehaald. Tja dan kunnen we niet meer omruilen zegt die knakker.
Ik nog snel om me heen kijken of er niet ergens een camera hangt of dat ik Frans Bouwer nog ergens zie rondlopen. Maar niets van dit alles hij is volkomen serieus. Hij is in jullie bezit probeer ik nog tegen te werpen maar dat is niet zo. Hij is nu in het bezit van Pro Assist en dat is een andere firma. Daar zakt....

Sorry moet even mijn broek ophalen.

justin2108 26-10-09 15:38

als het goed is heb je een blauwe bon gekregen van Pro Assist.
ofwel Reparatie.

hier in staan wat gegevens van je waaronder een service nummer.

ik heb mijn Iphone 3G ook laten ophalen door Pro Assist en heb niks kwaads te melden over hun.

na 2 weken kreeg ik mijn Iphone weer terug en hij is weer zo goed als nieuw.

als ze hem kunnen repareren krijg je gewoon je eigen Iphone terug.
zoniet, dan krijg je een Nieuwe van Pro Assist ofwel van Apple.

Zorg er wel voor dat je die blauwe bon niet verliest.
Alles komt goed.

en met T-mobile kun je gaan regelen of je de 30 euro eigen risico terug krijgt van T-mobile want ja ze hebben je een kapot Toestel gegeven en in mijn ogen is dat fraude.
volgens mij zelfs strafbaar.

Mysteriousgirl_ 26-10-09 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 374735)
Betwijfel ik heel sterk, als ze dit doen moeten ze je in het begin de keuze geven of je al dan niet akkoord gaat.

En om nog eens terug te komen op het punt dat het niet mag:
two wrongs don't make a right...

Heb zelf bij verschillende callcenters gewerkt, en álle gesprekken worden opgenomen. Aan de ene kant om van je calls te leren, en aan de andere kant ter referentie van afspaken bij klachten.

two wrongs dont make a right klopt, maar je moet toch wát.

XIII 26-10-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justin2108 (Bericht 374752)
want ja ze hebben je een kapot Toestel gegeven en in mijn ogen is dat fraude. volgens mij zelfs strafbaar.

Sorry, maar dat is wel heel erg overdreven!

Hoe vervelend ook, er is "slechts" sprake van een "ondeugdelijk product".

En ruilen blijkt dan geen recht; de verkoper mag (soms) zeggen dat hij alleen wil repareren:

ConsuWijzer - Uw rechten bij een ondeugdelijk product


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.