//

Omruilen defecte (DOA) 3GS en de TMobile klanten"service"

Omruilen defecte (DOA) 3GS en de TMobile klanten"service" discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Na maanden wachten heb ik eindelijk de Iphone 3GS eind september binnen gekregen. Meteen aangesloten maar helaas geen beweging in te krijgen. Het scherm bleef ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoe is je ervaring met omruilen/reparatie

Ja, ook altijd slecht 2 66,67%
Soms slecht/soms redelijk 0 0%
Mwaa redelijk 0 0%
Nee hoor goede ervaring 1 33,33%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-10-09, 14:42
justauser justauser is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Thumbs down Omruilen defecte (DOA) 3GS en de TMobile klanten"service"

Na maanden wachten heb ik eindelijk de Iphone 3GS eind september binnen gekregen. Meteen aangesloten maar helaas geen beweging in te krijgen. Het scherm bleef compleet zwart. Gelijk gebeld maar de klanten"service" wilde de Iphone alleen ter reparatie innemen. Een lange discussie volgde waarin ik duidelijk probeerde te maken dat T-Mobile zelfs wettelijk verplicht is om een niet werkend toestel om te ruilen maar dat ging er niet in. De regels waren anders werd gezegd. Gevraagd om door te verbinden aan een supervisor maar dat lukte ook niet want daar beginnen ze niet aan bij T-Mobile.
Toen maar opgehangen en het daags daarna opnieuw geprobeerd. Pas na diverse telefoontjes en totaal vele uren wachten in de wachtrij wist iemand opeens dat je binnen 8 dagen mocht omruilen als het toestel defect was. Hoera! De dame in kwestie maakte een aantekening in het systeem (...ik zie dat u al vaker heeft gebeld....), vermelde erbij dat ik direct na ontvangst van de Iphone (26 september) al had gebeld en het defect had gemeld en de afdeling zou mij terugbellen voor een afspraak.
Na een week maar weer eens gebeld. Tja ze hadden het erg druk en waren nog niet in staat geweest om terug te bellen. En deze meneer wist me fijntjes te vertellen dat ik toch niet mocht omruilen omdat de acht dagen al ruim waren verstreken (zaten nu op 20 oktober) . Ja dank je de koekoek . Weer gevraagd naar een supervisor maar nee hoor ook nu niet mogelijk. Hij kon me wel met die afdeling doorverbinden maar dan moest ik in de wacht blijven staan want het was daar erg druk. Na 45 minuten wachten maar opgehangen.
Werd ik zaterdag 24 oktober toch echt teruggebeld (3 weken na dato) om een afspraak in te plannen om het toestel op te halen. Omruilen toch vroeg ik nog opvol. Nee dat was niet mogelijk want in het systeem stond dat ik te laat de melding had gedaan. Nog gevraagd of ze dan niet kon zien dat ik al eind september had gebeld maar nee dat stond er blijkbaar niet in.
Ik heb het maar opgegeven en het toestel ter reparatie aangeboden. Het is vechten tegen de bierkaai.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-09, 14:45
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Arrow

// Verplaatst naar Ervaringen
  #3  
Oud 26-10-09, 14:57
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Wat super vervelend voor je zeg!! Shit already happened dus nu is er niets meer aan te doen, maar probeer altijd de naam van de persoon op te schrijven. En anders gewoon een schiftelijke klacht indienen. Ik kan gesprekken opnemen met mijn andere telefoontje, wellicht kan je dat ook doen de volgende keer.

Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden!! Succes ermee!
  #4  
Oud 26-10-09, 15:59
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ Bekijk bericht
Wat super vervelend voor je zeg!! Shit already happened dus nu is er niets meer aan te doen, maar probeer altijd de naam van de persoon op te schrijven. En anders gewoon een schiftelijke klacht indienen. Ik kan gesprekken opnemen met mijn andere telefoontje, wellicht kan je dat ook doen de volgende keer.

Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden!! Succes ermee!
gesprekken mag je niet zomaar opnemen he
  #5  
Oud 26-10-09, 16:00
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
gesprekken mag je niet zomaar opnemen he
Nee, maar T-mobile of eender welke provider doet dit anders wel, of je het nu leuk vind of niet.
  #6  
Oud 26-10-09, 16:05
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Nee, maar T-mobile of eender welke provider doet dit anders wel, of je het nu leuk vind of niet.
Betwijfel ik heel sterk, als ze dit doen moeten ze je in het begin de keuze geven of je al dan niet akkoord gaat.

En om nog eens terug te komen op het punt dat het niet mag:
two wrongs don't make a right...
  #7  
Oud 26-10-09, 16:13
justauser justauser is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Als je het aankondigt mag je het opnemen. De suggestie om de namen van de gesprekspartners te noteren is ook een goede.

UPDATE: ben net gebeld door TMobile om het toestel om te ruilen! Het schijnt dat ik als zakelijk gebruiker een 14 dagen periode heb waarin het wordt omgeruild. En laat er nu wel een datum van 7 oktober in het systeem staan. Val ik toch nog binnen de voorwaarden. Alleen....... het toestel is vanochtend door Pro Assist opgehaald. Tja dan kunnen we niet meer omruilen zegt die knakker.
Ik nog snel om me heen kijken of er niet ergens een camera hangt of dat ik Frans Bouwer nog ergens zie rondlopen. Maar niets van dit alles hij is volkomen serieus. Hij is in jullie bezit probeer ik nog tegen te werpen maar dat is niet zo. Hij is nu in het bezit van Pro Assist en dat is een andere firma. Daar zakt....

Sorry moet even mijn broek ophalen.

Laatst gewijzigd door justauser; 26-10-09 om 16:47.
  #8  
Oud 26-10-09, 16:38
justin2108 justin2108 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

als het goed is heb je een blauwe bon gekregen van Pro Assist.
ofwel Reparatie.

hier in staan wat gegevens van je waaronder een service nummer.

ik heb mijn Iphone 3G ook laten ophalen door Pro Assist en heb niks kwaads te melden over hun.

na 2 weken kreeg ik mijn Iphone weer terug en hij is weer zo goed als nieuw.

als ze hem kunnen repareren krijg je gewoon je eigen Iphone terug.
zoniet, dan krijg je een Nieuwe van Pro Assist ofwel van Apple.

Zorg er wel voor dat je die blauwe bon niet verliest.
Alles komt goed.

en met T-mobile kun je gaan regelen of je de 30 euro eigen risico terug krijgt van T-mobile want ja ze hebben je een kapot Toestel gegeven en in mijn ogen is dat fraude.
volgens mij zelfs strafbaar.
  #9  
Oud 26-10-09, 16:57
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Betwijfel ik heel sterk, als ze dit doen moeten ze je in het begin de keuze geven of je al dan niet akkoord gaat.

En om nog eens terug te komen op het punt dat het niet mag:
two wrongs don't make a right...
Heb zelf bij verschillende callcenters gewerkt, en álle gesprekken worden opgenomen. Aan de ene kant om van je calls te leren, en aan de andere kant ter referentie van afspaken bij klachten.

two wrongs dont make a right klopt, maar je moet toch wát.
  #10  
Oud 26-10-09, 17:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justin2108 Bekijk bericht
want ja ze hebben je een kapot Toestel gegeven en in mijn ogen is dat fraude. volgens mij zelfs strafbaar.
Sorry, maar dat is wel heel erg overdreven!

Hoe vervelend ook, er is "slechts" sprake van een "ondeugdelijk product".

En ruilen blijkt dan geen recht; de verkoper mag (soms) zeggen dat hij alleen wil repareren:

ConsuWijzer - Uw rechten bij een ondeugdelijk product
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: 3gs fw3.1(7C144) "geen service" master Unlock 1 24-03-11 21:17
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 13:59
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 20:03
Geen service steeds weer overnieuw en automatisch op "simlock" Michiel93 iPhone algemeen 4 12-07-09 22:51
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.