//

Vreemd 3G ontvangst

Vreemd 3G ontvangst discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb een heel vreemd 'probleem'. Enige tijd geleden zijn we verhuist naar een nieuwbouw woning. Ik was dan ook niet verbaast dat ik geen 3G ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-11-09, 13:12
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard Vreemd 3G ontvangst

Heb een heel vreemd 'probleem'. Enige tijd geleden zijn we verhuist naar een nieuwbouw woning. Ik was dan ook niet verbaast dat ik geen 3G ontvangst meer had binnenshuis. Die nieuwbouwwoningen schijnen daar allemaal veel last van te hebben.

Wat echter raar is is dat ik op één plek in huis wel ontvangst heb. Dat is op een plek op de bank. Op zich nog niet raar maar ik heb dan vol bereik. De telefoon scheurt over internet. Ga ik 10 centimeter (!!) naar links of rechts dan verval ik meteen naar gprs. Echt heel vaag. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Een vriendin heeft een android toestel ook met t-mobile en heeft wel redelijk 3g ontvangst in ons huis. Zou het nu aan mijn iPhone liggen of aan het huis of misschien zelfs wel het netwerk hier.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-09, 14:02
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Dit heb ik ook met de iphone op een paar locaties. Als ik mijn sim dan in een nokia n95 zet heb ik wel bereik. Gelijk even bellen dat je geen 3g hebt, krijg je paar maanden korting. Heerlijk is dat. Tis niet jouw probleem dat t-mobile een iphone levert waarvan de antenne niet goed is invergelijk met een nokia.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #3  
Oud 10-11-09, 15:01
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Heeft inderdaad deels met de antenne van de iphone te maken.
Tis niet tmobile's schuld dat apple een toestel levert met een graf-antenne.

Ik heb hetzelfde bij mn moeder thuis, op de bank totaal geen bereik, 2 meter verderop downloaden met 230 kB/s..
  #4  
Oud 15-11-09, 22:21
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Blijft sowieso vreemd. Heb wel eens met twee iPhones naast elkaar gezeten waarbij de ene vol bereik 3G moet had en de ander geen bereik. En een paar minuten erna andersom... Maar goed, moeten er maar mee leren leven.
__________________
"Photography is more than a medium for factual communication of ideas. It's a creative art." (Ansel Adams)
  #5  
Oud 15-11-09, 23:37
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Vaak is het ook schijn. Heb je volle bereik en dan start je Safari op of wil je gaan bellen en daalt het bereik kei hard naar beneden.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #6  
Oud 16-11-09, 00:47
Guest-20230818000136
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zou dat ook niet kunnen komen omdat je met je handen over de antennes heen zit? Dit zal toch vast ook wel wat bereik kosten? Bij mij in ieder geval...
  #7  
Oud 16-11-09, 11:09
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Dat heb ik ook bij me ouders thuis op de bank volle bereik anders in huis haast niet, ik had dit ook met een HTC en had daarin een KPN sim dus het hoeft niet altijd aan T-Mobile en de Iphone te liggen denk ik. maar goed fijn dat je wel 3g hebt op de bank kan je lekker lui liggen ipv staan ofzo
  #8  
Oud 16-11-09, 12:43
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

haha beter op de bank dan in de keuken beetje saai om in te zitten/staan
  #9  
Oud 16-11-09, 12:53
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

[melig aan]
Misschien een optie voor de verkopers van T-mobile om erbij te vermelden als je een iphone koopt: Het kan zijn dat je de bank moet verplaatsen naar een plek in huis waar je WEL 3g ontvangst hebt.

Bij ons kan de bank blijven staan, heb elk plekje in huis probeert, maar gelukkig geen 3g!
[melig uit]
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vreemd icoon dais Archief 8 21-02-10 13:36
Vreemd gedrag cremerhm iPhone algemeen 0 21-12-09 23:59
vreemd bericht beeldbuis Archief 1 15-08-08 13:55
Vreemd Wi-Fi probleem gravy Unlock [archief] 2 21-02-08 09:43
vreemd icoon Soeki Archief 1 21-02-08 02:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.