//

Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties?

Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) In april begint mijn masterstudie in Milaan, waarvoor ik één jaar in Italië zal wonen. Toen ik vorig jaar september mijn iPhone (3G) kocht en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-09, 12:11
Friet Friet is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties?

In april begint mijn masterstudie in Milaan, waarvoor ik één jaar in Italië zal wonen. Toen ik vorig jaar september mijn iPhone (3G) kocht en het T-Mobile abonnement erbij afsloot was er nog geen sprake van in het buitenland studeren, waardoor ik nu dus tegen relatief hoge afkoop-kosten dreig aan te lopen.

Ik kan mijn contact afkopen door 'gewoon' voor elke resterende maand mijn abonnementsbedrag te betalen. Stiekem hoop ik dat er een of andere Nederlandse wet is waardoor ik slechts een paar maanden hoef te betalen of op een andere manier er onderuit kom. Ook het abonnement overzetten naar een Italiaanse zou een perfectie optie zijn, ik kan immers toch geen jaar zonder iPhone. Maar ik geloof dat T-Mobile in Italië niet de iPhone-aanbieder is (TIM/Vodafone?).

Ik zou het abonnement kunnen weggeven of verkopen aan een vriend, maar ook dat is niet ideaal. Bovendien vraag ik me nu ik dit schrijf af of deze niet automatisch gekoppeld is aan mijn iTunes- en appstore-account...

Zijn er nog andere opties of heeft er iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Is het een optie om mijn iPhone simlockvrij te laten maken en dan daar een 'normaal' 3G-abonnement af te sluiten bij een willekeurige provider? Ik ben een normale iPhone-gebruiker en heb er verder weinig verstand van, dus ik hoor het graag als ik rare dingen zeg. Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-09, 13:30
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

er zijn een paar opties,
naar T-Mobile gaan en hopen dat ze een coulance regeling hebben omdat je niet van te voren wist dat je naar Italie gaat, en je hebt al een jaar van je contract er opzitten, maar je hebt misschien kans dat je dan ook de iPhone moet inleveren.

of inderdaad je abbo weg geven aan iemand, en eventueel de aanschafkosten die je wel of niet had vragen,
weggeven zal ook goedkoper zijn dan afkopen.

.
  #3  
Oud 07-12-09, 11:58
Friet Friet is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Dankje, absrnd. Iemand anders nog ideeën/oplossingen? Alvast bedankt!
  #4  
Oud 07-12-09, 18:07
Rotje333 Rotje333 is offline
• iOS 6.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

Als het goed is kan je je iPhone gratis laten unlocken door T-Mobile omdat je hem al een jaar hebt, alleen weet ik niet precies hoe het verder met het abonnement moet, misschien inderdaad verkopen aan iemand?
  #5  
Oud 10-12-09, 12:14
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Verkopen wordt ook lastig toch ? ivm rechten op je naam en rekening nr ( wat wel te wijzigen is ) Zal je toch even goed moeten uitvissen want is niet zo maar 1 2 3 te doen. Ik zou zelf het simkaartje aan een familielid geven of iemand heel vertrouwelijks geven. En stel dat je abbo 30 euro per maand is, dat die gene jou 20-25 euro per maand geeft voor die abbo ( maar dan moet je ook maar toevallig iemand vinden die geen abbo heeft ) Want niemand zit echt te wachten op 2 abbo's

Lastige situatie en succes verder ermee en succes met je studie

gr
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #6  
Oud 10-12-09, 17:35
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

De beste optie lijkt me: Laat de iPhone unlocken en draag het abonnement over aan een liefhebber...

Dit is wat T-Mobile er zelf van zegt op haar website:

Kan iemand anders mijn contract overnemen?

Je kunt je T-Mobile contract door iemand anders laten overnemen door het formulier `Contractovername naar particulier (pdf)` of `Contractovername naar bedrijf (pdf)` in te vullen en op te sturen. De hieraan verbonden kosten van € 15,- brengen wij in rekening bij de persoon die het contract van je overneemt. Openstaande bedragen en gemaakte kosten tot aan de dag van overname brengen wij nog bij jou in rekening.

Houd er rekening mee dat eventueel opgespaarde belminuten en/of berichten of data uit Voordeelbundels bij de contractovername komen te vervallen. Als je bent aangemeld voor T-Mobile Extra, dan komt ook dit lidmaatschap te vervallen. Kortingen en promoties worden wél door de nieuwe persoon overgenomen.

Een contractovername kan in sommige gevallen worden afgewezen. Na ontvangst van het volledig ingevulde overnameformulier wordt nagegaan of we de nieuwe abonnee accepteren.


Het lijkt mij dat dit item gesloten kan worden...

//Slotje
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 

Laatst gewijzigd door Operafreak; 26-12-09 om 16:51. Reden: slotje gevraagd
Reageren

Labels
emigreren italië



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
steeds trager werkende iphone 3GS 3.1.3. wat zijn de opties ?? cederique iPhone algemeen 0 30-12-10 17:39
iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties? peter73 Koopinformatie Nederland 144 22-06-10 12:22
3.0 Upgraden naar 3.1.2 ? wat zijn de gevolgen? greenbeauty Archief 4 15-10-09 15:37
iPhone 3G kopen: wat zijn de opties? iCulture Koopinformatie en ervaringen 152 19-06-09 23:06
iPhone 3G: Zijn er nog opties? zenid Unlock 9 28-02-09 19:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.