iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Wegvallen 3G netwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/51774-wegvallen-3g-netwerk.html)

dreeke 11-01-10 06:14

Wegvallen 3G netwerk
 
Na twee maanden zeer tevreden te zijn geweest over mijn Iphone 3Gs 32G, bleek afgelopen weekend ineens geen service meer mogelijk op mijn woonadres. (T-Mobile)
Na herhaaldelijk uit- en weer aan zetten bleef ik geen netwerk vinden. Uit eindelijk, na het uitschakelen van de 3G vond ik wel 100% signaal. Echter geen dataverkeer mogelijk. Enkele kilometers van wijn woonadres kreeg ik na het opnieuw opstarten wèl gewoon vol 3G bereik. Toen ik weer thuis kwam viel meteen alles weg en moest ik de 3G weer uitschakelen om te kunnen bellen en smssen.

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen?

Blackherrie 11-01-10 12:27

Misschien storing in de mast van t-mobile ? Wellicht beter om ff te bellen.

FlevoTJ 11-01-10 15:23

Ja, ik heb ook problemen.
Vanmorgen thuis nog geen probleem, maar vanaf Flevoland t/m nu in Den Haag heb ik problemen met het openen van een aantal apps, zoals Trein (is beleangrijk als dagelijkse treinreiziger), de kranten/ het nieuws, TV-Gids, Buienradar.nl (Icoon), winternweer, batterij, Weighttrack, SleepCycle, radiozenders, div. Sudoku, enz. (nog div anderen).
Heb wel internet en kan ook bellen en sms'en.
Raar toch?
Ik heb sinds eind December een iPhone 3GS, 32 GB

dreeke 11-01-10 18:05

Ik heb inmiddels met T-Mobile gebeld en volgens hen moet het aan mijn toestel liggen!! Raar want ik heb overal bereik, behalve thuis waar ik het eerst ook steeds gewoon had....

FlevoTJ 11-01-10 23:29

Ik kan dus alle gedownloade apps (gratis en betaald) niet meer openen. Als ik er op tik, dan is het net of de apps zich wel openen, maar na 0,5 sec sluit die zich weer. Wordt even groot en daarna weer klein.
Het rare is dat ik de standaard apps wel gewoon kan openen.
Het maakt niet uit of de apps internetverbinding nodig hebben, of niet.
Heb met een iemand die ook een iphone heeft de instellingen en verbinding gecontroleerd en zag dat daar geen verschil in zat.
Hoe kan dit???

LBBS 11-01-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlevoTJ (Bericht 404090)
Ik kan dus alle gedownloade apps (gratis en betaald) niet meer openen. Als ik er op tik, dan is het net of de apps zich wel openen, maar na 0,5 sec sluit die zich weer. Wordt even groot en daarna weer klein.
Het rare is dat ik de standaard apps wel gewoon kan openen.
Het maakt niet uit of de apps internetverbinding nodig hebben, of niet.
Heb met een iemand die ook een iphone heeft de instellingen en verbinding gecontroleerd en zag dat daar geen verschil in zat.
Hoe kan dit???

als je apps na zoveel seconden weer sluiten, betekent dat ze crashen. ff je iphone resetten en dan is het klaar. en btw, wel of niet crashen heeft niks met je internet verbinding te maken. ik zelf heb daar nog nooit van gehoord iig.

LBBS 11-01-10 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dreeke (Bericht 403934)
Ik heb inmiddels met T-Mobile gebeld en volgens hen moet het aan mijn toestel liggen!! Raar want ik heb overal bereik, behalve thuis waar ik het eerst ook steeds gewoon had....

volgens t-mobile ligt 90% van de problemen aan de klant zelf. als ik in jouw situatie zat zou ik gewoon door blijven bellen tot dat ze iets doen. want dit kan natuurlijk niet. ga gewoon in discussie met ze. ik ben er ondertussen achtergekomen dat als je te lief bent aan de telefoon dat ze gewoon over je heen lopen (dan wel op de soort van vriendelijk manier, maar dan nog). dus laat dat niet gebeuren ;)

FlevoTJ 11-01-10 23:51

Dat resetten heb ik al gedaan.
Ik heb via T-mobile het advies gekregen om eerst de iPhone helemaal uit te zetten.
Dat had geen resultaat.
Daarna heb ik bij Instellingen, dan naar Algemeen.
Hier kiezen voor de laatste mogelijkheid: Stel opnieuw in.
Hier gekozen voor Herstel netwerkinstellingen.
Helaas had dat ook geen resultaat, ook niet na het weer volledig uitschakelen.

LBBS 12-01-10 00:05

als resetten geen nut heeft dan moet je je iphone laten syncen met itunes. dan kijken of de programma's weer opstarten. als dat ook niet helpt zit er niks anders op dan alles verwijderen en weer opnieuw installeren. maak je geen zorgen over de betaalde apps. die kan je gratis opnieuw downloaden.

FlevoTJ 12-01-10 11:00

Ik heb gisteravond de iPhone laten syncen met iTunes en nog geen resultaat. Daarna helemaal uitgezet en toen de netwerkinstellingen hersteld. dat had allemaal geen resultaat. Toen wilde ik, zoals jij adviseerde, de geinstalleerde apps eraf gooien en opnieuw installeren.
Heb toen heel voorzichtig willen beginnen met 1 apps. Heb even bij AppsStore gekeken of die apps gratis was en toen zag ik dat er 2 updates waren van apps. Die heb ik gedaan en daarna kon ik alle apps weer bereiken . . . Vreemd toch? Misschien dat ze ergens iets blokkeerden?
Gelukkig doet alles het weer.
Bedankt voor een ieder die meedacht.

LBBS 12-01-10 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlevoTJ (Bericht 404165)
Ik heb gisteravond de iPhone laten syncen met iTunes en nog geen resultaat. Daarna helemaal uitgezet en toen de netwerkinstellingen hersteld. dat had allemaal geen resultaat. Toen wilde ik, zoals jij adviseerde, de geinstalleerde apps eraf gooien en opnieuw installeren.
Heb toen heel voorzichtig willen beginnen met 1 apps. Heb even bij AppsStore gekeken of die apps gratis was en toen zag ik dat er 2 updates waren van apps. Die heb ik gedaan en daarna kon ik alle apps weer bereiken . . . Vreemd toch? Misschien dat ze ergens iets blokkeerden?
Gelukkig doet alles het weer.
Bedankt voor een ieder die meedacht.

als het goed is hoort itunes je programma's dan bij te werken op je iphone. in ieder geval, als het tabblad 'programma's' ook aan staat om te syncen. ik vind het zelf ook vreemd hoor dat applicaties af en toe crashen. maarja, dat gebeurt nou eenmaal. joost mag weten waarom ;)

ViperNL 12-01-10 13:35

Volgende keer gewoon een restore doen en dan eventueel herstellen met een back-up, lost 90% van alle problemen op.

Hoe zit het nu trouwens met je ontvangst thuis?

Suriboy777 12-01-10 17:03

Raar, thuis in Rotterdam heb ik NOOIT 3G-verbinding. Volgens T-Mobile is de tel niet goed. Amehoela, na aandringen hebben ze na vele leugens toegegeven. Op mijn locatie is de storing van de KPN/Vodafone mast zo ernstig dat ik nooit 3G zal krijgen op het toestel. Deze locatie is bekend bij hun en ze kunnen *niets* doen.

Mocht mijn contract beeindigen, maar niet gedaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.