Wegvallen 3G netwerk
Na twee maanden zeer tevreden te zijn geweest over mijn Iphone 3Gs 32G, bleek afgelopen weekend ineens geen service meer mogelijk op mijn woonadres. (T-Mobile)
Na herhaaldelijk uit- en weer aan zetten bleef ik geen netwerk vinden. Uit eindelijk, na het uitschakelen van de 3G vond ik wel 100% signaal. Echter geen dataverkeer mogelijk. Enkele kilometers van wijn woonadres kreeg ik na het opnieuw opstarten wèl gewoon vol 3G bereik. Toen ik weer thuis kwam viel meteen alles weg en moest ik de 3G weer uitschakelen om te kunnen bellen en smssen. Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? |
Misschien storing in de mast van t-mobile ? Wellicht beter om ff te bellen.
|
Ja, ik heb ook problemen.
Vanmorgen thuis nog geen probleem, maar vanaf Flevoland t/m nu in Den Haag heb ik problemen met het openen van een aantal apps, zoals Trein (is beleangrijk als dagelijkse treinreiziger), de kranten/ het nieuws, TV-Gids, Buienradar.nl (Icoon), winternweer, batterij, Weighttrack, SleepCycle, radiozenders, div. Sudoku, enz. (nog div anderen). Heb wel internet en kan ook bellen en sms'en. Raar toch? Ik heb sinds eind December een iPhone 3GS, 32 GB |
Ik heb inmiddels met T-Mobile gebeld en volgens hen moet het aan mijn toestel liggen!! Raar want ik heb overal bereik, behalve thuis waar ik het eerst ook steeds gewoon had....
|
Ik kan dus alle gedownloade apps (gratis en betaald) niet meer openen. Als ik er op tik, dan is het net of de apps zich wel openen, maar na 0,5 sec sluit die zich weer. Wordt even groot en daarna weer klein.
Het rare is dat ik de standaard apps wel gewoon kan openen. Het maakt niet uit of de apps internetverbinding nodig hebben, of niet. Heb met een iemand die ook een iphone heeft de instellingen en verbinding gecontroleerd en zag dat daar geen verschil in zat. Hoe kan dit??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat resetten heb ik al gedaan.
Ik heb via T-mobile het advies gekregen om eerst de iPhone helemaal uit te zetten. Dat had geen resultaat. Daarna heb ik bij Instellingen, dan naar Algemeen. Hier kiezen voor de laatste mogelijkheid: Stel opnieuw in. Hier gekozen voor Herstel netwerkinstellingen. Helaas had dat ook geen resultaat, ook niet na het weer volledig uitschakelen. |
als resetten geen nut heeft dan moet je je iphone laten syncen met itunes. dan kijken of de programma's weer opstarten. als dat ook niet helpt zit er niks anders op dan alles verwijderen en weer opnieuw installeren. maak je geen zorgen over de betaalde apps. die kan je gratis opnieuw downloaden.
|
Ik heb gisteravond de iPhone laten syncen met iTunes en nog geen resultaat. Daarna helemaal uitgezet en toen de netwerkinstellingen hersteld. dat had allemaal geen resultaat. Toen wilde ik, zoals jij adviseerde, de geinstalleerde apps eraf gooien en opnieuw installeren.
Heb toen heel voorzichtig willen beginnen met 1 apps. Heb even bij AppsStore gekeken of die apps gratis was en toen zag ik dat er 2 updates waren van apps. Die heb ik gedaan en daarna kon ik alle apps weer bereiken . . . Vreemd toch? Misschien dat ze ergens iets blokkeerden? Gelukkig doet alles het weer. Bedankt voor een ieder die meedacht. |
Citaat:
|
Volgende keer gewoon een restore doen en dan eventueel herstellen met een back-up, lost 90% van alle problemen op.
Hoe zit het nu trouwens met je ontvangst thuis? |
Raar, thuis in Rotterdam heb ik NOOIT 3G-verbinding. Volgens T-Mobile is de tel niet goed. Amehoela, na aandringen hebben ze na vele leugens toegegeven. Op mijn locatie is de storing van de KPN/Vodafone mast zo ernstig dat ik nooit 3G zal krijgen op het toestel. Deze locatie is bekend bij hun en ze kunnen *niets* doen.
Mocht mijn contract beeindigen, maar niet gedaan. |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33. |