iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Nieuwe iPhone en nu? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/53537-nieuwe-iphone.html)

iKobus 05-02-10 12:02

Nieuwe iPhone en nu?
 
Gisteren mijn nieuwe 3GS ontvangen met t-Mobile abo. Abo gaat over twee maanden pas in maar kan ik 'm al aan iTunes hangen en er iets mee doen? Ik heb geen idee welke stappen iTunes doorloopt. Moet ik wel of niet de SIM er al instoppen of gaat mijn abo dan al meteen in. Als ik 'm tijdelijk unlock krijg ik dan later na factory restore geen problemen met certificaten enzo?
Vergeef me mijn nerdyness maar Ik ben nog van de hacktivate generatie... ;)

ps. heren moderators; ik heb echt goed gezocht maat geen concrete antwoorden gevonden!

colliehome 05-02-10 12:03

had je al een iPhone tevoren? Blijkbaar wel.

Neem een manuele backup van je oude toestel.
Maak eventueel een backup van je agenda en calender op je desktop ( in geval van..)
Sluit je nieuwe aan en geef hem een naam ( anders dan je eerste) .
Kijk of de nieuwe ook de nieuwste software heeft.
Dan zet je je backup ( die iTunes heeft gemaakt ) op je nieuwe.
Klaar.

De Generaal 05-02-10 12:05

Heb je al een T-Mobile sim van ze gekregen, een tijdelijk nummer? Zo ja, dan kan je deze alvast in je iPhone doen en je iPhone activeren door deze met de T-Mobile sim aan je PC te hangen en iTunes op te starten.

Wat de certificaten betreft; jij activeert je iPhone gewoon met een T-Mobile sim, dus problemen met Push of iets dergelijks zul jij niet hebben ;).

iKobus 05-02-10 12:07

@ Colliehome: zie m'n profiel. Heb alleen nog nooit een officiele gelockte gehad,
vandaar deze vragen. I've joined the Navy for now, zullen we maar zeggen ;D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 412955)
Heb je al een T-Mobile sim van ze gekregen, een tijdelijk nummer? Zo ja, dan kan je deze alvast in je iPhone doen en je iPhone activeren door deze met de T-Mobile sim aan je PC te hangen en iTunes op te starten.

Wat de certificaten betreft; jij activeert je iPhone gewoon met een T-Mobile sim, dus problemen met Push of iets dergelijks zul jij niet hebben ;).

Ja, ik heb al een T-Mobile SIM maar mijn oude nummer wordt pas over twee maand geporteerd... Maakt dat wat uit?

colliehome 05-02-10 12:20

even kijken of je sim werkt en dan is het toch geen punt he

iKobus 05-02-10 13:39

Gelukt! Bedankt voor jullie info! :)

colliehome 05-02-10 14:04

Graag gedaan !

Raggamannn 05-02-10 15:41

Let wel dat als je SIM niet is geactiveerd je dan extra kosten maakt!
Het lijkt mij verstandig als je, tot je SIM geactiveerd wordt, gebruikt maakt van je iPhone uitsluitend in vliegtuigmodus!

iKobus 05-02-10 15:45

@ Raggamannn Ik heb met T-Mobile gebeld en zij verzekerden me dat de SIM pas wat doet op de porteringsdatum of op specifiek verzoek bij de klantenservice. Toestel zegt ook: geen service...

onny0808 05-02-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iKobus (Bericht 413029)
@ Raggamannn Ik heb met T-Mobile gebeld en zij verzekerden me dat de SIM pas wat doet op de porteringsdatum of op specifiek verzoek bij de klantenservice. Toestel zegt ook: geen service...

Wat je ook kunt doen is je huidige abo direct omzetten naar een i-abo, dan hoef je niet 2 mnd te wachten, maar kun je nu al optimaal gebruik maken van je iPhone, zonder extra kosten.

T.Verhoeven 07-02-10 20:53

Waarom heb je nu al een telefoon, en gaat je abbo pas over 2mnd in? Kan je dan niet beter wachten op de 4G?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.