//

Unlock met ander nummer?

Unlock met ander nummer? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok ik zit dus met een problemo. Heb een iPhone die per ongeluk naar 3.1.3 is gesprongen en wil deze door T-Mobiel laten unlocken (gratis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-02-10, 17:30
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard Unlock met ander nummer?

Ok ik zit dus met een problemo. Heb een iPhone die per ongeluk naar 3.1.3 is gesprongen en wil deze door T-Mobiel laten unlocken (gratis natuurlijk). Ik heb hem niet een jaar, een maand om precies te zijn. Maargoed, ik heb dus een vriend met een T-Mobile abonnement (en ook iphone) die hem wel een jaar heeft en hier komt ie: Kan ik dat 0700 nummer bellen van t-mobile en dan mijn IMEI nummer doorgeven en ZIJN mobiele nummer (van het contract). Ik weet dat er ergens een koppeling is tussen beide, maar misschien checken ze dat niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-02-10, 13:27
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Ik weet niet of dat werkt. Blijkbaar kunnen ze zien of een toestel meer dan een jaar is of niet. Ik heb het toestel minder dan 1 jaar (onafhankelijk van mijn t-mobile abonnement, 3gs, sowieso minder dan 1 jaar oud). Bij het invullen van mijn IMEI bij MyT-mobile gaf ie aan dat het toestel minder dan een jaar oud is en dat ik met de klantenservice moest bellen om hem tegen betaling te laten unlocken. Mijn abo loopt al meer dan een jaar.
  #3  
Oud 17-02-10, 14:31
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Nou ik kan zeggen dat het werkt! Het is uiteindelijk gelukt
  #4  
Oud 17-02-10, 16:16
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Hoe heb je het dan gedaan?

ik ben wel geinteresseerd hierin

Geven ze aan dat het imei niet overeenkomt met het imei op de factuur? Die ander had dus een abo met iphone?

Laatst gewijzigd door gosat; 17-02-10 om 16:22.
  #5  
Oud 17-02-10, 16:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

lijkt me een gat in de markt dus..
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #6  
Oud 17-02-10, 16:40
fienemans fienemans is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
Nou ik kan zeggen dat het werkt! Het is uiteindelijk gelukt
Waar had je je IPhone vandaan, uit het buitenland? En was de jouwe al gejailbreaked?
Ik ben vrijdag ook zo stom geweest om te upgraden naar 3.1.3. Ben het hele weekend bezig geweest, maar helaas, alleen JB is gelukt. Een van mijn huisgenoten heeft een T-Mobile abbo. Alleen heb ik mijn toestel in het buitenland gekocht, dus weet niet of jouw truuk dan ook kan werken.
  #7  
Oud 17-02-10, 16:51
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fienemans Bekijk bericht
Waar had je je IPhone vandaan, uit het buitenland? En was de jouwe al gejailbreaked?
Ik ben vrijdag ook zo stom geweest om te upgraden naar 3.1.3. Ben het hele weekend bezig geweest, maar helaas, alleen JB is gelukt. Een van mijn huisgenoten heeft een T-Mobile abbo. Alleen heb ik mijn toestel in het buitenland gekocht, dus weet niet of jouw truuk dan ook kan werken.

T-Mobile unlocked alleen t-mobile NL toestellen. Dus je zal op zoek moeten gaan naar een andere (tijdelijke) telefoon en wachten op de unlock van 3.2 of wellicht 4.0. DevTeams hebben aangegeven 3.1.3 niet aan te pakken, omdat het niets toevoegd tov 3.1.2 en je niet moet updaten (dus heel stom dat je het is overkomen, overigens mij ook bijna overkomen maar ik kon nog 3.1.2 installeren ivm SHSH in cydia).

Laatst gewijzigd door gosat; 17-02-10 om 16:58.
  #8  
Oud 17-02-10, 17:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HyperCube Bekijk bericht
Nou ik kan zeggen dat het werkt! Het is uiteindelijk gelukt
Vertel even hoe het je gelukt is.
  #9  
Oud 17-02-10, 17:19
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Whaha wat een slapers daaro, ben benieuwd of je er nog iets van hoort
  #10  
Oud 17-02-10, 17:43
HyperCube HyperCube is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Vertel even hoe het je gelukt is.
Is al meerdere keren hierboven en op vorige blz verteld maar ok:
Belde naar t-mobile en gaf gegevens van iemand door die al 2 jaar t-mobile had en ook een iphone. Dan vragen ze uiteindelijk naar IMEI en geef je je eigen IMEI code. Ze zeggen dat het niet overeenkomt en dan zeg je: "Oh, hoe kan dat nou.. hm ff denken, is het IMEI nummer gebonden aan de iPhone? Want ik heb mijn iphone tijdje terug opgestuurd naar apple omdat speakertje stuk was, ze konden het niet maken en hebben een nieuwe opgestuurd". (lekker dom overkomen). En dan gaat het verder makkelijk, ze activeren hem gwn en klaar is kees.
  #11  
Oud 14-04-10, 10:28
Eef96 Eef96 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Standaard

Klinkt allemaal heel interessant. Nog wat extra vraagjes hierover:
- controleert T-Mobile het type van de IPHone (stel: ik heb een witte 16GB en ik gebruik de gegevens van een zwarte 8GB --> levert dit problemen op)?
- Krijgt de persoon van wie je (illegaal) de gegevens gebruikt, hier een melding van? Heb je die persoon nodig om e.e.a. voor elkaar te krijgen, of kun je alles naar je eigen mailadres laten sturen?
- Heb je een T-mobile simkaart nodig om de unlock voor elkaar te krijgen? Ik heb alleen een Vodafone kaartje, en wil dit dan ook graag in de IPhone gebruiken
- Ik heb mijn IPhone via Marktplaats gekocht. Leek me een betrouwbare verkoper, maar wie weet, misschien is deze IPHone ooit wel gestolen geweest oid. Kunnen ze dat zien bij T-Mobile? Ik wil niet graag een gestolen toestel in bezit hebben, maar het lijkt me ook heel akelig wanneer de helpdesk adhv het IMEI nummer constateert dat een een fout toestel is en het vervolgens onklaar maakt of de politie belt oid.

Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vragen heeft. Ook ik was zo dom om mijn (blijkbaar onofficieel geunlockte) IPhone te updaten naar 3.1.3. Ik weet nu dat dat heel heel heel dom was. Tsja, beetje naïef geweest....

Overigens: als er iemand is die de hele hassle voor me wil overnemen, wil ik daar best voor betalen.

Ik hoor het wel!

Dank alvast!
  #12  
Oud 14-04-10, 10:56
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik kan je in ieder geval vertellen dat je ALLE gegevens nodig zal hebben van de persoon waarvan de iphone is overgenomen.
Ik heb het gisteren 5x geprobeerd, en 5x krijg ik hetzelfde antwoord op mijn vraag omtrend het unlocken.
Ze willen persé de toestemming hebben van de persoon die de iphone had aangeschaft.
Maar ook daarover heb ik al een verhaaltje getypt, Staat onder : Legale unlock door t-mobile.
  #13  
Oud 14-04-10, 11:01
Eef96 Eef96 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Question

Ik heb alle gegevens van de betreffende persoon (tel nr, adres, geboortedatum) en gebruik dan mijn eigen imei nummer met de smoes dat hij opgestuurd is geweest. Vraag is nu, of de betreffende persoon een melding van T-mobile krijgt dat zijn IPhone unlocked is. Ik doe natuurlijk net of ik die persoon ben (of zijn vrouw eigenlijk, zou dat lukken??)
Dank alweer!!
  #14  
Oud 14-04-10, 11:37
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Voor zover ik gisteren informatie heb weten te vergaren, krijgt de gebruiker ( dus degene die de iphone heeft aangeschaft) een bevestiging per e-mail. (dat is zoals ze mij verteld hebben)
Maar ik hoop dat er nog iets uit gaat komen met een klacht indienen bij de OPTA e.d.
Ik heb contact gehad met de consuwijzer, en daar werdt mij verteld dat een toestel ongeacht of je wel of geen klant bent bij de betreffende provider, de simlock verwijderd dient te worden na 1 jaar.
  #15  
Oud 14-04-10, 11:59
Eef96 Eef96 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Standaard

En als ik nu mijn email adres opgeef en zeg dat dat het email adres is van de originele gebruiker (van degene wiens identiteit ik tijdelijk steel, zeg maar).. kan dat, of hebben ze ergens al het correcte mailadres van die persoon staan? Jeetje, het is nogal wat om je Iphone t laten unlocken zeg (zonder 120 euro armer te zijn...)
  #16  
Oud 17-04-10, 12:19
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Mijn moeder heeft T-Mobile, ik heb een iPhone met T-Mobile. Mijn telefoon staat ook op haar rekening. Kan ik met haar gegevens MIJN iPhone simlockvrij maken met haar abbo. Want een simlockvrije iPhone is wel handig voor het geval dat
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: andere provider en ander nummer Misterbinq iTunes 3 18-05-11 20:20
smsen met een ander nummer Doq Jailbreak apps en thema's 2 04-05-10 15:44
Unlock wilt niet werken maar op de ander wel caglayanbey Archief 2 13-07-09 18:20
Iphone met ander provider? Edwin1970 Koopinformatie Nederland 1 12-07-09 01:27
verkeerd imei nummer na unlock van 1.02 naar 1.1.1 maxschoenmakers Unlock [archief] 2 28-10-07 02:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.