iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Sim-Only met onbeperkt internet? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/54248-sim-only-onbeperkt-internet.html)

sebas156 15-02-10 18:23

Sim-Only met onbeperkt internet?
 
Hallo,

Ik heb een simpele vraag. Ik heb namelijk op Marktplaats een iPhone 3G 16GB (zie verder mijn profiel) gekocht, zonder abonnement dus. Wat ik dus wil, is een sim-only abonnement met onbeperkt internet. Ik heb een beetje gezocht op de T-Mobile website, maar kon niet zo veel vinden.

Als ik namelijk zoek bij sim-only, staat er helemaal niks bij over internet. Als ik kijk bij andere abonnementen (relax abbo's, iPhone abbo's etc.) heb je wel onbeperkt internet. Maar als ik zo'n soort abonnement neem, krijg ik er een toestel bij, waardoor de abonnementen erg duur zijn.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om een sim-only abonnement bij T-Mobil af te sluiten met onbeperkt internet (dus zonder toestel, om dure abonnementskosten te voorkomen).

Alvast bedankt!
Sebas

remundo7000 15-02-10 18:30

Internet-abonnementen voor de telefoon heten 'web'n'walk', je kan ze toevoegen aan 'relax'. Daar zijn ook sim-only abonnementen van, kijk maar op de website.

Vodafone heeft trouwens ook een sim-only abonnement met internet, geschikt voor de iphone.

sebas156 15-02-10 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 416973)
Internet-abonnementen voor de telefoon heten 'relax'. Daar zijn ook sim-only abonnementen van, kijk maar op de website.

Vodafone heeft trouwens ook een sim-only abonnement met internet, geschikt voor de iphone.

Vodafone is geen optie voor mij. Voorlopig niet in ieder geval. Ik heb namelijk mijn iPhone naar 3.1.3 geüpdatet, en het is niet mogelijk om dan te unlocken. Niemand weet wanneer de unlock komt.

Bovendien voelt het toch wat veiliger als ik gewoon bij T-Mobile zit. Kun je mij die link geven dan van Relax? Ik heb namelijk gezocht, maar als ik op bevestigen klik krijg ik te zien: kies een toestel erbij. Die abonnementen zijn dan ontiegelijk duur..

remundo7000 15-02-10 18:37

Boven had ik een fout gemaakt, inmiddels wel verbeterd, maar je hebt dus wel 'relax' nodig. Daar moet je dan weer 'web'n'walk' bij kopen!

Dit heb ik gevonden: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/m...ax_1112010.pdf

Door mijn oogharen zie ik dat de goedkoopste sim-only bundel je €7,50 kost, en daar koop je dan nog de goedkoopste onbeperkt internet-bundel bij voor €9,95. Kost dus €17,45 per maand. Maar dan heb je nog niet het snelste internet, wellicht wel snel genoeg?

sebas156 15-02-10 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 416982)
Boven had ik een fout gemaakt, inmiddels wel verbeterd, maar je hebt dus wel 'relax' nodig. Daar moet je dan weer 'web'n'walk' bij kopen!

Dit heb ik gevonden: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/m...ax_1112010.pdf

Door mijn oogharen zie ik dat de goedkoopste sim-only bundel je €7,50 kost, en daar koop je dan nog de goedkoopste onbeperkt internet-bundel bij voor €9,95. Kost dus €17,45 per maand. Maar dan heb je nog niet het snelste internet, wellicht wel snel genoeg?

Aha, ik zie het. Bedankt hiervoor, dit is volgens mij wat ik zoek.

Fleetwood 15-02-10 18:41

"vroeger" kon je op de goedkoopste (flex)abo geen wnw nemen, en kwam je op 20 euro voor je abo + 9,95 voor je wnw, en dan is het net zo duur als een i-150.

mogelijk is het op het "nieuwe" relax veranderd.

remundo7000 15-02-10 18:47

Inderdaad, het lijkt iets minder duur te zijn dan in juni 2009. Toen heb ik hier ook naar gekeken en kwam er achter dat het niet echt goedkoper was om een simlockvrije iphone uit België te halen. Dan maar "gewoon" via T-Mobile.

robbie886 19-02-10 18:20

iphone + simonly abbo
 
ik heb dus een iphone 3g Gekocht (los) heb daar nu mijn simonly simkaart in zitten van t-mobile. en nu kan ik steeds op het internet zonder dat ik ook maar iets heb ingestelt? ik heb gekeken op mijn factuur op internet en daar staan geek extra kosten?

heeft iemand hier ervaring mee?

Gr Robbie

DylanW 29-07-10 10:57

Hallo,
Ik heb nog geen iphone! Maar ik wil een iphone 3G kopen, maar ik heb simpel sim-only.
En ik betaal nu 10 euro extra voor onbeperkt internet.
Als ik dat simkaartje in de iphone doe kan ik dan gewoon internetten gratis?

Mvg

remundo7000 29-07-10 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DylanW (Bericht 504011)
Hallo,
Ik heb nog geen iphone! Maar ik wil een iphone 3G kopen, maar ik heb simpel sim-only.
En ik betaal nu 10 euro extra voor onbeperkt internet.
Als ik dat simkaartje in de iphone doe kan ik dan gewoon internetten gratis?

Mvg

Nou, je betaalt er al 10 € voor, dat is niet gratis!
Maar extra kosten heb je dan inderdaad niet, buiten je abonnement.

Aan de andere kant, als je los gaat in de app store kan dat in de papieren lopen!

DylanW 29-07-10 11:23

Dus simpel kan gewoon in de iphone met internet bundel?

Operafreak 29-07-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DylanW (Bericht 504063)
Dus simpel kan gewoon in de iphone met internet bundel?

Alléén als het een simlock vrij exemplaar is!

Ruben.cc 29-07-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbie886 (Bericht 418487)
..en nu kan ik steeds op het internet zonder dat ik ook maar iets heb ingestelt? ik heb gekeken op mijn factuur op internet en daar staan geek extra kosten?

Als je geen internet bij je SIM-only hebt zou ik absoluut even contact opnemen met T-Mobile. Toen die klungelsmurfen bij het verlengen van mijn abonnement het web-n-walk er doodleuk vanaf hadden gelaten werden de extra kosten ook pas zichtbaar toen deze waren opgelopen tot boven de € 70,-.

Ook al leven we in een geautomatiseerde wereld, toch claimt T-Mobile dat ze info over je factuur niet altijd "live" kunnen weergeven.

remundo7000 29-07-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 504071)
Alléén als het een simlock vrij exemplaar is!

Dat wilde ik net zeggen, let inderdaad op dat het toestel geen simlock meer heeft!
Liefst een "officiële" unlock, dus als het om een iphone 3G gaat een toestel uit bijvoorbeeld Italië of België, of een door T-Mobile simlockvrij gemaakte Nederlandse iphone.

Waarschijnlijk zijn alle Nederlandse iphones van meer dan een jaar oud wel simlockvrij, maar ik zou het even nagaan.

BorisvanEtteren 04-03-12 16:42

Is het ook mogelijk om mijn iPhone4 8GB sim lock vrij te maken zodat ik er een sim only abonnement met internet op kan zetten?

Over een paar maandjes loopt mijn abonnement af, ik zit nog te twijfelen om de iPhone5 te nemen of even wat langer met de iPhone 4 te blijven zitten en een sim only abonnement te nemen.

XIII 04-03-12 17:13

Boris, dat hangt van je baseband of provider af.

DaveD30 05-03-12 07:13

Kan je ook gewoon door t-mobile laten doen! Dan is ie officieel sim lock vrij!

XIII 05-03-12 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 776301)
Kan je ook gewoon door t-mobile laten doen! Dan is ie officieel sim lock vrij!

Alleen als er een simlock van T-Mobile NL op zit...

KvdS 05-03-12 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BorisvanEtteren (Bericht 776164)
Is het ook mogelijk om mijn iPhone4 8GB sim lock vrij te maken zodat ik er een sim only abonnement met internet op kan zetten?

Over een paar maandjes loopt mijn abonnement af, ik zit nog te twijfelen om de iPhone5 te nemen of even wat langer met de iPhone 4 te blijven zitten en een sim only abonnement te nemen.


Je kan gewoon je abonnement door laten lopen.

elPonchis 11-05-12 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 776355)
Je kan gewoon je abonnement door laten lopen.

ja maar dat is duurder dan een ¨tijdelijke¨ sim only te nemen bij simyo of ben..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.