iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone gebruik als ipod in buitenland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/54859-iphone-gebruik-ipod-buitenland.html)

played 25-02-10 12:59

Iphone gebruik als ipod in buitenland
 
Ga binnen kort op vakantie naar buitenland heb daar gratis Wi-Fi in het hotel. Mijn vraag als ik internet uit staat is standaard en zet me toestel op vliegtuig mode weet kan dan niet bellen of gebeld worden. Maar wil me iphone alleen als ipod gebruiken en af en tot op internet via Wi-Fi krijg ik dan geen exstra kosten. Want daar heb ik dus geen zin in.

joerieve 25-02-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door played (Bericht 420632)
Ga binnen kort op vakantie naar buitenland heb daar gratis Wi-Fi in het hotel. Mijn vraag als ik internet uit staat is standaard en zet me toestel op vliegtuig mode weet kan dan niet bellen of gebeld worden. Maar wil me iphone alleen als ipod gebruiken en af en tot op internet via Wi-Fi krijg ik dan geen exstra kosten. Want daar heb ik dus geen zin in.

He? vliegtuig modus is voor een vliegtuig :o niet voor in het hotel toch? Want je zegt dat je Wi-Fi hebt in het hotel (en ik neem dus aan dat je met een vliegtuig erheen gaat, dus conclusie als je gebruik maakt van internet in een vliegtuig dan ga je een paar grenzen over, dus gaat dit buiten je iphone abonnement :P

Corrigeer me als ik het fout heb

wouter1981 25-02-10 13:15

Als je iphone in vliegtuigmodus staat dan staan alle radioverbindingen uit (GSM/3G/BT/Wi-Fi) Wanneer je in het hotel bent en je wil gebruik maken van wi-fi dan moet je de vliegtuig modus uitschakelen.

played 25-02-10 13:36

Michien leg ik het verkeerd uit wil me iphone alleen gebruiken als ipod en indien mogelijk internet via Wi-Fi maar geen mega rekening achteraf want daar ben ik erg bang voor

Bomans 25-02-10 13:58

Als vliegtuigmodus aanstaat kan je geen gebruik maken van Wi-Fi.
Dus als je geen torenhoge rekening wilt van je data, dan vul je simpelweg wat verkeerde gegevens in bij je data instellingen. Zo kan je geen verbinding maken met je netwerk.

maartenotto 25-02-10 13:58

Wi-Fi gaat ALTIJD buiten je (data) abbo om. Indien je verbinding maakt met een gratis AP (Acces point) kan je gewoon surfen en mailen op kosten van het hotel.

Sommige hotels durven 40 euro te vragen voor het gebruik van Wi-Fi, anderen zien het als een service en bieden het gratis aan.

Maar Wi-Fi gaat ALTIJD buiten je bundel om.

pclahsen 25-02-10 14:06

Niemand heeft het hier over de makkelijkste methode, nl je dataroaming uit laten, staat standaard uit.

@Bomans: klopt niet helemaal: als ik in buitenland ben zet ik soms mijn iPhone in vliegtuigmodus en zet daarna Wi-Fi weer aan. Hij blijft dan linksboven vliegtuigmodus aangeven, maar je hebt wel Wi-Fi. Dit is bijvoorbeeld handig als je in een vliegtuig zit met een Wi-Fi verbinding (in USA steeds meer).

Bomans 25-02-10 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 420654)
Niemand heeft het hier over de makkelijkste methode, nl je dataroaming uit laten, staat standaard uit.

@Bomans: klopt niet helemaal: als ik in buitenland ben zet ik soms mijn iPhone in vliegtuigmodus en zet daarna Wi-Fi weer aan. Hij blijft dan linksboven vliegtuigmodus aangeven, maar je hebt wel Wi-Fi. Dit is bijvoorbeeld handig als je in een vliegtuig zit met een Wi-Fi verbinding (in USA steeds meer).

Hey, nu je het zegt! Tot voor kort ging dat helemaal niet (vorige firmware?). Daar ben ik nu zeker van.

Maar inderdaad, vliegtuigmodus en Wi-Fi gaan perfect samen!

dizzy72 23-06-10 08:31

Ik heb een probleem met mijn Wi-Fi op de ipod touch 8 g...
Heb na het update-en geen Wi-Fi meer...
er staat aalleen vliegtuigmodus..
Heb alles al gedaan van herstellen tot terug naar fabrieksinstellingen..NIETS HELPT.
Wi-Fi vakje is ook grijs en kan er dus niets meer mee doen???
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

thnx Daniela

tommot 24-06-10 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dizzy72 (Bericht 472655)
Ik heb een probleem met mijn Wi-Fi op de ipod touch 8 g...
Heb na het update-en geen Wi-Fi meer...
er staat aalleen vliegtuigmodus..
Heb alles al gedaan van herstellen tot terug naar fabrieksinstellingen..NIETS HELPT.
Wi-Fi vakje is ook grijs en kan er dus niets meer mee doen???
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

thnx Daniela

Even naar instellingen en daar vliegtuigmodus uitzetten? ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.