//

Iphone gebruik als ipod in buitenland

Iphone gebruik als ipod in buitenland discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ga binnen kort op vakantie naar buitenland heb daar gratis wifi in het hotel. Mijn vraag als ik internet uit staat is standaard en zet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-02-10, 12:59
played played is offline
• iOS 9.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 133
Standaard Iphone gebruik als ipod in buitenland

Ga binnen kort op vakantie naar buitenland heb daar gratis Wi-Fi in het hotel. Mijn vraag als ik internet uit staat is standaard en zet me toestel op vliegtuig mode weet kan dan niet bellen of gebeld worden. Maar wil me iphone alleen als ipod gebruiken en af en tot op internet via Wi-Fi krijg ik dan geen exstra kosten. Want daar heb ik dus geen zin in.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-10, 13:08
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door played Bekijk bericht
Ga binnen kort op vakantie naar buitenland heb daar gratis Wi-Fi in het hotel. Mijn vraag als ik internet uit staat is standaard en zet me toestel op vliegtuig mode weet kan dan niet bellen of gebeld worden. Maar wil me iphone alleen als ipod gebruiken en af en tot op internet via Wi-Fi krijg ik dan geen exstra kosten. Want daar heb ik dus geen zin in.
He? vliegtuig modus is voor een vliegtuig niet voor in het hotel toch? Want je zegt dat je Wi-Fi hebt in het hotel (en ik neem dus aan dat je met een vliegtuig erheen gaat, dus conclusie als je gebruik maakt van internet in een vliegtuig dan ga je een paar grenzen over, dus gaat dit buiten je iphone abonnement

Corrigeer me als ik het fout heb
  #3  
Oud 25-02-10, 13:15
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Als je iphone in vliegtuigmodus staat dan staan alle radioverbindingen uit (GSM/3G/BT/Wi-Fi) Wanneer je in het hotel bent en je wil gebruik maken van wi-fi dan moet je de vliegtuig modus uitschakelen.
  #4  
Oud 25-02-10, 13:36
played played is offline
• iOS 9.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 133
Standaard

Michien leg ik het verkeerd uit wil me iphone alleen gebruiken als ipod en indien mogelijk internet via Wi-Fi maar geen mega rekening achteraf want daar ben ik erg bang voor
  #5  
Oud 25-02-10, 13:58
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Als vliegtuigmodus aanstaat kan je geen gebruik maken van Wi-Fi.
Dus als je geen torenhoge rekening wilt van je data, dan vul je simpelweg wat verkeerde gegevens in bij je data instellingen. Zo kan je geen verbinding maken met je netwerk.
  #6  
Oud 25-02-10, 13:58
maartenotto maartenotto is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 36
Standaard

Wi-Fi gaat ALTIJD buiten je (data) abbo om. Indien je verbinding maakt met een gratis AP (Acces point) kan je gewoon surfen en mailen op kosten van het hotel.

Sommige hotels durven 40 euro te vragen voor het gebruik van Wi-Fi, anderen zien het als een service en bieden het gratis aan.

Maar Wi-Fi gaat ALTIJD buiten je bundel om.
  #7  
Oud 25-02-10, 14:06
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Niemand heeft het hier over de makkelijkste methode, nl je dataroaming uit laten, staat standaard uit.

@Bomans: klopt niet helemaal: als ik in buitenland ben zet ik soms mijn iPhone in vliegtuigmodus en zet daarna Wi-Fi weer aan. Hij blijft dan linksboven vliegtuigmodus aangeven, maar je hebt wel Wi-Fi. Dit is bijvoorbeeld handig als je in een vliegtuig zit met een Wi-Fi verbinding (in USA steeds meer).
  #8  
Oud 25-02-10, 14:09
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Niemand heeft het hier over de makkelijkste methode, nl je dataroaming uit laten, staat standaard uit.

@Bomans: klopt niet helemaal: als ik in buitenland ben zet ik soms mijn iPhone in vliegtuigmodus en zet daarna Wi-Fi weer aan. Hij blijft dan linksboven vliegtuigmodus aangeven, maar je hebt wel Wi-Fi. Dit is bijvoorbeeld handig als je in een vliegtuig zit met een Wi-Fi verbinding (in USA steeds meer).
Hey, nu je het zegt! Tot voor kort ging dat helemaal niet (vorige firmware?). Daar ben ik nu zeker van.

Maar inderdaad, vliegtuigmodus en Wi-Fi gaan perfect samen!
  #9  
Oud 23-06-10, 08:31
dizzy72 dizzy72 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een probleem met mijn Wi-Fi op de ipod touch 8 g...
Heb na het update-en geen Wi-Fi meer...
er staat aalleen vliegtuigmodus..
Heb alles al gedaan van herstellen tot terug naar fabrieksinstellingen..NIETS HELPT.
Wi-Fi vakje is ook grijs en kan er dus niets meer mee doen???
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

thnx Daniela
  #10  
Oud 24-06-10, 16:16
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dizzy72 Bekijk bericht
Ik heb een probleem met mijn Wi-Fi op de ipod touch 8 g...
Heb na het update-en geen Wi-Fi meer...
er staat aalleen vliegtuigmodus..
Heb alles al gedaan van herstellen tot terug naar fabrieksinstellingen..NIETS HELPT.
Wi-Fi vakje is ook grijs en kan er dus niets meer mee doen???
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

thnx Daniela
Even naar instellingen en daar vliegtuigmodus uitzetten?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Applicatie voor begrenzing gebruik buitenland? Frenzie Internet in buitenland (roaming) 0 16-10-10 10:06
TomTom gebruik in het Buitenland keesdr Internet in buitenland (roaming) 13 27-04-10 21:28
Let op bij gebruik van RaboMobiel in het buitenland RaboMobiel ervaring Overige providers Nederland 0 11-09-09 15:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.