//

iPhone plotseling zonder ontvangst

iPhone plotseling zonder ontvangst discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds maanden heb ik "geen contact" bovenin staan. Mijn simkaart heeft wel bereik in een andere telefoon, dus het ligt aan de iphone. Ik ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 04-07-10, 16:01
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Sinds maanden heb ik "geen contact" bovenin staan. Mijn simkaart heeft wel bereik in een andere telefoon, dus het ligt aan de iphone. Ik ben nu mijn iphone simlock vrij aan het maken, misschien (waarom het zou werken weet ik niet) werkt het dan wel. Als dat niet is gelukt ga ik mijn iphone configureren als nieuwe telefoon. Heeft nog iemand oplossingen? Want het topic beslaat veel pagina's zonder concrete oplossingen.

UPDATE: Een iphone herstellen naar iOS4.0 zonder jailbreak en configureren als nieuwe iphone helpt niet.

Laatst gewijzigd door iTim; 04-07-10 om 17:18.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 04-07-10, 21:19
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb hetzelfde probleem. Ik word er gek van, hier betaal ik toch niet voor? Ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Iphone en ik ben er super blij mee, maar nu gooi ik hem het liefst keihard het raam uit.
Het is voor mij nu de derde dag. Ik had inderdaad ervoor ook wel eens in de trein en in de grote steden minder bereik of geen netwerk. Maar dat was sinds kort opgelost. Ik had er gelukkig ook niet zo heel veel last van gehad. Maar sinds drie dagen terug word ik helemaal gek.
Ik heb misschien 5 dagen terug de nieuwe software geïnstalleerd. Ik was er gelijk superblij mee.
Maar 2 dagen erna werd ik wakker met een berichtje op mn scherm: Geen Netwerk gevonden.
Ik dacht dat het na een dagje of het liefste een paar uurtjes over zou zijn en vervloekte t-mobile. Maar mijn ouders, die een oud toestelletje met t-mobile hebben hadden nergens last van.
In rotterdam, in het centrum had ik zowel internet als bereik. Maar thuis heb ik alleen het 3G internet maar kan ik niet smsen of bellen want ik heb gewoon geen bereik of sterker nog; helemaal geen service. 3 dagen terug had ik hier helemaal geen last van.

Ik heb dus net mijn Iphone gerest, hij ligt nu te synchroniseren. Hij gaf al gelijk aan dat er geen netwerk was. Toen opeens had ik volle verbinding met t-mobile, toen raapte ik hem op, dolblij, wil hem weer neerleggen, verliestie weer z'n verbinding. Nu heeftie em weer en ik ben eigenlijk bang em weer aan te raken. Oh laat maar, hij is nu alweer zijn verbinding kwijt en aan het zoeken...
Beter komt hier snel duidelijkheid over.
  #163  
Oud 04-07-10, 21:48
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

@Sam_kc; Ik heb dus precies dezelfde klachten, maar bij mij duurt het al een maandje of langer. Als ik het probleem probeer te googelen, dan krijg ik duizenden topics, allemaal zonder oplossing, of "oplossingen" die niet werken, (zoals netwerkinstellingen resetten).

Ik zou graag een oplossing vinden, want volgens mij hebben best veel mensen er last van.
  #164  
Oud 04-07-10, 22:30
ccb25 ccb25 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 74
Thumbs down dekking

T-Mobile.nl: Dekkingskaart
op dit kaartje kun je de dekking in jou gebeid controleren en kijken of er in de toekomst iets veranderd.
Ik heb ondanks de goede beloften van t mobile vaak geen verbinding.Nu blijkt in mijn buurt er een slechte dekking te zijn.
ik heb t mobile gebeld, de ene call med verwees me door naar after sales, de tweede handelde het zelf af( kunnen ze dus ook) en deed een test.Die kwam niet goed uit en ze gaan een nieuwe test doen.Afhankelijk hoe die uitvalt doen ze een voorstel.
  #165  
Oud 04-07-10, 22:33
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

@iTim ja precies, niks dat werkt. Ik weet echt niet wat ik moet doen, wat heb ik in hemelsnaam aan een telefoon waar ik niet mee kan bellen of smsen? Ik moet wel gewoon bereikbaar kunnen zijn voor m'n werk enzo.

@ccb25 mijn dekking staat daar als goed. Maar op dit moment valt mn verbinding telkens weg. Het is nu zo: T-mobile zonder streepjes.. Zoeken...... T-mobile zonder streepjes... T-mobile met alle streepjes.. Zoeken.... T-mobile zonder streepjes.

En mijn ouders die ook t-mobile hebben hebben nergens last van.
  #166  
Oud 05-07-10, 13:33
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Ik heb het dus ook sinds vorige week mijn simlockvrij (officieel) gemaakte iPhone met Vodafone overging in mijn T-mobile abbo overging.
Heb T-mobile meteen gebeld en kreeg 3 mnd. 50% korting met de mededeling dat er verbetering gepland stond in mijn gebied.
Ik heb dus ff de dekkingskaart gecheckt en het is niet eens lichtroze bij mij!!
Binnenshuis en in de stad valt gewoon soms alles weg....
Ik kijk het ff aaan en anders gaat er weer een telefoontje richting T-mobile met de mededeling dat ze de iPhone op kunnen komen halen en ik mijn abbo wens te beëindigen.
Wel restitutie van het aankoopbedrag natuurlijk.
Ben benieuwd.....
__________________
Standin' my ground
  #167  
Oud 05-07-10, 14:42
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam_kc Bekijk bericht
@iTim ja precies, niks dat werkt. Ik weet echt niet wat ik moet doen, wat heb ik in hemelsnaam aan een telefoon waar ik niet mee kan bellen of smsen? Ik moet wel gewoon bereikbaar kunnen zijn voor m'n werk enzo.

@ccb25 mijn dekking staat daar als goed. Maar op dit moment valt mn verbinding telkens weg. Het is nu zo: T-mobile zonder streepjes.. Zoeken...... T-mobile zonder streepjes... T-mobile met alle streepjes.. Zoeken.... T-mobile zonder streepjes.

En mijn ouders die ook t-mobile hebben hebben nergens last van.
Ja echt precies hetzelfde. Op de dekkingskaart staat overal dat ik goede verbinding heb waar ik dus geen verbinding heb, dus daar heb ik ook niks aan.
  #168  
Oud 05-07-10, 18:22
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik werd vandaag wakker en ik had al het bereik weer, verwachtte dat het wel weer zou verdwijnen. Maar het is de hele dag zo gebleven. Ik hoop dat dit zo blijft. Gelijk geprobeerd te bellen enzo, en alles werkt weer gewoon normaal.
Ik ga hem nu dus maar weer volgooien met muziek enzo, aangezien ik dat allemaal kwijt was.
Bij mij heeft het dus zo'n 3/4 dagen geduurd en het is nu voorbij *even afkloppen*
Ik heb niks anders gedaan dan hem resetten en hem een nachtje laten liggen. Hij heeft wel de hele nacht gezocht want m'n batterij had nog 25 % van de 90%. Nouja, ik hoop dat het zo blijft
  #169  
Oud 05-07-10, 18:33
wimpie85 wimpie85 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Bij mij viel het bereik ook steeds weg.

Ik heb de klantenservice gebeld en die vroeg mij voor voor type sim kaart ik had, ik bleek nog een oude gsm sim kaart te hebben. en ze hebben tegenwoordig alleen nog maar umts sim kaarten. mijn sim kaart had ik al een jaar of 6.

dus ik ben naar de winkel gegaan en heb een nieuwe sim kaart op gehaald en het probleem was bij mij verholpen.

misschien hebben jullie er wat aan maar bij mij heeft het in elk geval goed geholpen.

ik heb een iphone 3GS 16GB met een hi abbo.
  #170  
Oud 05-07-10, 18:36
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb mijn iphone pas sinds december dus ik denk niet dat dat bij mij het probleem was. Maar er zit inderdaad wel wat in, misschien bij andere hier?
  #171  
Oud 05-07-10, 19:46
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Oke, even mijn conclusies op een rijtje.

- Bij mij ligt het wel degelijk aan de telefoon.
- Ik heb hem vanmorgen simlockvrij laten maken, waarna ik een hi en een tele2 simkaart erin heb gedaan.
- Ook hier viel het bereik weg, mijn simkaart had wel bereik in andere telefoons.

Morgen komt pro assist hem ophalen.
  #172  
Oud 05-07-10, 20:25
Culture Culture is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

Hier ook deze problemen, verbinding valt zomaar weg sinds ik ios4 draai. Net een melding van gemaakt bij t-mobile.... verbinding is tijdens dit gesprek twee keer weg gevallen.. Denk dat een ieder die hier last van heeft dit gewoon daar moet melden... hoe meer klachten ze daar krijgen hoe beter zij een case richting apple kunnen maken.

Ik heb overigen een DFU recovery gedaan en 3g staat uit, zonder enig effect.

Dat apple meld dat het ontvangst bereik geen probleem is en dat het enkel gaat om een verkeerd algoritme gaat komt er bij mij niet in. Ik denk dat ze dit alleen maar roepen om zo claims te voorkomen.

Misschien dat iPhoneclub als grootse iphone blog van de benelux hier toch een artikeltje aan kan weiden om zo iets meer ruchtbaarheid aan dit probleem te geven.

gr,

c.

Laatst gewijzigd door Culture; 05-07-10 om 20:57.
  #173  
Oud 05-07-10, 22:22
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

ja ik ga ook nog wel een klacht indienen,
ik denk dat het ligt aan die 4.0 firmware. Beter verbeteren ze dit snel. Maar voor nu lijkt alles weer in orde, ik hoop echt dat het zo blijft.
  #174  
Oud 05-07-10, 23:13
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

ligt het niet aan de provider? en is dit alleen bij Iphone 3gs toch niet bij de Iphone 4 of wel? Hoop in iedergeval dat het snel voor jullie voorbij is.
  #175  
Oud 05-07-10, 23:18
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

ik geloof dat het bij zowel de iphone 4 als de oudere versies is. Maar dan heeft weer niet iedereen er last van. Het ligt niet aan t-mobile want nogmaals: mijn ouders hebben ook t-mobile en hebben nergens last van. Ik denk nog steeds dat het de firmware is.
  #176  
Oud 05-07-10, 23:20
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ooh oke dus met update kan het opgelost worden of niet? En wat bedoel je met geen service kan je dan helemaal niet bellen, smsen en internetten?
  #177  
Oud 05-07-10, 23:24
Sam_kc Sam_kc is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

apple is bezig met een update waarmee dit verholpen zou moeten worden, maarja wie weet hoelang dat gaat duren?
Geen service betekent niet bellen, smsen en internetten.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik niet kon internetten of alleen niet kon bellen en smsen maar wel internetten.
Maar hij doet het nu nog steeds goed bij mij dus ik hoop echt dat het voorbij is.
  #178  
Oud 05-07-10, 23:27
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Hoop ook dat het snel opgelost word toch wel jammer dat dit soort dingen gebeuren. We zullen zien
  #179  
Oud 05-07-10, 23:35
Culture Culture is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

Voor wat ik begrepen heb van de berichtgeving gaat apple wat doen aan het aantal streepjes dat je telefoon aangeeft over de signaal sterkte. Laten we hopen dat ze "stiekem" ook wat oplossen in plaats van camoufleren...
  #180  
Oud 05-07-10, 23:47
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ooh hebben jullie dat probleem op 3gs dus als jullie niet hadden geupdate naar 4.0 was er ook niks aan de hand?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plotseling sms geluid zonder sms te ontvangen. Pascal717 iPhone algemeen 13 04-03-11 10:25
iPhone: plotseling problemen iphone 4 met 4.1 en jailbreak kroezeder Jailbreak 0 14-12-10 10:57
Betere ontvangst zonder 3G Deorum iPhone algemeen 11 11-10-10 13:24
Gehele iPhone plotseling gewist! markvangils iPhone algemeen 2 09-07-09 13:06
iPhone plotseling niet meer geactiveerd Jroen_w iPhone algemeen 11 04-06-09 11:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.