//

Plots veel minder 3G bereik

Plots veel minder 3G bereik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Woon in Amsterdam en voorheen nooit problemen met de 3G ontvangst. Nu laatste maanden is het gewoon zeer slecht, vaak valt 3G uit en heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 27-03-10, 11:42
iMe iMe is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Woon in Amsterdam en voorheen nooit problemen met de 3G ontvangst. Nu laatste maanden is het gewoon zeer slecht, vaak valt 3G uit en heb ik helemaal geen dataontvangst. Een enorme bagger aanbieder en ga mijn abo ook beeindigen over een paar maanden. Nooit meer T-Mobile!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 27-03-10, 11:53
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMe Bekijk bericht
Woon in Amsterdam en voorheen nooit problemen met de 3G ontvangst. Nu laatste maanden is het gewoon zeer slecht, vaak valt 3G uit en heb ik helemaal geen dataontvangst. Een enorme bagger aanbieder en ga mijn abo ook beeindigen over een paar maanden. Nooit meer T-Mobile!!!
Ik heb nu ook met Vodafone slecht bereik. Veel wegvallen 3G. Vergeleken met ander merk telefoon met ook een vodafone simkaart. De iphone duidelijk mindere ontvangst van zelfs het gewone GSM netwerk.
Het probleem zit niet alleen bij de providers maar ook de iphone zelf is de veroorzaker van de slechte ontvangst.
  #43  
Oud 06-04-10, 11:11
Jst Jst is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jst Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem in de regio Bergen Op Zoom
Bijna heel de maand maart ging het weer goed met de 3G verbinding maar sinds een week of twee is het weer belabberd. 4 bars 3G maar geen data verbinding. Ik word er een beetje niet goed van.
  #44  
Oud 06-04-10, 11:50
erwin85 erwin85 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

De laatste paar maanden heb ik ook heel slecht (3G) bereik. Ik heb geen zin om T-Mobile te bellen omdat ik toch weet dat ze er niets aan kunnen doen.

In mijn achterhoofd weet ik ook dat ik nog maar 3 maanden hoef uit te zitten bij T-Mobile. Dus het is te overzien.
  #45  
Oud 06-04-10, 11:56
xpeek xpeek is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik heb ook gebeld met t-mobile over slecht bereik.
Ik kreeg zomaar ineens de aanbieding om 5 maanden korting te krijgen op mijn contract of om het contract te ontbinden. Mijn contract loopt pas sinds februari, dus ik was nogal verbaasd daarover eigenlijk.
Aangezien ik wel heel erg graag de nieuwe iPhone wil, denk ik dat ik mijn contract maar laat ontbinden.
  #46  
Oud 06-04-10, 14:00
Schroef Schroef is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 42
Standaard

Contract laten ontbinden en een ipod touch kopen om te spelen

Ik heb er een hard hoofd in dat straks met de nieuwe iphone alles goed komt.

Als TM zelf al geen vertrouwen in zich heeft,heb ik het al helemaal niet.

Apple negeert de problemen die met de iphone gemoeid zijn en ik zie ze niet snel hun gedrag veranderen.
Want waarom zouden ze?Hun product wordt toch door miljoenen gekocht.
  #47  
Oud 06-04-10, 14:36
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

Ik heb ook iphone 3G en een 3Gs iphone in handen gehad

Ook getest welke van de twee nou beter bereik heeft

Htc HD2 gaf 4 Vol streepen Hsdpa in hardewijk

Iphone 3G versie 3.1.3, 4 a 5 bijna vol, vol streepen 3G/Hsdpa, prachtige toestel heeft toch wel goed bereik met 3G/Hsdpa

Iphone 3Gs versie 3.1.3, 2 a 3 streepen 3G/Hsdpa, mooi toestel, lekker snel, alleen het bereik valt snel weg in gebieden met wat mindere dekking van 3G/Hsdpa, waar de iphone 3G nog wel 3G/Hsdpa bereik heeft van 1 a 2 streepen, daar mogen ze bij apple echt iets aan doen bij iphone 3Gs
  #48  
Oud 05-05-10, 15:19
linwhaa linwhaa is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: groningen
Berichten: 28
Standaard

ik heb ook geen verbinding met 3g heb ook 3,1,3
kan dus ook geen youtube kijke of uitzending gemist het is allemaal traag
zat ik gister in een bos had ik wel 3g en kon ik het ineens wel bekijken heb er al zo weing verstand van allemaal haha maar heb deze iphone toch zeker gekocht om tv op te kijke en snel te kunnen internetten dus best balen
nu mag ik wel op me buurvrouw haar netwerk van Wi-Fi maar ze weet niet wat haar wachtwoord is en hoe ze dat moet zoeken omdat een man van ziggo dat heeft geinstaleerd weet iemand hoe we dat kunnen vinde kan ik in elk geval thuis gewoon internette op me iphone
ik ga wel ff bellen met tmobile want je betaald er wel dik voor om die leuke optie,s te doen zo zit ik nog op me pc te internette omdat het voor geen **** werkt

Laatst gewijzigd door linwhaa; 05-05-10 om 15:21.
  #49  
Oud 05-05-10, 17:14
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

Zelfde probleem hier. Heb sinds afgelopen zaterdag een iPhone 3gs. Internet via Wi-Fi is echt geweldig, alleen de 3g verbinding is zo traag als dikke stront door een trechter. Al moet ik er wel bijzeggen dat de webpagina's via 3g af en toe WEL snel worden geladen. Maar als ik dan een andere webpagina wil bezoeken is het weer traag. Heeft iemand hier een oplossing voor?
  #50  
Oud 06-05-10, 21:10
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

Eventjes een update waar jullie wellicht ook iets aan hebben. Ben vandaag bij de tmobile shop geweest. Ze vertelde me dat het een vaker voorkomend probleem was. Ik kreeg van hun een nieuwe simkaart die ik moest gaan gebruiken. Dat zouden de problemen moeten verhelpen. Dat was ook het geval de eerste 15 min, het internet werkte fantastisch. Daarna werkte het weer traag waarop ik contact heb opgenomen met de klantenservice. Deze raadde mij aan het netwerk opnieuw in te stellen via opties, algemeen, stel opnieuw in. Nadat ik dat heb gedaan werkt het internet weer goed. Wellicht dat jullie hier iets aan hebben.
  #51  
Oud 09-05-10, 01:01
KC! KC! is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Dit is dezelfde post als elders op dit forum. Ik draai al maanden met 3.1.2 en heb sinds 4 weken onbetrouwbaar 3G. Data komt in 'golven' binnen. Dan weer goed en dan weer slecht. Heb al meerdere keren netwerk gereset. Dat helpt 15 min. Dan is het weer bagger. Veel bellen en klagen is de beste remedie. Zoveel mogelijk posten en aandacht trekken voor dit enorm storende probleem!!!
  #52  
Oud 09-05-10, 08:16
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KC! Bekijk bericht
Dit is dezelfde post als elders op dit forum. Ik draai al maanden met 3.1.2 en heb sinds 4 weken onbetrouwbaar 3G. Data komt in 'golven' binnen. Dan weer goed en dan weer slecht. Heb al meerdere keren netwerk gereset. Dat helpt 15 min. Dan is het weer bagger. Veel bellen en klagen is de beste remedie. Zoveel mogelijk posten en aandacht trekken voor dit enorm storende probleem!!!
KC zou jij jou profiel even willen update ? want daar staat dat jij nog 2.2 gebruikt terwel je nu zeg 3.1.2

Laatst gewijzigd door daanski; 09-05-10 om 08:21. Reden: FW verkeerd gezet
  #53  
Oud 09-05-10, 08:18
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Daanski meld zich met de zelfde problemen. ik heb ook een topic lopen op een andere locatie https://forum.iculture.nl/f18/i...geen-data.html

ik heb nog steeds de FW 3.1.2 met jailbrake.
de tethering profiel heb ik er afgeschopt, reset network setting gedaan, maar dit mocht ook niet baten.
ik denk dat dit door T-mobile zelf word veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door daanski; 09-05-10 om 08:20. Reden: /me werkt niet op dit forum :-S
  #54  
Oud 09-05-10, 09:07
krotwijk krotwijk is offline
Banned
• iOS 7.0.1
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: GB
Berichten: 3
Stuur een bericht via ICQ naar krotwijk Stuur een bericht via Instant Messenger naar krotwijk Stuur een bericht via Yahoo naar krotwijk
Standaard

Hier op de camping in Heerde is het 3G netwerk helemaal bagger.
Met een datastick zie ik regelmatig geen netwerk, de iphone 3gs met firmware 3.1.3 doet het nog slechter, die ziet hier nooit 3g netwerk. op een afstand van max 500 meter van de netwerkmast is er nog 3g in het open veld en daarna gewoon weer gsm snelheid.
  #55  
Oud 20-05-10, 08:11
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Is het dan niet beter om de helpdesk van T-mobile te gaan bestoken met calls? uiteraard zal in eerste instantie een helpdeskmede werker niet echt mee werken. maar als je deze met het volgende inponeerd hebben ze denk ik weinig keus om toch maar een onderzoek in te stellen.
dingen die ik heb gedaan.
1 power cycle iPhone
2 alle evt. profielen verwijderd
3 restore network settings
4 herstel fabrieks instellingen en 3.1.2 opnieuw er op gezet.
dit hielp bij mij allemaal niets
thuis op mijn eigen Wi-Fi netwerk werkt alles wel.
  #56  
Oud 20-05-10, 08:36
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Update:
ik heb net een gesprek gehad met de helpdesk medewerker.
Het komt naar voren dat zij graag postcodes en tijd stippen willen hebben van wanneer het probleem zich voor doet. Wat zij ook graag willen zien is wat er gebeurd als je sim kaart in een andere 3g toestel doen(lijkt mij opzich geen simkaart probleem) ik denk dat dat dit geen probleem zal vormen.,
  #57  
Oud 20-05-10, 13:37
DutchGuyDotMe DutchGuyDotMe is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zeeland
Berichten: 34
Standaard

Heb net mijn iPhone binnen gekregen en moet zeggen, snelheid is gewoon goed op Walcheren, Zeeland. Maar dit zijn de eerste bevindingen nog maar. Al hoop ik stiekum dat het zo blijft....Afwachten maar.....
  #58  
Oud 31-05-10, 12:11
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

en ja hoor, vandaag weer storing bij T-mobile. is overigens onderhand dagelijkse klacht. Den Haag bereik provider om te bellen: prut, bereik via internet: prut.
t-mobile ....... spijt als haren op mijn hoofd die als provider te hebben genomen.
zonde van het maandelijkse bedrag. eigenlijk van de zotte: wel kosten berekenen - en niks er voor terugkrijgen.
heb inmiddels een klacht naar ze geschreven. maar als ik de dagbladen raadpleeg, vol met meldingen over hun slechte bereik en hun goede voornemens, heb ik er weinig vertrouwen meer in.
  #59  
Oud 31-05-10, 12:55
campopden campopden is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

Hier in het zuiden van het land ook al sinds de vorige week geen 3G bereik meer, kunnen we niet met een aantal man ons samenpakken en bij TM gaan klagen, want we betalen voor iets en we krijgen dit niet dan doen ze maar iets aan onze abo kosten wat we moeten betalen totdat ze dit probleem hebben opgelost.
  #60  
Oud 31-05-10, 13:51
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Angry

eigenlijk hoop ik gewoon binnenkort dit abo-tje bij een slecht presterende provider te kunnen beeindigen. ik heb echt geen zin om me nog maaaaaaaaanden te moeten ergeren aan NIET storingvrij bellen, aan NIET storingsvrij gebeld kunnen worden, aan GEEN redelijk tot behoorlijk gebruik van enig licht internet-verkeer. en hier dan ook nog voor te moeten betalen !
iedere euro hieraan besteed is tot nu toe gewoon weggegooid geld geweest.

wat mij betreft: dan maar geen iphone. gewoon weer bij een echte provider een abo-tje zodat ik in ieder geval mobiel storingsvrij de telefoonfunctie kan gebuiken. een beetje internet erbij is ook leuk, en dan ik ben weer tevreden.

nu heb gewoon dagelijks klachten en dus dagelijks spijt van mijn aankoop.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel de veel data gebruik DJxReventon iPhone algemeen 6 13-04-11 16:46
Waarom in iTunes bij capaciteit 3.8GB aan apps terwijl dit opgeteld veel minder is? twslacker iPhone Apps 2 03-04-11 21:08
Wi-Fi bereik na Jailbreak veel minder ascholte Wi-Fi 9 18-05-10 13:23
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 20:39
minder bereik met bl 3.9 dan 4.6 sabatie Archief 1 13-02-08 10:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:29.