//

Plots veel minder 3G bereik

Plots veel minder 3G bereik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook hier in enschede en o.a. problemen met de snelheid. Vooraal op drukke punten zoals stations,voetbal stadion en midden in het centrum het lijkt het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 01-06-10, 23:02
robvdk's schermafbeelding
robvdk robvdk is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Standaard

Ook hier in enschede en o.a. problemen met de snelheid.
Vooraal op drukke punten zoals stations,voetbal stadion en midden in het centrum het lijkt het wel file rijden... Of je krijgt geen verbinding met 3g of pas na een tijd.
2g doet het vaker nog beter dan 3g. Het lijkt mij vooral een capiticiteit probleem

S,avonds doet zich dit punt haast niet voor, want dan is het op deze punten niet zo druk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 02-06-10, 00:10
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard T-Mobile 3G vs Vodafone 3G

Niet om T-Mobile af te zeiken -want ik heb zelf niet met ze te maken gehad de laatste jaren- maar vandaag had ik het nog met een vriend over het bereik van T-Mobile t.o.v. Vodafone.

Hij had zojuist ondervonden dat mensen hem proberen te bellen en zonder dat de telefoon overgaat in zijn voicemail terecht komen. En dat terwijl de iPhone naast hem ligt en aangeeft dat er goed bereik is.

Vervolgens begon hij te klagen dat de journaals in de NOS app altijd stotterend afspeelden. Om de proef op de som te nemen hebben we allebei tegelijk het 6 uur journaal op onze iPhones afgespeeld. Hij op T-Mobile, ik op Vodafone. Zijn filmpje begon na luttele seconden te stotteren en bleef dat ook met grote regelmaat doen. Mijn journaal werd afgespeeld zonder ook maar één keer te stotteren.

Ik weet dat dit slechts een lokale en eenmalige steekproef is, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

PS Download benchmark apps halen bij hem wel de beloofde 2 Mb/s, terwijl ik bij Vodafone blijf steken op zo'n 1,7Mb/s. Vreemd hè?
  #63  
Oud 02-06-10, 10:25
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

aaifone, wat je PS betreft,
iedere middag is bij mij hier in den haag zuid en centrum de download bij t-mobile 0,0 MB/s.
  #64  
Oud 02-06-10, 10:35
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Dat is wel heel laag! Kan me nauwelijks voorstellen dat je dan nog 3G bereik hebt. Of ligt het niet aan de ontvangst maar meer aan de backbone die er achter zit?
  #65  
Oud 02-06-10, 12:02
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

smorgens tot een uur of 10 half 11 is er een redelijk werkende 3G, daarna wel de melding, maar is de provider t-mobile gewoon niet meer bereikbaar.

ook wat telefoonbereik hoor. als ik thuis in de tuin ga staan, of vlak bij het raam, kan ik echt bellen via t-mobile. een paar meter naar binnen en ...... weg provider. dekking is gewoon beroerd. een probleem dat ik met vodafone nooit heb gehad (behalve dan die ene keer dat half nederland plat lag )
ik heb nu dus twee mobieltjes en twee abootjes; een om altijd telefonisch bereikbaar te zijn (vodafone), en sinds een paar maanden een mooie ip-phone waarmee ik soms echt mee kan bellen, in de tuin als het droog is.
ja, ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd van deze miskoop die ik op een moment van verstandsverbijstering moet hebben gedaan.
  #66  
Oud 02-06-10, 13:10
triple_m triple_m is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb hier ook problemen met bereik iphone, zowel in Utrecht (3513 CD) en nu in Amsterdam. Heb slecht 3g bereik en krijg veel "gemiste oproepen" berichtjes...

Net van de lijn met een callcenter figuur.
Hij vertelde:
- capaciteitsproblemen in Amsterdam
- 3g netwerk heeft ook capaciteitsproblemen

Het rare is dat hij mij niks kon vertellen over wanneer dit opgelost wordt behalve dat dit voor amsterdam 1 a 2 weken zal zijn.

Qua compensatie kreeg ik niks los. De kranen staan denk ik dicht na het nieuwsbericht op o.a. Nu.nl. Wel vertelde hij dat ze aan een compensatieregelling aan het werken om 3g gebruikers tegemoet te komen.

Hij wist nog wel te vertellen dat mijn klacht wordt neergelegd bij technische dienst etc.. hier heb ik natuurlijk helemaal niks aan want al dat terugbellen heeft me alweer klauwen vol geld gekost terwijl de belstatusapp niet meer te activeren is en p-edge belstatusapp ook niet werkt met t-mobile. Buiten abbo bellen is bij t-mobile ook uitzonderlijk kostbaar.

Al met al een slechte combinatie van omstandigheden en mooie deadlock situatie van t-mobile. Zodra mijn abbo voorbij is ben ik weg...
  #67  
Oud 02-06-10, 23:31
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H, maar dat duurde maar 15 min

voorheen met cell-id 7197, voor 12 mei 2010 was het een drama op 8071NH, de drama begon op 28 februari 2010 en duurt nog steeds voort in west nunspeet 24/7 met 2 strepen hier


Met bellen krijg je ook geen Hsdpa is mij op gevallen was ook niet voor 20 nov 2009 want toe had je wel Hsdpa tijdens bellen
Cell-id 7559 met bellen

Cell-id 7197 met bellen

naar het bellen heb je weer Hsdpa
Kpn, Hi heeft tijdens bellen wel Hsdpa net getest

Inderdaad helemaal mee eens, voor 20 nov 2009 was alles prima
w,n,w standaard is alleen 3G, heeft geen Hsdpa meer voorheen wel, nu haal je niet eens 384 kbit/sec maar 130 kbit/sec

Tijdens bellen is er alleen 3G voorheen had je ook Hsdpa tijdens bellen

Deze van voor 20 nov 2009 open veld

Deze van naar 20 nov 2009 open veld

Bereik van de 3G masten is slechter geworden op grote afstand, op kleine afstand is het bijna niet te merken, Iphone gebruikers zullen het sneller merken
In grote steden geen data overdracht, niet kunnen bellen smssen door overbelaste 3G masten
Buiten de 10 km van de 3G masten geen data overdracht, bellen en smssen dat kon voor 20 nov 2009 wel

Het heeft zeker te maken dat T-Mobile met dubbele UMTS frequenties zend

Laatst gewijzigd door Blids; 02-06-10 om 23:43.
  #68  
Oud 03-06-10, 15:37
gideon de vos gideon de vos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Stolwijk
Berichten: 95
Standaard

[QUOTE=hcblids;459356]Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H

Wat bedoel je met 3G H ik heb nog nooit in mijn scherm 3G H gezien alleen 3 G
  #69  
Oud 03-06-10, 16:23
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

[quote=gideon de vos;459540]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
Ik heb w,n,w plus

Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H

Wat bedoel je met 3G H ik heb nog nooit in mijn scherm 3G H gezien alleen 3 G
Iphone geeft alleen 3G aan

Bij de Htc HD2, T-Mobile Vario 4 kun je ook zien of je 3G Umts of H Hsdpa hebt, bij de Iphone kun je dat niet zien maar wel merken aan de snelheid

Als de snelheid onder de 384 kbit/sec zit je op 3G, is de snelheid boven de 384 kbit/sec dan zit je op H
  #70  
Oud 03-06-10, 16:29
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

zo juist het aanbod van t-mobile gekregen om abo te beeindigen (per heden).
en geaccepteerd.
dus, jullie hebben nu allemaal weer een heel klein beetje meer dekking gekregen.
  #71  
Oud 03-06-10, 21:33
iPhone User iPhone User is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 12
Standaard

Las het vandaag, T-mobile geeft toe dat ze grote capaciteitsproblemen hebben, alle klanten krijgen 2 maanden gratis internet!

T-Mobile compenseert smartphoneklanten | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
  #72  
Oud 04-06-10, 03:03
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chriscilia Bekijk bericht
zo juist het aanbod van t-mobile gekregen om abo te beeindigen (per heden).
en geaccepteerd.
dus, jullie hebben nu allemaal weer een heel klein beetje meer dekking gekregen.
Zo hee dat is soepel...

Hoe lang liep je abonnement al en hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze het per direct beëindigen?
  #73  
Oud 04-06-10, 09:05
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

paar weken geleden schiftelijk geklaagt dat ik al vanaf begin (medio april) met een beroerd bereik werd geconfronteerd, en de internetfunctie slecht tot onbruikbaar was.
gister werd ik gebeld met optie korting of einde abo.
mijn keus was snel gemaakt. dan maar iets meer betalen en bij een andere providere een iphone nemen waarmee ik wel krijg waar ik voor betaal

Laatst gewijzigd door chriscilia; 04-06-10 om 09:21.
  #74  
Oud 04-06-10, 11:41
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Angry reactie van T-mobile

ik heb zojuist per mail een "helaas" standaard mailtje gehad.

Citaat:
Beste klant,

Wij hebben uw klacht ontvangen. De oorzaak van uw klacht heeft te maken met 'filevorming' op bepaalde, drukbezette 3G-antenne-locaties. Het grote succes van smartphones, in het bijzonder de iPhone, draagt hieraan bij. Primaire klachten van klanten zijn: het niet kunnen opzetten van een 3G-verbinding voor mobiel internet. We benadrukken dat het 2G spraak- en datanetwerk naar behoren functioneert.

Uiteraard doet T-Mobile er alles aan om haar klanten binnen de toegezegde termijn van 2 a 3 weken weer een uitstekende dienstverlening, ook op het 3G netwerk, te bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang, meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.

Klanten die aantoonbaar hinder van deze problemen hebben ondervonden zal T-Mobile tegemoet komen. Er wordt deze klanten 2 maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, 1 maand voor het ongemak plus 1 maand bonus. We nemen binnenkort hierover contact met u op. Mocht u in aanmerking komen, dan verwachten wij de verwerking daarvan niet vóór juli 2010.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er op zeer korte termijn een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcodegebied(en) brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Alexander Hamel
Directeur Klantenservice T-Mobile
[flame mode] (vanuit de Trein Enschede <--> Amersfoort gezien)
1 in de ochtend uren op station Enschede is het rustig
2 in het Christelijke dorpje (waar ik ook last heb) Rijssen is zeker in de ochtend en de na middag rustig.
3 bij het binnen rijden van Apeldoorn ook geen data verkeer (ook niet in Twello)
[/flame mode]

Waar ik eerder aan denk is dat T-mobile van uit mijn standpunt gezien het achter liggende netwerk niet op orde heeft want ik heb namelijk we 3G + GSM connectie maar geen data.


deze beide zijn genomen vanaf mijn thuis locatie.

Laatst gewijzigd door daanski; 04-06-10 om 11:57. Reden: speedtest van thuislocatie toegevoegt
  #75  
Oud 04-06-10, 12:33
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Precies, die speedtest geeft een downloadsnelheid aan die ik met mijn Vodafone niet eens haal (Amsterdam Zuid, 1800 Kbs)... dus dat zit wel goed. De backbone is niet op orde. Dat lijkt me trouwens wel iets makkelijker om te fixen...
  #76  
Oud 04-06-10, 14:22
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

Weer het webformulier in gevuld

Exacte locatie (postcode) waar u het probleem ervaart: 8071NH
Netwerktype: 3G / UMTS - HSDPA Netwerk
Dienst: Mobiel internet
Locatie specificatie: U was buiten
Probleem: Probleem met de snelheid van mijn dataverbinding
Datum en tijd 1: 3 juni 17.00, cell-id 7197 snelheid 378 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km, na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1044 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 2: 4 juni 1.00, cell-id 7197 snelheid 375 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1061 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 3: 4 juni 8.30, cell-id 7197 snelheid 377 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1041 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Merk mobiele telefoon of datastick: T-Mobile vario 4, Htc Hd 2
Type mobiele telefoon of datastick: vario 4, Htc

Laatst gewijzigd door Blids; 04-06-10 om 14:24.
  #77  
Oud 04-06-10, 14:42
daanski daanski is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Twente
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar daanski
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
Weer het webformulier in gevuld

Exacte locatie (postcode) waar u het probleem ervaart: 8071NH
Netwerktype: 3G / UMTS - HSDPA Netwerk
Dienst: Mobiel internet
Locatie specificatie: U was buiten
Probleem: Probleem met de snelheid van mijn dataverbinding
Datum en tijd 1: 3 juni 17.00, cell-id 7197 snelheid 378 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km, na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1044 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 2: 4 juni 1.00, cell-id 7197 snelheid 375 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1061 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Datum en tijd 3: 4 juni 8.30, cell-id 7197 snelheid 377 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.98 km,na meerdere keren proberen de site te laden, cell-id 7559 snelheid 1041 kbit/sec, 2 strepen bereik, afstand 1.84 km
Merk mobiele telefoon of datastick: T-Mobile vario 4, Htc Hd 2
Type mobiele telefoon of datastick: vario 4, Htc
Hoe komen jullie aan die CELL-ID gegevens ?
  #78  
Oud 04-06-10, 15:49
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

Voor de iphone kijk even op iPhone Fieldtest: uitleg van het onderdeel Cell Information - iPhone - iPhoneclub.nl

Walibi World heeft nu ook vol op 3G/Hsdpa bereik zins zaterdag

Dat is goed te merken hier aan de 3G/Hsdpa masten

Alleen 7197, 7198, 7199 is nog steeds drama

Laatst gewijzigd door Blids; 07-06-10 om 23:56.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel de veel data gebruik DJxReventon iPhone algemeen 6 13-04-11 16:46
Waarom in iTunes bij capaciteit 3.8GB aan apps terwijl dit opgeteld veel minder is? twslacker iPhone Apps 2 03-04-11 21:08
Wi-Fi bereik na Jailbreak veel minder ascholte Wi-Fi 9 18-05-10 13:23
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 20:39
minder bereik met bl 3.9 dan 4.6 sabatie Archief 1 13-02-08 10:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.