//

Skype over 3G

Skype over 3G discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Enige tijd geleden was er srpake van dat Apple niet langer VOiP (Skype) over 3G zou blokkeren. Is er inmiddels bekend hoe T-mobile met dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-03-10, 17:19
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard Skype over 3G

Enige tijd geleden was er srpake van dat Apple niet langer VOiP (Skype) over 3G zou blokkeren. Is er inmiddels bekend hoe T-mobile met dit gegeven omgaat bij de diverse abonnementen? Heeft Skype de applicatie al aangepast (in NL of elders), of bestaan er plannen daartoe??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-10, 14:38
Goncho Goncho is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Almere
Berichten: 2
Standaard

Omdat skype nog geen update heeft gelanceerd, heb ik iSip gedownload. Maar ik krijg de melding: "NO VOIP CALL ALLOWED FROM CELLULAR NETWORK".
De klantenservice van T-mobile gebeld en ja hoor, sinds apple het toegestaan heeft, blokkeert T-mobile het zelf!
  #3  
Oud 09-03-10, 15:06
ViperNL ViperNL is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 97
Standaard

bij mij werkt het gewoon, heb wel jailbreak en voipover3g
  #4  
Oud 09-03-10, 15:28
Goncho Goncho is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Almere
Berichten: 2
Standaard

Ja ik heb het ook, maar bij mij werkt het niet! Heb je nog iets specials gedaan met voipover3g? Instellingen?
  #5  
Oud 09-03-10, 15:43
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik heb ook voipover3g, dat werkt gewoon bij mij. Ik hoefde niks in te stellen. Het werkt ook over GPRS trouwens.

Voor de zekerheid heb ik ook fring uit de app store gehaald, is gratis en werkt wel uit zichzelf over 3G. Met je skype-account dus. Het ziet er wel een beetje jaren 90 uit, dat fring.
  #6  
Oud 09-03-10, 16:19
iKobus's schermafbeelding
iKobus iKobus is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Huizen
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Ik heb ook voipover3g, dat werkt gewoon bij mij. Ik hoefde niks in te stellen. Het werkt ook over GPRS trouwens.

Voor de zekerheid heb ik ook fring uit de app store gehaald, is gratis en werkt wel uit zichzelf over 3G. Met je skype-account dus. Het ziet er wel een beetje jaren 90 uit, dat fring.
Welke provider heb je?
__________________
 iPhone 2G 8GB USA  iPhone 5S 16GB White  ATV 3
 iPad 3 16GB Wi-Fi  iMac (21,5" late 2012)
  #7  
Oud 09-03-10, 16:20
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik heb T-Mobile, doen Vodafone en KPN dan moeilijk als je voip gebruikt?

Edit: ik zie hierboven dat juist T-Mobile moeilijk doet. Net geprobeerd over GPRS, 3G werkt hier (Rotterdam) niet op dit moment. De "skype call testing service" werkte wel, al was de verbinding niet best, waarschijnlijk vanwege GPRS.

Maar ik heb dus een jailbreak met voipover3g.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 09-03-10 om 16:45.
  #8  
Oud 09-03-10, 16:47
iKobus's schermafbeelding
iKobus iKobus is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Huizen
Berichten: 133
Standaard

Dan zal dat het zijn. Bij mij werkt het niet helaas!
  #9  
Oud 09-03-10, 16:47
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Net fring geprobeerd, die werkt ook! Nou was het kunnen skypen over 3G een belangrijke reden om te jailbreaken, ik ben blij dat dat nog werkt!
  #10  
Oud 10-03-10, 09:47
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goncho Bekijk bericht
Omdat skype nog geen update heeft gelanceerd, heb ik iSip gedownload. Maar ik krijg de melding: "NO VOIP CALL ALLOWED FROM CELLULAR NETWORK".
De klantenservice van T-mobile gebeld en ja hoor, sinds apple het toegestaan heeft, blokkeert T-mobile het zelf!
Maar op welke juridische gonden zou T-mobile VoIP over 3G kunnen blokkeren? In het Iphone contract (januari 2010) wordt gesproken van 'onbeperkt internet gebruik' (binnen NL), restricties worden daarbij niet genoemd. In het Web 'n Walk abo wordt expliciet aangegeven dat VoIp niet is toegestaan in combinatie met een T-Mobile Relax Sim Only abo. M.a.w. wel in combinatie met andere T-Mobile Relax abo's. Conclusie zou m.i. dus moeten zijn dat T-Mobile VoIP over 3G contractueel allen kan verbieden bij een Web 'n Walk abo in combinatie met een T-Mobile Relax Sim Only abo, in alle overige gevallen en combinaties niet.
In andere vormen van VOiP dan Skype ben ik niet geintersseerd. Begrijp ik nu dat ik dus moet wachten op een update van Skype en dan eventueel de (juridische) strijd aan moet gaan met T-Mobile om op legale wijze te kunnen Skypen, of blijft een jailbreak altijd noodzakelijk?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Skype op pauze na verlaten skype scherm (backgrounder) UpturnedL1fe iPhone Apps 8 15-08-10 01:29
Gezocht Skype to Skype app Gerwin iPhone Apps 3 11-03-08 13:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.