//

T mobile data verbruik per mei NIET meer onbeperkt

T mobile data verbruik per mei NIET meer onbeperkt discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Even schrikken toen ik net een SMSJe van T mobile kreeg. Vanaf begin mei is data gebruik niet meer ONBEPERKT (volgens T-Mobile zijn het om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-03-10, 13:38
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard T mobile data verbruik per mei NIET meer onbeperkt

Even schrikken toen ik net een SMSJe van T mobile kreeg.
Vanaf begin mei is data gebruik niet meer ONBEPERKT (volgens T-Mobile zijn het om een Eur. richtlijn gaan)

Zou zo echt niet weten wat ik verbruik in geld omgezet.
Juist omdat het onbeperkt is let je daar niet op.
Erg jammer je mag voor € 59,95 (even uit me hoofd)

Iemand enig idee waar dat ongeveer op neer komt.
Check nu automatisch mail, surf, net zo makkelijk onderweg als thuis

Vraag is, kan dat straks ook, zonder extra rekening t krijgen dat je buiten bundel gaat
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-03-10, 14:12
kenotte kenotte is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 24
Standaard

Idd in de EU en in Nederland gewoon onbeperkt en geen extra kosten. Dus eigenlijk een soort beveiliging zodat je niet voor vreemde nota's komt te staan als je per ongeluk dataroaming aan hebt staan in het buitenland.

  #3  
Oud 13-03-10, 14:50
Kajlaurent Kajlaurent is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Dit maakt mij dus echt ziek he. Ik vind dit zo dom. Kreeg vandaag het smsje. Hoeveel ik verbruik? Ik heb geen idee. Het is gewoon ronduit belachelijk. Dit gaat zeker klanten kosten. Ik ga in ieder geval weg bij t-mobile als ik geen onbeperkt internet heb.
  #4  
Oud 13-03-10, 15:01
marcootje75 marcootje75 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Beter lezen......
Je wordt vanaf 3 mei juist in bescherming genomen tegen te hoge kosten door internetgebruik, en dan vooral in het buitenland...
Als je gewoon een onbeperkte bundel hebt, zoals Web en Walk (plus) of via een Iphone-abbo, veranderd er niets...
Als je dat niet hebt kunnen de kosten (vooral als je in het buitenland bent) enorm oplopen, en daarvan moet de provider je vanaf 3 mei dus op de hoogte stellen, volgens de nieuwe EU-regels....
Niks aan het handje dus....hoewel er wel geluiden opgaan dat het in de toekomst wel eens kan gaan veranderen met dat onbeperkte....
@ kenotte: onbeperkte databundels gelden alleen in Nederland en niet in de hele EU....zodra je bijvoorbeeld in Duitsland bent betaal je gewoon de hoofdprijs!!

Laatst gewijzigd door marcootje75; 13-03-10 om 15:05.
  #5  
Oud 13-03-10, 15:17
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Die limiet geld buiten Nederland in de EU. Dus in Nederland blijft het onbeperkt!
  #6  
Oud 13-03-10, 15:18
Kajlaurent Kajlaurent is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Phew . Ik hoopte al zoiets. Ik vond het bericht niet al duidelijk.
  #7  
Oud 13-03-10, 15:23
MacLover23 MacLover23 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik vind het echt top dat de EU zulke regels introduceerd! Ik ken veels te veel mensen die per ongeluk hun mobiel internet aan laten terwijl ze roamen (zeer begrijpelijk) en dan einde van de maand belachelijke rekeningen krijgen. Dit beperkt iig de afzetterij van de boevenbende telecombedrijven...
  #8  
Oud 13-03-10, 19:06
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Kreeg deze bericht ook vandaag XD

Betekend het eigenlijk dat ik niet meer 10 euro permaand betaal voor internet??
  #9  
Oud 13-03-10, 22:21
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Die limiet geld buiten Nederland in de EU. Dus in Nederland blijft het onbeperkt!

Ik hoop echt van harte dat het waar is.
Zoals sommige weten te melden dat het BUITEN NL is. En onbeperkt in NL zo blijft..

Vraagje aan de mensen die dit melden, hoe komen jullie hieraan, ik maak het NIET op uit de melding, ook niet op de site.
Ze hebben het over zone's maar linkje naar de zone's werkt hier niet.

Het artikel waar T mobile naar verwijst weet alleen te melden dat het van toepassing is 'binnen de EU' is erg rekbaar want wij Nederlanders zitten toch ook in dezelfde EU

Kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen? heel graag
  #10  
Oud 13-03-10, 23:33
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Bekijk bericht
Ik hoop echt van harte dat het waar is.
Zoals sommige weten te melden dat het BUITEN NL is. En onbeperkt in NL zo blijft..

Vraagje aan de mensen die dit melden, hoe komen jullie hieraan, ik maak het NIET op uit de melding, ook niet op de site.
Ze hebben het over zone's maar linkje naar de zone's werkt hier niet.

Het artikel waar T mobile naar verwijst weet alleen te melden dat het van toepassing is 'binnen de EU' is erg rekbaar want wij Nederlanders zitten toch ook in dezelfde EU

Kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen? heel graag
T-mobile kan niet zomaar je onbeperkt internet afpakken aangezien dit in jou contract is opgenomen. Mochten ze dit wel doen moet er een mogelijkheid zijn om het contract te ontbinden (contractbreuk eventueel). Dus ik denk dat zoals hierboven al word beschreven dat het om het buitenland gaat, en dat Nederland gewoon onbeperkt blijft (aangezien je t-mobile contract ook is bij een iphone abbo Onbeperkt internet binnen Nederland)
  #11  
Oud 14-03-10, 09:40
sham27 sham27 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 85
Standaard

Tuurlijk gaat het alleen om het buitenland, in Nederland maak je nooit kosten voor mobiel internet, aangezien dat in je abo zit. Zoals Marcootje75 al zei is het juist een hele goede regeling!

Lees anders ook eens een
krant, dan had je dit al geweten.
  #12  
Oud 15-03-10, 16:47
blaaat blaaat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik kreeg een SMSje van t-mobile dat voorwaarden per 3 mei veranderen zie t-mobile.nl/eu. Die website is dus onbereikbaar.

Momenteel is het zo dat je maximaal 15€ per dag kan uitgeven in het buitenland. Daarvoor mag je 50MB op volle snelheid gebruiken en daarna wordt je verbinding gecapped en mag je onbeperkt voor €15 doorgaan.

Als dat dus gelimiteerd wordt op €60 ipv €15 gaan we alleen maar achteruit!
  #13  
Oud 16-03-10, 17:43
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blaaat Bekijk bericht
Ik kreeg een SMSje van t-mobile dat voorwaarden per 3 mei veranderen zie t-mobile.nl/eu. Die website is dus onbereikbaar.

Momenteel is het zo dat je maximaal 15€ per dag kan uitgeven in het buitenland. Daarvoor mag je 50MB op volle snelheid gebruiken en daarna wordt je verbinding gecapped en mag je onbeperkt voor €15 doorgaan.

Als dat dus gelimiteerd wordt op €60 ipv €15 gaan we alleen maar achteruit!
Zoiets dacht ik ook te lezen net inderdaad in mijn iphone contractvoorwaarden.

[FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]
Datagebruik via t-zones, WAP-portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per MB)
Breedband internet [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]3 [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]€ 2,00 € 5,00 € 10,00
T-Mobile HotSpot in het buitenland (per minuut) [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]4 [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]€ 0,25 € 0,25 € 0,25
Kijk voor de beschikbaarheid van mobiele netwerken in het buitenland, de verdeling van landen per zone en de overige tarieven voor ‘bellen in en vanuit het buitenland’ op
www.t-mobile.nl. De T-Mobile Buitenland tarieven gelden voor gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. Voor het bellen naar servicenummers gelden andere
tarieven en voorwaarden. ¹ Voor bellen binnen zone 1 betaalt u per seconde met een minimum van 30 seconden. Voor gebeld worden binnen zone 1 betaalt u per seconde.
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]
2 [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]In zone 2 en 3 betaalt u per 30 seconden met een minimum van een minuut voor zowel bellen als gebeld worden [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]3 [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]Uw gebruik wordt in het buitenland per dag vastgesteld
en naar boven afgerond op 10 KB of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 50 MB per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/16 Kbps. U betaalt
maximaal € 15,00 per dag in zone 1en maximaal € 50,00 per dag in zone 2 en 3. [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]4 [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]T-Mobile berekent uw HotSpot gebruik per hele eenheden van 1 minuut. Uw gebruik wordt
per dag vastgesteld en per minuut achteraf verrekend op uw factuur.
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=1]
[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
Volgens mij is dit dus een verslechtering ipv een verbetering. iemand hier meer verstand van? Feit blijft natuurlijk wel dat het een wet is die nu opogelegd word om mensen te beschermen.

Laatst gewijzigd door DaveD30; 16-03-10 om 17:47.
  #14  
Oud 17-03-10, 07:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Misschien moeten jullie dit artikel eens goed doorlezen op iPc.....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 17-03-10, 08:21
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Zoals de vorige schrijver aangeeft, lees dat stuk even. Je zult zien dat er niets aan de hand is, alleen krijg je geen grote rekening meer wanneer je in het buitenland (onbewust) data hebt verbruikt. Tenzij je zelf bij T-Mobile aangeeft dat je die grens niet wil.
  #16  
Oud 19-03-10, 21:03
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

En die €15 uit de voorwaarde waar jullie het over hebben is per DAG......
De €59,95 uit de SMS is per MAAND.....

We gaan er dus helemaal niet in dit opzicht op achteruit.......
  #17  
Oud 20-03-10, 09:46
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Bekijk bericht
Vraagje aan de mensen die dit melden, hoe komen jullie hieraan, ik maak het NIET op uit de melding, ook niet op de site.
Ze hebben het over zone's maar linkje naar de zone's werkt hier niet.

Het artikel waar T mobile naar verwijst weet alleen te melden dat het van toepassing is 'binnen de EU' is erg rekbaar want wij Nederlanders zitten toch ook in dezelfde EU

Kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen? heel graag
Er staat toch duidelijk "Limiet mobiel internetgebruik buitenland (roaming)"

Buitenland = buitenland
roaming = buitenland
  #18  
Oud 22-03-10, 10:33
T.Verhoeven T.Verhoeven is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 44
Standaard

Dit geld dus idd niet voor Nederland, waar maken mensen zich druk om
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verbruik mobiele data SuperDidi Wi-Fi 1 29-11-10 01:14
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 24-11-10 23:06
Data verbruik controleren groochy Orange 16 23-08-10 12:04
Maandelijks data-verbruik djgns Overige providers Nederland 19 14-08-10 10:34
KPN internet, niet op data verbruik jlrens KPN 1 03-04-10 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.