//

T-Mobile breidt de hsdpa dekking fors uit

T-Mobile breidt de hsdpa dekking fors uit discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dames en Heren ik heb wel heel erg veel goed nieuws voor iphone en t-mobile klanten er worden er nog 1000 a 1500 hsdpa opstel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-03-10, 23:49
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard T-Mobile breidt de hsdpa dekking fors uit

Dames en Heren ik heb wel heel erg veel goed nieuws voor iphone en t-mobile klanten er worden er nog 1000 a 1500 hsdpa opstel punten tot halve wegen 2010 bij geplaast en ook in werking gezet

BTS Kast Nokia UltraSite WCDMA Optima Supreme Umts/Hsdpa van T-Mobile die je veel lang de snelweg ziet staan en in plaatsen voor een groot bereik zie foto

Deze BTS Nokia UltraSite EDGE, WCDMA, Supreme Edge, Umts/Hsdpa van T-Mobile die je veel in dorpen, steden ziet hebben een kleiner bereik dan de Nokia UltraSite WCDMA Optima Supreme zie foto
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-10, 01:06
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Wat is je bron?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 22-03-10, 01:47
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

Een een maat van mij die is antenne bouwer, en bouwt t-mobile antenne,s in nederland

zo weet ik ook dat
25 juli 2009 in putten is er een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren betere dekking in putten en station putten
25 juli 2009 bij de beek is er een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren betere dekking in het bos en doorgaande wegen
16 oktober 2009 in koudhorn is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren betere dekking in het bos en doorgaande wegen
1 januari 2010 in nunspeet 2 nieuwe 3G/HSDPA masten geplaast met beide 3 sectoren zijn ze nog aan het testen komt een betere dekking in heel nunspeet
21 januari 2010 Harderwijk is een mast bij geplaatst met 3 sectoren en is nu hele goede 3G/Hsdpa dekking op station harderwijk
21 januari 2010 In zeewolde is in het Centrum een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren betere dekking in zeewolde
8 maart 2010 Bij het station van putten is ook een 3G/HSDPA mast geplaast 3 sectoren nog niet in gebruik komt betere dekking op station putten
21 januari 2010 ook t,harde op het schietterrein is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren is nu een betere dekking op station t,harde, geen gat meer
21 januari 2010 epe is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren betere dekking in het bos en doorgaande wegen
21 januari 2010 aan de doorgaande weg richting vierhouten is de 3G/HSDPA mast
25 januari 2010 opstel punt in nijkerk industrieterrein uigebreid van 3 sectoren naar 6 sectoren voor meer capaciteit
geplaast met 3 sectoren betere dekking in het bos en doorgaande wegen
25 januari 2010 is op het industrieterrein bovenland een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren geeft betere dekking op het industrieterrein bovenland
8 maart 2010 Bij het station van putten is ook een 3G/HSDPA mast geplaast 3 sectoren nog niet in gebruik komt betere dekking op station putten
10 maart in hilversum zuid is ook een 3G/HSDPA mast geplaast 3 sectoren geplaast moet betere dekking gaan geven in hilversum zuid
en zo kan ik nog wel even door gaan

Laatst gewijzigd door Blids; 22-03-10 om 19:23.
  #4  
Oud 22-03-10, 02:29
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

nuz.nl Netwerk T-Mobile kraakt | NUzakelijk | Nieuws voor professionals

[h1]Netwerk T-Mobile kraakt [/h1]
DEN HAAG - De snelle netwerken van telecombedrijven snakten jarenlang naar klandizie. Nu moet T-Mobile ''alle zeilen bijzetten'' om de sterk groeiende vraag naar mobiel internet op te vangen, zo zegt directeur Bart Weijermars.

© ANP

T-Mobile heeft in Nederland het dataverkeer de afgelopen jaren explosief zien groeien. Twee jaar geleden ging per maand 67 terabyte aan data over het netwerk. Vorig jaar was dat al 200 terabyte, ofwel zo'n vier miljard mailtjes.
De groei kan het iPhone-effect worden genoemd. In 2008, het jaar waarin T-Mobile de exclusieve aanbieder werd van de Apple-telefoon, verachtvoudigde het internetverkeer zelfs.

[h2]Groei[/h2]
Met meer investeringen anticipeert T-Mobile op een verdere groei, zegt Weijermars in een interview met persbureau ANP. Hij spreekt van de grootste uitbreiding van het netwerk voor snel mobiel internet (3G) in jaren.
''We gaan meer basisstations plaatsen en meer ruimte reserveren voor mobiel internet. Het is nu zaak om het groeiende gebruik door smartphones en mobiele computers bij te houden.''

[h2]Investeren[/h2]
T-Mobile wil niet zeggen hoeveel wordt geïnvesteerd. Weijermars spreekt van ''heel veel geld''. De afgelopen tien jaar investeerde zijn bedrijf al meer dan 10 miljard euro in zijn Nederlandse activiteiten.
Het netwerk kraakt nu op plekken waar veel mensen samenscholen, bijvoorbeeld in de zomer op de stranden en in stadions voor concerten en voetbalwedstrijden. Telefoongebruikers klagen daar over een gebrek aan 3G-bereik.

[h2]Rendabel[/h2]
Weijermars noemt dit ''onoverkomelijk''. ''Op een aantal locaties is het niet rendabel om het netwerk uit te breiden. We moeten daar realistisch in zijn. Ook onze concurrenten kunnen dergelijke piekbelastingen niet aan.''
Telecombedrijven willen de komende jaren de snelheden van hun netwerk verhogen. T-Mobile toonde onlangs in Barcelona op het Mobile World Congress een testopstelling van een netwerk dat per seconde 55 Megabit aan data kan versturen.

[h2]Netwerk[/h2]
Het huidige Nederlandse netwerk van het telecombedrijf kan maximaal 7,2 Mb aan. Dit jaar volgt uitbreiding naar 14,4 Mb.
De nieuwe mogelijkheden die de snellere netwerken bieden, zullen leiden tot verschillende abonnementen voor mobiel internet, zegt Weijermars. ''We gaan meer kijken naar de snelheid en de diensten die worden geleverd, maar dan wel op een manier dat de consument zich geen zorgen maakt over zijn datagebruik. Een video in HD-kwaliteit bekijken is echter heel wat anders dan je mail binnenhalen.''
© ANP

Laatst gewijzigd door Blids; 22-03-10 om 02:32.
  #5  
Oud 30-03-10, 12:52
Schroef Schroef is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 42
Standaard

Ik heb wat anders gehoord van TM zelf.

Had zoveel problemen met de 3G dekking dat TM mij voor de keuze zette om een korting op het abo te accepteren of voor een contract ontbinding te gaan.
Volgens TM konden ze mij t/m december dit jaar geen verbetering beloven.

TM zal haar netwerk verbeteren/uitbreiden,maar denk dat dat pas volgend jaar merkbaar zal zijn.
  #6  
Oud 30-03-10, 13:43
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schroef Bekijk bericht
Ik heb wat anders gehoord van TM zelf.

Had zoveel problemen met de 3G dekking dat TM mij voor de keuze zette om een korting op het abo te accepteren of voor een contract ontbinding te gaan.
Volgens TM konden ze mij t/m december dit jaar geen verbetering beloven.

TM zal haar netwerk verbeteren/uitbreiden,maar denk dat dat pas volgend jaar merkbaar zal zijn.
Contract ontbinding met behoud van iphone? Indien niet, moet je gewoon eisen!
  #7  
Oud 30-03-10, 21:49
Schroef Schroef is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 42
Standaard

Denk niet dat je de iphone mag houden als je net 3 maanden een abo bij TM hebt.

Vergeet niet dat de telefoon door TM gesubsidieerd wordt.
  #8  
Oud 06-04-10, 00:25
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

T-Mobile KS is vaak niet goed op de hoogte volgens mij maat en dat klopt ook

Mij maat zij toen al dat er 2 nieuwe hsdpa masten zijn geplaast in nunspeet

Een mooi voorbeeld ik bel 3 weken later de T-Mobile KS op, vraag of de hsdpa dekking woord verbeterd, nee voorlopig komt er geen verbetering op jou woonadres

Een dag er na vrijdag had ik ineens veel betere hsdpa ontvangst van een duidelijke nieuwe mast volgens id-cell 39779

In oost nunspeet overal 4 streepen buiten en binnen 2 a 3 streepen, op mij woonadres in de woonkamer zelfs 1 streepje, op zolder 2 a 3 streepen

Dus weer de T-Mobile KS opgebeld en mij verhaal aan de dame uitgelegt, ze zette mij even in de wacht, volgens terug zei ze dat ze er niks van snapte hoe dat nou kon, ze kon alleen zien dat er verlopig niks verbeterd zal worden, maar ze wilde het zeker weten want ze wilde mij geen foute infomatie geven en ging naar de teamleider, zette weer in de wacht dat duurde zeker 10 min

vervolgens terug zei ze dat er in gemeente nunspeet 7 hsdpa masten bij kwamen die binnen 1 a 3 maanden ingebruik genomen worden, 2 masten zouden op mij woonadres hele verbetering gaan geven over 1 maand

ze zijn nu de 7 van 5 masten aan het testen en gaan binnen 1 maand ingebruik genomen worden, 2 van de 7 zijn al ingebruik genomen maar staan te ver weg van jou woonadres

Ze waren steeds aan testen met mast in oost nunspeet, wat nu lijkt afgerond omdat ik er geen hsdpa meer van heb ontvangen, en ook niet in oost nunspeet 8072 waar ik tijdens de testen 4 streepen Hsdpa ontvangde van een duidelijke nieuwe mast id-cell 39777,39778,39779

Zaterdag avond had ik ineens 4 streepen op het station nunspeet en op woonadres op zolder 3 a 4 streepen en in de woonkamer 2 streepen hsdpa, buiten 3 streepen hsdpa, van een duidelijke nieuwe mast id-cell 39747,39748,39749 waar ze nu mee aan het testen zijn zo lijkt het, echt een hele verbetering, vanavond 21.00 zakte het hsdpa bereik terug naar 2 streepen id-cell 7197, Nu is er weer van id-cell 39747 ontvangst

ik verwacht dat nieuwe mast id-cell 39777,39778,39779 het eerst active woord en dan de nieuwe mast id-cell 39747,39748,39749

T-Mobile is er druk mee bezig overal, ook waar je het niet verwacht, je kunt zo maar ineens goede hsdpa dekking hebben

Laatst gewijzigd door Blids; 06-04-10 om 00:35.
  #9  
Oud 06-04-10, 10:02
Bulletdodger Bulletdodger is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 105
Standaard Dekking 3G uitbreiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
T-Mobile KS is vaak niet goed op de hoogte volgens mij maat en dat klopt ook
Ik zie dit topic en lees dat Tmobile hpsda uitbreidingen doet, dat is mooi want ik heb thuis geen 3g bereik maar alleen GPRS. Nu zie ik op de T-Mobile dekkingskaart dat ze binnen 3 maanden 3G dekking verwachten maar volgens mij staat dat er al een tijdje.

In hoeverre is die melding op de dekkingskaart een signaal dat er echt verbeteringen te verwachten zijn op het netwerk?
  #10  
Oud 06-04-10, 12:09
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik ben woonachtig in Rotterdam en heb hier geen reden tot klagen qua bereik en beschikbaarheid van het netwerk, op mijn werk is het een ander verhaal. Ben werkzaam op de Maasvlakte en daar zouden ze wat mij betreft nog een stuk kunnen verbeteren, dus mochten ze nog wat masten overhebben
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #11  
Oud 12-04-10, 18:15
robbie94 robbie94 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Weesp
Berichten: 29
Standaard

vandaag de klanten service gesproken van t-mobile.
Ik vertelde hun dat in heel weesp/muiden weinig of geen dekking zit.
De mevrouw van t-mobile vertelde mij dat vanaf september 2010 zij gaan werken aan een verbeterde netwerk. ik krijg nu 4 maanden lang 50 % korting op mijn abbonoment.
Dus totaal een winst van 90 euro
  #12  
Oud 12-04-10, 18:34
Schroef Schroef is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 42
Standaard

Ik had het wel geweten als ik jou was: Contract ontbinden en in juni/juli de nieuwe Iphone nemen

Mijn contract is onlangs op 12 maart ontbonden.

Hopelijk komt Apple dit keer met een echte update vd iphone.
  #13  
Oud 12-04-10, 20:25
LilMocr0 LilMocr0 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Met welke reden heb je je abbo laten ontbinden?
  #14  
Oud 12-04-10, 20:38
Schroef Schroef is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 42
Standaard

De reden was dat TM mij niet de in het contract overeengekomen diensten kon leveren.

Ze verwachtten pas in december 2010 verbeteringen en daar wilde ik niet op wachten.

Het was de korting of contract ontbinden en toestel retour.
  #15  
Oud 12-05-10, 06:19
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

T-Mobile is hard bezig, 1 voor 1 3G/Hsdpa masten te testen en active te zetten.

Hier zijn algelopen maand 5 nieuwe masten met 3G gekomen, en dat woorden er nog meer

In west nunspeet 3 maanden en 1 week storing wat maar niet woord opgelost

Gerekend van af wijk t,hul in nunspeet
1 op -bijna 1 km afstand 920 meter niet active 3G - station nunspeet
2 op -bijna 2 km afstand 1.84 km active nieuwe mast 3G - nunspeet oost
3 op -bijna 2 km afstand 1.98 km active mast 3G - nunspeet west snelweg
4 op -bijna 4 km afstand 3.60 km active mast 3G - zanderplas snelweg
5 op -bijna 4 km afstand 3.82 km active nieuwe mast 3G - kolstee vierhouten
6 op -bijna 5 km afstand 4.78 km niet active 3G - hulshorst
7 op -bijna 6 km afstand 5.59 km active mast 3G - tussen nunspeet, t,harde snelweg
8 op ---- 6,5 km afstand 6,55 km niet active 3G - vierhouten centrum
9 op ------ 7 km afstand 7.07 km active - nieuwe mast 3G - grens gemeente nunspeet, epe
10 op ----- 7 km afstand 7.09 km active mast 3G - hierden snelweg
11 op --- 7,5 km afstand 7.51 km niet active 3G - bij elspeter heide autoweg
12 op bijna 9 km afstand 8.98 km active - nieuwe mast 3G - schietterrein t,harde
13 op bijna 10km afstand 9.82 km active - nieuwe mast 3G - elspeet centrum

Zijn er meer die het gemerkt hebben

Lijkt mij sterk dat niet iemand dat gemerkt heeft

Iedereen kan nu zo maar ineens betere 3G dekking hebben in nederland, T-Mobile is er hard mee bezig

Laatst gewijzigd door Blids; 12-05-10 om 06:28.
  #16  
Oud 12-05-10, 11:54
Bulletdodger Bulletdodger is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
T-Mobile is hard bezig, 1 voor 1 3G/Hsdpa masten te testen en active te zetten.

Hier zijn algelopen maand 5 nieuwe masten met 3G gekomen, en dat woorden er nog meer

In west nunspeet 3 maanden en 1 week storing wat maar niet woord opgelost

Gerekend van af wijk t,hul in nunspeet
1 op -bijna 1 km afstand 920 meter niet active 3G - station nunspeet
2 op -bijna 2 km afstand 1.84 km active nieuwe mast 3G - nunspeet oost
3 op -bijna 2 km afstand 1.98 km active mast 3G - nunspeet west snelweg
4 op -bijna 4 km afstand 3.60 km active mast 3G - zanderplas snelweg
5 op -bijna 4 km afstand 3.82 km active nieuwe mast 3G - kolstee vierhouten
6 op -bijna 5 km afstand 4.78 km niet active 3G - hulshorst
7 op -bijna 6 km afstand 5.59 km active mast 3G - tussen nunspeet, t,harde snelweg
8 op ---- 6,5 km afstand 6,55 km niet active 3G - vierhouten centrum
9 op ------ 7 km afstand 7.07 km active - nieuwe mast 3G - grens gemeente nunspeet, epe
10 op ----- 7 km afstand 7.09 km active mast 3G - hierden snelweg
11 op --- 7,5 km afstand 7.51 km niet active 3G - bij elspeter heide autoweg
12 op bijna 9 km afstand 8.98 km active - nieuwe mast 3G - schietterrein t,harde
13 op bijna 10km afstand 9.82 km active - nieuwe mast 3G - elspeet centrum

Zijn er meer die het gemerkt hebben

Lijkt mij sterk dat niet iemand dat gemerkt heeft

Iedereen kan nu zo maar ineens betere 3G dekking hebben in nederland, T-Mobile is er hard mee bezig
Kan jij ergens zien waar T-Mobile die masten in de planning heeft?
  #17  
Oud 12-05-10, 17:29
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
T-Mobile is hard bezig, 1 voor 1 3G/Hsdpa masten te testen en active te zetten.

knipper-de-knip

Iedereen kan nu zo maar ineens betere 3G dekking hebben in nederland, T-Mobile is er hard mee bezig
Kunt u gaarne kijken voor mij wat de toekomst zal brengen voor postcode 3079 (Rotterdam)?
  #18  
Oud 12-05-10, 18:01
Blids Blids is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nunspeet
Berichten: 36
Standaard

ik ben geen zakelijke klant bij t-mobile en kan dat niet zien, maat van mij is antenne bouwer en zegt dat je aan de antenne's kunt zien waar t-mobile 3G heeft uigebreid.


@ Suriboy777 - 3079 zit 1 km van af een T-Mobile 3G mast

Mogelijk woord de mast aan de huniadijk en de vegelinsoord uitgebreid met 3G
  #19  
Oud 12-05-10, 18:04
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hcblids Bekijk bericht
ik ben geen zakelijke klant bij t-mobile en kan dat niet zien, maat van mij is antenne bouwer en zegt dat je aan de antenne's kunt zien waar t-mobile 3G heeft uigebreid.


@ Suriboy777 - 3079 zit 1 km van af een T-Mobile 3G mast

Mogelijk woord de mast aan de huniadijk en de vegelinsoord uitgebreid met 3G
Dus nog niet "intern" bekend welke lokaties/masten een uitbreiding gaan krijgen?
  #20  
Oud 12-05-10, 18:48
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 Bekijk bericht
Ik ben woonachtig in Rotterdam en heb hier geen reden tot klagen qua bereik en beschikbaarheid van het netwerk, op mijn werk is het een ander verhaal. Ben werkzaam op de Maasvlakte en daar zouden ze wat mij betreft nog een stuk kunnen verbeteren, dus mochten ze nog wat masten overhebben
Heb inmiddels geen klagen meer wat betreft mijn werk locatie, nu op de Maasvlakte een vol signaal met 3G
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:31.