//

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) idd gewoon gebruik maken van het opzegrecht, is hun eigenschuld dat ze niet aan de termijn van 4 weken kunnen voldoen. Hebben zelf de OPTA ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 05-04-10, 20:49
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

idd gewoon gebruik maken van het opzegrecht, is hun eigenschuld dat ze niet aan de termijn van 4 weken kunnen voldoen. Hebben zelf de OPTA meer als een jaar tegengehouden en ja nu zeggen ze dat het niet hun schuld is omdat de opta het oplegd, Jajajajajajajajaja zegt de opta als je je gehouden had aan ons verzoek dan had je deze problemen niet gehad


Dus allemaal het contract opzeggen, door blijven bellen met T mobile tot de nieuwe 4gs komt en weer een nieuwe telefoon. Dus met andere woorden contractsvrij maken
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 05-04-10, 20:53
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

hoe werkt dat contractsvrij maken dan? dan krijg je wel elke maand je 150 sms/minuten, maar dan kan je elk moment er mee stoppen ofzo?
  #63  
Oud 05-04-10, 21:18
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Idd zo werkyt het, je hebt dan een opzegtermijn van 1 maand en zakelijke klanten 3 maanden
  #64  
Oud 06-04-10, 11:26
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

heb mijn abbo bij tmobile pas vanaf maart. maar met de 4g/hd release op oog wil ik hem best wel vast opzeggen.

heeft iemand zijn of haar abbo al met succes opgezegd bij tmobile door deze wijziging? zo ja? is dit alleen maar een telefoontje naar klantenservice of ?

en doen ze moeilijk over behoud van telefoon als je abbo nog niet heel lang is ingegaan?

ik ben hier heel benieuwd naar ik ga als het opgezeggen ook echt kan hier gebruik van maken en dan wel netjes bij tmobile blijven tot nieuwe phone uit is
  #65  
Oud 06-04-10, 11:45
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

gewoon verwijzen naar de boodschap en het screenshot en verwijzen naar het opzegrecht van de OPTA. Je krijgt een afwijzing maar dan ligt het vast en als de opta volgende week met een uitspraak komt dan verwijs je naar je eerdere email
  #66  
Oud 06-04-10, 12:00
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

Nou gebeld met de klantenservice.
hele vriendelijke dame die me verteld meneer het betreft geen wijziging van de algemene voorwaarden dus helaas geld het opzeg recht niet.
ik heb netjes aangegeven dat de opta hier anders over denk. en dat ik in ieder geval genoteerd wilde hebben dat ik wil opzeggen als de opta hier uitspraak over doet.

daarnaast adviseerde ze me wel ook te mailen en een brief te schrijven wat we straks zu hause ook maar is gaan doen
  #67  
Oud 06-04-10, 12:41
maceddy maceddy is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hoge Noorden
Berichten: 82
Standaard

Interessant.... Enige reden dat ik bij T-Mobile zit is voor de iPhone... Zat hiervoor bij Vodafone en dat beviel (qua dekking etc.) veel beter!

Even in de gaten houden

p.s. hoe zit dit met de kosten?? Ik heb mn iPhone bij een opzegging nog lang niet 'betaald'....
  #68  
Oud 06-04-10, 12:47
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Interessant.... Enige reden dat ik bij T-Mobile zit is voor de iPhone... Zat hiervoor bij Vodafone en dat beviel (qua dekking etc.) veel beter!

Even in de gaten houden

p.s. hoe zit dit met de kosten?? Ik heb mn iPhone bij een opzegging nog lang niet 'betaald'....
ik heb telefoon ook maar 1 maand. geen idee hoe het met kosten zit. als ik meer hoor van tmobile en opta zal ik dat hier natuurlijk vermelden.

ik ga ook mijn abbo contractvrij maken zodat ik nog wel bij ze blijf totdat de 4g komt en dan eventueel naar een andere provider. dit ook aangezien ik een phone heb met simlock.
  #69  
Oud 07-04-10, 13:25
Glupost Glupost is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
en als de opta volgende week met een uitspraak komt dan verwijs je naar je eerdere email
Tqam, goed bezig!

Ik ben net ingetuned in dit gebeuren, dus volgende week kunnen we een uitspraak van Opta verwachten en aan de hand daarvan waarschijnlijk ons contract ontbinden ?
  #70  
Oud 10-04-10, 13:36
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft iemand een mail adres dan van t-mobile?

Inmiddels al gevonden en mail gestuurd en reactie ontvangen!
Ze zeggen dus dat ze er niks aan kunnen doen omdat het wettelijk opgelegd is bla bla bla.
ik had ze dus juist de vraag gesteld om de €5,- optrie ernaast te blijven bieden aangezien ze niet wettelijk verplicht waren deze te verwijderen.
Inmiddels dus mail nummer 2 verzonden naar ze!

Laatst gewijzigd door DaveD30; 10-04-10 om 14:30.
  #71  
Oud 10-04-10, 16:16
raydekok raydekok is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 20
Standaard

is er niet een handig standaard mailtje voor t-mobile? want ik wil dit ook zit al jaren bij ze en begin ze een beetje te wantrouwen. ik ga dus graag over naar aan vodafone ofzo. ff voor de helderheid wat ga ik tegen ze zeggen?
  #72  
Oud 10-04-10, 16:35
Tm-R Tm-R is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Ik heb sinds augustus een abbo.
Vind dit erg handig ivm een 2 jarig abbo wat ik HAAT.
Kan alleen op dit moment geen email vinden.
heeft iemand deze voor me?

Contactformulier T-Mobile!

https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/...email%20klacht

Laatst gewijzigd door Tm-R; 10-04-10 om 16:50.
  #73  
Oud 10-04-10, 16:50
raydekok raydekok is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 20
Standaard

is bij mij niet eens om mijn abbo. ik vind het gewoonweg niet meer netjes met die gasten. is ook niet eerlijk. altijd tevreden geweest maar nu gebint er toch iets te knappen bij me.
  #74  
Oud 13-04-10, 20:56
MethosNL MethosNL is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
idd gewoon gebruik maken van het opzegrecht, is hun eigenschuld dat ze niet aan de termijn van 4 weken kunnen voldoen. Hebben zelf de OPTA meer als een jaar tegengehouden en ja nu zeggen ze dat het niet hun schuld is omdat de opta het oplegd, Jajajajajajajajaja zegt de opta als je je gehouden had aan ons verzoek dan had je deze problemen niet gehad


Dus allemaal het contract opzeggen, door blijven bellen met T mobile tot de nieuwe 4gs komt en weer een nieuwe telefoon. Dus met andere woorden contractsvrij maken
En dan vind je het contract ineens wel weer geschikt om akkoord mee te gaan?

Vraag me af of t-mobile je wel eens weer accepteerd naar dit...Ze mogen je weigeren...

Verder vind ik dat je nog al harde uitspraken doet zonder echte onderbouwing.. Ja alleen ze moeten dit en ze moeten dat...Zet er dan ook bronnen neer en niet wat jou gevoel zegt, dan kunnen mensen er nog wat mee ook.
  #75  
Oud 15-04-10, 14:23
Tm-R Tm-R is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Ik kreeg van T-Mobile de volgende reactie:

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw contract wilt opzeggen in verband met de nieuwe tarieven voor het gebruik van internet in de Europese Unie. Wij geven u graag uitleg. De nieuwe limiet is geen reden om uw contract op te zeggen. Het gaat hier om een Europese wetgeving die voor alle providers geldt. Ook KPN, Telfort en Tele2 dienen zich te houden aan deze regelgeving.

Het huidige datalimiet van 5 euro per dag (bijvoorbeeld daglimiet voor Luxemburg) komt te vervallen. Wanneer u dus gedurende een korte periode in Luxemburg verblijft en u maakt veel gebruik van internet bent u dus 59,50 euro inclusief btw kwijt. U kunt dit limiet binnen korte tijd bereiken. Wanneer u voor een langere periode in Luxemburg verblijft kan het voordeliger zijn. Dit is dus afhankelijk van hoe lang u in Luxemburg verblijft en hoeveel gebruik u maakt van internet. Deze nieuwe regel is voor veel klanten een uitkomst. Helaas zijn er ook klanten voor wie de regeling minder gunstig is. T-Mobile betreurt dit, maar kan dit niet voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Kan helaas nog geen bericht van de OPTA vinden over het onderzoek....
  #76  
Oud 15-04-10, 14:33
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tm-R Bekijk bericht
Ik kreeg van T-Mobile de volgende reactie:

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw contract wilt opzeggen in verband met de nieuwe tarieven voor het gebruik van internet in de Europese Unie. Wij geven u graag uitleg. De nieuwe limiet is geen reden om uw contract op te zeggen. Het gaat hier om een Europese wetgeving die voor alle providers geldt. Ook KPN, Telfort en Tele2 dienen zich te houden aan deze regelgeving.

Het huidige datalimiet van 5 euro per dag (bijvoorbeeld daglimiet voor Luxemburg) komt te vervallen. Wanneer u dus gedurende een korte periode in Luxemburg verblijft en u maakt veel gebruik van internet bent u dus 59,50 euro inclusief btw kwijt. U kunt dit limiet binnen korte tijd bereiken. Wanneer u voor een langere periode in Luxemburg verblijft kan het voordeliger zijn. Dit is dus afhankelijk van hoe lang u in Luxemburg verblijft en hoeveel gebruik u maakt van internet. Deze nieuwe regel is voor veel klanten een uitkomst. Helaas zijn er ook klanten voor wie de regeling minder gunstig is. T-Mobile betreurt dit, maar kan dit niet voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Kan helaas nog geen bericht van de OPTA vinden over het onderzoek....
Ik heb dus exact dezelfde mail gehad van ze. Ik heb hen ook gewezen op het feit dat de OPTA mij heeft verteld dat T-mobile de optie voor de 5 euro had moeten behouden en dat je om die reden dus kan opzeggen. Ze hebben mij nu nog tot op heden geen antwoord gegeven!
  #77  
Oud 15-04-10, 15:07
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Dit klopt niet en lijkt op een van de broodje-aap verhalen die ik ook ontvangen heb. Hierna hebben ze, nadat ik zei dat het schandalig was dat ze of niet weten waar ze het over hebben, of gewoon zaten te liegen, toegegeven dat het niet klopte:

"Uit controle blijkt dat de nieuwe roaminglimiet inderdaad anders functioneert. Bij het bereiken van de limiet wordt de verbinding verbroken, in tegenstelling tot de huidige situatie waarbij de snelheid gemaximeerd wordt. In beide situaties is het mogelijk de limiet te laten verwijderen of resetten via T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt. Onze excuses voor het ongemak."

De limiet van 59,50 euro inclusief btw betekend:
- Na een internet verbruik van +/- 29,75 MB bereik je dit bedrag, hierop (of iets eerder) krijg je een SMS waarin verteld wordt dat je dataverbinding afgesloten wordt of is, tenzij je wilt door betalen tegen het bedrag van 2 euro inclusief btw per megabyte.

Deze waarschuwing, en alleen de waarschuwing over het bereiken van dit bedrag aan kosten, is wat door de EU is opgelegd. Vanaf dat moment moet de klant toestemming geven dat er extra kosten i.v.m. data verkeerd gemaakt mag worden. Dat de dagelijkse limiet kwa kosten opgeheven staat nergens en is op initiatief van T-Mobile zelf.

Nu is de dagelijkse limiet 5 of 15 euro inclusief btw (afhankelijk van je abonnement). Na 50 MB aan data wordt de snelheid van je verbinding verlaagd. Dat is voor de meeste mensen betaalbaar en geeft een enorme vrijheid als je eens een of meerdere dagen internet echt nodig hebt in het buitenland zonder dat je gebruik kan maken van een Wi-Fi netwerk.

Op apparaten zoals de iphone en laptops met 'dongel' gebruik je nu eenmaal tegenwoordig al vlug een aardige hoeveelheid aan megabytes. Je kan hier specifiek rekening mee houden door een hoop dingen te laten, 'text only' te internetten, etc... maar de gemiddelde persoon zal hier niet op letten of geen verstand van hebben.

Wat nu als je niet op de hoogte bent van de werkelijke voorwaarden omdat je verkeerd wordt voorgelicht en daarom onbeperkt een paar dagen (of langer) van internet gebruik maakt op je vakantie ? Dan heb je na afloop, als je pech hebt (dat heet, het journaal kijkt, wat youtube gebruikt, fotos verstuurd etc), te maken met een rekening van duizenden euros ipv de huidige maximale 5 of 15 euro inclusief btw per dag of het zogenaamde maximale bedrag van 59,50 euro inclusief btw per maand..

Het mag duidelijk zijn dat T-Mobile EU wetgeving gebruikt om een dramatische kosten verhoging door te voeren. De optie om i.p.v. per 1 juli de nieuwe voorwaarden eerder in te laten gaan zie ik als een manier om mensen zich 'akkoord' te laten gaan met de gewijzigde regels en daarmee zich ontdoen van hun rechten dit te weigeren.

Het ergste hier wat mij betreft is dat er keer op keer een onzin verhaal verteld wordt over:
- waarom de daglimiet verdwijnt en dat dit in de meeste gevallen voordelig zou zijn
- dat er zogenaamd een nieuwe maand limiet is..
- dat het als je meer dan een paar dagen in het buitenland ben je.. goedkoper uit zou zijn..
- etc etc etc...

Men is of niet op de hoogte, heeft 'guidelines' hoe men moet reageren, of er wordt bewust gelogen om van een lastige klant af te zijn.. Jullie mogen zelf kiezen.

Grtzzzzz Roel..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tm-R Bekijk bericht
Ik kreeg van T-Mobile de volgende reactie:

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw contract wilt opzeggen in verband met de nieuwe tarieven voor het gebruik van internet in de Europese Unie. Wij geven u graag uitleg. De nieuwe limiet is geen reden om uw contract op te zeggen. Het gaat hier om een Europese wetgeving die voor alle providers geldt. Ook KPN, Telfort en Tele2 dienen zich te houden aan deze regelgeving.

Het huidige datalimiet van 5 euro per dag (bijvoorbeeld daglimiet voor Luxemburg) komt te vervallen. Wanneer u dus gedurende een korte periode in Luxemburg verblijft en u maakt veel gebruik van internet bent u dus 59,50 euro inclusief btw kwijt. U kunt dit limiet binnen korte tijd bereiken. Wanneer u voor een langere periode in Luxemburg verblijft kan het voordeliger zijn. Dit is dus afhankelijk van hoe lang u in Luxemburg verblijft en hoeveel gebruik u maakt van internet. Deze nieuwe regel is voor veel klanten een uitkomst. Helaas zijn er ook klanten voor wie de regeling minder gunstig is. T-Mobile betreurt dit, maar kan dit niet voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Kan helaas nog geen bericht van de OPTA vinden over het onderzoek....
  #78  
Oud 15-04-10, 15:18
Tm-R Tm-R is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Is de beslissing van de OPTA nu al openbaar gemaakt?
  #79  
Oud 15-04-10, 18:11
FransD FransD is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

T-Mobile gaat even voorbij aan het volgende document van de Europese Commissie (PDF!):

Daarin staat onder andere het volgende op pagina 21:
"De thuisaanbieder kan zijn roamende klanten tevens andere plafonds aanbieden met andere, dat wil zeggen hogere of lagere, maandelijkse maximumbedragen."
"Uiterlijk op 1 juli 2010 geldt het in de tweede en derde alinea bedoelde standaardplafond voor alle klanten die niet hebben gekozen voor een ander plafond."

Er mogen dus andere plafonds worden aangeboden van de Europese Commissie maar ze geven wel aan dat het om maandelijkse maximumbedragen gaat en niet om dagelijkse...

Laatst gewijzigd door FransD; 15-04-10 om 18:14.
  #80  
Oud 17-04-10, 18:00
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Wat ik niet snap is dat iedereen hier zit te wachten op een uitspraak van de OPTA over of ze wel of niet hun klanten op tijd hebben ingelicht en of andere kleine details wel kloppen. De meesten lijken niet door te hebben dat ze de wettelijke wijziging meteen gecombineerd hebben met een tarief verhoging.

Nogmaals. Wat erbij komt is:
- Een waarschuwing bij 80% van het maandelijkse gebruik dat het verbruik van 50 euros exclusief BTW naderd. Bij 100% wordt je data verkeer 'a 2 euro per megabyte' afgesloten, tenzij je bereid bent meer te betalen.... Dit is in principe positief voor klanten die niet beseffen dat internet in het buitenland extra geld kost.
- Momenteel betaal je voor de eerste 2,5 megabyte of de eerste 7,5 megabyte (a 2 euro incl btw per megabyte) die je per dag (afhankelijk van je contract) in zone 1 in Europa gebruikt. De rest wordt niet in rekening gebracht, al zal de snelheid verlaagd worden voor de rest van de dag.

Het praktisch gezien onbeperkt online zijn voor een bedrag dat overeenkomt met de kosten van 2,5 of 7,5 megabyte per dag verdwijnt plots en hier voor in de plaats betaal je 2 euro incl. btw voor elke megabyte die je gebruikt !!

1 aflevering van het NOS journaal op je iPhone in het buitenland kijken kost dus vanaf 1 juli 100-180 euro incl btw (uitgaande van 50-90 MB per aflevering)..

Het wettelijk geregelde is het deel van de waarschuwing en de automatische afsluiting op data gebied. Het opheffen van het praktisch gezien onbeperkt internet gebruik voor een vast bedrag per dag laat T-Mobile hiermee op eigen initiatief vervallen.

Met het eerder dan 1 juli in laten gaan van deze voorwaarden zoals in de brief aangekondigd wordt, ga je in principe akkoord en vergooi je je eigen rechten dit te weigeren.

Het is de helemaal niet van belang wat de OPTA hier op zegt, daar dit een niet wettelijke bepaalde wijziging in de algemene voorwaarden voor elk abonnement is waarbij de kosten van het internet gebruik in het buitenland in bijna alle gevallen duurder uit zullen vallen.....

Grtzzzzzzzzz Roel....

Laatst gewijzigd door sparc; 17-04-10 om 18:03.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
t-mobile voorwaarden gewijzigd. martijndk1983 Odido (T-Mobile) 17 29-03-11 15:41
iPhone 4: Geactiveerd, maar niet kunnen unlocken VChrisNL Unlock 8 22-08-10 02:05
beeindigen abonnement T-Mobile Annapo Odido (T-Mobile) 8 06-10-09 19:59
Wel 3G maar niet kunnen bellen Zenox Odido (T-Mobile) 4 13-09-09 16:46
T-Mobile: we kunnen bestelling niet vinden! Tomatensoep Odido (T-Mobile) 6 16-07-09 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:59.