//

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sparc Hallo, Wat ik niet snap is dat iedereen hier zit te wachten op een uitspraak van de OPTA over of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 17-04-10, 18:26
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparc Bekijk bericht
Hallo,

Wat ik niet snap is dat iedereen hier zit te wachten op een uitspraak van de OPTA over of ze wel of niet hun klanten op tijd hebben ingelicht en of andere kleine details wel kloppen. De meesten lijken niet door te hebben dat ze de wettelijke wijziging meteen gecombineerd hebben met een tarief verhoging.

Nogmaals. Wat erbij komt is:
- Een waarschuwing bij 80% van het maandelijkse gebruik dat het verbruik van 50 euros exclusief BTW naderd. Bij 100% wordt je data verkeer 'a 2 euro per megabyte' afgesloten, tenzij je bereid bent meer te betalen.... Dit is in principe positief voor klanten die niet beseffen dat internet in het buitenland extra geld kost.
- Momenteel betaal je voor de eerste 2,5 megabyte of de eerste 7,5 megabyte (a 2 euro incl btw per megabyte) die je per dag (afhankelijk van je contract) in zone 1 in Europa gebruikt. De rest wordt niet in rekening gebracht, al zal de snelheid verlaagd worden voor de rest van de dag.

Het praktisch gezien onbeperkt online zijn voor een bedrag dat overeenkomt met de kosten van 2,5 of 7,5 megabyte per dag verdwijnt plots en hier voor in de plaats betaal je 2 euro incl. btw voor elke megabyte die je gebruikt !!

1 aflevering van het NOS journaal op je iPhone in het buitenland kijken kost dus vanaf 1 juli 100-180 euro incl btw (uitgaande van 50-90 MB per aflevering)..

Het wettelijk geregelde is het deel van de waarschuwing en de automatische afsluiting op data gebied. Het opheffen van het praktisch gezien onbeperkt internet gebruik voor een vast bedrag per dag laat T-Mobile hiermee op eigen initiatief vervallen.

Met het eerder dan 1 juli in laten gaan van deze voorwaarden zoals in de brief aangekondigd wordt, ga je in principe akkoord en vergooi je je eigen rechten dit te weigeren.

Het is de helemaal niet van belang wat de OPTA hier op zegt, daar dit een niet wettelijke bepaalde wijziging in de algemene voorwaarden voor elk abonnement is waarbij de kosten van het internet gebruik in het buitenland in bijna alle gevallen duurder uit zullen vallen.....

Grtzzzzzzzzz Roel....
Denk wel dat de meesten dat snappen alleen weigerd t-mobile je opzegging.
Athans in mijn geval dus weet niet of jij het wel voor elkaar hebt gekregen roel?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 17-04-10, 20:18
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Nou ik blijf hun in mijn correspondentie gewoon elke keer meedelen dat ik niet akkoord ga met de tarief verhoging/wijziging in de voorwaarden. Zolang niet kunnen uitleggen waarom ze dit wettelijk zouden 'moeten' is er geen reden om akkoord te gaan. Als ze dit niet kunnen en ik niet akkoord ga, dienen ze op mijn verzoek de maximale kosten bijv. van 5 of 15 euro incl btw in zone 1 voor mijn contracten te handhaven. Willen of kunnen ze dit niet dan dienen ze mij aan te bieden dat ik mijn contracten vanaf 1 juli per direct kan ontbinden.

Er kan vanalles beweerd worden, maar uiteindelijk dienen ze dit te doen. Het is niet een kwestie van 'of' maar van 'wanneer'.

Grtzzzzz Roel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Denk wel dat de meesten dat snappen alleen weigerd t-mobile je opzegging.
Athans in mijn geval dus weet niet of jij het wel voor elkaar hebt gekregen roel?
  #83  
Oud 17-04-10, 20:55
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

We wachten maar even af wat de Opta uiteindelijk als oordeel geeft, dan pas ga ik contact met T-mobile opnemen hierover.
Het heeft eerder geen zin om tegen een niet jurist je gelijk proberen te halen.
Als de Opta zwart op wit geeft dat ze moeten ontbinden dan pas maak je een goede kans.
  #84  
Oud 27-04-10, 10:18
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

T-Mobile heeft zichzelf gewoon lelijk in de vingers gesneden. Het klopt dus dat ze wettelijk verplicht werden om de limiet in te stellen (Europese regels). Echter ze wilden zich daar kennelijk niet aan houden. Opta heeft toen een termijn aangegeven waarin ze toch moesten voldoen en een dwangsom opgelegd als ze de wijziging niet doorvoerden. Niets aan de hand als ze direct een wijziging hadden doorgevoerd. Netjes 4 weken van te voren je klanten inlichten dat de overheid je dwingt de voorwaarden te veranderen.

Maar ze hebben zo getreuzeld dat ze pas op het allerlaatste moment de klanten konden informeren. Oei, oei daar gaat je vier weken termijn. Ik denk dat ze dit akkefietje aan hun zelf te wijten hebben.
  #85  
Oud 03-05-10, 17:20
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Wordt een beetje ziek van T mobile ze willen contract niet ontbinden hoeft niet zeggen ze. Ze wachten op een uitspraak van de OPTA.

Slecht gebeuren bij T - mobile daar
  #86  
Oud 04-05-10, 14:00
verskure verskure is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
Wordt een beetje ziek van T mobile ze willen contract niet ontbinden hoeft niet zeggen ze. Ze wachten op een uitspraak van de OPTA.

Slecht gebeuren bij T - mobile daar
Waar slaat dit echt op. Elk commercieel bedrijf zou zich zo lang verzetten tot ze écht niet anders kunnen. En dat is ook heel logisch, want 99% van alle mensen met een iPhone contract boeit het helemaal NIETS van welke voorwaarden er zijn veranderd, als ze maar kunnen opzeggen. Het lijkt mij dus van de kant van T-Mobile vrij logisch dat ze nog even volhouden.
  #87  
Oud 04-05-10, 14:47
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

ja dat deed World Online ook maar het komt ze dan een stuk duurder te staan
  #88  
Oud 10-05-10, 13:20
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Waar heb je dit gehoord ? Telefonisch of per e-mail van T-Mobile. Mocht je dit per e-mail vernomen hebben wil je dit bericht dan copy/pasten hier ? In al mijn communicatie met T-Mobile heb ik hun nooit over een beslissing van de OPTA over al of niet het ontbinden van contracten horen spreken.

Momenteel is het in principe is het nu alleen mogelijk te ontbinden via de geschillencommissie of door zelf een advocaat in te schakelen (als het een zakelijk geschil is).. Ik betwijfel echter dat veel mensen zo ver willen gaan....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
Wordt een beetje ziek van T mobile ze willen contract niet ontbinden hoeft niet zeggen ze. Ze wachten op een uitspraak van de OPTA.

Slecht gebeuren bij T - mobile daar
  #89  
Oud 10-05-10, 15:01
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Staat op de OPTA website en telefonisch van T-Mobile
  #90  
Oud 11-05-10, 23:12
Deacon Deacon is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Hurdegaryp
Berichten: 23
Standaard

Enige update?
  #91  
Oud 11-05-10, 23:16
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

nope, gister nog niet
__________________
Als ik een vraag stel, zeg dan niet dat er een zoekfunctie is.Die heb ik dan al gebruikt!
  #92  
Oud 17-05-10, 16:37
ajoeb's schermafbeelding
ajoeb ajoeb is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 4
Standaard

Heb je nog een kopie voor mij??
is het nog geldig, ik wil ook van mijn contract af!!

bedankt


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tqam Bekijk bericht
Gelukkig heb ik een screenshot

ik wil van mijn contract af
  #93  
Oud 17-05-10, 16:45
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

http://www.trouwfotoalbum.com/screenshot.png
  #94  
Oud 17-05-10, 18:17
ajoeb's schermafbeelding
ajoeb ajoeb is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 4
Standaard

hoi

bedankt

ga het ff proberen....

Gr
  #95  
Oud 02-06-10, 14:10
mysense mysense is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 64
Standaard

onlangs mijn iphone in het water laten vallen, is nu op weg naar de reparatie maar ben bang dat ik niets vergoed krijg, ik wil dus graag van mijn abbo af zodat ik straks een iphone 4 kan halen. Maar kan ik (als de OPTA meewerkt) zonder mijn iphone nog (werkend) te hebben toch mijn abbo opzeggen?

ik weet dat er nog niets bekend is maar zodra het mogelijk is om op te zeggen zou ik het zeer op prijs stellen als iemand met wat (juridische) kennis een standaard brief kan maken hoe men zou moeten opzeggen
  #96  
Oud 02-06-10, 16:21
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Volgens mij kun je alleen opzeggen of korting krijgen als je helemaal geen dekking hebt thuis, geldt niet voor werk en onderweg, helaas je abbo afkopen doet T-Mobile niet aan. Je kunt het altijd proberen maar ik denk niet dat ze je dan uberhoudt nog willen aannemen als klant, als je juridisch gaat spelen.
  #97  
Oud 08-06-10, 19:49
dhcnan dhcnan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik heb dit topic gevolgd, en ook ik ben in correspondentie met Tmobile.

Ik heb inmiddels 4 x een afwijzing gekregen, en ben er nu klaar mee.

Ik heb vandaag contact opgenomen met mijn rechtsbijstand, en deze wilde
de mails hebben van Tmobile en gaan daar mee aan de slag.

Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om door het welles/nietes spelletje
van Tmobile heen te komen.

Groetjes David
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
t-mobile voorwaarden gewijzigd. martijndk1983 Odido (T-Mobile) 17 29-03-11 15:41
iPhone 4: Geactiveerd, maar niet kunnen unlocken VChrisNL Unlock 8 22-08-10 02:05
beeindigen abonnement T-Mobile Annapo Odido (T-Mobile) 8 06-10-09 19:59
Wel 3G maar niet kunnen bellen Zenox Odido (T-Mobile) 4 13-09-09 16:46
T-Mobile: we kunnen bestelling niet vinden! Tomatensoep Odido (T-Mobile) 6 16-07-09 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.